Turbo na Karburator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luka.l
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 490
    • Beograd
    • ВАЗ 21213

    #46
    Originally posted by Uros Piperski
    Idemo dalje. Leptir zatvoren ili samo malo otvoren, nema strujanja vazduha kroz venturi (odnosno ima ali je beznacajno malo, nedovoljno da izvuce gorivo). Kako motor radi?

    (Doro, psssst)
    Je l' to neki kviz za mene ili?

    Mislim, ako jeste, ja nisam u skoli....bolestan sam.

    Elem, kad je leptir skroz zatvoren (ili vrlo malo otvoren, sto moze da se podesi srafom za uglovni polozaj leptira ili kako se vec zove, odnosno stelovanje "ler gasa"), zar se to ne zove rad u "leru", tj. gorivo ulazi ispod leptira?
    - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
    - "I vi ste dobro."

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #47
      Ne misli se na uredjaj za rad na minimumu tj. odrzavanju lera, vec sta je to i koji sistemi sluze, da se obogati smesa pod delimicnim opterecenjem. tj. blagim otvorom leptira kada ima viska vazduha u odnosu na gorivo?
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #48
        Hmmm... sad ste me zbinili.
        M, nema viska vazduha, na niskim obrtajiam je smesa blago bogata.
        Luka, da na to sam mislio.
        Brzina strujanja je velika izmedju leptira i grla karburatora, pa se taj deo koristi kao venturi . Pritisak je mali u zoni velike brzine pa se na tom mestu nalazi jedna rupica kroz koju se u****va gorivo za ler. Na malom opterecenju, kada se leptir pomeri za par stepeni, iznad rupice za ler se nalazi jos jedna ili vise rupica za malo opterecenje. Doziranje goriva se vrsi kao i za glavni venturi, samo preko drugog seta dizni - dizne za ler (za gorivo) i ler dizne za vazduh (ova za vazduh je obicno ugradjena u telo karubratora i nije predvidjena da se vadi).

        Da dopunim onu pricu o akceleratoru (ajnspric pumpici). Razlog zbog koga ona postoji je razlika masa vazduha i goriva . Benzin je zbog toga inertniji i prilikom naglog dodavanja gasa povecanje protoka benzina bi kasnilo za povecanjem protoka vazduha. Zato se benzin prinudno spricne...


        Sledeci uredjaj... Gore sam negde napisao da je za maksimalnu snagu i veliki broj obrtaja potrebna blago bogata smesa, a da sam karburator (difuzor/dizna) daju blago siromasnu smesu. Kako cemo da je obogatimo samo na velikim obrtajima?


        P.S. Luka, "kviz" je za tebe i sve ostale koje zanima . Nadam se da ce se neko ubaciti da ispravi moje greske/propuste.


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • Lucky
          CBC Veteran
          • 08.12.2004
          • 184
          • Prokuplje

          #49
          Pri punom optrecenju leptir je potpuno otvoren,ako je motor malo opterecen broj obrtaja ce biti veci,dok ce pri velikom opterecenju br. obrtaja biti manji iako je leptir potpuno otvoren,npr. pri kretanju velikom uzbridicom u visokom stepenu prenosa, u ovom slucaju potrebno je jos vise obogatiti smesu,tj. obezbediti jos vise goriva, ta dodatna kolicina moze se obezbediti na jedan od nacina,posebnom pumpom,pomocu cevi za obogacivanje ili siskom za puno opterecenje mislim da ste shvatili...

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #50
            Originally posted by Yugo Sport
            posebnom pumpom,pomocu cevi za obogacivanje ili siskom za puno opterecenje
            Nisam siguran da znam na sta mislis. Definisi (opisi) sva tri.


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #51
              Originally posted by Uros Piperski
              Hmmm... sad ste me zbinili.
              M, nema viska vazduha, na niskim obrtajiam je smesa blago bogata.

              Nadam se da ce se neko ubaciti da ispravi moje greske/propuste.
              Urose, ima viska vazduha, kako da nema. Nisam predpostavio da si im uputio tako jednostavno pitanje "kako motor radi na leru?" vec bas ovo sto sam ja naveo.

              Znaci pricam o delimicnom opterecenju gde je smesa blago siromasna,da siromasna (ima visaka vazduha) i uredjaju, sistemu koji to regulise.

              Tokom najveceg dela voznje leptir je samo delimicno otvoren (neka krstareca brzina). Pri tome motor nije potpuno opterecen, dakle odaje samo deo svoje raspolozive snage. U oblasti tog delimicnog opterecenja je pozeljan konstantan odnos mesavine sa velikim A/F odnosom. Prica se i da je to i do 1:17 u sta cisto sumnjam jer sa nasim gorivom je sigurno izvan mogucnosti upaljenja ali nekih 16:1 je sigurno. Glavna gorivna dizna moze dati ovakav sastav smese samo pri odredjenom broju obrtaja motora, zbog cega bi se pri nizem broju obrtaja od br. koji odgovara rezimu delimicnog opterecenja, motor napajao suvise siromasnom smesom, a pri vecem br. obrtaja suvise bogatom.
              Zbog toga i sprecavanja pregrevanja motora usled visih temperatura sagorevanja da bi se motor napajao smesom konstantnog sastava postoji vise mogucnosti. Koje?
              Eto mislio sam da to pitas a ne za rad praznog hoda.
              Al dobro ajmo po redu, dobili su dvojku
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #52
                Citas li ti sta ja pisem?
                Slicno sam opisao nekoliko postova ranije. Sada samo idemo da objasnimo pojedinacne uredjaje koji daju zahtevanu smesu u odredjenom rezimu rada. A kad si se ti prikljucio (i zbunio me) nisam pitao za delimicno opterecenje vec za ler i malo opterecenje.


