Auspuh kod turbo motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duxducis
    CBC Senator
    • 19.10.2004
    • 207
    • Beograd

    Auspuh kod turbo motora

    Tanak sam sa znanjem o auspusima a hteo bih da resim jedan takav problem. Radi se o auspuhu za turbo motor. E sad ide ona prica sto slobodniji protok gasova za turbo motor (i za atmosferski normalno,s tim sto je vece poboljsanje kod turbo motora)- to vise snage. Logicno mi je da to znaci i vise buke. Da li neko izmedju ostalog ima i neku recimo tabelu gde pise koji promer cevi odgovara za odredjenu snagu(npr. precnik 5cm do xxxkonja, ili do xxxxkubika itd...),zatim da li je to isto vazi i za atmosferski i za turbo motor...?Objasnjenje onoga kako se kubikaza turbo motora mnozi koeficijentom 1.4 (npr.2 litre turbo motor=2*1.4=2.8 znaci to je kao atmosferski od 2.8...)?
    Konkretan problem:
    Fabricki imam 2 cevi precnika 5cm,srednji i zadnji lonac(nema katalizatora). Do 3000 obrtaja auto je izuzetno bucan,ali taj dubok zvuk nestaje kad predjem 3000 rpm,a to je ujedno i trenutak kada se prelazi u overload. Planiram da stavim cevi veceg precnika i tzv.free flow srednji lonac(rezonator) i zadnji lonac. Ima li neko ideju koliko vece cevi, sta ce se onda desiti sa tim dubokim zvukom?
    Inace namera mi je da slobodnijim protokom gasova smanjim kontra pritisak i na taj nacin ubrzam spool up turba (da ranije prelazi u overload) i izvucem mozda neku dodatnu snagu.
    Svaki savet ili link za sajt koji se bavi ovom problematikom (moze i neka uopstena prica o auspusima) je dobrodosao.
    Res non verba!
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Cao!

    Dubok zvuk dolazi kroz kako usis tako i izduv dok turbina nedobije obrtaje da "isecka zvuk" tj da ga modulise u zvuk visokih frekvencija. Bez obzira sto he zvuk u sustini iz i u motor u ovom slucaju niskofrkventnog karaktera, nestace jer je noseci talas modulacije izazvan rotiranjem turbine na 1000.000+ rpm tj 1400+ Hz.
    Dokaz za to ti je cista radiologija gde je zvuk frekvencija iz cujnog spektra 20Hz - 20KHz modulisan u npr UKT na oko 100MHz i iako nas okruzuje, necujemo ga. Da su elektromagnetni talasi frkvencija koje cujemo, culi bi njihove rezonancije od metalnih povrsina koje su pogodjene, tako da ti je teorija jasna sad.

    Smanjenjem protivpritiska iza TuRba se dobija najvise, kad je u pitanju spoolup i obrtni momenat u nizim obrtajima, a takodje i kroz ceo spektar obrtaja.
    Dakle , mesto gde su izduvni gasovi najtopliji trazi najveci presek cevi da bi se povecanjem voluma smanjio pritisak, jednostavno za jih tada ima mesta. Prednja cev je prva tacka na kojoj se radi.
    Ukoliko se juri top efekat motora na duze vreme, onda je i ostatak auspuha vazan parametar jer se cevi zagrevaju vremenom te i samo izduvni gasovi postaju topliji.

    3" je dovoljno za 550-600KS
    3,5" je dovoljno za 800KS

    Granice se mogu preci jedno vreme ali postaje nezdravo za sam motor.
    Govorim o TuRbo motorima.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • duxducis
      CBC Senator
      • 19.10.2004
      • 207
      • Beograd

      #3
      Jer to znaci da ne mogu da preteram ako uzmem veci promer cevi nego sto mi treba(jer nema nekog kontraefekta ako recimo uzmem 2*3'' umesto recimo realno potrebnih 2*2.5'')?
      Evo link neke firme iz Holandije koja se reklamira da radi najbolje custom free flow srednje loncehttp://www.hageman-usparts.com/index2.html.Inace preporuka nekih ljudi sa foruma koji se bave tuningom motora kao moj. Vredi li sta?
      A za zadnji lonac ne znam sta bi?
      Znaci menjao bih auspuh od tacke gde se spaja deo auspuha sa WG i deo koji silazi sa motora,tako da bih imao prosirenje od te tacke.Direktno izduvnu granu od motora ne mogu menjati jer se jednostavno tako nesto ne proizvodi.Ima li smisla siriti izduvnu granu na ovako predlozen nacin(ne od samog pocetka,vec od mesta spajanja dela izduva sa WG i dela izduva iz motora)? Imao bih znaci prvo fabrickih 2*2'' koji bi se sirili na tom mestu na 2*2.5 ili 2*3''.
      Jos nesto:Koliko je bitno da li su cevi savijene iz komada ili su navarivane?
      Res non verba!

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Nemozes preterati.

        Pogledaj malo ove:



        Gledaj na univerzal delocve 2,5 ili 3 ".
        Sve je alumonizirano sa obadve strane i u pitanju je super-flow .

