Koji je karakter motora u pitanju, vaditi se na Nm ili chekati onih 300KS u obrtajima.
Licno mislim da posto je motor nastao iz diesela, da je radjen da podnese vece ekspanzione pritiske , ali glava kaze da to nece moci da uradi dovoljan broj puta u sekundi (za neupucene chitaj rpm
)
Dakle, pre bi isao na soluciju da se sve slozi izmedju 2500-5000 rpm, sa zdravim pritiskom turbine , jer do 5 k rpm termicki deo nijeposeban problem.
Dakle, jedna naprimer MHI TD04-18T turbina, ali sa kucistem #6
Kompresor je dovoljno dobar da u svakom trenu da preko 300ks a kuciste #6 (na Volvo 850 T je to kuciste prisutno.) garantuje ubitacan spoolup i jahanbje na Nm.
Jednom recju, nema zdravog koncepta za male pare i 300KS i da sve to drzi.
Ali zato je moguce sesti na 400+ Nm u navedenom spektru obrtaja. (misli na to da ukoliko bi se izvukao na 7028rpm da bi bilo 400+KS.
Ukoliko bi ja radio nesto sa tim motorom, bacio bi se na vece izduvne ventile , neznam da li ima uljano hladjenje klipova sa brizgaljkama, ali posto bi saseko karakter motora na neprevelike obrtaje, i ako ima brizgaljke, pocistio bi redukcijone ventile iz njih da dobijem veci protok ulja (duplo,najmanje) kroz njih, sto bi omogucilo adekvatnije hladjenje klipova.
U ovom slucaju karike nebi bile opterecene spiranjem ulja jer nebi isle u prevelike obrtaje. Tek u vecim obrtajima puno ulja na foderu stvara provlem da karika propliva preko ulja , zadigne se i umesto da ga struze na dole , propusta ga na komprsionu kariku .
Dakle, ima sta i moze da se radi, ali ne na onaj klasicni racing koncept koji vlada sa atmo motorima i vuce se na efekat kroz obrtaje.
Licno mislim da posto je motor nastao iz diesela, da je radjen da podnese vece ekspanzione pritiske , ali glava kaze da to nece moci da uradi dovoljan broj puta u sekundi (za neupucene chitaj rpm


Dakle, pre bi isao na soluciju da se sve slozi izmedju 2500-5000 rpm, sa zdravim pritiskom turbine , jer do 5 k rpm termicki deo nijeposeban problem.
Dakle, jedna naprimer MHI TD04-18T turbina, ali sa kucistem #6
Kompresor je dovoljno dobar da u svakom trenu da preko 300ks a kuciste #6 (na Volvo 850 T je to kuciste prisutno.) garantuje ubitacan spoolup i jahanbje na Nm.
Jednom recju, nema zdravog koncepta za male pare i 300KS i da sve to drzi.
Ali zato je moguce sesti na 400+ Nm u navedenom spektru obrtaja. (misli na to da ukoliko bi se izvukao na 7028rpm da bi bilo 400+KS.
Ukoliko bi ja radio nesto sa tim motorom, bacio bi se na vece izduvne ventile , neznam da li ima uljano hladjenje klipova sa brizgaljkama, ali posto bi saseko karakter motora na neprevelike obrtaje, i ako ima brizgaljke, pocistio bi redukcijone ventile iz njih da dobijem veci protok ulja (duplo,najmanje) kroz njih, sto bi omogucilo adekvatnije hladjenje klipova.
U ovom slucaju karike nebi bile opterecene spiranjem ulja jer nebi isle u prevelike obrtaje. Tek u vecim obrtajima puno ulja na foderu stvara provlem da karika propliva preko ulja , zadigne se i umesto da ga struze na dole , propusta ga na komprsionu kariku .
Dakle, ima sta i moze da se radi, ali ne na onaj klasicni racing koncept koji vlada sa atmo motorima i vuce se na efekat kroz obrtaje.
Comment