Danas sam u 11:00 prisustvovao jednoj izuzetno zanimljivoj prezentaciji jednog Master Plan-a, i to u omiljenom sastajalistu YugoFanClub-a, Ozonu.
Prezentacija ju odrzalo preduzece INTERSPEED, a odnosila se na kompleks Ali Bunara.
Principom modularne gradnje, na povrsini od 60 hektara, treba da nastane nekoliko centara, od kojih su za nas izuzetno bitna cak tri.
Prvi je svakako Centar Bezbedne Voznje. Od 01.01.2008., svi vozaci autobusa, kamiona, transportnih vozila i vozila za prevoz posebnih roba su duzna, po propisima EU, da imaju polozene kurseve bezbedne voznje. U suprotnom, ne mogu voziti unutar EU. Ovaj propis ima "zadrsku" (kasnije postaje obavezan) za vozace koji voze unutar EU, ali su poreklom van EU.
Kurs podrazumeva voznju po normiranim pistama, koje se krecu od suvog asfalta, preko mokrog asfalta, vodenih prepreka, krivina sa velikim nagibom i najzad uredjaja koji simuliraju klizanje vozila, bilo polako poprecno, bilo kao relativno nagla prepreka koja simulira na primer prosuto ulje po drumu, ili iznenadnu manju prepreku.
Ideja je da vozaci nauce sta umeju i mogu da savladaju, a sta ne, kako bi odmah znali da izbegavaju ono sto ne umeju ili mogu da savladaju vozilom, bio to automobil, bio tezak kamion sa prikolicom.
Isto tako, ideja je da se vozaci-civili detaljnije nego sto to mogu po pradvnicama i salonima, upoznaju sa tehnikom ugradjenom u njihova vozila. Od najsarjige, ABS, preko novijih kao sto su ESP, Brake Assist (funkcija automatskog kocenja cim se noga otpusti sa gas naglo i pre nego sto je dodirnula papucicu kocnice), kao i dolazecih elektronskih sistema, kao sto je recimo automatsko drzanje odstojanja i napred i nazad, itd.
Po trenutnim propisima, kurs traje 7 sati u toku jednog dana (3 sata voznje, pauza za rucak i odmor, jos 3 sata voznje, plus 1 sat diskusije), ili 5 dana za redom na period od 5 godina. Svakih 5 godina, svaki vozac ide na ponovno testiranje. Trenutno, sistem vazi za profesionalne vozace, ali ce vrlo brzo vaziti i za civilne (tj. nas). U nekim zemljama, nakon dobijanja dozvole, mladi vozaci imaju dodatni kurs, pa ispit, pa voznju pa opet ispit, tako da pravu dozvolu bez ograda dobijaju 9 meseci nakon sticanja osnovne dozvole.
Ovo je kljuc i sustina projekta. Medjutim, to nije sve! Pored ove skole bezbedne voznje, predvidjeno je da postoje i skole sportske voznje, reli voznje, voznje motorciklom, pa cak ce psotojati i helidrom za obuku pilota helikoptera za civilne namene.
U prvoj fazi, osnovna staza ce biti dugacka 3.300 metara, a u nekoj kasnijoj, i po potrebi, moze se produziti za daljih 2.000 metara, za ukupnu duzinu od 5,3 km. Ta staza ce biti pravljena po normama EU i koristice se i za klasicne trke, kao trkacka staza.
Po velicini i opremljenost, i po recima Austrijanca koji sa konstrukcione strane vodi projekat, ovo ce biti najveci takav objekat u Evropi, bez konkurencije. Kapacitet se procenjuje i do 43.000 kursista-polaznika na jednodnevnim kursevima u toku godine. Staza ce biti konstruisana tako da ce biti upotrebljiva i zimi, uprkos snegu, sve do temperatura od -20 stepeni i pod uslovom da nema veoma jakih vetrova, jer je sama staza grejana. Ta austrijska firma navodi da je do sada izgradila 53 takva objekta sirom Evrope, i da su oni apsolutni trzisni lideri, kao i da poseduju 6 medjunarodnih patenata na tu tehnologiju.
Ceo projekat i prvoj fazi ce kostati oko 9 miliona eura. Zemlja je vec kupljena, a gradjevinski radovi pocinju ovog leta.
Pored objekta, predvidjeno je vise veoma velikih parkinga, sa predvidjenim kapacitetom i do 20.000 vozila (odnosno 19.999 ako se uzme u obzir da Spooky-jev Yugo po gumama viri van rubova, ali se mozemo kompenzovati ako Sale 206 dodje sa Warp Speed 206 umesto sa onim traktorom od Bembare
).
Jos nesto - po evropskim propisima, NIKO ne moze na sportska takmicenja bez polozenih kurseva, a predvidja se da cemo se mi u Srbiji u roku od narednih godinu i po do dve potpuno prilagoditi tim propisima - u suprtonim, niko nece moci autom u inostranstvo.
Evo i par slika sa danasnje prezentacije. Posto sam dobio kompletnu dokumentaciju, imam jos gomile slika, pa ako ima interesovanja, okacicu ih.





