Ceramic Coatings

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #16
    Titanaluminiumnitrid

    Jedino Plasma centar u Skoplju.. mislim da sam napisao da je na forumu Luka1 taj koga treba da kontaktiras.

    Sad , daleko i daleko do Skoplja? Meni nece biti daleko da zapucam iz Svedske za bolji motor
    Sta sve covek nije u stanju da uradi za dobar tuning
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Zabuna sa pisanjem veliko A i malo L bude Al a izgleda kao ai
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #18
        E to je vec OK, to vec imam neku prdstavu sta je. Stvar je u tome sto masinska radionica firme gde radim ima masinu za nitriranje, samo da jos vidim cime i kako oni tacno nitriraju.

        A sto se tice jurcanja do Skoplja po bolji motor...vi Svedjani ste uvek i bili malo caknuti Evo, recimo, imam jednog poznanika (odnosno prijateljevog prijatelja) koji vozi neki Saab (znaci tvoja liga) koga je pravila neka firma iz Svedske koja se bavi samo budzenjem Saabova, Trollspeed ili tako nesto slicno. Gospodin je spucao oko 15.000 EUR u auto Auto ima turbinu velicine burenceta za pivo, i ima oko 450-500 konjica Plus gomilu gluposti za koje nikad cuo nisam. Kasnije sam cuo da je jedan od auta iste firme Per Eklund koristio za postavljanje rekorda na Pikes Peak Hillclimb-u. E to ja zovem udareno u glavu
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #19
          Ha.. ok.. pa mi smo malo udareni

          da Trollspeed je u pitanju, ali oni (tacnije samo Tony) radi na hardware promenama.
          Rade sa Maptun Performace ( Fredde- Fredrik Bengtsson ) koji rade software .
          Inace i jednim i drugim sam bio na usluzi da resim neke delice koji su zafalili

          Sta ces, takvi smo
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #20
            Pa kazem ja, bez nasih ljudi, nista

            A o Ghostrideru da i ne govorimo...
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • Ivan_R5
              CBC Član
              • 14.12.2006
              • 55
              • Split / Solin

              #21
              ceramic coating

              Evo pita san na qm.ws, pitat ću i ovdje:

              Imate li iskustva s ovim?







              Stavljanje keramičkog sloja (cca 1mm) na glavu i klipove (i na sve ostalo zapravo, ispušna grana, itd) - dosta smanjuje učinak topline

              Comment

              • Ivan_R5
                CBC Član
                • 14.12.2006
                • 55
                • Split / Solin

                #22

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #23
                  Na izduvnoj grani OK, nece napraviti nikakvu stetu, na atmosfercu ce imati efekat brzeg odvodjenja toplote, medjutim to je upravo ono sto NE zelis na turbo motoru.

                  Ucinak ceramic coatinga, i pre svega namena, na delovima motora koji trpe mehanicka opterecenja, pre svega klipovi, mi nije najjasniji...Koja je tacno svrha oblaganja glave keramikom, sta je zeljeni efekat toga? Nema potrebe ni za dodatnom termickom izolacijom niti za bilo cim drugim sto standardna glva vec ne trpi sama po sebi...

                  Keramika se koristi kao izolacioni materijal, termootporna na visokim temperaturama i lagana - ali jako krta i ne trpi preterano dobro mehanicka opterecenja, odnosno bilo kakav udarac kao sto trpe klipovi...Keramicke turbine, odnosno lopatice takodje postoje, prednosti su joj jako brz spoolup i termicka opornost, ali dodirne li makar malo takva lopatica kuciste...ode u komade, nepopravljivo. Ista stvar i sa coatingom, oljustice se u komadicima koji mogu da naprave vise stete nego koristi.

                  Evo, redom - ako je rec o atmosfercu, oblaganje izduvne grane ima smisla, ako je rec o turbo motoru, nema.

                  Sto se ventila tice, rostfrajni ventil je sasvim dovoljan, dodatnom termickom otpornoscu koju daje keramika ne dobija se apsolutno nista, a postavlja se pitanje trajnosti pokrivnog sloja zbog jakog i cestog kontakta ventil/leziste.

                  Oblaganje glave mi uopste nije jasno zasto se radi, nista im ne smeta standardno termicko opterecenje i bez coatinga, i pojma nemam zasto bi se to radilo i sta se dobija time.

