Re: Koji turbo motor za novi projekt?
Van, sve sto govoris mi je jasno i poznato.
Ajmo redom (bojim se da cu i ja malo otici u off).
Vodio sam se idejom da motor obavezno bude redni cetvorocilindras do dve litre zapremine.
Prvo ti motori su uglavnom prilicno kompaktni i nije neka bina razlika u smestajnom prostoru bilo da stoje uzduz ili popreko.
Odluka je pala na turbo motore jer uglavnom u startu vec donose 180-200 ks sto ce cini mi se vec u startu obezbediti solidne performanse, a mnogo ih je lakse podici na skoro dvostruku snagu nego neke atmosferce kasnije ako se vece ukaze potreba.
Sto se dimenzija vozila tice, po dosadasnjim skicama dohvatice nekih cetiri metra ukupne duzine.
Kokpit necu dimenzionisati prema meni, nego prema tebi ili nekom jos krupnijem. Znas i sam kako ti je kada se uvlacis u sasiju koja je kod Bobice.To ce mozda povecati medjuosovinsko za 100 mm ali ce mnogo vise povecati upotrebljivost auta. Naravno da je u pitanju dvosed. Kada je vec rec o upotrebljivosti planiran je i jedan odeljak neposredno iza sedista. Prostor gde bi se recimo mogle odloziti komponente krova, jer bi ovo trebao biti spajder, i makar lap tot ili bilo sta drugo sto ne moze da stane u dzep. Ne , nisam planirao prostor za dzakove cementa ili putnih torbi ili bilo cega drugog.
Tezina. Hm, ona ce mozda i biti bitno manja ali sam se vodio podacima nekih gotovih kitova gde ljudi prebacuju 900 kg a da nemaju nikakvih lux gageta unutra. Ti si malko povecao tvoj s7 i dohvatices 660 kg, a da nisi ni sanjao da ce tako biti.
Znam dobro da je mala tezina jaaaako bitan faktor ali je cvrstina sasije po meni jos bitniji faktor. Ne bih se raspravljao sa tobom o tome. Cini mi se da k1 ima bas predimenzionisanu sasiju i ne mislim bas takvu raditi ali ipak se drzim onoga sto sam naucio na motoru: zivot je samo jedan, reprize nema!
Karoserija... Uf, to nece biti ni malo lako. Nemam nameru da to lica na XTR. Prema skicama (sve je jos u olovci) nema za sada nista u 3d jer ce se crtati preko sasije ce biti komplikovana ali (makar meni) prelepa. Vazno mi je i to. Bice skupo i tesko za izraditi i nema garancije ni da cu uspeti da izvucem sve obline koje sam zamislio ali jednostavno moram da probam.
Otprilike to je to. Pa sada slobodno raspalite. Prihvatam bilo kakve sugestije i kritike po bilo kom osnovu. Ne morate se drzati ni samog motora ako vam smeta nesto drugo na samom konceptu pitajte i kritikujte. To je na kraju krajeva i svrha foruma!
Van, sve sto govoris mi je jasno i poznato.
Ajmo redom (bojim se da cu i ja malo otici u off).
Vodio sam se idejom da motor obavezno bude redni cetvorocilindras do dve litre zapremine.
Prvo ti motori su uglavnom prilicno kompaktni i nije neka bina razlika u smestajnom prostoru bilo da stoje uzduz ili popreko.
Odluka je pala na turbo motore jer uglavnom u startu vec donose 180-200 ks sto ce cini mi se vec u startu obezbediti solidne performanse, a mnogo ih je lakse podici na skoro dvostruku snagu nego neke atmosferce kasnije ako se vece ukaze potreba.
Sto se dimenzija vozila tice, po dosadasnjim skicama dohvatice nekih cetiri metra ukupne duzine.
Kokpit necu dimenzionisati prema meni, nego prema tebi ili nekom jos krupnijem. Znas i sam kako ti je kada se uvlacis u sasiju koja je kod Bobice.To ce mozda povecati medjuosovinsko za 100 mm ali ce mnogo vise povecati upotrebljivost auta. Naravno da je u pitanju dvosed. Kada je vec rec o upotrebljivosti planiran je i jedan odeljak neposredno iza sedista. Prostor gde bi se recimo mogle odloziti komponente krova, jer bi ovo trebao biti spajder, i makar lap tot ili bilo sta drugo sto ne moze da stane u dzep. Ne , nisam planirao prostor za dzakove cementa ili putnih torbi ili bilo cega drugog.
Tezina. Hm, ona ce mozda i biti bitno manja ali sam se vodio podacima nekih gotovih kitova gde ljudi prebacuju 900 kg a da nemaju nikakvih lux gageta unutra. Ti si malko povecao tvoj s7 i dohvatices 660 kg, a da nisi ni sanjao da ce tako biti.
Znam dobro da je mala tezina jaaaako bitan faktor ali je cvrstina sasije po meni jos bitniji faktor. Ne bih se raspravljao sa tobom o tome. Cini mi se da k1 ima bas predimenzionisanu sasiju i ne mislim bas takvu raditi ali ipak se drzim onoga sto sam naucio na motoru: zivot je samo jedan, reprize nema!
Karoserija... Uf, to nece biti ni malo lako. Nemam nameru da to lica na XTR. Prema skicama (sve je jos u olovci) nema za sada nista u 3d jer ce se crtati preko sasije ce biti komplikovana ali (makar meni) prelepa. Vazno mi je i to. Bice skupo i tesko za izraditi i nema garancije ni da cu uspeti da izvucem sve obline koje sam zamislio ali jednostavno moram da probam.
Otprilike to je to. Pa sada slobodno raspalite. Prihvatam bilo kakve sugestije i kritike po bilo kom osnovu. Ne morate se drzati ni samog motora ako vam smeta nesto drugo na samom konceptu pitajte i kritikujte. To je na kraju krajeva i svrha foruma!
Comment