Uvoz automobila iz Nemacke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r1cer
    CBC Senator XXL
    • 22.01.2006
    • 363
    • Beograd

    Uvoz automobila iz Nemacke?

    Zna li neko ima li negde da se nadje detaljno uputstvo sta sve treba uraditi i na koje troskove treba misliti prilikom uvoza. Znaci jedino sto znam je kako dobiti vizu i kako otici do Nemacke. Procedure oko kupoprodaje, spedicije/carinjenja, zoll tablica, pdv-a i ostalog ne znam. Gde naci taj katalog po kome se utvrdjuje carina za vozila i da li je on uopste dostupan ili jednostavno sta bude bude. Kako tamo proveriti da li je auto regularan? Da li ima neki sistem za proveru da li je vozilo ucestvovalo u saobracajnim nesrecama a verujem da ima?
    Secam se da je SAT objavljivao nesto pa ako neko ima to valjalo bi postovati. Posto ovde na forumu ima ljudi koji u tome imaju iskustva nadam se da im nece biti tesko to da napisu jer ce svakako koristiti mnogima.

    Zahvaljujem
  • ada
    CBC Senator XXL
    • 04.06.2005
    • 2375
    • Novi Sad
    • Svasta nesto

    #2
    Druže. Znaš šta je najskuplje na svetu! Informacija. Pošto neznaš ili nisi upućen u proceduru, prepusti taj deo posla ljudima koji se time bave.
    Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
    Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
    Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
    Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

    Comment

    • r1cer
      CBC Senator XXL
      • 22.01.2006
      • 363
      • Beograd

      #3
      Ok posto sam darezljiv ja cu tebi dati jednu informaciju za dzabe.

      Poenta internet foruma je razmena informacija bez da trazis nadoknadu za to i onda su svi srecni jer svako moze(i ne mora) da doprinese sadrzaju.

      Ako ti smatras da tebi nije u interesu da pises o tome to je ok, al mozda ima neko ko bi.

      Comment

      • Masinac
        CBC Član
        • 19.02.2007
        • 57
        • Beograd

        #4
        Ja znam kako ide ali sustina ti je da odes kod nekog dobrog speditera i poneses olovku i papir.
        Bice ti sve receno u detalje,sta, kako, kod koga itd.
        Mogu ja da ti pisem ali mozda bi nesto zaboravio tako da slobodno otidji i pitaj .
        Oni su u toj prici tako da nema greske.

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          @ r1cer: samo opushteno, verujem da ada nije mislio nishta loshe, samo shto je loshe obrazlozhio svoj stav. Ako si vec krenuo u avanturu koju iz miloshte nazivamo "uvoz automobila iz inostranstva", a inache opshte poznatu kao "kara*ina na sto nachina" (), onda cesh pre ili kasnije doci u situaciju da dignesh ruku na nekoga u blizhoj okolini, ili chak i na samoga sebe, i seticesh se ovih njegovih rechi.

          Koliko god puta bila prezhvakana na ovom forumu, i koliko god "jasna" na papiru cela procedura bila, i koliko god puta o njoj prichano i prezhvakivano na tv-u i u domacim chasopisima, cela stvar je josh uvek toliko komplikovana i ima toliko "kvaka" da je stvarno bolje bataliti bilo shta u lichnoj rezhiji i prepustiti stvar nekome drugom. Za par stotina evra koje eventualno mozhesh ushtedeti (mada znam za sluchajeve da na kraju bude upravo suprotno, pa ispadne "veca dara nego mera"), stvarno nije vredno truda, nerava, slobodnog vremena... Pricham ti iz lichnog iskustva - been there, done that

          Evo ti u svakom sluchaju par slikanih strana iz "vodicha" koji je jednom prilikom izbacio upravo sat, a imam i ovaj dodatak na 32 strane, mada je u principu to sve ista stvar, samo shto u ovom malom vodichu obradjeno i vishe modela, tzv. "najtrazhenijih polovnjaka", gde su navedene njihove specifikacije, prosechne cene preko i sl. Ako bash treba, slikacu (nemam skener kuci) ali ne mobilnim nego foto-aparatom (samo treba prvo da ga nadjem ) pa cu zakachiti na net, ali kazhem, u principu nema nishta vishe informacija nego shto ih ima ovde.

