Misliš ako neodblokiraju SSP posle 11 maja. Pošto je prema nezvaničnim informacijama odmah posle gašenje kamera, SSP suspendovan do 11 maja, zbog sagledavanja razvijanja situacije u Srbiji.
Da gde ima dima, ima i vatre potvrdjuje gaf voditeljke na RTS-u kad je dotičnu lider Pokreta Snaga Srbije opomenuo , da se to desilo, i pitao je zašto to njena TV kuća nije objavila, tj RTS, dotična gospodjica je rekla : "Pa to smo objavili..."
...a bilo bi dobro da ni ovde vishe ne bude rechi o rts-u, pss-u, xys-u...
Svi znamo koje je "doba godine" ali molim da se ovde ne diskutuje o ovoj ili o nekim drugim "teorijama zavere". Tema je interesantna ali sve dok pricha ide u pravom smeru, pa pripazite na signalizaciju
Mi već imamo ''sporazum'' o bescarinskom izvozu u EU, koji ističe 2010. On se valjda daje na 5 godina. To je gest dobre volje EU. Da li će se to nastaviti i posle 2010 ako ne ratifikujemo SSP ne znam. Ispravite me ako grešim.
Da, do 2010. a posle toga zavisi od SSP da li ce se to nastaviti ili ne. Ima kvota na neke prehrambene i poljoprivredne proizvode. Na automobile nema kvote
Kvote, iliti, dopuštene količine koju možemo da izvezemo u EU na prehrambrene i poljoprivredne proizvode su uvedene da ne bi zbo "naovodne" jeftinoće naše hrane poremetili tržište ( tako je rečeno, od reči do reči...samo neznam kome bi mi mogli da pomrsimo račune ovako neorganizovani i skupi, ali ajd )
Tako ako nebudemo u EU, a počnemo da "smetamo" nekom proizvođaču koji nije Fiat a ima uticaj na političare, dobićemo ekspresno brzinom i na to kvote! Istina je surova, ali je istina. Do sada nismo imali konkurentan proizvod, pa se nisu ni pribojavali. Sada imamo, pa ćemo videti šta će vreme reći.
Između ostalog, nadam se da i Fiat može potegnuti neke svoje veze među političarima u EU
Pa sta im vrede veze ako ovi kod nas poniste SSP...
Kar šou u Kragujevcu
Delegacija "Fiata" koja će u Kragujevcu boraviti u utorak 6. maja na Đurđevdan, kada je i slava ovog grada, organizovaće tom prilikom na gradskim ulicama reviju svojih automobila. Ovom svojevrsnom kar šouu "Fiatovih" modela prisustvovaće i predsednik kompanije "Fiat" Serđo Markijone, predsednik Srbije Boris Tadić, ministar ekonomije Mlađan Dinkić, a proslava će biti završena koncertom Zdravka Čolića u prestonici Šumadije.
ovo definitivno zvuci ozbiljno
Aranžman između "Fiata" i "Zastave" pored fabrike automobila odnosi se i na kragujevačku fabriku "Zastava kamioni", koja će imati stratešku saradnju s kompanijom "Iveko", koja je član Grupe Fiat. To znači da će "Iveko", koji je već vlasnik 34 odsto "Zastava kamiona", doneti novu modernu tehnologiju, uz pomoć koje će "Zastava kamioni" uskoro početi da proizvode lake kamione iz "Fiatove serije", najavljuje za "Blic nedelje" Mlađan Dinkić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja.
Dinkić ističe da će to imati presudan značaj za razvoj ove fabrike, u kojoj je zaposleno 913 radnika. Kompanija "Fiat" je takođe zainteresovana i za fabriku "Zastava- specijalna vozila" u Somboru, koja proizvodi pik-ap dostavna vozila.
- Uskoro će posebna delegacija "Fiata" doći u Sombor, kako bi obišla ovu fabriku, koja zapošljava 250 ljudi. Postoji mogućnost da "Fiat" preuzme i ovu fabriku i krene u dalja ulaganja - objašnjava Dinkić, koji je juče bio u poseti Somboru.
