Koji turbo motor za novi projekt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Optimista
    CBC Veteran
    • 22.09.2007
    • 171
    • Stapar

    #46
    Re: Koji turbo motor za novi projekt?

    Van, sve sto govoris mi je jasno i poznato.
    Ajmo redom (bojim se da cu i ja malo otici u off).
    Vodio sam se idejom da motor obavezno bude redni cetvorocilindras do dve litre zapremine.
    Prvo ti motori su uglavnom prilicno kompaktni i nije neka bina razlika u smestajnom prostoru bilo da stoje uzduz ili popreko.
    Odluka je pala na turbo motore jer uglavnom u startu vec donose 180-200 ks sto ce cini mi se vec u startu obezbediti solidne performanse, a mnogo ih je lakse podici na skoro dvostruku snagu nego neke atmosferce kasnije ako se vece ukaze potreba.
    Sto se dimenzija vozila tice, po dosadasnjim skicama dohvatice nekih cetiri metra ukupne duzine.
    Kokpit necu dimenzionisati prema meni, nego prema tebi ili nekom jos krupnijem. Znas i sam kako ti je kada se uvlacis u sasiju koja je kod Bobice.To ce mozda povecati medjuosovinsko za 100 mm ali ce mnogo vise povecati upotrebljivost auta. Naravno da je u pitanju dvosed. Kada je vec rec o upotrebljivosti planiran je i jedan odeljak neposredno iza sedista. Prostor gde bi se recimo mogle odloziti komponente krova, jer bi ovo trebao biti spajder, i makar lap tot ili bilo sta drugo sto ne moze da stane u dzep. Ne , nisam planirao prostor za dzakove cementa ili putnih torbi ili bilo cega drugog.

    Tezina. Hm, ona ce mozda i biti bitno manja ali sam se vodio podacima nekih gotovih kitova gde ljudi prebacuju 900 kg a da nemaju nikakvih lux gageta unutra. Ti si malko povecao tvoj s7 i dohvatices 660 kg, a da nisi ni sanjao da ce tako biti.
    Znam dobro da je mala tezina jaaaako bitan faktor ali je cvrstina sasije po meni jos bitniji faktor. Ne bih se raspravljao sa tobom o tome. Cini mi se da k1 ima bas predimenzionisanu sasiju i ne mislim bas takvu raditi ali ipak se drzim onoga sto sam naucio na motoru: zivot je samo jedan, reprize nema!

    Karoserija... Uf, to nece biti ni malo lako. Nemam nameru da to lica na XTR. Prema skicama (sve je jos u olovci) nema za sada nista u 3d jer ce se crtati preko sasije ce biti komplikovana ali (makar meni) prelepa. Vazno mi je i to. Bice skupo i tesko za izraditi i nema garancije ni da cu uspeti da izvucem sve obline koje sam zamislio ali jednostavno moram da probam.

    Otprilike to je to. Pa sada slobodno raspalite. Prihvatam bilo kakve sugestije i kritike po bilo kom osnovu. Ne morate se drzati ni samog motora ako vam smeta nesto drugo na samom konceptu pitajte i kritikujte. To je na kraju krajeva i svrha foruma!
    All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

    Comment

    • Optimista
      CBC Veteran
      • 22.09.2007
      • 171
      • Stapar

      #47
      Re: Koji turbo motor za novi projekt?

      @Starac Vujadin
      Pa ovo sto ste napisali ima smisla.
      4wd ne dolazi u obzir, barem ne na ovom projektu, ne bih se usudio da idem toliko daleko.
      Razmisljao sam i tom Renoovom dvolitrasu iz Clia i Megana ali ih nema bas kod nas.

      Saija bi trebala da bude dobra. Znam da ovo zvuci bezobrazno ali naucio sam mnogo toga u posladnjih par god o sasijama (naravno ne dovoljno jer je to nemoguce) i upoznao ljude koji znaju jos mnogo vise, a ujedno hoce da pomognu tako da se nadam da tu nece biti promasaja. Bice je tesko, komplikovani i skupo napraviti ali...
      All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

      Comment

      • Van
        CBC Senator XXL
        • 16.02.2007
        • 1425
        • Nbgd

        #48
        Re: Koji turbo motor za novi projekt?

