od kog materijala si mislio da pravish novi izduv ....
prichao sam skoro sa jednim starijim chikicom bash o izduvnoj grani ..
na moj predlog da napravim izduvnu od prohroma rekao mi je da prohrom slabije oslobadja toplotu od gus-a (ako je to materijal od koga su obichno fabrichke izduvne ) i da tju imati problema sa izborom prechnika ..
a u ovim formulama nigde ne vidim neshto shto bi povezalo materijal od koga se pravi izduv u rachunicu
?
generalno je nebitno od kog je materijala izduv radjen... shto se performansi tiche prohrom je najbolje reshenje zbog glatkoce pvojih ivica, a za gazliku npr gvozdja u bilo kom obliku moze se do perfekcije ispolirati i nece promeniti svoja svojstva, dok gvozdje rdja i porozno je...
oslobadjanje toplote u principu nije toliko bitno kad gasovi vec izdju iz motoram mnogo je bitnije da shto brze odu dalje, a to se dobija dobrim prorachunom i izbegavanjem turbulentnih struja koje se javljaju zbog hrapavosti izduvne grane... itd...
ok kapiram ja to .. ali ako recimo gus brzhe oslobadja temperaturu od prohroma onda tje se i gasovi unutar cevi brzhe hladiti u gusanoj grani nego u prohromskoj cevi ... a to je vetj malo bitnija stavka ... zbog njihove gustine jer kao hladniji zauzimaju manje mesta pa je samim tim i shirina cevi drugachija ...
tu verovatno i debljina zida cevi igra neku ulogu ...
pa sam zbog toga pitao ... kad vetj o tome diskutujemo onda da pitam jer uskoro tju sebi praviti granu pa da znam da li da radim prohrom ili da ostane fabrichka varijanta malo preradjena ...
... ako topliji gasovi imaoju manji otpor i brzhe idu kroz cev od hladnijih mozhda je to i prednost a ne mana prohroma ... ?
u tom sluchaju mi ostaje samo josh da odregim debljine i izbegnem shto vishe savijanja ...
ako prilikom savijanja cevi po 90 stepeni koleno bude uradjeno vectjim prechnikom cevi da li to poboljshava protok ili ima kontra efekat ?
Koliko sam ja upoznat sa doticnom tematikom(a nism previse)temperatura gasova u izduvnom sistemu je mnogo bitnija kod turbo motora, zato se i prodaju one termootporne trke koje se obavijaju oko izduvne gane koja vodi vazduh u turbinski kompresor...valjda da dobije vise obrtaje? Neznam kako bi to pomoglo kod atmosferskog motora
Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
- Kako to misliš, kočim?
Prica oko temperature izduvnih gasova je vazna i kod atmosferaca i kod turbo motora. Gasovi moraju da imaju odredjenu brzinu kojom putuju kroz cevi a to se postize sa temperaturom.
Da,ali sa brzinom izduvnih gasova se mnogo vise dobija na turbo motoru,zbog veceg pritiska koji turbo ostvaruje na visim obrtajima, neka me neko ispravi ako gresim, a takodje sam cuo da previse vruc vazduh koji se "hvata"kod atmosferaca moze i da skodi?
Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
- Kako to misliš, kočim?
Nije u pitanju dobijanje nego da se ne izgubi na snazi a jos vise na obrtnom momentu. Kod turbo motora je pravilo "sto vece to bolje" ali do odredjene granice.To isto vazi za atmosferce ali sa mnogo manjom tolerancijom.
Ako kazem da je na primer Supersprint za Passata 2.8 V6 povecao smao za 2mm unutrasnji precnik (52mm umesto 50mm) a ostavio spoljni isti (54mm) zbog tezine onda je jasno da se mora precizno odrediti precnik sve ostalo je nagadjanje i rizik da se pare bace.
Sto se tice grane, Supersprint ih pravi od Celika 307.
A sta je sa termootpornom izolacijom doticnih? mislim cevi?
Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
- Kako to misliš, kočim?
Na koje cevi mislis? Supersprint ili uopste? Turbo ili atmosferac? Ako mislis na razne trake (kojima se i turbina umotava) to ja bas zato da bi se povecala brzina gasova u danom precniku cevi i u isto vreme smanjila temperatura ispod haube.
Pa nista...izolacija toplote u cilju zadrzavanja brzine gasova pred turbinu zbog boljeg respons-a tj. manjeg spool-a koristi se uglavnom kod velikih turba koji se manje greju i potrebno im je da zavrte. Posle turbine slobodniji izduv u cilju manjeg otpora izduvnim gasovima.
Pomazu isto u izolaciji toplote ka hladnjaku i IC-u
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment