Trkacka staza - NAJZAD !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    Trkacka staza - NAJZAD !!!

    Danas sam u 11:00 prisustvovao jednoj izuzetno zanimljivoj prezentaciji jednog Master Plan-a, i to u omiljenom sastajalistu YugoFanClub-a, Ozonu.

    Prezentacija ju odrzalo preduzece INTERSPEED, a odnosila se na kompleks Ali Bunara.

    Principom modularne gradnje, na povrsini od 60 hektara, treba da nastane nekoliko centara, od kojih su za nas izuzetno bitna cak tri.

    Prvi je svakako Centar Bezbedne Voznje. Od 01.01.2008., svi vozaci autobusa, kamiona, transportnih vozila i vozila za prevoz posebnih roba su duzna, po propisima EU, da imaju polozene kurseve bezbedne voznje. U suprotnom, ne mogu voziti unutar EU. Ovaj propis ima "zadrsku" (kasnije postaje obavezan) za vozace koji voze unutar EU, ali su poreklom van EU.

    Kurs podrazumeva voznju po normiranim pistama, koje se krecu od suvog asfalta, preko mokrog asfalta, vodenih prepreka, krivina sa velikim nagibom i najzad uredjaja koji simuliraju klizanje vozila, bilo polako poprecno, bilo kao relativno nagla prepreka koja simulira na primer prosuto ulje po drumu, ili iznenadnu manju prepreku.

    Ideja je da vozaci nauce sta umeju i mogu da savladaju, a sta ne, kako bi odmah znali da izbegavaju ono sto ne umeju ili mogu da savladaju vozilom, bio to automobil, bio tezak kamion sa prikolicom.

    Isto tako, ideja je da se vozaci-civili detaljnije nego sto to mogu po pradvnicama i salonima, upoznaju sa tehnikom ugradjenom u njihova vozila. Od najsarjige, ABS, preko novijih kao sto su ESP, Brake Assist (funkcija automatskog kocenja cim se noga otpusti sa gas naglo i pre nego sto je dodirnula papucicu kocnice), kao i dolazecih elektronskih sistema, kao sto je recimo automatsko drzanje odstojanja i napred i nazad, itd.

    Po trenutnim propisima, kurs traje 7 sati u toku jednog dana (3 sata voznje, pauza za rucak i odmor, jos 3 sata voznje, plus 1 sat diskusije), ili 5 dana za redom na period od 5 godina. Svakih 5 godina, svaki vozac ide na ponovno testiranje. Trenutno, sistem vazi za profesionalne vozace, ali ce vrlo brzo vaziti i za civilne (tj. nas). U nekim zemljama, nakon dobijanja dozvole, mladi vozaci imaju dodatni kurs, pa ispit, pa voznju pa opet ispit, tako da pravu dozvolu bez ograda dobijaju 9 meseci nakon sticanja osnovne dozvole.

    Ovo je kljuc i sustina projekta. Medjutim, to nije sve! Pored ove skole bezbedne voznje, predvidjeno je da postoje i skole sportske voznje, reli voznje, voznje motorciklom, pa cak ce psotojati i helidrom za obuku pilota helikoptera za civilne namene.

    U prvoj fazi, osnovna staza ce biti dugacka 3.300 metara, a u nekoj kasnijoj, i po potrebi, moze se produziti za daljih 2.000 metara, za ukupnu duzinu od 5,3 km. Ta staza ce biti pravljena po normama EU i koristice se i za klasicne trke, kao trkacka staza.

    Po velicini i opremljenost, i po recima Austrijanca koji sa konstrukcione strane vodi projekat, ovo ce biti najveci takav objekat u Evropi, bez konkurencije. Kapacitet se procenjuje i do 43.000 kursista-polaznika na jednodnevnim kursevima u toku godine. Staza ce biti konstruisana tako da ce biti upotrebljiva i zimi, uprkos snegu, sve do temperatura od -20 stepeni i pod uslovom da nema veoma jakih vetrova, jer je sama staza grejana. Ta austrijska firma navodi da je do sada izgradila 53 takva objekta sirom Evrope, i da su oni apsolutni trzisni lideri, kao i da poseduju 6 medjunarodnih patenata na tu tehnologiju.

    Ceo projekat i prvoj fazi ce kostati oko 9 miliona eura. Zemlja je vec kupljena, a gradjevinski radovi pocinju ovog leta.

    Pored objekta, predvidjeno je vise veoma velikih parkinga, sa predvidjenim kapacitetom i do 20.000 vozila (odnosno 19.999 ako se uzme u obzir da Spooky-jev Yugo po gumama viri van rubova, ali se mozemo kompenzovati ako Sale 206 dodje sa Warp Speed 206 umesto sa onim traktorom od Bembare ).

