Kako radi VRIS
Collapse
X
-
ne moze da se poredi sa Turbom..turbo sabija vazduh u komore cilindra suvom silom,ovde se radi o oscilacijama u pritisku vazduha u usisnoj grani i varijabilitetu duzine putovanja vazduha do komore cilindra..malo komplikovanija tehnologija, vrlo malo istrazena,ali apsolutno dokazana.
nazalost Mazdini motore sa tom tehnologijom nisu pravljeni u smislu performansi vec sto bolje eksploatacije,pouzdanosti i povoznosti.jednom recju pokusaj i rezultat peglanja krive obrtnog momenta kod jednog atmo motora.sada jasnije?
evo ti i objasnjenje koje mozes da vidis i ocima-moj motor-razvoj obrtnog momenta u sprezi sa snagom kroz obrtaje"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."
No ROTOR no MOTOR...
Comment
-
-
Ma bre Miki jasno mi je za sta sluzi i kako radi, iscitao jos davno o tome dosta, nego kazem cisto kao poredjenje tehnologija za dobijanje boljih performansi koje implementiraju razni proizvodjai na motorima, honda VTEC, Mazda VRIS, znaci da se dobije dodatna snaga bez turba, kompresora, posto oni svakako komplikuju izradu i smanjuju pouzdanost motora kao komponente koje su osetljivije na nacine eksploatacije i odrzavanja. VRIS koliko ja znam bukvalno ne zahteva nikakvo posebnu paznju za raliku od turba(pazi da se ohladi i zagreje ravnomerno, lose hladjenje itd.).
Znaci ne sporim da je razlicita stvar od turba, ipak turbo ne moze da se zameni u smislu dobijanja vece snage, naravno to povlaci dodatnu zezanciju i troskove oko motora, a Mazda je na ovaj nacin dosla do boljih performansi, a opet na jedan nacin koji je izuzetno pouzdan( slicno kao i VTEC ,ovde mislim na pouzdanost ne na nacin rada, da se sad neko ne raspise i na tom polju).
Jedino mi zao sto je VRIS "rezervisan" za motore vece zapremine, posto su tu dobici i srazmerno kolici vazduha koji se trosi, pretpostavljam da npr. na mom motoru se ne bi dobilo mnogo, pa da iz tog razloga i ne implementiraju to na manje motore
Comment
-
-
bas tako Vocko..VRIS nije rezervisan za motore vece zapremine..na motorima manje zapremine i sa manje cilindara je on samo jednostavniji.na novijim mootrima tipa MZR se kombinuje sistem Vris-a i sistem varijabilne kontrole usisnih ventila.da bi se opet dobila povoznost,ekonomicnost i snaga i na kraju pouzdanost...na zalost Mazda nije Honda pa da odradi jedan takav motor (pri ovome mislim na atmo)u pravcu performansi.ne zato sto ne moze ,vec zato sto im to nije cilj.verovatno najbolja kombinacija bi bila visestepeni vris+varijabilna geomatrija usisnih i izduvnih ventila i sve to propraceno savrsenom elektronskom kontrolom.ima samo se ti auti zovu drugacije i mnoooggooo su skuplji
@JNC
nisam ni mislio da ne znas,vec samo sam napisao zbog ostalih koji chitaju a ne znaju sta imaju pod haubom...
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."
No ROTOR no MOTOR...
Comment
-
-
Evo malo nas koji citaju a nemaju blage veze sta pricate
Jel to ima kod mene i kako da proverim? onaj linka na mx6 sajt moras se ulogovati a mene mrzi
Sta je konkretan dobitak ako ga ima uopste na n/a motoru male zapremine citaj moj motor?
OT al moram, u cemu je jadac da JDM motor B3 kao moj ima sve isto a on je 86ks a ja samo 75?pod sve mislim na dimenzije svega i svacega, zapremine itd itd. Cisto me zanima cime su ogranicilu snagu motora.
I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...
Comment
-
-
pa skoro svi mazdini motori benzinci imaju neku vrstu Vris-a..da li je on sa jednom klapnom,ili sa dve ili tri zavisi od toga sta se htelo.
@redbox
sta se dobilo?
odavno poznata prica da na malim obrtajima veci dobitak ako vazduh koji putuje do komora ima duzu putanju,i obrnuto..znaci vris ima taj zadatak da menja duzinu puta usisnog vazduha.e sada ima i dodatni zadatak da putem oscilacija vazduha u plenumu pri otvaranju usisnih ventila ugura vis evazduha nego sto bi to motor bez tog sistema uradio..veoma prosto a veoma komplikovano.i to sve gledano kroz obrtaje
i to sve treba da funkcionise besprekorno duze vreme.
a u cemu je jadac da B3 ima vise konja od tvog iako ti mislis da je on isti?
trazi podatke o kompresionom odnosu,bregastim,paljenju itd..
KL-De i KLZE su apsolutno isti a toliko razliciti...a ja cu da napravim jednog hibrida izmedju kl-de i klze,na svoj nacin
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."
No ROTOR no MOTOR...
Comment
-
-
to se traziher miki, usput primas li goste
sad mi je jasnije, na konto toga sa ubacivanjem viska vazduha ja se merkam sa bmc cda filterom za vazduh
btw vocko me napali bezveze da na motor stavim turbo od dizela, jel ima to veze s mozgom ili je nasao mene da zahe...
ovo moze ko nova tema ako ima smislaI don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...
Comment
-
-
Evo sad gledao za MZR motor, naravno od VRIS-a pravog nema nista kao sto si rekao Miki, ali primenili su fazon sa duzim usisom radi boljeg obrtnog momenta na nizim obrtajima, posto na visim i nema smisla na ovom motoru koji je pravljen kao svakodnevni auto za normalne potrebe. Naravno svako ko je seo da vozi moju Mazdu je bio iznenadjen kako lepo vuce jos iz niskih obrtaja(naravno za tu snagu niko ne ocekuje da bude ispaljen), bas kad smo bili u Nisu ono pre neku nedelju takve pohvale sam dobio
, a i sad mi je jasno zasto Vockova Mazda ide onako sa svojih 118ks, postojanje VRIS-a to razjasnjava, mislio sam da su to stavljali samo na motore vece zapremine.
Comment
-
Comment