          Sorry na kvalitetu slika, slikano je sa moba. Na lociranju foto-aparata se radi vec neko vreme...



          Update: zaboravih da napishem u vezi kataloga, nashi carinarnici rade sa domacim izdanjem kataloga koji je zapravo "kopija" Schwacke kataloga. Katalog mozhesh da kupish u AMSS ali to ne preporuchujem jer je skup, a i menja se tromesechno tako da ako sad kupish aktuelnu verziju vec 1. jula imash zastareli katalog sa zastarelim (pro)cenama. U svakom sluchaju, ako si zainteresovan za neki auto iz inostranstva, u AMSS-u ti mogu uraditi preliminarnu procenu na osnovu tog kataloga, ali cesh to morati da platish, dodushe neshta malo... U svakom sluchaju daleko bolja opcija nego da kupish katalog koji je poprilichno skup...
          Ako se opet setim nechega...
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • Nebojsa
            CBC Član
            • 28.03.2008
            • 57
            • Krupanj

            #6
            A, ima li neko informaciju (jest' da su najskuplje stvari na svetu ) da li ima veze s' mozgom cena za carinjenje (kompletno spedicija, lezarina,...) od 1950 Evra za GOLF IV EDITION 2.0 85KW,2000god., dig.klima, ABS, ESP, EL.paket, za sve komplet osim prevoza iz Nemacke + prevoz 500?

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #7
              Poshto su cene tamo za taj model, tog godishta, u rangu 6000-6500 veverica onda je visina carine (20 %) po katalogu negde oko 1200-1300 evra. Pa onda na to ide pdv (18 %) odnosno dodjesh na 8500 evra. To ti je bez celokupne zahebancije sa odjavom, papirima, zoll tablicama, prevozom, putarinama i ostalim propratnim troshkovima iz D do Srbije. A onda ide veselje na carini ovde, koje pochinje angazhovanjem nekog od shpeditera, a odatle pa sve do momenta kad auto mozhesh sa carine da vozish kuci rachunaj da ti treba josh oko 300-500 evra, u zavisnosti od mnogo faktora

              Znachi, za takav auto samo za carinu (20%) i pdv (18 % na novu osnovicu) ti treba oko 2500 evra, i to u najboljem sluchaju. Mnogi uvoznici ovo reshavaju daleko povoljnije, jer rade posao godinama i imaju ekipu koja brzo i efikasno funkcionishe.

              Tih 1950 mi zvuchi kao jako optimistichka cifra, mada jeste moguca ako je u pitanju uvoz preko uvoznika, narochito nekog ko ima dobar i "uhodan" prolaz na nekom od carinskih prelaza...
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • r1cer
                CBC Senator XXL
                • 22.01.2006
                • 363
                • Beograd

                #8
                overspeed: Kapiram ja da u slucaju da je auto oko 5-6 hiljada da bi mi to ispalo skuplje i da nije vredno cimanja ali nije mi jasno kako automobil koji u nemackoj kosta 19500(-19 % pdv) moze ovde da se prodaje za 27-28 hiljada. Shvatam da ima puno skrivenih troskova i peripetija ali opet ne vidim kako tu ne bi bio dobar bar 1500e pa hocu da vidim gde je catch. Da ne spominjem ako uvezes malo skuplji automobil? Shvatam ja da to nije jednostavno i da treba cimanja ali sta je jos jednostavno u zivotu?

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  Re: Uvoz automobila iz Nemacke?

