Usis sa 4 leptira

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Usis sa 4 leptira

    Da li neko ima iskustva sa pravljenjem, instalacijom i generalno bilo kakvim aplikacijama sistema u**** sa 4 leptira gasa? Poceo sam da pravim ovakav sistem za Peugeot 206 pa ce mi trebati dooosta saveta.

    Evo, na primer stvarno imam dosta (teoretskog) znanja kako i sta treba da se uradi, ali prica je jedno... Sta me interesuje?

    1. Duzina sistema za motor koji se vrti do 7500, uz zadrzavanje (makar nesto) obrtnog momenta na razumno niskim obrtajima, recimo oko 2500-3000 rpm?
    2. Pozicija injektora - uz standardan fuel rail?
    3. Precnik leptira - takodje vazi napomena odozgo za obrtni momenat. Potencijal motora do 200KS (utice na precnik leptira)?
    4. Pozicioniranje i tehnika izvodjenja vakuma za MAP (ima jos i TPS kao indikator opterecenja motora)
    5. Dinamicko regulisanje ler gasa - putem step motora, odakle izvesti vakum?

    Ima jos pitanja, ali mnooogo biste mi pomogli kada bih mogao da dobijem ovih par odgovora za pocetak.
    The difference between men and boys is the price of their toys
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    BB
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Nesto sam tupav ovih dana, sta bese BB...?
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • Saabo
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1724
        • Vrbas
        • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

        #4
        Da nije Boost Busy
        SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

        Comment

        • BRABUS
          CBC Senator XXL
          • 15.10.2004
          • 2399
          • London

          #5
          Originally posted by Saabo
          Da nije Boost Busy
          ili Boss Busy

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            BB i dalje , sorry

            (BRB = Vracam se brzo => BB = Vracam se )
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • tenzo RS
              CBC Senator XXL
              • 01.11.2004
              • 309
              • Krusevac
              • Saab 9-3 TiD

              #7
              (BRB = Vracam se brzo => BB = Vracam se )...
              8 i 300...u firungu !!!

              trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

              Comment

              • Saabo
                Moderator
                • 29.09.2004
                • 1724
                • Vrbas
                • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                #8
                I`l be back
                p.s. srafciger
                SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Trebaju mi podatci hoda klipa na motoru, i faza ventila.
                  Kod ventila kad otvara usis i ugao radilice kad je otvoren skroz.

                  To zbog izracunavanja optimalne tacke prema obrtajima za najbolji ram-aur efekat.
                  Kad je u pitanju obrtni momenat u nizim obrtajima bez promene duzine cevi, variabel, bice tesko dobiti ga.
                  Jedini nacin je da se kompromisuje sa suzina vs. precnik cevi da bi se uskladila brzina fluida kroz cev i za nize obrtaje a opet da odgovara za rezonantni efekat u vecim obrtajima na odredjenoj tacki obrtaja.

                  No kako god okrenes trebaju mi navedeni trazeni podatci pre nego li ista pocne da se racuna, jer su osnova racunice.

                  Sam MAP prikljucivanjem na jednu cev ima da pulsira previse u nizim obrtajima.
                  Paralelno prikljucivanje 4 MAP senzora elektricnim putem ili jedan MAP i postavljanje kondenzatora odmerenog prema ulaznoj impedansi ECU jedinice da bi zadrzao peak vrednosti pulsa.
                  Vaccum za servo je takodje tacka gde moras da preko nepovratnih ventila vezes sva 4 u 1.

                  Kako god okrenes, postojeci sistem (ECU) kao originalna verzija nije za preporuku, vec neki aftermarket koji ti daje slobodu za MAPING.

                  Sta dobijas i sta gubis je prema ulozenom trudu i novcu, sedi i preracunaj se jos jednom
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Evo ti ono sto imam od podataka:

                    Promer ce biti 85.5, hod 88mm, rev limit 7500, max. snaga na 7050 rpm, peak torque 220nm na 4500 rpm. Sto se tice faze ventila, sve sto za sada mogu da ti dam su podaci o bregastoj koju sada imam:

                    Power Band 2000 - 6500
                    Cam Lift 9.34mm Inlet 8.66mm Exhaust
                    Valve Lift 9.34mm Inlet 8.66mm Exhaust
                    Duration 258 262 Degrees
                    Timing Figures 19/59 61/21
                    Valve Timing 110 110 Degrees
                    Valve Clearance 0.00mm

                    Trenutno je navjeca snaga na 7050 rpm. Da li je to to sto ti treba? Za sve druge podatke moracu da kontaktiram drugara koji ima tehnicke karakteristike ovog motora, ali moze da se nabavi.

                    Sto se tice obrtnog momenta "odozdo" ne trazim ja neko silno povecanje, odnosno trazim da makar ne bude nista manji nego sada, sada je oko 220nm sa peak na 4500, s tim sto ima oko 80 toga od oko 3000.

                    Sto se tice MAP-a mislio sam da razvucem 4 vakumske cevi posle svakog leptira do male komore na koju bih prikljucio MAP, s tim sto bi te cevi bile jednake duzine. Istu stvar sam mislio da uradim i za servo, i step motor koji bi radio regulaciju ler gasa (jer mi treba dinamicka regulacija lera kada je motor hladan/topao). Da mi ne bude malo mnogo 3 razlicita vakuum izvoda? Ili recimo servi izvodi mogu da budu na istoj liniji kao, recimo, MAP, ili step motor?