        I ja sam se vodio sigurnoscu ( malo i prostorom ) , pa sam nabacio 70-100 kg vise , zbog vecih provila , deblih zidova , vise elemenata za ukrucenje medjosovinskom rastojanju od 2450 mm . Moj auto je preveliki ...
        Tebi je 2300 mm i vise nego dovoljno za motor koji stoji popreko . Nemoj se zavaravati da nema razlike u duzini kod poprecno i poduzno postavljenih motora .
        Razlika je bar 30 cm ako nije i veca , a to tije u startu veci raspon , pa deblji elementi , pa i vise gvozdja da premosti tu duzinu ...
        Nema mnogo razlike u u duzini od kraja sedista do zadnjih tockova kod mene i Bobice , a on je tu spakovao ceo pogonski sklop a ja samo ima viljuske i diferencijal . A jos 10 cm i kod Bobice staje bilo koji 2.0 cetvorocilindras .
        Sto se tice sigurnosti , na shasiji nemoj da stedis , 150 kg metal je sasvim dovoljno da ima tenk na tockovima .
        Wesfield shasija ima oko 80 kg , i ne secam se da si se bunio da je nesigurna .
        ...zivi , Franjo je ziv !!!

        Comment

        • Uzelac
          CBC Senator XXL
          • 03.12.2006
          • 1717
          • munZe

          #49
          Re: Koji turbo motor za novi projekt?

          Mislim da je tebi najbolje i najjeftinije da nadjes neki MR auto i rasturis ga.
          Toyota MR2 je idealan kandidat, a i nisu preskupe.
          work in progress

          Comment

          • Van
            CBC Senator XXL
            • 16.02.2007
            • 1425
            • Nbgd

            #50
            Re: Koji turbo motor za novi projekt?

            http://cgi.ebay.co.uk/FORD-FOCUS-1-8-ZE ... 240%3A1318
            Nov motor
            ...zivi , Franjo je ziv !!!

            Comment

            • Optimista
              CBC Veteran
              • 22.09.2007
              • 171
              • Stapar

              #51
              Re: Koji turbo motor za novi projekt?

              @Uzelac
              Pa nisam bas video mnogo MR2 kod nas. Doduse neki tip cesto prolazi sa crvenim mkI kroz moje mesto i muci me lagano. Uf! Ali to je stvarno retkost.

              @Van
              He,he,he... ludak jedan! Srecom u nasim voznjama Westikom nismo imali priliku da testiramo sigurnost!
              Uf zao mi je sto nisi imao priliku da se vozis sa Benom i pravim gumama da osetis kako ubrzava i kako koci. Ovim nikako ne mislim da ti to nisi isprobao sa tvojom sedmicom nego da uporedis sa onim sto Westi pruza.
              Da 150 kg bi moralo biti dovoljno za sasiju. Nameravam da jednim deluo bude odradjena od kruznih profila, sto opet daje mogucnost redukovanja pop preseka i smanjenja tezine. Znaci osnova od kvadratnih profila, a gore sto vise bude moglo kruznih. Znam teze je za praviti ali ovo nameravam da radim sa gustom natenane i kako Bog zapoveda.

              Onaj Ford je koliko 110 ks? Sta si mislio da se budzi? To je 850 E + transport + carina + porez. Prebacilo bi 1500 E.
              All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

              Comment

              • Uzelac
                CBC Senator XXL
                • 03.12.2006
                • 1717
                • munZe

                #52
                Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                Originally posted by Optimista
                @Uzelac
                Pa nisam bas video mnogo MR2 kod nas. Doduse neki tip cesto prolazi sa crvenim mkI kroz moje mesto i muci me lagano. Uf! Ali to je stvarno retkost.
                Nalece po komad svakih par meseci. Skoro je bio neki beo, lose karoserijsko stanje, ali tebi to i ne treba.
                Mislim da je fabrikacija nosaca i ogibljenja opako zahtevan posao, pa jos trazenje delova koji ce se uklopiti.
                MR2 ima 200njak KS po toni, dvosed je i verujem da gadjas slicne dimenzije. To znaci da svasta moze da se upotrebi.
                Drugi MR mi sada ne pada na pamet, ali svakako bih tako nesto trazio da zelim motor iza sebe.