                  Originally posted by r1cer
                  Zna li neko ima li negde da se nadje detaljno uputstvo sta sve treba uraditi i na koje troskove treba misliti prilikom uvoza. Znaci jedino sto znam je kako dobiti vizu i kako otici do Nemacke. Procedure oko kupoprodaje, spedicije/carinjenja, zoll tablica, pdv-a i ostalog ne znam. Gde naci taj katalog po kome se utvrdjuje carina za vozila i da li je on uopste dostupan ili jednostavno sta bude bude. Kako tamo proveriti da li je auto regularan? Da li ima neki sistem za proveru da li je vozilo ucestvovalo u saobracajnim nesrecama a verujem da ima?
                  Secam se da je SAT objavljivao nesto pa ako neko ima to valjalo bi postovati. Posto ovde na forumu ima ljudi koji u tome imaju iskustva nadam se da im nece biti tesko to da napisu jer ce svakako koristiti mnogima.

                  Zahvaljujem
                  informacije pogotovu javne nisu i ne smeju biti skupe, a procedura uvoza nije nikakva magija.

                  kupoprodajni ugovor kupiš u Nemačkoj već gotov, ili skineš odavde sa interneta (ima ih gotovo svaki nemački auto klub na svoj sajtu).

                  ugovor popuniš čitko na nemačkom i odneseš kod notara na overu.

                  sa overenim ugovorom odeš u službu registracije, lokalne podružnice.

                  prodavac auta će ti radi pokazati gde je, možda te i odveze direktno na šaleter.

                  tu ćeš sve saznati od službenikam tu odmah dobijaš i tablice.

                  osiguranje plaćaš kod koje firme hoćeš i na rok koliko hoćeš (recimo 5 dana ili 11 dana). osiguranje ti je automatski važeće za celu Evropu i ne treba ti ništa dodatno, zeleni karton ili slično.

                  tu gde budeš kupovao auto sve će ti pripremiti od dokumentacije za PDV,kao i ugovor, tablice. bukvalno sve u jednoj fascikli ti je spremljeno i tu uslugu platiš nešto sitno.

                  ako auto kupuješ od fizičkog lica, privatno, ono što sam gore naveo sam ili uz pomoć domaćina juriš. PDV ne postoji kao pitanje, tj plaćaš ga u punom iznosu i nema povrata.

                  u TUV tražiš da urade HU (Haupt Untesuchung, iliti glavni pregled) koji se radi pre registracije, nešto slično našem tehničkom pregledu samo mnogo ozbiljnije.

                  takodje možeš da uradiš i AU (Abgas Untersushung), tj ispitivanje izduvnih gasova što će ti dodatno ukazati na opšte stanje motora odnosno kvalitet sagorevanja.

                  to uradiš pre same kupovine, odnosno pre potpisa kupoprodajnog ugovora.

                  u ugovoru navedeš u predvidjenoj rubrici zatečenu kilometražu.

                  kod TUV češ dobiti i izvode sa prethodnih HU pregleda tokom protekle decenije, ako je auto bio u Nemačkoj sa tačnom kilometražom.

                  da li i koliko to košta dodatno ne znam.

                  kada si registrovao auto na izvozne tablice, ZOLL, odeš do pumpe natočiš gorivo i voziš, voziš, voziš, dok ti ne dosadi.

                  kada dodješ na granicu EU, ma koju, gde napuštaš EU zaustaviš se obavezno i veoma se potrudiš da pronadješ carinika EU da ti pogleda auto i lupi pečat da si izvezao auto.

                  to ti je zgodno i ako ne tražiš PDV nazad, kao dokaz da si legalno izvezao auto, da je auto proverio carinik.

                  e onda dolaziš u šake naše administracije.

                  tu te čeka čitav niz prepreka, zamki, nadobudnih službenika, i svih mogućih i nemogućih taksi, naknada, provizija, itd zahteva za pare na malom milionu šaltera.

                  tu je iskusan špediter od velike pomoći da skratiš vreme, a vreme je novac u bukvalnom smislu.