        Ja vozim na takvom 3" .
        A ima i od prohroma isto samo za druge pare.
        1? = 8,9 SEK

        PS_ Nediraj granu i kolektor.!!! Sve sto radis radi iza TuRba.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • Saabo
          Moderator
          • 29.09.2004
          • 1724
          • Vrbas
          • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

          #5
          Originally posted by BOOST
          Granice se mogu preci jedno vreme ali postaje nezdravo za sam motor. Govorim o TuRbo motorima.
          Ne razumem bas najbolje ovo? Granice cega? Promera cevi?
          Ako sad npr. imam neki turbo motor od 180ks i stavim od turba do kraja komplet race auspuh od 3" kako postaje nezdravo za motor?
          SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

          Comment

          • Saabo
            Moderator
            • 29.09.2004
            • 1724
            • Vrbas
            • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

            #6
            Evo jedan 3" ?? kompletan set za SAAB 9000
            http://www.kyankton.net/mm/images/Or...%20Exhaust.jpg oko 150kb

            Downpipe (ceramic coating)


            I komplet (ceramic coating)



            Stvarno extra izgleda
            SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Originally posted by Saabo
              Originally posted by BOOST
              Granice se mogu preci jedno vreme ali postaje nezdravo za sam motor. Govorim o TuRbo motorima.
              Ne razumem bas najbolje ovo? Granice cega? Promera cevi?
              Ako sad npr. imam neki turbo motor od 180ks i stavim od turba do kraja komplet race auspuh od 3" kako postaje nezdravo za motor?
              Granice vadjenja efekta. Dakle moze i vise ali na kratko vreme od pomenutih granica.

              BTW.. ovaj sa Ceramic Coatingom nema svrhe, prohrom i gotovo. Da zarobis toplotu u auspuhu kao sto to keramika radi nije bas najpametnije. Cilj je da temperatura sto pre spadne zbog lakseg protoka.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Saabo
                Moderator
                • 29.09.2004
                • 1724
                • Vrbas
                • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                #8
                Originally posted by BOOST
                Granice vadjenja efekta. Dakle moze i vise ali na kratko vreme od pomenutih granica.
                Aaa, shvatio, primio k znanju

                Originally posted by BOOST
                BTW.. ovaj sa Ceramic Coatingom nema svrhe, prohrom i gotovo. Da zarobis toplotu u auspuhu kao sto to keramika radi nije bas najpametnije. Cilj je da temperatura sto pre spadne zbog lakseg protoka.
                Znaci ovo je samo glupa sminka, koja ne sluzi nicemu
                SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                Comment

                • duxducis
                  CBC Senator
                  • 19.10.2004
                  • 207
                  • Beograd

                  #9
                  Boost:
                  3" je dovoljno za 550-600KS
                  3,5" je dovoljno za 800KS

                  Jer se ovo odnosi na 1 ili 2 cevi?
                  Sutra cu da uradim auspuh i uzeo sam trenutno cev precnika 68mm, a unutra 66mm, a sledeca mera koju mogu uzeti je 76mm spolja (oko 3'') i sad sam u dilemi sa kojom da radim?Cevi su inace od prohroma.
                  A odlucio sam se za varijantu jedna cev jer imam zadnji lonac sa jednim ulazom od 70mm i onda je to najblize ovoj cevi od 68mm.Ali opet da li bi bilo bolje uzeti 76mm pa je malo suziti na kraju da se napasuje na ulaz od 70mm u zadnji lonac?
                  Res non verba!

                  Comment

                  • duxducis
                    CBC Senator
                    • 19.10.2004
                    • 207
                    • Beograd

                    #10
                    A posto trenutno nemam odgovarajuci srednji lonac, postojeci bi izbacio i samo bi postojao zadnji.
                    Res non verba!

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Ovo ti je za JEDNU cev.

                      Lonac nece menjati stvari posebno ako je ful flow principa.

                      Sto dalje od TuRba.. to manja temperatura gasova, tako da je reakcija na izmenu najveca u prednjem delu sistema
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • duxducis
                        CBC Senator
                        • 19.10.2004
                        • 207
                        • Beograd

                        #12
                        Jer to onda znaci da ce meni biti dovoljno tih 68mm za jedno 300-400konja ili da radim sa 76mm? Jer to znaci da je isto kada imamo srednji lonac slobodnog protoka i kada ga uopste nemamo?
                        Res non verba!

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Da.. nemas potrebe da menjas ista.. samo sto neznam precnik od downpipe, dakle prva cev sto ide od TuRba na dole ?
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • duxducis
                            CBC Senator
                            • 19.10.2004
                            • 207
                            • Beograd

                            #14
                            Ma zaboravio sam da izmerim ali bi rekao da je izmedju 60 i 70mm i onda se grana na na dve od po 50mm.Koliko sam razumeo treba da radim od tog mesta gde se grana.
                            Res non verba!

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Ja da radim, pre bi se odlucio na prvi komad cev do te 2 koje se grenaju.
                              Te 2 nece niti pronlem, a kad je u pitanju smanjenje protivpritiska iza TuRba , onda je prednja cev prvi problem, zvog protivpritiska i boljeg praznjenja motora gasovima, i zvog nize temperature i zbog nizeg vremena za spoolup TuRba.

                              Probaj da promenis tu od 2,5" na 3" razlike su velike (Najvece sto mozes odetiti ako menjas po celom sistemu. Dakle , daj sto vecu zapreminu tom delu cevi koji je direktno iza TuRba, tu su gasovi najtopliji i traze najvise mesta
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X