air/fuel cukica?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #16
    Re: air/fuel cukica?

    Ignorisi grejac , on je tu samo da sonda postigne radnu temperaturu sto pre , da ne mora ECU da ceka tih par minuta na njeno grejanje da bi pocela da ocitava prave vrednosti .
    u zavisnosti gde je postavlljena sonda, koliko daleko od glave, moze da se desi da nikad ne postigne radnu temperaturu ako ne radi grejac. da bi sonda ispravno funkcionisala potrebna je temperatura od oko 600C
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • Gavra
      CBC Senator XXL
      • 06.03.2008
      • 2031
      • Beograd

      #17
      Re: air/fuel cukica?

      Originally posted by Van
      Onom koja ima dve zice za signal ...
      Koja sonda ima 2 zice za signal?
      Poslednji nek ugasi svetlo

      Comment

      • Van
        CBC Senator XXL
        • 16.02.2007
        • 1425
        • Nbgd

        #18
        Re: air/fuel cukica?

        Pa podrazumeva se da sonda bude sto blize izduvnoj grani .
        Sonde koje imaju 4 zice imaju dve zice , imaju 2 zice za signal .
        Ja sam sondu kupio na Bubanj potoku , novu , ne znam od cega je i ne interesuje me . Bitno je da radi svoj posao .
        Stelovao sam karburator na tom cudu sa mog avatara ( razbusivanje dizni i ostala cuda ) i na v6 motoru iz kapria sam gledao kako se ponasa karburator i u kojim rezimima mu je kakvo sagorevanje .
        Takodje je kupovina tog satica koji meri bacanje para , jer unumer za 300 din radi posao .
        Inace obicna lamda sonda nije dobra sa tuning i da za takve stvari treba sirokopojasna sonda koja kosta min 50 e i koja mora da ide sa kontrolerom ( naruci se za neta za jedno 70-100 e ) . Tek sa tim mozete da znate sta se desava u motoru
        ...zivi , Franjo je ziv !!!

        Comment

        • ale944
          CBC Senator XXL
          • 20.03.2006
          • 1457
          • Beograd

          #19
          Re: air/fuel cukica?

          Inace obicna lamda sonda nije dobra sa tuning i da za takve stvari treba sirokopojasna sonda koja kosta min 50 e i koja mora da ide sa kontrolerom ( naruci se za neta za jedno 70-100 e ) . Tek sa tim mozete da znate sta se desava u motoru
          to jeste, ali je opet daleko bolje i to nego nista...ne pricam o nekom hi tec tuningu , vec o "obicnim" problemima sa gorivom...
          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

          Comment

          • NemaN
            CBC Senator XXL
            • 29.11.2004
            • 1560
            • munze

            #20
            Re: air/fuel cukica?

            Originally posted by bane lancer
            treba mi cukica da vidim koliko goriva da smanjim na razlicitim obrtajima .....a da auto ne gubi na snazi tj. da spustim potrosnju sa 20L na jedno 15L. videcu sutra da li dobija masu na izduvnu granu i jos jednom da sve proverim. tnx
            ako je kineska i ako planiras da meris na turbu skakace ko luda i neces bas nesto da ocitas.....drugim recima moraces da se otvoris
            I'm not caucasian, I'm championship white

            Comment

            • Gavra
              CBC Senator XXL
              • 06.03.2008
              • 2031
              • Beograd

              #21
              Re: air/fuel cukica?

              NTK sonda kosta oko 50e,znaci japanska ne kineska.....

              Originally posted by Van
              Pa podrazumeva se da sonda bude sto blize izduvnoj grani
              Sonda se uvek pozicionira tamo gde ce najbolje meriti procenat O(kiseonika) u izduvnim gasovima.Sto blize motoru nije uvek najbolje resenje,vec sto blize zajednickom prostoru izduvnih gasova za sve cilindre koji rade.