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • gianluigi
                  CBC Član
                  • 10.03.2005
                  • 65
                  • Beograd

                  #53
                  @yugo sport : ni meni nije jasno na sta si mislio. ajd malo preciznije.
                  @ piperski : smesa se bogati opet tim rupicama? heh kod ortaka mi je knjiga yugo 45

                  Comment

                  • *Egon*
                    CBC Senator XXL
                    • 31.12.2004
                    • 1232
                    • Beograd, Dorcol, N 44

                    #54
                    Originally posted by M-power

                    Znaci pricam o delimicnom opterecenju gde je smesa blago siromasna,da siromasna (ima visaka vazduha) i uredjaju, sistemu koji to regulise.
                    Ja koliko znam, kad se kaze siromasna smesa, to znaci da ima manje benzina (siromasna je u gorivu), a nikako ne moze da se kaze da ima viska vazduha.
                    Garaza
                    1996 SAAB 900 NG Cabrio

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #55
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • Dutchman
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 741
                        • Vracar centar sveta

                        #56
                        I dobro na kraju moze neki crtez kako to treba da izgleda .... i shta treba dodati ili doraditi (ajnshpric dizna dodatna pri ukljuchivanju turbine itd itd...) neki crtez shema shta god ... vishe se raspravljalo o funkcionisanju karburacije na kolima nego o turbini i kako je dodati na isti sistem...

                        I ko je rekao Holi carb nek javi gde i poshto... kad se vec izlanuo nek podeli malo informacije...
                        Prevelika slika u potpisu!

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #57
                          Opet mi nije jasno zasto karb? Kovertiraj to na EFI.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Dutchman
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 741
                            • Vracar centar sveta

                            #58
                            kako da konvertujem na efi ....

                            shta mi sve treba... i da li je izvodljivo ... mene najvishe brine gde staviti senzore ....

                            Motor V6 od kojih kola uzeti sve potrebne delove ... mozda sa VR6 wagena ??? neznam mozda bih mogao da nadjem injectore i glave (K) i komp od R25 koji ima isti ovaj motor samo injection ali on u fabrichkom izdanju ima 150KS to je stari sistem i na isto se svodi kad radi bez bilo kakve kontrole...

                            koliko koshta komplet motor volvo2.4T iz 244 u (S) poshto toga ovde nema... to je jedina druga varijanta poshto je shraf na shraf, poshto da bih ubacio saab treba mi oko 1500e prvo shto deru za motore pa za ruke kod takvih akcija + nece da rade , tako da te pare kad bih ulozio u moj motor imao bih odlichne performanse... pogotovu ako bih imao atnosverski motor na 250ks poshto definitivno ima bolji start od turba ... a meni vishe od toga ni netreba... mada je turbina KEVA
                            Prevelika slika u potpisu!

                            Comment

                            • kilson
                              Moderator
                              • 09.10.2004
                              • 3216
                              • NoviBGD
                              • AR 75 GT

                              #59
                              Hajde chisto da povuchem paralelu, Alfin 2.0 V6 Turbo, stranac sa svim agregatima i ecu-om, koshta od 400-500 eur. Zvali choveka, nije josh ni izvadjen iz automobila (praktichno mozhe da se proba). = 200KS i 290Nm

                              Opet stoji pitanje "uglavljivanja" koje mislim da ne bi bilo toliki problem kao chitava konverzija tvog V6 + da ne pricham o jeftinijoj registraciji. Jedino shto je potrebno po obavljanju transplantacije je eventualni atest.

                              Sorry za malo skretanje sa osnovne teme..
                              Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                              Comment

                              • Dutchman
                                CBC Senator XXL
                                • 30.09.2004
                                • 741
                                • Vracar centar sveta

                                #60
                                Meni su za Saab konkretno trazili 750e bez agregata 2.3T 220ks ... ******shtina dodushe egon mi nudi saab 2.0T za oko 500e dodushe bilo je davno... moj najveci problem shto neznam ni jednog majstora koji je voljan da napravi adaptacionu plochu za menjach i da eventualno prepravi nosache motora... u svakom sluchaju 2.0 je mnogo manja registracija a atest je najmanji problem... po mom mishljenju bilo koji 2000-2500ccm Turbo da stavim je idealno samo majstora da nadjem... kasniji tuning naravno je mnogo lakshi nego na mom motoru koji bi bio vfec dovuchen do maximuma da bi stigao do 200KS

                                Killaz ako znash nekog majstora koji bi se prihvato posla slobodno preporuchi, toliko majstora na forumu se shvrcka ali evidentno da niko nece da se prihvati... ja znam koja je hipotetichka cena takve ugradnje ali dzaba kad nisam nashao majstora ... svi kazu jao cimanje guzva moglo bi ali ja nemam vremena nadji drugog...
                                Prevelika slika u potpisu!

                                Comment

                                Working...
                                X