                O FR konfiguraciji ne razmisljas ?
                work in progress

                Comment

                • Optimista
                  CBC Veteran
                  • 22.09.2007
                  • 171
                  • Stapar

                  #53
                  Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                  @Uzelac
                  Moze ogibljenje da se odradi.
                  Jedino sto ne moze da se atestira ali to je drugi par carapa!
                  MR2 ima fino vesanje koje bi i moglo da se upotrebi ali to i nije tema ovde.
                  I ne bih sada pokretao diskusiju o tome.

                  Nego reci mi na sta si mislio sa onim FR?
                  All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

                  Comment

                  • Uzelac
                    CBC Senator XXL
                    • 03.12.2006
                    • 1717
                    • munZe

                    #54
                    Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                    Originally posted by Optimista
                    Moze ogibljenje da se odradi.
                    Jedino sto ne moze da se atestira ali to je drugi par carapa!
                    Znam da moze, rekao sam da ce te kostati zivaca i para. I najvaznije, vremena.

                    Originally posted by Optimista
                    Nego reci mi na sta si mislio sa onim FR?
                    Napred motor, pozadi vuca.

                    Nego, koja je tvoja vizija, koliko meseci/godina ce ti trebati ?
                    work in progress

                    Comment

                    • Optimista
                      CBC Veteran
                      • 22.09.2007
                      • 171
                      • Stapar

                      #55
                      Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                      @Uzelac
                      Ovakve stvari se prave da bi se uzivalo u pravljenju. Sa gustom i natenane, dakle po pitanju vesanja ovaj deo nije problem.
                      E sada biti zagrizen za ovakve sportove je prokletstvo jer tesko da mozes zaraditi toliko koliko bih ulozio u ovakve stvari.

                      Verujem da bih i ja bio sretniji da sam rodjen "normalan" da trcim za loptom kao ostala deca, a ne kao dzukela za automobilima, ali tu pomoci nema. Stari ljudi kazu: Ridja ozdrebi... Ridja i crkne!

                      Ne znam koliko ce trebati da se ovo zavrsi. Ako gledam kao Optimista , moglo bi biti gotovo za dve godine, mozda i nesto manje uokliko budem imao dovoljno love. A ako ne ko zna.

                      I da motor je centralno pozadi na ovom projektu i tome nema sta da diskutujemo!
                      Kada budemo radili repliku 8C Spidera, onda gi guramo napred (naravno centralno)!
                      All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

                      Comment

                      • Uzelac
                        CBC Senator XXL
                        • 03.12.2006
                        • 1717
                        • munZe

                        #56
                        Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                        Bilo je to pitanje, nikakvo ubedjivanje .
                        work in progress

                        Comment

                        • Van
                          CBC Senator XXL
                          • 16.02.2007
                          • 1425
                          • Nbgd

                          #57
                          Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                          Poslao sam ti link da vidis koliko kosta nov motor sa 0 km predjenih , a za 700-800 e imas mondea V6 24v , sa alu felnama ( ponavljam se . Mozes skoro sve da iskoristis sa kola , i smanjis sebi troskove . Uci na tudjim greskama , skupi 100-200 e za materijal i 500-600 e za donora ( gledaj slupana kola ) . Pocetno ulaganje je vece , ali kasnije neces morati da juris sitnice i pucas pare .
                          Zanci prvo budzet , pa donor , pa materijal , i kasnije , kako imas volju za radom i kako ti finansije dozvoljavaju , tako napredujes ....
                          Sto se tice sigurnosti napravis cvrst kavez oko kabine i napred i bocno dodatne sipke koje nece biti trijangulisane i cija je svrha da se krive pri udarcu i absorbuju energiju .... + pur pena u tim zonama . Ponovo manja masa igra kljucnu ulogu , manja je i kineticka energija pri udaru ....