                    Sto se tice ECU, treba da stavim Dastek piggyback kompjuter, koji regulaciju smese radi preko preciznog modifikovanja signala sa MAP-a. Oni tvrde iz iskustva da je moguce odraditi sistem sa 4 leptira sa mojim kompjuterom (MM 4.8P) i Dastekom. Usput, ovaj sistem se i mapira prema svakom motoru, naravno na dinamometru uz gas analyzer.

                    Sta gubim? Pa obrtni moment, jos nesto...? A koliko znam dobijam vecu snagu, bolji odziv na gas (zavisi doduse od velicine leptira, koji navodno ne bi trebao da bude veci od 42mm). Ali kada odradim ovu masinsku pbradu koju planiram, nemam vise kud dalje osim "trubica" tako da sam poprilicno siguran da cu to da radim.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • tenzo RS
                      CBC Senator XXL
                      • 01.11.2004
                      • 309
                      • Krusevac
                      • Saab 9-3 TiD

                      #11
                      @206

                      ...pravis motor koji ima predispozicije za vece obrtaje...takav tuning i blokada na 7500rpm...
                      ...sto se tice aftermarket ECU po relativno prihvatljivoj ceni mozes mnogo toga da dobijes...slobodno mapiranje ubrizgavanja, integrisano paljenje sa amplifierom i mogucnoscu mapiranja...sekundarne stvari: launch control, sistem protiv proklizavanja, shift lamp, rev limiter....i jos mnogo toga...ako hoces dacu ti neke linkove...

                      ...vidim da imas mogucnosti za tako nesto i stvarno bi bilo steta preskociti taj deo tuninga...lepo je cuti da ima ljudi i kod nas koji se upustaju u takve poduhvate...
                      ...imas podrsku s moje strane a ako ti treba i neka pomoc, koliko mogu, tu sam...
                      8 i 300...u firungu !!!

                      trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #12
                        @tenzo RS

                        Hvala na podrsci, racunam na podrsku ako mi zatreba

                        Vidi, sto se tice blokade, nije nikakav problem da se ona pomeri, ali trenutno nema puno poente jer je max snaga na 7050 rpm, tako da vrtim motor preko toga stvarno ne daje puno rezultata. Videcemo na dyno-u kad se zavrsi posao kako se motor ponasa i gde daje najvecu snagu, ako ima poente ice preko 7500, onda idemo preko 7500, ako za to ima potrebe, odnosno koristi od toga.

                        Sto se tice ECU, ne mogu da preskocim sve i da hocu, to jednostavno mora ici uz ono sto ja planiram. Sve ono sto mi je potrebno imam sa Dastek Unichipom (piggyback kompjuter): mapa goriva, mapa paljenja, launch control doduse nema ali boze moj, sistem protiv proklizavanja ELEKTRONSKI? NIKAD! Za to ce da sluzi sper Rev limiter naravno ima, shift lamp nema ali zato obrtaljka ima. Takodje ima i nitrous control modul koji ukljucuje DRUGU mapu paljenja napravljenu da pomeri paljenje unazad za potrebnu vrednost da ne dodje do detonacija. Vrrrlo dobar jedan sistem veruj mi. Dva razloga sto necu drugi ECU: 1. nema ko da ga instalira kako treba, odnosno dyno da ga nasteluje (doduse i Dastek se ugradjuje i steluje u Rumuniji, verovao ili ne) 2. menjanjem ECU-a gubim kontrolu klime, recimo, I jos sijaset stvari...problem, veruj mi.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #13
                          Glavni problemi ovde ce da budu izvodjenje i stelovanje vakuuma za MAP, step motor i kocnice, kao i odredjivanje korektne duzine (posto, ocigledno, ne mogu da pravim granu varijabilne duzine u****, vec samo fiksnu)i promera sistema da ne usporim previse protok gasova tako da dobijem motor koji moze samo na trkama da se vozi. Ali videcemo sta ce Boost da izracuna...

                          Doduse postoji jedna mala mogucnost da prenesem deo sistema varijabilnog u**** sa 206 RC, ali vrrrlo skupo i komplikovano. Videcemo...
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • tenzo RS
                            CBC Senator XXL
                            • 01.11.2004
                            • 309
                            • Krusevac
                            • Saab 9-3 TiD

                            #14
                            Originally posted by 206
                            Sve ono sto mi je potrebno imam sa Dastek Unichipom (piggyback kompjuter): mapa goriva, mapa paljenja
                            ...za poboljsanje performansi na ovaj nacin drugo ti i ne treba...a sto se obrtaja tice, snagu u obrtajima u mnogome diktiraju bregaste...veci obrtaji zahtevaju vise vazduha...najvise vazduha dobijas sa pojedinacnijm usisom...treba videti da li tvom motoru uopste treba jos vazduha???

                            ...jos jedna varijanta ti je i Air Box...neizbezna stavka na SP i ST automobilima novije generacije (bar ovih sto se voze u nasem sampionatu)...kako nabaviti? ne znam...ali mislim da bi komplikacije sa protokomerom bile daleko manje...

                            P.S. jesi li sredio menjac posle havarije na Night drag-u?
                            8 i 300...u firungu !!!

                            trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #15
                              Ma jesam, nije bio menjac, nego veza rucice i menjaca pukla po pola, nista strasno
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X