Pitanje o dizelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StudentBGD
    CBC Senator XXL
    • 18.12.2007
    • 1027
    • Beograd

    #16
    Da dopunim informacije Kada ga normalno vozim retko prelazim 3000 ortaja, u extremnim situacijama dodjem do 3500 kada prestizem na Ibarskoj i sl.,zato me i interesovalo jer ne mogu da se naviknem i cudno mi je da ga drzim na obrtajima koje nikada ne koristim pa jos na 2 sata konstantno. Pri tome drzim negde na trecini gasa (sto verovatno i nije bitno) dok je buka motora cak tisa od zvuka vetra... Jbg, fali mi 6. brzina...
    Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

    Comment

    • Sapcanin
      CBC Senator XXL
      • 13.12.2006
      • 317
      • BG
      • Peugeot

      #17
      Boki, bolje ti pripazi na te pauke sto nose po parkovima
      Ukoliko je motor tih i nema dizanja temperature, mislim da mozes bez problema 500 obrtaja ispod crvenog

      Kad vidis da se motor dere, smanji malo
      Ja to pravilo primenjujem na dzipu kad vucem prikolicu (do 3300rpm, crveno na 4000 a vec na 3300 pocinje da se dere) i pre na mecki 124 (presla ~800k km sa prikolicom bez otvaranja motora i jos se vozi...)
      Poljoprivredne masine

      Comment

      • forster
        CBC Senator
        • 24.04.2007
        • 244
        • Beograd

        #18
        @student
        I kod mene je ista situacija. Pug 2.0 HDi po specifikaciji:
        4000rpm - 90hp; max -1900 rpm - 205 Nm

        Generalno mnema potrebe da idem do 4000 rpm, vec na 3500 ide 130 u III. Menjam brzine na oko 2200-2400rpm, a ponekad i na 1900rpm (kada skroz cooliram), za normalnu voznju a u petoj po kadkad ide i do 3800rpm kada sam na auto putu.
        Jedino mi I i II dodju do 3000rpm kada krecem.
        I sad citajuci postove ovde, vidim razlicite savete: "za agresivnbu voznju, da bi sacuvao zamajac, da menjam brzine tako da mi ne padne ispod 2300 rpm (??)" "i ne prelaziti 5000 rpm (??)"

        Prilikom preticanja vec na 3200 - 3500 rpm u III treba da se menja u IV...
        Crveno mi pocinje na 4500rpm, ali nikad nije bilo ni blizu... na "malim" obrtajima ide ko blesav...

        Slazem se sa tetkom u potpunosti.
        1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
        2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
        3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

        Peugeot 206 2.0 HDi

        Comment

        • StudentBGD
          CBC Senator XXL
          • 18.12.2007
          • 1027
          • Beograd

          #19
          i meni je na nekih 3000-3200 obrtaja u 5. na 130kmh ali jbg, prosle nedelje sam bio 3 puta u NI i vozio sam svaki put 150-160 na 3700-4000 obrtaja celim putem... Inace nemam potrebe da ga teram tako visoko,zato me i zanimaju stetne posledice. Ali kako motor ne vristi, ne povecava se temperatura pri takvoj voznji ja cu da nastavim po starome pa cu da vam javim ako bude nekih problema
          Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

          Comment

          • X9
            CBC Senator XXL
            • 28.06.2005
            • 3179
            • Wien-Sabac
            • RX-8 i X-9

            #20
            Originally posted by TETAK
            Auto sa dizel motorom može da se jako lepo i agresivno vozi, a da mu opet ništa ne fali, samo ako se obrati pažnja na broj obrtaja motora.Naravno najbolje je voziti ga u području najvećeg obrtnog momenta što i nije teško obzirom da je kod dizela ovo polje prilično široko!!
            Tetak mislim da se ne slazem sa tobom...
            dizel motori imaju mali raspon obrtaja samim tim i mali raspon najveceg obtnog momenta koje je vecinom od 1500-2000 o-min do 3000-3500 o -min..
            ako je za tebe nekih maximalno 2500o-min siroki pojas obrtnog momenta ,sta je onda preko toga?
            "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

            No ROTOR no MOTOR...

            Comment

            • prolupator
              CBC Senator XXL
              • 02.09.2005
              • 3968
              • Zemun

              #21
              CR motori:
              Obrtni moment je ujednacen i ~max na 1500-4000 rpm, blokada je na 5500 rpm. Radni opseg traje 2500 rpm od ukupno 5500 = 45% ukupnog raspona.

              Benz motori (usisni):
              Obrtni moment je vidljiv tek na 2000rpm, a upotrebljiv na 3000 rpm (to je onih 1500 kod CR-a, kad krene da duva turbo) i ima ga do 5500 rpm, blokada na 6500rpm (vecina, da se hondasi ne uvrede.
              Radni opseg traje 2500rpm od ukupno 6500 = 38% ukupnog raspona.

              Zato se s CR-om ispod haube manje menjaju brzine.

              Sad ce mikimazda da uzvrati ...