                          @ Uzelac ,
                          Izrada traje obicno 3-4 godine , mada moze i za 6 meseci , ali bi verovatno tada se posvetio samo tome i izgoreo bi . Entuzijazam za projekat =10 % vremna za rad i 90 % vremena za pricu i druzenje sa sa ljudima ( ovo spada u tih 90% ).
                          Komponente vesanja se prave relativno lako . Ja sam 2 gornje i 2 donje viljuske napravio za jedan dan , za manje para nego sto kostaju nove ladine na Bubanj Potoku . Posto CNC secenje metala plazmom nije skupo , mozes da napravis vesanje koje perverzno dobro izgleda ....
                          A tek nosaci motora , oni se prave za 30-60min , i najvise vremena ode na premeravanje rastojanja medju rupam za srafove i busenje i secenje celicne ploce od 6mm . Od svih radova na izradi automobila , rad sa celikom najmanje nervira . Potrebno je dosta vremna za secenje , busenje i zavarivanje ali je zato rezultat rada bas ono sto si hteo da napravis . Kada se dodje do karoserije , tu nastaju problemi
                          ...zivi , Franjo je ziv !!!

                          Comment

                          • Optimista
                            CBC Veteran
                            • 22.09.2007
                            • 171
                            • Stapar

                            #58
                            Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                            @Van
                            Sorry nisam skontao poentu iz prve. Apsolutno mi je jasno sta govoris. Da to je jako mudar predlog!

                            Sada mi nekako dodje zao sto prodah moj stari R4. On bi bio Bogom dan za trazenje donora. Naciljas auto kakav ti treba, pa bas i ako nije slupan, pomognes coveku oko tih detalja. To treba odraditi pazljivo da ne ostetis komponente koje su potrebne, a ostalo demolirati. Unapred se izvinjavam clanovima foruma ako mi neciji mezimac zapadne za oko nemas ljutis shvati da sam morao!!!

                            Dobro salim se ali pravo govoris!
                            I za sasiju si u pravu. Prostor za putnike je nekako najvece umece da se uradi da bude i siguran i lako pristupacan i upotrebljiv ali moze se sve! Ovo mi je interesantna ideja sa pur penom, vidis to mi nije palo na pamet! Hvala!

                            I da mnogo si lepse definisao sam proces izrade kita nego ja!

                            Hajde javi se tamo da dogovirimo detalje za Kalimera on je ipak na prvom mestu ovaj projekt nece biti bas brzo gotov!
                            All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

                            Comment

                            • YUgisa
                              CBC Senator XXL
                              • 05.06.2008
                              • 793
                              • Subotica
                              • Yugo 1.1 EFI

                              #59
                              Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                              Evo mozda jedne zanimljive teme pokretaocu ove teme, radi se o kadetu koji ima 2.0T motor, i kako je dizao snagu od 200 do 300ks, otprilike mogu da se vide cene i to, naarvno ako je text istinit.
                              Narednog vikenda, 21. - 23. maja, održaće se 10-ti Interspeed Škoda Reli. Ove godine reli se vozi na dobro poznatim terenima Avale i Košutnjaka.
                              Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                              Comment

                              • Manfred
                                CBC Senator XXL
                                • 04.08.2007
                                • 905
                                • Beograd

                                #60
                                Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                                vidim da si nov, i da ti je ovo prvi post, pa ti predlazem da se predstavis u temi za to odredjenoj...

                                Ovaj "chika" sa slike je radelet sa ovog foruma, ovo je njegova tema, koju preporucujem za sva pitanja

                                viewtopic.php?f=65&t=5794&p=424817

                                Comment

                                Working...
                                X