    Jos nesto - po evropskim propisima, NIKO ne moze na sportska takmicenja bez polozenih kurseva, a predvidja se da cemo se mi u Srbiji u roku od narednih godinu i po do dve potpuno prilagoditi tim propisima - u suprtonim, niko nece moci autom u inostranstvo.

    Evo i par slika sa danasnje prezentacije. Posto sam dobio kompletnu dokumentaciju, imam jos gomile slika, pa ako ima interesovanja, okacicu ih.






    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
  • BGILLEGAL
    CBC Senator XXL
    • 22.05.2006
    • 653
    • Beograd

    #2
    Vrh. Dugo se pricalo o interspeedu i trkackoj stazi i bilo je mnogo nevernih toma i evo dokazalo se ono u sta sam ja iskreno verovao. Mocicemo ko ljudi da se peglamo po pravoj stazi i da organizujemo kupove i track day-ove samo da dignemo jos standard i da omogucimo sebi prava weekend trkacka kola!!! Jupi

    Sajt će uskoro biti dostupan. Hvala vam na strpljenju!


    Pise da ce cak da se pravi odvojena staza za 402
    parallel slalom rally
    onda staza za offroad (urospiperski) vozila
    znaci bice kompletna ponuda extra

    Comment

    • jevrem
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2006
      • 948
      • Smederevska Palanka
      • A4 2.0TDI quattro

      #3
      Super! Samo za kad planiraju da zavrse taj njihov projekat? Da li u skorijoj buducnosti?
      Audi A4 2013. B 8.5 2.0TDI quattro 177ks+ABT chip
      Peugeot expert 2009. 2.0HDI 140ks

      Comment

      • reaper_HGT
        CBC Senator XXL
        • 05.09.2007
        • 888
        • Beograd

        #4

        Comment

        • DejanV
          CBC Senator XXL
          • 19.07.2005
          • 682
          • Beograd

          #5
          @Jevrem
          Na prezentaciji je receno da je zemlja kupljena i registrovana kod nadleznih organa za nove namene, da su trenutno u toku razna merenja na terenu i ugovoranaje opreme van terena, a da gradjevinski radovi treba da pocnu u junu ove godine, dakle za oko 3 meseca.

          Kako ja to razumem, ovo je gotova i pecena stvar, ovde vise nema nazad, projekat definitivno ide.

          SAT revija je nesto pisala o nekom njihovom projektu slicne namene, ali obzirom na potrebno vreme da se nadje parcela ukupne povrsine od najmanje 40 hektara (50 je realnije), da se sve provede kroz potrebne papire, da se dobiju sve potrebne dozvole, itd, itd, itd, mislim da su se debelo zaigrali, nisu oni ta liga. Ali, sa druge strane, sigurno se necu buniti ako umesto jedne dobijemo dve piste. Konkurencija je zdrava stvar.
          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

          Comment

          • QV lale
            CBC Senator XXL
            • 09.11.2005
            • 734
            • Zrenjanin (klek)

            #6
            Najzad da i nas neko pogleda....
            Originally posted by Sheta_Junior
            ...Inace u slobodno vreme pisem ljubavnu poeziju...

            Comment

            • neshaoct
              Banovan
              • 18.08.2007
              • 1754
              • Beograd, Rakovica

              #7
              ..da, vec je bilo price o tome :
              http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... 065#348065

              Ugovor je potpisan u februaru 2007. godine, a vidimo da sa gradnjom planiraju da pocnu ovo leto...
              Ma, samo nek' pocnu....i kad se prve ozbiljne pare uloze, onda ce morati i da se zavrsi...
              Plus, sto ce postojati ti delovi ''za bezbednu voznju'' sa kojih ce se ostvariti prihodi, tako da ce verovatno to biti prvo zavrseno...

              Comment

              • DejanV
                CBC Senator XXL
                • 19.07.2005
                • 682
                • Beograd

                #8
                Pa, ja bih rekao da su sa kupovinom 60 hektara ni malo jeftine zemlje, potpisivanjem ugovora sa austrijskom firmom oko projektovanja i isporuke patentirane opreme, geodetskim i drugim merenjima, vec ulozene ozbiljne pare.

                Inace, sasvim je logicno da ce se prvo zavrsavati onaj deo projekta koji je trenutno prihodovan, a to je svakako bezbedna voznja. To je uostalom i nametnuto, bar ako mislimo da nasi kamioni krstare Evropom, imam taj "pocek" na primenu propisa i za zemlje van EU, ali ni to ne traje beskrajno, ako se dobro secam, dve godine (ali nisam siguran).

                Tako se rade svi projekti, da se prvo zavrsava ono sto moze odmah da stvara prihod, a posle toga ono sto je na duze staze.