              Originally posted by Van
              Sonde koje imaju 4 zice imaju dve zice , imaju 2 zice za signal .
              Sonda sa 4 zice ima po standardu 2 bele koje su grejac,1 sivu koja je masa i 1 crnu koja je signal(sa strane sonde)

              Ako imas analogni unimer on ce ti biti jako koristan u merenju signala
              Poslednji nek ugasi svetlo

              Comment

              • Van
                CBC Senator XXL
                • 16.02.2007
                • 1425
                • Nbgd

                #22
                Re: air/fuel cukica?

                Ne treba ti nikakva masa za sondu , ona generise napon koji se meri izmedju crne i sive zice ...
                Mozes cak upaljacem ili brenerom da je pobudis , da krene da generise napon dok je drzis kljestima ili u stezi ...
                Nezavisna je od strujnog kola akumulatora .
                Obicna sonda je ok da dovedete motor u fazu idealnog sagorevanja , al ne moze da pokaze polje rada za max snagu .
                Naravno mnogo je bolja nego nagadjanje sta se desava u motoru .
                Ja sam licno imao problem sa karburatorom koji sam dobio u delovima i bez nekih dizni , pa ajde sada ti nadji sta je gde islo . Lamda sonda i nekoliko proba u raznim rezimima je voznje je dovelo do toga da sve sada radi ok.
                ...zivi , Franjo je ziv !!!

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #23
                  Re: air/fuel cukica?

                  Ako ćemo već da cepamo dlaku, sonda će pokazati idealnu smešu, to jest onaj ko štelba će napraviti idealnu smešu ali za ekologiju a to je 14.7 prema jedan. Sonda tome služi a ako se želli najbolji rezultat za snagu motora ta sonda je beskorisna i čak štetna. Sonda je projektovana da meri nivo kiseonika u tom opsegu, a za trke to je daleko od istine, opasno daleko....
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • bane lancer
                    CBC Član
                    • 26.05.2009
                    • 27
                    • N.Beograd

                    #24
                    Re: air/fuel cukica?

                    to sto govoris je za NA(atmosferke) motore za turbo je oko 11.6 .Malo me kopka to sto je sonda ranije bila na samom vrhu
                    izduvne grane pre prepravki na turbo a sada je iza turbine 10cm od njenog izduva,ali takva je postavka i na wv 1.8T

                    Comment

                    • ale944
                      CBC Senator XXL
                      • 20.03.2006
                      • 1457
                      • Beograd

                      #25
                      Re: air/fuel cukica?

                      pa sto ne rece odmah o kakvom se motoru radi... elem, isti slucaj je i kod mene, auto nije imao sondu fabricki , ja sam je postavio iza (posle) turba , tu mi je bio najzgodnije.. bez grejaca sonda nece da radi, tj. oce da proradi na kratko i to samo na full boostu kad je velika kolicina vrucih gasova koji mogu da je ugreju...ler, obicna voznja itd...zaboravi , nema sanse... sad sam sve vise siguran da ti ne radi grejac.. uzmi lepo univerzalnu sondu sa tri ili cetiri zice, dovedi nezavisno napajanje grejaca, signal baci na chukicu i to ce biti to...

                      a to da meris da li je 11.6 ili 12.5 zaboravi... opseg sonde je kao sto rece dora samo oko 14.7 znaces samo da li si iznad ili ispod toga, ali ne i koliko
                      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                      Comment

                      • ale944
                        CBC Senator XXL
                        • 20.03.2006
                        • 1457
                        • Beograd

                        #26
                        Re: air/fuel cukica?

                        Sonda se uvek pozicionira tamo gde ce najbolje meriti procenat O(kiseonika) u izduvnim gasovima.Sto blize motoru nije uvek najbolje resenje,vec sto blize zajednickom prostoru izduvnih gasova za sve cilindre koji rade.
                        to da je sonda u zajednickom kolektoru se podrazumeva, niko to nije dovodio u pitanje, prica je bila samo gde na kolektoru, i kakav je kolektor, koliko je blizu izduvnih ventila.
                        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #27
                          Re: air/fuel cukica?

