po tvom pisanju sam stekao utisak da si se postavio prema meni kao nekom 15-njem klincu koji ne zna sta pise...sta ti nije jasno da se objasniti...kazes imao si isti motor u lanci-ji..pa daj malo vise podataka i sta si uradio Mig ...nalazis se u srbiji ili?
Ne ulazim u to da li imas 15 ili 150 godina, totalno je nebitno.
Sta sam radio mozes videti na forumu, potrazi malo, a u ovoj temi pricamo o tome sta si ti uradio.
ps.na motoru se nije nista radilo,a i zasto bi,fabricki trpi do 400 konja(osim ako u motorni tjuning spadaju ngk svecice,i downpipe)...
Tacno je da motor trpi do 400 kS, ali uz odgovarajuci tuning. To sto kazes da si (ces), na motoru koji fabricki ima 220kS, zamenom TURBA i CHIP tuningom dobiti 100 kS je za sada SF. Turbo koji si stavio na 1.2 bara ima 10-15% veci flow vazduha u odnosu na fabricki TURBO. Koliko je to kS povecanja?
Fabricki injektori, mogu da "podrze" snagu do 250-260 kS. Da li si menjao injektore?
Bregaste?
Dihtung glave?
IC?
Nemoj pogresno da me razumes. Ja bih strasno voleo da tvoj motor ima stvarno 320 kS, ali ovaj forum je isuvise ozbiljan, da prihvati stav tipa : "ljudi, stavio sam veci turbo i chip i eto 100 konjica. "
Toliko povecanje snage je stvarno ozbiljan tuning i zahteva dosta rada na motoru, tako da ne bi bilo lose da se prispitas i vidis sta si jos menjao da bi dobio 320 kS!?
kao sto vidim ukljucili se i drugi....
ivane moje i tvoje razilazenje u misljenjima je izaslo od onog momenta kad sam napisao da je fiat na kraju imao oko 280 konja...i da sam sa sportskim katom dobio nekih 12 konja (tada izmerenih)...
ti mi jos nisi odgovorio zasto u to ne verujes,i obrazlozio...
nisam gledao sta si do sada radio,ali ne znaci ako ti nisi uspeo to da izvedes da drugi ne mogu..pocecu polako...brick ti analiziraj svaku moju rec, ...
znaci verujes do 265 konja koji si i ti napravio(sa promenama na motoru ili ne?)...
ok prvo pitanje?koji chip si ubacio?koji benzin si sipao?sa normalnim katalizatorom,ili nesto drugo...ah da ne zaboravim,injektori uopste ne moraju da se menjaju...verovatno bi i ti to znao da si proverio A/F ratio (sto sam ja prvo radio i na 255 konja i na 265 konja i na kraju sa tim famoznim 280 konja),i veruj mi smesa je poprilicno masna..
i necu imati potrebu da ih menjam za tih 40 konja(320)...
ok za tebe brick...mozda sam se pogresno izrazio,ali sam hteo da kazem da hladan vazduh itekako doprinosi povecanju snage,inace da nije tako ne bi imali IC...
ovako momci...otisli ste daleko...pocinjemo da raspravljamao o tome kako radi motor..ovo vec nije ozbiljno..ivane ,brick da li cete vi prihvatiti da sam ja uspeo da izvucem tih 28o konja ili ne meni je svejedno..mozda bi ste nesto mogli da cijete pametno,ili glupo da ste hteli malo vise pitanja postaviti,a ne odmah bum,NEVERUJEM ili sta vec..i napravicu tih 320 konja samo as zamenom turba(original napolje-gt28r71 unutra i novim chipom)...samo me interesuje jedno ali ne dobih odgovor-sta se sve tjunovali do sada?ali molim samo ukratko
jaasat v6 193 konja-prvo NOs,pa sam posle tri boce promenuo motor(i nesto naucio)..
onda na drugi motor eaton kompresor,i opet ponovo u skolu,PITAO ljude sta i kako,i na kraju zavrsio sa 296 konja..auto prodao vozi se i sada..
fiat ...pricu znate..
