Oblici i duzine izduvnih grana - matematika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiatGroup
    CBC Senator
    • 11.06.2005
    • 228
    • Rijeka

    #61
    sto cemo sada?

    Fale neke stranice skenirane - gdje je formula za duljinu primarnih cijevi ?
    dajte to na svjetlo dana... da se sve vidi...
    *************************************
    The best is the enemy of the good
    The proof of the pudding is in the eating
    *************************************

    Comment

    • Rubi
      CBC Senator XXL
      • 06.05.2005
      • 519
      • Beograd

      #62
      za granu:

      -deo koji ide na motor treba da bude minimum 8-10mm debljine

      - duzina grane se racuna sa formulom:

      Duzina grane=(850xED)/RPM)-3

      RPM=obrtaji na koje "stelujemo" granu, za ulicni auto to su obrtaji maksimalnog Obrtnog momenta; za trkacki auto to su obrtaji maksimalne snage.

      ED=180 + broj stepeni izduvnog ventila na kojima se ventil otvara pre donje mrtve tacke.

      Duzina grane= rezultat je u inchima (1inch = 2,54mm) i odnosi se i na primarnu i na sekundarnu granu u varijanti 4-2-1.


      Ovo su bile formule, koliko sam ja ukapirao...
      (\__/)
      (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
      (")_(") your signature to help him gain world domination.

      http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

      Comment

      • FiatGroup
        CBC Senator
        • 11.06.2005
        • 228
        • Rijeka

        #63
        to je sve???
        *************************************
        The best is the enemy of the good
        The proof of the pudding is in the eating
        *************************************

        Comment

        • FiatGroup
          CBC Senator
          • 11.06.2005
          • 228
          • Rijeka

          #64
          ispada da moram imati 40mm unutarni promjer 4 zasebne cijevi..poslje 50mm jedna.. 4u1

          dakle,
          ako znamo da je za usis najveci dozvoljeni konus 14° koliko smije biti max na ispuhu?
          jer po proracunima ide mi 40mm nutarnji promjer... a na glavi ispuh je 31mm?

          sto ciniti.. konuse ??
          *************************************
          The best is the enemy of the good
          The proof of the pudding is in the eating
          *************************************

          Comment

          • Rubi
            CBC Senator XXL
            • 06.05.2005
            • 519
            • Beograd

            #65
            Imam i ja jedno pitanje, u vezi celicne prirubnice koja ce se srafiti na aluminijumsku glavu, preko teflonskih (?) dihtunga - sta se desava sa sirenjem i skupljanjem metala? Ne bih zeleo da zavrtanjem celicne ploce na jednu stranu aluminijumske glave poremetim termicki "rad". Da li se ovo javlja kao realan problem, ili je u pitanju samo moja paranoja? Da li da, mozda, ostavim malo sire rupe za srafove/brezone koji drze header na glavi? Cini mi se da na postojecoj gusanoj izduvnoj ima malo lufta oko brezona (jako se lako namice i smice sa brezona)...
            (\__/)
            (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
            (")_(") your signature to help him gain world domination.

            http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

            Comment

            • X9
              CBC Senator XXL
              • 28.06.2005
              • 3179
              • Wien-Sabac
              • RX-8 i X-9

              #66
              slucajno sam naleteo na temu pa da se i ja malo ukljucim...
              sta kazete na ovo:

              "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

              No ROTOR no MOTOR...

              Comment

              • X9
                CBC Senator XXL
                • 28.06.2005
                • 3179
                • Wien-Sabac
                • RX-8 i X-9

                #67
                i na kraju mali link sa poucnim objasnjenjima,i pokusaj rasvetljavanja mita o backpresure
                "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                No ROTOR no MOTOR...

                Comment

                • Nenad
                  CBC Senator XXL
                  • 06.01.2005
                  • 1364
                  • BBgd/Mow

                  #68
                  Izgledaju sjajno. Da li su kratke zbog nedostatka prostora oko motora ili su ih namerno ostavili kratkim zbog stelovanja karakteristika
                  Boost or bust...