              Za moj motorcic, tj. za motorcic u Zenomobilu:



              Power Output (kW) Torque (Nm)

              Pronadjite i grafove vecih motora 1.9 CDTi i vecih...
              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

              prolupator.mojblog.rs

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                na ovom grafu koji prilazes radni opseg motora koji je upotrebljiv iznosi od oko 1500 do oko 3500 rpm.
                na 4100 je max efakat i nakon toga strmoglavi pad...

                koji dizel motor bilo CR bilo klasican ima blokadu na 5500 rpm.
                konkretno, model, auto, godiste ako moze ?

                nama dobro i siroko poznati visoko turazni dizel motor u Golfu 2 ima blokadu na 4800 rpm.

                dizel motor koji nije turbo, ispod 3000 je mekan a iznad 4500 neupotrebljiv. radni opseg za voznju je samo 1500 eventualno 2000 rpm opsega.

                benzinski motor koji nije turbo kako si i naveo je od oko 2500/3000 do 5500 rpm i u celom tom opsegu ima veci obrtni moment od dizela.

                benzinski turbo motor (a sto je pandan CR turbo dizelu) krece od 1200-1300 rpm pa do 6000 rpm upotrebljivo u voznji.

                max OM je na oko 1500-1800 rpm ali je u celom opsegu blizu maximalnpm i nema izrazenog pada nakon 3500 rpm kao kod vecine CR dizela.

                Zato se s CR-om ispod haube manje menjaju brzine.

                ne znam odakle potice takav zakljucak posto brojke na grafovima a takodje i praksa nude sasvim drugacije zapazanje u voznji.

                CR dizel vs turbo benzinac zahteva vise rada sa menjanjem brzine, upravo zbog losie elasticnosti motora kroz obrtaje.
                uzan opseg upotrebljivih obrtaja.


                sto veci CR motor to je nizi rpm kada nastupa blokada.
                Toyotin je recimo na 3600 rpm na limitu.

                nikada se dizel nece vrteti kao benzinac i to je prosto zakonitost ciklusa sagorevanja, isto kao sto nikada benzinac nece imati malu (na nivou dizela) specificnu potrosnju goriva isto kao posledicu nacina sagorevanja.

                prednost dizela je potrosnja, prednost benzinca je upravo ravnomerniji razvoj snage kroz siri opseg obrtaja.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • prolupator
                  CBC Senator XXL
                  • 02.09.2005
                  • 3968
                  • Zemun

                  #23
                  Originally posted by prolupator
                  Benz motori (usisni)
                  Dakle, usisni

                  Inace, moj motorcic ima blokadu na 5500rpm, kad vec pitas.
                  Naravno da nema prakticne svrhe terati ga do blokade, ali blokada je na 5500rpm.
                  A ja sam govorio o CR VS atmo-benz, sto si spopustio da konstatujes...

                  Kad bi oba imali turbo, naravno da je benz bolji
                  Vozio ja 1.6T benz neki dan, ide za sve pare!!! Ni jedan 1.6CRD mu ne moze ni prismrdeti.

                  On topic: Diesele (CR) treba voziti u podrucju najveceg OM, a to je do 3500-4000rpm, preko toga nema svrhe...
                  Vecinu do 3500rpm. Preporucljiv rpm na otvorenom je 3000-3500.
                  OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                  prolupator.mojblog.rs

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    benzinski motor koji nije turbo kako si i naveo je od oko 2500/3000 do 5500 rpm i u celom tom opsegu ima veci obrtni moment od dizela.
                    kao sto vidis napisao sam da benzinski usisni (tvoja formulacija) se ponasa tako kako si i ti naveo.
                    podudarni zakljucak.

                    A ja sam govorio o CR VS atmo-benz, sto si spopustio da konstatujes
                    naprotiv, ne samo da sam konstatovao tu nelogicnost i nedoslednost nego i objasnio u cemu su pogresni zakljucci o osobinama razlicitih tipova motora.

                    i naveo sam okvirne osobine usisnog dizel motora, da bi imao osnova za adekvatno poredjenje raspona upotrebljivih obrtaja.

                    sto se nisi setio da govoris o turbo benz vs atmo dizel

                    Diesele (CR) treba voziti u podrucju najveceg OM, a to je do 3500-4000rpm, preko toga nema svrhe...
                    opet smatram da je potrebna korekcija-
                    najveci OM CR motora je negde oko 2000-2500 rpm po pravilu.

                    nikako 4000 rpm, tu je limit efekta motora

                    Inace, moj motorcic ima blokadu na 5500rpm, kad vec pitas.
                    Naravno da nema prakticne svrhe terati ga do blokade, ali blokada je na 5500rpm.
                    da pitam eto, jer si dao dijagram na kome je blokada na 4400 (ne vidi se najtacnije precizno na skali) rpm.

                    daj dijagram tog tvog motorcica na dizel koji se vrti na 5500 rpm, pa da poverujem

                    Vecinu do 3500rpm. Preporucljiv rpm na otvorenom je 3000-3500
                    tu se vec mogu samo da slozim sa iznetim zapazanjima.

                    i da se uziva u voznji na kapaljku sto se tice potrosnje goriva
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • prolupator
                      CBC Senator XXL
                      • 02.09.2005
                      • 3968
                      • Zemun

                      #25
                      Ok, reci cemo da si u pravu ... ne zelim da polemisem na tu stranu, nije u okviru ove teme...
                      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                      prolupator.mojblog.rs

                      Comment

                      Working...
                      X