                Na kraju krajeva, neka se to samo napravi pa je vec veiliki korak unapred, a kad-tad ce se praviti i drugi slican objekat. Licno, smatram da ce ih na kraju biti tri - Beograd, Nis i Novi Sad, za toliko ima ili se smatra da ce biti posla, iako naravno nece sva tri centra biti iste velicine. Polako, korak po korak.
                Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                Comment

                • BRABUS
                  CBC Senator XXL
                  • 15.10.2004
                  • 2399
                  • London

                  #9
                  Zvuci odlicno Konacno da Srbija dobije nesto normalno

                  Jel su dali neke detalje o finansiranju projekta?

                  Comment

                  • DejanV
                    CBC Senator XXL
                    • 19.07.2005
                    • 682
                    • Beograd

                    #10
                    @brabus
                    Pa rekoh vec, prva faza ce da kosta oko 9 miliona eura, to je prva, najveca i najskuplja faza, ali je i ona faza koja odmah donosi posao i zaradu.

                    Cena konacnog projekta jos uvek nije poznata, jer ima jos poprilicno toga sto se jos uvek ne zna. Na primer, kompleks obuhvata i hotel - ali koliki i tacno kakav (3, 4 ili 5 zvezdica) se jos ne zna, pa se ne zna da li ici na jedan veliki, ili dva manja, razlicitih kategorija, itd. Dalje, ne zna se da li ce pista od 3.300 m biti produzavana na preko 5.300 m, itd.

                    Ali, kao sto rekoh, cak i prvobitnoj skici celine, od koje nece biti manji, moze da bude samo vecu, povaj kompleks ce biti najveci kompleks tog tipa na evropskom kontinentu. Prvo nemamo ni bednu kruznu stazu, a onda imamo najvece u Evropi.
                    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                    Comment

                    • neshaoct
                      Banovan
                      • 18.08.2007
                      • 1754
                      • Beograd, Rakovica

                      #11
                      Originally posted by DejanV
                      ...Prvo nemamo ni bednu kruznu stazu, a onda imamo najvece u Evropi.
                      Nemamo mi jos nista...
                      Da me neko ne shvati pogresno, daj Boze da se to sve planirano izgradi...

                      I, kad se izgradi, ulaz nece biti dzabe, i svaki sat na toj stazi isto nece biti dzabe, jos ako stvarno bude po merilima FIA [ sirina, prateca infrastruktura, tribine... ]...tek onda nece biti dzabe...

                      Pogledaj koliko kosta ''iznajmljivanje'' Huje ?
                      Uporedi onda koliko moze kostati sat na jednoj takvoj stazi...
                      Samo da se malo spustimo na zemlju...

                      Comment

                      • BRABUS
                        CBC Senator XXL
                        • 15.10.2004
                        • 2399
                        • London

                        #12
                        Hvala na info Dejane.

                        Ja sam mislio da se radi o daleko vecoj sumi, 9m i nije neka para za Interspeed...

                        Comment

                        • neshaoct
                          Banovan
                          • 18.08.2007
                          • 1754
                          • Beograd, Rakovica

                          #13
                          ...ma, 9 miliona eura nije ni 1/10 deo ukupne investicije...

                          Dosta tu ima ''prica''...
                          Ugovor je potpisan sa predsednikom Opstine u februaru 2007., ali ne sa najpovoljnijim ponudjacem...
                          Interspeed nije bio jedini koji je dao ponudu za tih oko 700 hektara...
                          A, nakon otvaranja i drugih ponuda, videlo se da je dao slabiju ponudu, a predsednik Opstine je ipak sa njima potpisao Ugovor, itd...itd...

                          Zato vec tako dugo nije nijedan asov ''zaboden''...

                          Comment

                          • Shicky
                            CBC Član
                            • 06.02.2008
                            • 81
                            • Ralja-BGD

                            #14
                            Naravno sve je to "legalno" i niko se nije "istalio",pa ni taj predsednik opštine koji je potpisao ugovor i pre tendera.Kad čujem INTERSPEED odmah znam da tu nešto nije kako treba,setite se samo devedesetih i "Brzih Pljuga Srbije".No neka je i naprave,ali me interesuje dali će biti kao u Nemačkoj 17 eur platiš pa voziš i testiraš svoj auto ceo dan ili će to kod nas biti 50 eur,jer Bože moj ako se ne zaradi duplo za godinu dana to je propala investicija.Muka mi je od ovakvih "investitora"!
                            Dobro vozim,kupio sam dozvolu za devize:-)

                            Comment

                            • Snejk
                              CBC Senator XXL
                              • 14.02.2008
                              • 704
                              • BG

                              #15
                              Staza izgleda , ova za reli je 6x lepša iako je kraća. No, kako se kaže - bolje išta nego ništa, samo da je stvarno bude!

                              p.s.
                              Što je više gledam, više izgleda kao da ju je malo dete pravilo.. Jel' ovo stvarno finalni izgled ili gledam u pogrešnu stvar?






                              Comment

                              Working...
                              X