                  u Nemačkoj sve što ti treba je da malo poznaješ jezik, tj formulacije nekoliko rečenica za popunjavanje formulara da bi ih pravilno popunio i oko 30 minuta ukupno za sve poslove na šalteru. ako i toliko.

                  kod nas će ti tražiti za auto da dokažeš da je Euro 3, tražiće da ga stave u karantin, i tražiće da platiš parkiranje po nekoj bezobraznoj ceni i stalno će nešto faliti od nekog papira, pečata, kopije nečega.


                  dakle, moje mišlljenje je da se dobro raspitaš kakva je procedura sa našom carinom kao osnovnom preprekom, a da za Nemački deo posla obezbediš neki priručnik iz nemačkog jezika i stalno ga nosiš sa sobom i to će ti biti dovoljno da efikasno tamo odradiš posao.


                  ako kupuješ u auto kući oni će ti sve pripremiti, njima je to jednostavna rutina. mogu čak i da izvrše TUV pregled, uzmu tablice i ti dobiješ komplet registrovani auto (to gotovo svi nude i maltene se podrazumeva).

                  ako ti nešto nije jasno svrati u prvi AvD ili ADAC klub, tu će ti pomoći i razjasniti i pokazati gde je to što tražiš.

                  notar ti je najvažniji pravni posrednik, sa njim završavaš sve overe papira.

                  nadam se da sam ti pomogao da sagledaš obim i proceduru.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #10
                    Iz licnog iskustva ADA je potpuno u pravu. Carinio sam samostalno skuter 125ccm. Greske sam poceo da pravim jos od prijavljivanja skutera i pravljenja propratnice. Carinu sam debelo preplatio jer sam sve placao po propisu.
                    Dobar spediter - uvoznik i bog da te vidi. Jeftinije ti je da das njemu kao zaradu i 500E ali da ti ustedi 10 dana u zici i jos gomilu zahebancija oko papira...
                    Evo ti i primer: na propratnici (uputnici za carinjenje) kokoska na granici upise tezinu skutera tako sto prepise maksimalnu nosivost pa ispade da skuter tezi 140kg prazan??? Ja ko velim nije neka greska i nasmejem se. A u luci beograd lezarina ide po kilogramu (imaju neke kategorije) i ja platih ko da sam auto parkirao a ne skuter...
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • r1cer
                      CBC Senator XXL
                      • 22.01.2006
                      • 363
                      • Beograd

                      #11
                      Hvala puno to je otprilike ono sto sam trazio.

                      Vidim da je u stvari jedan od bitnijih detalja naci dobrog speditera koji ima dobre "kombinacije" i koji bi sto lakse resio sva pitanja oko nase carine. Sama procedura u Nemackoj je lagana jedini problem bi mi bio jezik, znaju li nemci engleski?

                      Comment

                      • ada
                        CBC Senator XXL
                        • 04.06.2005
                        • 2375
                        • Novi Sad
                        • Svasta nesto

                        #12
                        @sw.brick
                        Kada si zadnji put bio u nemačkoj da tako možeš pisati??? Nemoj iznositi podatke za koje nisi 100% siguran.

                        @r1cer
                        Druže. Naučio sam da inforamcije platim i učim ih uz posao. Moju poruku si loše protumačio ali nema veze. A pouzdano ću ti reći da ćeš potrošiti barem 300€ više nego što će ti uraditi neko kome se time bavi!Ali opet nema veze. Nemoj da se nadaš da će ti špediter sve reći osim ako ti nije rođeni brat, mada i u tom slučaju kažu "jedi, pi, ne radi sa svojima" ali ti opet kako hoćeš. A što se tiče interesa ne uvozim samo ja u srbiju, tako da nevidim u čemu je problem, samo ćeš i sam uvideti da nije vredno tog truda ali neka je sa srećom. U nemačkoj je jezik namanji problem. Keš rešava i govori sve jezike, a za svaki slučaj upiši moj broj moba jer već vidim da će ti na ulazku u mađarsku zatrebati zbog propisa od pre neki dan!!!
                        Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
                        Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
                        Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
                        Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          ada, slobodno ispravi, dopuni, prepravi proceduru koja nije tačna.
                          to će biti najveća pomoć na postavljeno pitanje.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • ada
                            CBC Senator XXL
                            • 04.06.2005
                            • 2375
                            • Novi Sad
                            • Svasta nesto

                            #14
                            E a pošto sam se sada lepo nalalao a da nebude da neželim da pomognem ajde da probam da ti objasnim.