U Blicu navode da je Fiat hteo da pravi novu fabriku u Rumuniji, ali se predomislio kad smo potpisali SSP. Pretpostavljam da će Fiat moći da raskine ugovor u slučaju da poništimo SSP. Mislim da mu je bilo pametnije da ide u Rumuniju.
kada se odstrane političarske i novinarske fraze nije teško doći do zaključka u kom smeru se stvari odvijaju.
- pitanje ukidanja carina nema veze sa ovim dogadjajem,već je odavno ugovoren i deo je paketa obaveza pri ulasku u STO što smo mi potpisali pre nekoliko godina.
sada je samo došlo vreme tj trenutak realizacije ranijih odluka.
- konačno je došlo do preloma, i Zastava ide u bankrot i gasi se kao preduzeće, kao pravno lice.
izgleda da je novinarima promakla najvažnija informacija.
Fiat osniva podružnicu Fiat Srbija kao joint venture sa Vladom Srbije i u poslu će imati apsolutnu većinu glasova i potpunu slobodu upravljanja.
dakle nema više ništa, niti u tragovima od Zastavinog menadžmenta, od Zastavinih poslova operativnog upravljanja, nema ništa od Vladinih uticaja na poslovanje u smislu postavljanja direktora i slično.
jednom rečju, totalni bankrot postojeće Zastave i njeno brisanje iz registra postojećih firmi.
-nezgoda je što nije dovoljno što ide u bankrot već dodatno još mi gradjani moramo da platimo i 100.000.000 evra priloga da se to obavi.
na postojećih već datih 500.000.000 evra tih još dodatnih 20% za kraj i ne zvuči tako ogromno poresko razbacivanje koliko u stvarnosti jeste.
dakle, Zastava nestaje.
Fiat preuzima ostatke i za to dobija nagradu u vidu 100 miliona evra i barem u početku privilegovani položaj na tržištu pošto je gotovo izvesno da Fiat proizvodi iz Kragujevac (a biće tu u početku i za sada samo lepljenje nalepnica na uvezene Fiatove modele i pumpanje guma) neće biti opterećeni carinom.
što se tiče SSP on još nije zapravo potpisan u smislu da je važeći.
potreban a neispunjeni uslov je da ga "potpišu" skupštine sivh 28 zemalja na koje se odnosi- 27 EU članica i Srbija.
dakle, radi se o magli još uvek, tek će jednoga dana biti funkcionalno primenljiv, potpisan u punom smislu reči.
to obično traje oko 2 do 3 godine, barem je tako bivalo do sada uz ritam 15 EU članica pre proširenja.
ako mi budemo imalo dosta sreće već do 2011-2012 godine SSP može postati realnost svakodnevnog života.
onda sleduje sledeći prag, kanidatura i pregoravanjepoglavlje po poglavlje a to obično potraje od 2 do 10 godina kako sa kojom zemljom.
Hrvatska, Makedonija i Turska su već godinama zemlje u statusu kandidata i još nije na vidiku tj preciziran datum prijema u pretčlanstvo (status koji je izmišljenpri prijemu Rumunije i Bugarske sa brojnim ograničenjima koja inače ne postoje u samoj EU).
ali, kao što je poznato sa primerima Grčke ili Španije sve je moguće ako se ima političke volje i namere završiti i za 6 do 18 meseci exspresno.
a iza brega sa Zastavom se valja posao sa Ivecom koji je već više puta pokretan, i ogromno tržište Rusije gde se iz KG već izvozi ne baš u malim količinama iz Zastava Kamiona kao zasebnog preduzeća.
Fiat će nama da uvali treću ligu proizvodnje koju će ovamo da prebaci iz POljske gde više ne rade za šaku pirinča, a tamo ima odrešene ruke za novi kvalitet.
u Kragujevcu će se smanjiti plate a pojačati rad jedno 10tak puta i shodno tome vrlo verovatno i prestati subvencije iz budžeta.
u krajnjem, tranzicija na delu će se sprovesti u praksi prelaska iz samoupravljanja u tržišno poslovanje.
Fiat ulazi u Indiju, nije nemoguće da se pokaže da je i kragujevački ogranak deo tih planova širenja.
kod nas bi mogao da se pravi neki ultra jeftini auto za jedno takvo mas tržište.
Comment