Radni vek katalizatora

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #61
    izbacivanjem kata menja se taj proces. pre svega ubrzava se protok gasova a to znaci i ubrzava se protok toploh gasova van motora sto automatski znaci da se manje toplote iskoristi, i time motor moze da ima samo i jedino manje KS u odnosu na fabricko stanje.

    Za sta se iskoristi toplota u izduvu?
    Kada odgovoris tacno na ovo pitanje videces koliko ti je ova gore postavka nebulozna.
    mislim da nisi primetio da se toplota koristi kao izvor za vrsenje rada, u motoru.
    dakle, ne u izduvu.
    navedeno je da PROTOK je taj koji odredjuje trasfer toplote u rad.

    pogresno si protumacio tekste, pa je i pitanje pogresno usmereno.

    ako nista drugo skidanjem kata se povecava potrosnja goriva za isti izvrseni rad motora pa niti finansijski (o ekologiji necu) nema rezona na duzi vremenski interval upotrebe auta.

    Na osnovu cega ovo tvrdis?
    Ti jedva cekas da dohvatis nekoga ko samo tvrdi bez dokaza a upadas u istu zamku. Ako gresim daj mi referencu sa preciznim eksperimentalnim podacima
    iz istog razloga kao gore. motor je toplotna masina i cim manje toplote preostane za konverziju u rad za dati interval vremena, od one optimalne fabricke postavke, sam rad motora je manji odnosno ono sto nas interesuje kao KS.

    da ponovim, motor je u fabrici optimizovan za neke radne parametre kao celina.
    u tu celinu spada usis i izduv, sa time vezano protok svezih i protok izduvnih gasova.

    poremecaj tog protoka iz ma kog razloga u odnosu na optimalno proracunatu vrednost dovodi do pogorsanja stepena efikasnosti konverzije goriva u kranji efekat KS.

    ono sto je @mikimazda naglasio dodatno, back pressure nije proizvoljno odredjena vrednost.

    to nema veza sa fabrikatom motora, prosto osobina procesa sagorevanja unutar nase toplotne masine.

    promena bregastih je tipican primer kada za optimum rezultata treba da se isprati i mapa ubirzgavanja - paljenja da bi se dobitak od durgacijih bregastih najefikasnije iskoristio.

    isto je i sa izduvom, odnosno izmenom fabricke konstrukcije kao sto je pomenuto ukidanje otpora (pada pritiska) kata.

    skidanje kata treba da bude propraceno izmenama mapa paljenja i ubrizgavanja.

    nakon izmena opet treba celinu motora, celinu koja utice na proces sagorevanja i konverzije toplote u rad nanovo optimizovati za nove radne uslove.

    precizne eksperimentalne podatke bojim se da cemo tesko pronaci u slobodnoj ponudi, to su uglavnom profesionalne tajne.

    ali, zato imas u praksi dovoljno ubedljive pokazatelje.
    zamenom izduvnog sistema A za izduvni (tjuning) sistem B se dobija ili gubi merenjem po dyno odredjeni efekat motora.

    mislim da je to i tebi poznato a opet ne znam kako pronaci podatke da bi se potpuno uverio da ta promena utice na motor iako je zapravo sam izduv (lonci, cevi) van samoga motora.

    a svaka promena efikasnosti sagorevanja povlaci i promenu potrosnje goriva.

    to su moji argumenti koje mogu da ti ponudim.
    ako ne zadovoljava, smatraj da sam upao u zamku..
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #62
      gore pod oznakom 1 na prvoj slici je protokomer, ima veze ako ti je zapusen katalizator on strada prvi
      od cega uopste da strada ?

      sve i da je potpuno zapusen izlaz iz motora, recimo najgora varijanta da izduvni ventil ne otvara, kakav je uticaj na protokomer gde takodje nece biti nikakvog protoka u tom slucaju.
      i bice isto stanje kao kada je motor ugasen i stoji na parkingu.
      ajde objasni tvoju postavku.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • V-Tec
        CBC Senator XXL
        • 30.06.2006
        • 1615
        • Beograd
        • '89 Civic d16a6

        #63
        Ni meni nije jasno sta fantastik prica... Kakve veze imaju protokomer ili filter vazduha sa losim gorivom tj. losim katalizatorom?
        Kroz njih samo prolazi vazduh koji u****va motor.Oni niti imaju veze sa gorivom niti sa zapusenim katalizatorom.

        @brick: Ja sam na prvom servisu posle 11000km promenio i filter vazduha.Video sam ga i nisam mogao da verujem koliko prasine ima i koliko je strokav.A papir(filter) je dobio tamnu braon boju a bio je zuckast.Hoces da kazes da bi taj filter dobro preciscavao vazduh jos jedno 50000km???
        shuto-expressway.com

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #64
          @fantastik

          Pa kad vec znas kako to los katalizator prouzrokuje kvar protokomera, izvoli pa objasni. Takav mehanizam ne postoji pa me bas interesuje kako ti to tumacis, cisto u svrhu edukacije malo sireg broja ljudi, odnosno izbegavanja zabluda koje ovde ocigledno postoje.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          Working...
          X