                            Pre nego kreneš od davde, treba ti informacija od špeditera na koji iznos se carini auto, osim ako ga necarinis na cenu koja je stvarno plaćeno vozilo. U tom slučaju ćeš ili preplatiti pdv i carinu ili ćeš platiti kaznene penale ako je ispod kataloške vrednosti.

                            Odeš gore već kako i gde to ti znaš, dođeš do mesta gde se nalazi vozilo, ali pre toga si naravno telefonom dobio potrebne informacije i zamolio čoveka da ode do DEKRA da urade ekspertizu vozila i njegovu procenu. Ako pristane na to onda auto vredi, mada ako uzimaš auto od hendlera koji nije nemac, teško da ćeš dobiti ekspertizu.

                            Treba da znaš kako ćeš uzeti vozilo to jest

                            Firma - Firma (najeftinija varijanta)
                            Fizičko lice - Fizičko lice (nešto malo skuplje od predhodne)
                            Firma - Fizičko (deranje po džepu kod nas)

                            Ovo gore se odnosi na deo kada dođeš u srbiju zbog carine i pdv-a.

                            Praviš pomenuti ugovor, uzimate vozilo, ili daješ hedleru da ide da ti izvadi ZOOL tablice. NEMOJ NI SLUČAJNO da vadiš žute tablice.Prolazilo je do prošle nedelje, ali više ne. Prva patrola policije u austiji ili mađarskoj će te zaustaviti, i naterati da vadiš njihove probe + kazna od čuvenih 1600€. Obavezno tražiš crvene zoll tablice (cena je 180€).

                            Kada dobiješ tablice + kupoprodajni ugovor, ideš na carinu u krugu od 50km od mesta kupovine da uradiš EX - izvozne papire. Za vozilo ako ima povraćaj MVŠ-a moraćeš da platiš u celosti, pa tek kada budeš vratio overen EX papir dobićeš vrednost poreza nazad od prodavca od kojeg si uzeo vozilo.Naravno ne celih 19% već nekih preračunatih 16%.

                            Nemačku si završio. I ko što kaže brik voziš dok ne utrneš.

                            Sledeće pitanje je kojim ćeš putem ići. Da li preko mađarske ili preko slovenije i hrvatske.?

                            Ako ideš preko mađarske opet zavisi na koji prelaz ideš. Ako treba da dižeš kilometražu, u tom slučaju tompa je zakon, ukoliko nedižeš horgoš je dobar ali su špediterske usluge tri puta skuplje nego na tompi. Da bi ti mađar overio EX papir u oba slučaja spremi najmenje 50€ ili čak 2% od vrednosti štojera.

                            Za kod nas isto spremi za miliciju barem 10€ za kafu i barem 20€ za carinu za kafu .

                            Ako ideš preko slovenije niko ti neće tražiti čast jer je to njima sastavni deo posla, ali mora da paziš na koji ćeš prelaz preći jer ako ideš na breganu hrvati će ti tražiti da ideš da uradiš propratne papire koji su 45€, a ti se onda napraviš blesav pa odeš na macelj i tamo te niko nepita ništa. Neverovatno ali istinito.

                            Dođeš kod našeg špeditera koji te čeka raširenih ruku jer stiže keš, i počinje ceremonija. Pokušaće da te izuju barem za 100€ više na ime nije original servisna ili EX papir ili faktura ili se nisi dobro očešljao ali ti se u ovom slučaju ne predaješ i držiš se svoga da je sve original.