                  Takodje, i klipovi, koja je poenta? Termicka otpornost? Kovani klipovi trpe preko 950c i vise bez problema, a tad vec se postavlja pitanje otpornosti drugih komponenti na toplotu. Osim toga, ako normalan klip trpi temperaturu koju motor u normalnom radu pravi, a ti ides toplije od toga, imas problem druge prirode, jer nema apsolutno nikakvog razloga da se ide toplije sa sagorevanjem nego 900-950c...Ako se islo na tvrdocu, mislim da ce efekat biti potpuno suprotan, jer klipu nista ne znaci povrsinska tvrdoca, potrebna mu je strukturalna cvrstoca koju daju samo kovani klipovi, tako da mislim da keramika ovde ima kontraefekat.

                  Znam da se keramika nanosi u jako tankom sloju, vise lici na powdercoating, ali bas zato, nikad ne moze da bude integralni deo nekog od elemenata...a sto se nanese moze i da otpadne

                  U svakom slucaju, efekat osim u ogranicenim i malobrojnim slucajevima je mali ili u najmanju ruku diskutabilan i nepotreban. Vise stvar dobrog marketinga nego bilo cega drugog. OK, mozda i ima nekih malih dobitaka, ali naspram onoga sto moze da podje naopako, mislim da je apsolutno nepotreban rizik i nepozanica za male dobtke.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Nenad
                    CBC Senator XXL
                    • 06.01.2005
                    • 1364
                    • BBgd/Mow

                    #24
                    Learn more about ridesharing and how to enhance your riding experience with our up-to-date information and guide.



                    Moze dosta da pomogne pri koriscenju benzina niske oktanske vrednosti u kolima koja su super modifikovana, smanjuje mogucnost detonacije,ravnomernije se rasporedjuje talas vreline na celu klipa,itd.
                    Boost or bust...

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #25
                      Sale, kako nema svrhe na turbo motoru? Pa bas se na njima radi. A ne vidim zasto bi se radilo na atmosfercu osim za smanjenje temeprature ispod haube. Naravno, govorim samo o izduvnoj grani.
                      Kod turbo motora je poenta da izduvni gasovi budu sto topliji kada dodju do turbine jer im je tada zapremina najveca pa je brzi spoolup. To se postize ili umotavanjem izduvne u azbestnu traku ili nanosenjem keramike u ili na izduvnu. Keramika je los provodnik toplote pa izduvni gasovi ne predaju toplotu grani nego je zadrzavaju i idu ka turbini.
                      Kod atmo motora nema mnogo svrhe drzati izduvne gasove toplim.

                      Sto se tice oblaganja klipova, glave, ventila, isto je poenta smanjiti grejanje delova tako sto se izmedju vralih gasova i tih delova stavi izolacioni sloj keramike. Ako je na klipu klip e manje greje, ako je na komori, izduvnom ventilu ili kanalu, ti delovi se manje greju. Na usinim kanalima i ventilima nema svrhe jer se oni hlade u****nom smesom.

                      Inace sloj nije debeo jedn milimetar vec reda velicine desetog dela milimetra.

                      Osim ovih coatinga postoje i razni drugi. Npr. teflon na suknji klipa za smanjenje trenja, nikasil i ostali na cilindrima za smanjenje trenja i habanja itd.


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #26
                        ako je neko video nekada celo jednog klipa koji je doziveo seriju detonacija na turbo motoru, zamislite sta se desava sa keramikom koja je tu da doceka ekser

                        Vreme za novi turbo .

                        Previse rizika za turbo motor.
                        Ovo sto Uros pise o spool-up je tacno, ali opet samo spolja.

                        Umesto ovoga se koristi Zirkonijumoxid sa boljim rezultatima. Mada, i to je overkill.

                        Sta je svrha u sustini da se zastiti, jedan motor koji neide toplo i nije pred granicom samodetonacija i neide kako treba , bacati sve na safe znaci zagusiti sve.

                        Nesme ni toplota da se rediriguje prema izduvu koliko hocete i za to ima pravilo.
                        Izmeri protivpritisak u izduvnoj grani i znace se koliko se jos temperature sme ubaciti na izduv.
                        Hladjenje izduva sa extra dodavanjem goriva cini motor tromijim, usporava se flamefront a tepmeratura sagorevanja podize.

                        Zakljucak: ?

                        Komercijala.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Hic
                          CBC Veteran
                          • 17.11.2006
                          • 185
                          • Zagreb. Croatia

                          #27
                          Zastupnik sam za CP Pistons i Wiseco pistons.

                          Kada sam razgovarao sa njima, raspitivao sam se o tom cerami coatingu cela klipa.

                          Njihov zakljucak, kao i Accraliteov (cije klipove imam u Astri turbo), je da je CIST NEPOTREBNO.
                          Meni dovoljno.