                  Comment

                  • X9
                    CBC Senator XXL
                    • 28.06.2005
                    • 3179
                    • Wien-Sabac
                    • RX-8 i X-9

                    #69
                    i zbog jednog i drugog ...
                    treba jos da ih obradim sa keramikom zbog boljeg zadrzavanja toplote,i mogu da se montiraju....ali tek kada stignu ostali delovi...
                    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                    No ROTOR no MOTOR...

                    Comment

                    • Vocko
                      CBC Senator XXL
                      • 25.04.2005
                      • 4556
                      • nBGd

                      #70
                      Miki to je za lantis (323f ba) v6 ili mx3
                      Lepo izgleda, ali gde naci kvalitetnu za 323f ba 1.8... Jedino sto sam nasao je neka za Ford Escort GT (usa trziste, mazdin motor u njemu) i to 4-1.
                      Spojeni 1-3 i 2-4.

                      Comment

                      • X9
                        CBC Senator XXL
                        • 28.06.2005
                        • 3179
                        • Wien-Sabac
                        • RX-8 i X-9

                        #71
                        Originally posted by Vocko
                        Miki to je za lantis (323f ba) v6 ili mx3
                        Lepo izgleda, ali gde naci kvalitetnu za 323f ba 1.8... Jedino sto sam nasao je neka za Ford Escort GT (usa trziste, mazdin motor u njemu) i to 4-1.
                        Spojeni 1-3 i 2-4.
                        nije rode...to je za mazdin KL-ZE motor,sad da li on bio u mx-3 ili mx6 ili ford probe-u...ovo je headers za KLZE motor..2.5l 24 v v6 sa 200ps...
                        "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                        No ROTOR no MOTOR...

                        Comment

                        • kilson
                          Moderator
                          • 09.10.2004
                          • 3216
                          • NoviBGD
                          • AR 75 GT

                          #72
                          Originally posted by Nenad
                          za granu
                          -deo koji ide na motor treba da bude minimum 8-10mm debljine
                          - duzina grane se racuna sa formulom:
                          Duzina grane=(850xED)/RPM)-3
                          RPM=obrtaji na koje "stelujemo" granu, za ulicni auto to su obrtaji maksimalnog Obrtnog momenta; za trkacki auto to su obrtaji maksimalne snage.
                          ED=180 + broj stepeni izduvnog ventila na kojima se ventil otvara pre donje mrtve tacke.
                          Duzina grane= rezultat je u inchima (1inch = 2,54mm) i odnosi se i na primarnu i na sekundarnu granu u varijanti 4-2-1.
                          Moram da zombifikujem tematiku

                          Poshto cu pakovati drugi motor, moracu da pravim izduvne grane. Da li ova formula pokriva V6 takodje ili ima razlike?

                          Takodje, vidim da npr 4-1 ima malchice drugachije prechnike izduvne grane u odnosu na primar/sekundar u sistemu 4-2. Predpostavljam da bi kod V6 trebalo primeniti tabelu od 4-1?





                          Pomocu ove formule dobijam duzhinu od 75cm shto mi izgleda ok, ali opet bolje da pitam...
                          Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #73
                            Najbolji put ti je da po formuli izracunash duzinu izduvne grane za svaki cilindar. Posle toga koristish dobijeni rezultat da bi izracunao unutrashnji precnik iste.

                            Formula je : P=(850xED):rpm-3
                            rpm=obrtaji na koje stelujes izduv
                            ED= 180stepeni+broj stepeni kada ti se otvara izduvni ventile pre donje mrtve tacke (BDC)
                            P=u inchima
                            Za obicna kola uzimaju se rpm na kojima je max. obrtni momentat. Za trkacka kola se uzima ili rpm gde je max. KS ili rpm izmedju max. obrtnog momenta i max. KS.

                            Posle ovoga radis formulu unutrashnjeg precnika:
                            IDod "koren"-om ccP+3)x25
                            kad izvadish koren iz ovoga onda x 2.1
                            cc= zapremina cilindra u cc
                            P=duzina primarne izduvne grane (rezultat prve formule)
                            Kao pravilo se uzima da je primarna izduvna grana unutrashnjeg precnika jednakog kao precnik izduvnog ventila.