                            Praviš propratne papire do koliko vidim ti si iz beograda, (na tompi 2500 dinara; na horgošu 6000 dinara + ako ima oštećenja prijavljuješ na granici, ali mora da argumentuješ fotografijama koje koštaju 3600 dinara), i teraš za bg.

                            Došao si u Bg otera auto u carinsko skladište i tu postoji caka, da li ti naplaćuju po danu, kw motora, započetoj nedelji ili po predmetu. Mora da znaš da ako je auto 2001 godište u beogradu ide na homologaciju (u drugim gradovima neide) i čeka se od 30 radnih dana do 60, ili ćeš dati još jednu 100 da bude homologacija za 15 dana.
                            Ako cariniš vozilo na svoje ime, onda mora da ga cariniš u mestu koje ti piše u LK, a ako ide na firmu onda biraš grad zato je stvorena subotica.

                            Onda izlazi carinski pregledač koji će da ti razreže carinu i pdv, izdaje račun koji plaćaš u roku od 8 dana i sa tim isteruješ auto i ideš na registraciju. Platićeš još vanredni tehnički kod nas (očitavanje brojeva) od 1000 dinara na više i špeditera (koliko znam u beogradu uzimaju 250€) dok samo primera radi ja plaćam špeditera 120€ jer sam redovni uvoznik.

                            Bitno je da na granici prijaviš i servisnu knjižicu ako je ima jer dobijaš još 2% popusta ako je originalna, + dobijaš 10% popusta ako ima kilometražu koja državi odgovara za to godište vozila itd......

                            Notara u nemačkoj nemoj da tražiš. Jer u celom minhenu (na primer) ostalo je samo 2 notara koja se i dalje bave time jer nemaju posla. I ako ga nađeš usluga je 80€ tako da razmisli da li ti se ispalti. Notar ti treba samo ako vozilo uzimaš direktno od fizičkog lica, što čisto sumljam da je slučaj kod tebe.

                            E sada ako te još nešto zanima ti reci a ja ću probati da ti dam INFORMACIJU jer se u slučaju uvoza auta naprimer sa bilo kime dogovoriš koliki će biti prevoz i sa špediterom carina i pdv pa u slučaju da prevoz ili carinjenje izađe više oni snose trošak, a u ovom slučaju ćeš ga snositi lično ti! Razmisli sada zašto sam napisao ono gore pa me onda počasti informacijom

                            P.S: mrzim da kucam referate ali izgleda da moram. Zato je neko izmislio telefunken

                            P.S.S: I neću da ulazim u nikakvu diskusiju što zbog čega kako i zašto. Odgovoriću na postavljena pitanja još na ovoj temi oko uvoza i nemogu više. I da ostane ova tema dosledna naslova bez OFF-a inače zovem katandžiju u pomoć.

                            @sw.brick
                            hebote. pa počeo sam da ličim na tebe. vidi koliki sam tekst morao da odkucam ovo ni ja nebi čitao
                            Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
                            Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
                            Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
                            Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

                            Comment

                            • r1cer
                              CBC Senator XXL
                              • 22.01.2006
                              • 363
                              • Beograd

                              #15
                              Hvala na opsirnom objasnjenju.

                              Veruj mi da znam da je lakse platiti nekome da doveze auto ali moje razmisljanje je teklo ovako. bmw 530d 2005o sa dobrom opremom kosta 19.5k eura znaci 16380 kad se odbije mwst. doda carina 20% + pdv 18 % ~ 24k eura. spediteri, ugovori, gorivo, putarine i svi ostali troskovi ako se uglave u 2 hiljade to je 26000.

                              bmw 530d 2005. sa dobrom opremom moze da se proda lagano za 27500 pa mi to nekako zvuci kao easy money ma kolko god se cimao tih par dana.

                              Slobodno mi kazi gde gresim.

                              Comment

                              Working...
                              X