Prezentacija ju odrzalo preduzece INTERSPEED, a odnosila se na kompleks Ali Bunara.
Principom modularne gradnje, na povrsini od 60 hektara, treba da nastane nekoliko centara, od kojih su za nas izuzetno bitna cak tri.
Prvi je svakako Centar Bezbedne Voznje. Od 01.01.2008., svi vozaci autobusa, kamiona, transportnih vozila i vozila za prevoz posebnih roba su duzna, po propisima EU, da imaju polozene kurseve bezbedne voznje. U suprotnom, ne mogu voziti unutar EU. Ovaj propis ima "zadrsku" (kasnije postaje obavezan) za vozace koji voze unutar EU, ali su poreklom van EU.
Kurs podrazumeva voznju po normiranim pistama, koje se krecu od suvog asfalta, preko mokrog asfalta, vodenih prepreka, krivina sa velikim nagibom i najzad uredjaja koji simuliraju klizanje vozila, bilo polako poprecno, bilo kao relativno nagla prepreka koja simulira na primer prosuto ulje po drumu, ili iznenadnu manju prepreku.
Ideja je da vozaci nauce sta umeju i mogu da savladaju, a sta ne, kako bi odmah znali da izbegavaju ono sto ne umeju ili mogu da savladaju vozilom, bio to automobil, bio tezak kamion sa prikolicom.
Isto tako, ideja je da se vozaci-civili detaljnije nego sto to mogu po pradvnicama i salonima, upoznaju sa tehnikom ugradjenom u njihova vozila. Od najsarjige, ABS, preko novijih kao sto su ESP, Brake Assist (funkcija automatskog kocenja cim se noga otpusti sa gas naglo i pre nego sto je dodirnula papucicu kocnice), kao i dolazecih elektronskih sistema, kao sto je recimo automatsko drzanje odstojanja i napred i nazad, itd.
Po trenutnim propisima, kurs traje 7 sati u toku jednog dana (3 sata voznje, pauza za rucak i odmor, jos 3 sata voznje, plus 1 sat diskusije), ili 5 dana za redom na period od 5 godina. Svakih 5 godina, svaki vozac ide na ponovno testiranje. Trenutno, sistem vazi za profesionalne vozace, ali ce vrlo brzo vaziti i za civilne (tj. nas). U nekim zemljama, nakon dobijanja dozvole, mladi vozaci imaju dodatni kurs, pa ispit, pa voznju pa opet ispit, tako da pravu dozvolu bez ograda dobijaju 9 meseci nakon sticanja osnovne dozvole.
Ovo je kljuc i sustina projekta. Medjutim, to nije sve! Pored ove skole bezbedne voznje, predvidjeno je da postoje i skole sportske voznje, reli voznje, voznje motorciklom, pa cak ce psotojati i helidrom za obuku pilota helikoptera za civilne namene.
U prvoj fazi, osnovna staza ce biti dugacka 3.300 metara, a u nekoj kasnijoj, i po potrebi, moze se produziti za daljih 2.000 metara, za ukupnu duzinu od 5,3 km. Ta staza ce biti pravljena po normama EU i koristice se i za klasicne trke, kao trkacka staza.
Po velicini i opremljenost, i po recima Austrijanca koji sa konstrukcione strane vodi projekat, ovo ce biti najveci takav objekat u Evropi, bez konkurencije. Kapacitet se procenjuje i do 43.000 kursista-polaznika na jednodnevnim kursevima u toku godine. Staza ce biti konstruisana tako da ce biti upotrebljiva i zimi, uprkos snegu, sve do temperatura od -20 stepeni i pod uslovom da nema veoma jakih vetrova, jer je sama staza grejana. Ta austrijska firma navodi da je do sada izgradila 53 takva objekta sirom Evrope, i da su oni apsolutni trzisni lideri, kao i da poseduju 6 medjunarodnih patenata na tu tehnologiju.
Ceo projekat i prvoj fazi ce kostati oko 9 miliona eura. Zemlja je vec kupljena, a gradjevinski radovi pocinju ovog leta.
Pored objekta, predvidjeno je vise veoma velikih parkinga, sa predvidjenim kapacitetom i do 20.000 vozila (odnosno 19.999 ako se uzme u obzir da Spooky-jev Yugo po gumama viri van rubova, ali se mozemo kompenzovati ako Sale 206 dodje sa Warp Speed 206 umesto sa onim traktorom od Bembare

Jos nesto - po evropskim propisima, NIKO ne moze na sportska takmicenja bez polozenih kurseva, a predvidja se da cemo se mi u Srbiji u roku od narednih godinu i po do dve potpuno prilagoditi tim propisima - u suprtonim, niko nece moci autom u inostranstvo.
Evo i par slika sa danasnje prezentacije. Posto sam dobio kompletnu dokumentaciju, imam jos gomile slika, pa ako ima interesovanja, okacicu ih.






Comment