                          Originally posted by bane lancer
                          to sto govoris je za NA(atmosferke) motore za turbo je oko 11.6 .Malo me kopka to sto je sonda ranije bila na samom vrhu
                          izduvne grane pre prepravki na turbo a sada je iza turbine 10cm od njenog izduva,ali takva je postavka i na wv 1.8T
                          Ja znam šta sam rekao i to je tačno, ta sonda i dalje neće meriti ono što ti hoćeš jer nema posebnih sondi za turbo motore, isto tako nije tačno da je taj opseg za turbo motore, kreće se u rasponu od mnogo do mnog manje a sve zavisi od motora, kompresionog odnosa, pritiska turba, paljenja i mnogo čega još. Sve to pokazuje jedino širokopojasna sonda i EGT čukica. Ovo krečiš džabe ako je turbo motor u pitanju. Apsolviram to ovih dana na veliko, ako je taj motor koji si naveo to je goriva da ga zalije da ugasi svećicu a ne nešto drugo.

                          Turbo je potrošač toplote i slabo šta ostane za sondu koja nema grejač kad su mali obrtaji ili slabo opterećenje. Kolega koji je nabudžio japanca na turbo ima isto takvu sondu na samom izlazu iza turba i nema nikakve koristi od nje a uporno se drži originala jer je bila na tom motoru ali na samoj izduvnoj grani, merila je samo jedan cilindar i imala potrebnu temperaturu.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • Van
                            CBC Senator XXL
                            • 16.02.2007
                            • 1425
                            • Nbgd

                            #28
                            Re: air/fuel cukica?

                            Opseg obicne sonde je nesto tipa 13.5-16 a i to je diskutabil. Mada je i to bolje nego nista .

                            @ Ale
                            Ja sam moju sondu kacio na dva automobila , odmah iza izduvne grane , cevi su fi 45 mm , i sonda radi posle 3-4 min zagrejavanja . Pokazuje lepo sve rezime rada motora
                            ...zivi , Franjo je ziv !!!

                            Comment

                            • ale944
                              CBC Senator XXL
                              • 20.03.2006
                              • 1457
                              • Beograd

                              #29
                              Re: air/fuel cukica?

                              ok, ali verovatno nemas oko 2 metra cevi i turbo izmedju kao ja
                              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                              Comment

                              • MN026
                                CBC Senator XXL
                                • 18.01.2009
                                • 348
                                • SMEDEREVO

                                #30
                                Re: air/fuel cukica?

                                pri izboru sondi ili zameni treba voditi racuna o njenom profilu jer to diktira posle njen polozaj u izduvnom sistemu.pod profilom se misli na one rupice ili proreze na sondi u izduvu.japanci su stavljali sonde sa 2 zice da bi se izbegla mogucnost da usled temperature i korozije ona izgubi ili oslabi masu i ta driga zica nije grejac.sonde sa3 ili 4 zice predvidjene su da stoje ispred kata ili iza jer po njegovom zagrevanju i pocetku funkcionisanja stvara se veca temperatura nego u ostalim delovima izduva i samim tim sonda je u toplijem okruzenu i prestaje potreba za grejanjem odnosno greje se do pocetka funkcionisanja kata.sonde isprd kata se ,,kupaju,, u izduvnom gasu jer kat stvara barijeu za delimican protok izduva tj zadrzava izduv. sonde sa jednom zicom se postavljaju na iz.granu ili neposredno da nje da bi iskoristile vrelinu izduva za svoje grejanje i njeni prorezi--ne rupice--omogucili iz.gasovima ulaz i izlaz preko keramickog tela.sonde koje rade na 5v isljucivo se montiraju uz kat

                                Comment

                                Working...
                                X