                            Posle ovoga treba da izracunash duzinu sekundarne izduvne grane, koristeci rezultat druge formule:
                            IDS=pod korenom IDna kvadrat x 2;rezultat x0.93
                            ID je rezultat prethodne formule, ID=Internal Diameter (primary pipe)

                            E sad, postoje cake, ako hoces da maksimalni obrtni momenat spustish na nize obrtaje onda suzavash precnik grane. Obicno je to 0,125inch= -500/600 obrtaja na motorima vecim od 2 litra
                            Ulazak iz 3 u 1 treba da bude uz pomoc konusnog prelaznika koji pravi ugao od 1,25 do 2 stepena. Sto manji ugao to bolji protok i manji back pressure.
                            Sekundarna cev izduvne grane treba da bude sireg unutrashnjeg precnika nego primarna izduvna grana (pojedinacna ne sve 3 zbirno )
                            Spajanje 3 u 1 bi trebalo da bude negde oko 27/30-og santimetra duzine primarne grane.

                            Precnik kolektorne cevi ("cat back" cev) i ostalih cevi se ili izracunava komplikovanom formulom ili se gleda koliko KS ima motor i na osnovu toga odredjuje cev. Naprimer, za motor od 210-260 KS SPOLJNI precnik treba da je 2 3/4 incha (debljina cevi ne manje od 1mm, znaci unuresnji precnik manji za 2mm).
                            Boost or bust...

                            Comment

                            • BMW 325i
                              CBC Senator XXL
                              • 25.06.2005
                              • 338
                              • Novi Sad

                              #74
                              Originally posted by Nenad
                              Najbolji put ti je da po formuli izracunash duzinu izduvne grane za svaki cilindar. Posle toga koristish dobijeni rezultat da bi izracunao unutrashnji precnik iste.

                              Formula je : P=(850xED):rpm-3
                              rpm=obrtaji na koje stelujes izduv
                              ED= 180stepeni+broj stepeni kada ti se otvara izduvni ventile pre donje mrtve tacke (BDC)
                              P=u inchima
                              Za obicna kola uzimaju se rpm na kojima je max. obrtni momentat. Za trkacka kola se uzima ili rpm gde je max. KS ili rpm izmedju max. obrtnog momenta i max. KS.

                              Posle ovoga radis formulu unutrashnjeg precnika:
                              IDod "koren"-om ccP+3)x25
                              kad izvadish koren iz ovoga onda x 2.1
                              cc= zapremina cilindra u cc
                              P=duzina primarne izduvne grane (rezultat prve formule)
                              Kao pravilo se uzima da je primarna izduvna grana unutrashnjeg precnika jednakog kao precnik izduvnog ventila.

                              Posle ovoga treba da izracunash duzinu sekundarne izduvne grane, koristeci rezultat druge formule:
                              IDS=pod korenom IDna kvadrat x 2;rezultat x0.93
                              ID je rezultat prethodne formule, ID=Internal Diameter (primary pipe)

                              E sad, postoje cake, ako hoces da maksimalni obrtni momenat spustish na nize obrtaje onda suzavash precnik grane. Obicno je to 0,125inch= -500/600 obrtaja na motorima vecim od 2 litra
                              Ulazak iz 3 u 1 treba da bude uz pomoc konusnog prelaznika koji pravi ugao od 1,25 do 2 stepena. Sto manji ugao to bolji protok i manji back pressure.
                              Sekundarna cev izduvne grane treba da bude sireg unutrashnjeg precnika nego primarna izduvna grana (pojedinacna ne sve 3 zbirno )
                              Spajanje 3 u 1 bi trebalo da bude negde oko 27/30-og santimetra duzine primarne grane.

                              Precnik kolektorne cevi ("cat back" cev) i ostalih cevi se ili izracunava komplikovanom formulom ili se gleda koliko KS ima motor i na osnovu toga odredjuje cev. Naprimer, za motor od 210-260 KS SPOLJNI precnik treba da je 2 3/4 incha (debljina cevi ne manje od 1mm, znaci unuresnji precnik manji za 2mm).
                              Jel ovo vazi i za turbo varijantu?
                              Doris je vozila mini moris.

                              Comment

                              • Nenad
                                CBC Senator XXL
                                • 06.01.2005
                                • 1364
                                • BBgd/Mow

                                #75
                                Da, s'tim sto moze da se jos malo sire odradi, cisto zbog turbine koja povecava backpressure.
                                Boost or bust...

                                Comment

                                Working...
                                X