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #28
                            Urose u pravu si za turbo/atmosfersku usisnu granu, ja sam malo obrnuo stvari...

                            Za ostale aplikacije se ne slazem, jer i dalje ne vidim dobitak odnosno dobru stranu oblaganja, npr. glave keramikom? Pa sta ako se greju koliko se greju, sta im fali? Ako je motor napravljen tako da trpi neko odredjeno grejanje do, lupam, 900c, zasto bi mu ti pomagao i "hladio" ga keramikom kad mu takva pomoc i nije preterano potrebna? Zasto bi dodavali termicku otpornost klipu kome dodatna margina takve vrste e treba niti mu koristi preterano (jer vec posle tog povecanja toplote koje keramika omogucuje verovatno dolazi do strukturalnih problema u samom materijalu klipa, a ne na povrsini, da ne pricamo o izuzetnoj neotpornosti keramike na detonantno sagorevanje...)

                            A i dalje imas problem sa krtoscu i mogucnosti ostecenja coatinga, jer nijedan od coatinga koje si pomenuo ne moze bukvalno da se polomi u ljuspice kao keramika. Mogu da se potrose, pojedu itd. ali da se oljuspaju gde komadici oljustenog sloja zavrse svuda po motoru, to ne mogu.

                            Potpuno nepotrebno.

                            Ako je potrebna dodatna tvrdoca, DLC ili nitriranje. Smanjeno trenje, teflon. Izduvna grana, OK za keramiku. Izduvni ventili su sasvim OK i od rostfraja. Klipovi idu kovani i to je sve sto im treba, nema surogata.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              Oblaganje glave mi uopste nije jasno zasto se radi, nista im ne smeta standardno termicko opterecenje i bez coatinga, i pojma nemam zasto bi se to radilo i sta se dobija time.

                              Takodje, i klipovi, koja je poenta? Termicka otpornost? Kovani klipovi trpe preko 950c
                              mogu da nagadjam kao i ti i da se slozim iz ugla nekog prosecnog motora koji nije mnogo opterecen.
                              pre 20godina tacno Porse je obimno ispitivao keramicku oblogu na svojim turbo motorima i rezultati (objavljeni, da li su tacni ili ne ne ulazim) su bili impresivni.
                              receno i je da previse kosta, cak i za Porse za serijsku proizvodnju.

                              za glave i klipove koje se prave od alu legura poznato je da se relativno lako tope pri termickom opterecenju kada se odvrne pritisak turbine.

                              koliko sam citao, (nemam gde da vidim) na turbo motorima sa pritiskom turbine od 3-4bara (apsolutnih 4-5bara) brzo raste i termicko opterecenje pa EGT ulazi u zonu 1100-1200C.
                              kazu (opet samo na bazi citanja) da uz keramicku oblogu takav motor funkcionise a da obicna glava od alu ma kako bila kvalitetna prosto ne moze da otrpi stalni rad na preko 1000C.

                              ovi pritisci se odnose na turbo dizele, na kamionske motore i na tuning isti po americkim receptima.

                              nacin kako je navedeno da se nanosi keramika je plasma coating, postupak sam po sebi vrlo skup.

                              koliko sve ima smisla, koliko je jurnjava za tolikim pritiscima nuzna, koliko je u edukativne svrhe da se pomeraju limiti zadrzacu komentar jer nisam video uzivo da li se postize obecano.

                              ono sto mi je poznato da je Porse posle probi iz 1985. godine napustio ideju oblaganja keramikom mi je dovoljno ubedljivo.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • X9
                                CBC Senator XXL
                                • 28.06.2005
                                • 3179
                                • Wien-Sabac
                                • RX-8 i X-9

                                #30
                                hmmm pa da se umesam i ja sa tacke gledista atmosferaca...
                                pomaze oblaganje izduvne grane kearikom i to poprilicno..svi znamo da se vreli gasovi brze krecu od hladnijih sa tacke gledista izduvnih gasova.atmosfercima je potreban taj bolji velocity,sto se tice izduvnih gasova,zato sto se bolje odradi termicka obrada izduva ,gasovi ce ostati topliji i imace bolji i brzi protok kroz izduv...za turbase ista prica dok turbina podnosi povecanje temperature...inace keramikom se oblazu ili azbestnim trakama i usisne cevi kod turbaka da se hladnóca vazduha zadrzi na svom putu do u****,da ne poprimi temperaturu ambijenta oko motora...
                                "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                                No ROTOR no MOTOR...

                                Comment

                                Working...
                                X