mazdaxedos9.samo 167 konja...ali zahvaljujuci njoj celi Varadero(Sabac) je pio besplatno pice na gazdin racun kada je izgubio trku sa svojim bmw-om 530i...(ne nista od mehanickog tjuninga)
i nedeljni auto sada ...mazda 6 mps...koja ceka leto i malo vise vremena(citaj novca)...
pozdrav mikica
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me." No ROTOR no MOTOR...
ivane moje i tvoje razilazenje u misljenjima je izaslo od onog momenta kad sam napisao da je fiat na kraju imao oko 280 konja...i da sam sa sportskim katom dobio nekih 12 konja (tada izmerenih)...
ti mi jos nisi odgovorio zasto u to ne verujes,i obrazlozio...
Ne Miki. Tvoje i moje razilazenje u misljenjima je da ces zamenom TURBA i chipa dobiti 100 KS (tj. motor ce imati 320 kS). Mislim, mozes (kratkorocno) ti da izvuces tu snagu iz tog motora, sa takvim modifikacijama, ali to nije pravi tuning. Moras da poradis na dovodu goriva, ako mislis da taj motor traje koliko bi trebalo. Sa fabrickim injektorima, regulatorom pritiska goriva i pumpom na 320 kS ces imati siromasnu smesu, sigurno, a svi znamu kakve posledice ima voznja sa siromasnom smesom.
Onda kazes da ces na trenutke ici sa overboostom na 2 bara. Da li mislis da ce fabricki setup motora to dugogrocno istrpeti?
Uostalom razuveri me, kada budes sve to uradio. Postavi slike sa dyna i nakon 30kkm opet dyno, pa reci: "ljudi, sve je i dalje u redu", a ja cu priznati da sam pogresio.
hteo da kazem da hladan vazduh itekako doprinosi povecanju snage
nemam primedbi
samo sam reagovao na nedorecenost da ne bi ostala (mnogi ce citati i sada i kasnije) potencijalna mogucnost zablude.
temperatura je uopste veoma vazan parametar za rad jednog toplotnog motora kao sto je nas u autu, po raznim aspektima.
hladan vazduh=veca masa.
masa odredjuje kolicinu kiseonika za proces oksidacije benzina.
oksidacija odredjuje razvijenu toplotu motora.
na kraju lanca, posredno i nase KS koje nam trebaju kao cilj.
sve u svemu vazduh je 1/3 potrebnih uslova za stvaranje toplote u motoru pa shodno tome poboljsanjesamo tog faktora nema uticaja na krajnji efekat motora u KS bez sadejstva ostalih 2/3 uslova.
ono sto cemo se sloziti nadam se, u povecanju efekta motora nema precica bez celine sva 3 uslova (kiseonik, gorivo, varnica).
jaasat v6 193 konja-prvo NOs,pa sam posle tri boce promenuo motor(i nesto naucio)..
onda na drugi motor eaton kompresor,i opet ponovo u skolu,PITAO ljude sta i kako,i na kraju zavrsio sa 296 konja..auto prodao vozi se i sada..
fiat ...pricu znate..
mazdaxedos9.samo 167 konja...ali zahvaljujuci njoj celi Varadero(Sabac) je pio besplatno pice na gazdin racun kada je izgubio trku sa svojim bmw-om 530i...(ne nista od mehanickog tjuninga
ja se nebih hvalio onim sto nisam uradio, ako ti podrazumevas pod pojmom tjuninga ubacivanje delova sa posledicama raspada motora uz kratkotrajni efekat par sati rada- tu se razilazimo.
navodis Pasata koji nije tjunovan, kazes promenio motor.
onda jos jednom neuspesni pokusaj.
skola se placa, ucenje nije besplatno ali donosi zadovoljstvo spoznaje limita.
auto prodao...zasto ?
nije funkcionisao kako treba, zaradio na prodaji povece pare ?
tesko mi je da pohvatam rezon da nesto uradis za ispunjenje zelja i onda se lisis toga (prodas).
i koliko je km vozen taj sa kompresorom, taj bitan podatak je nekako ispusten.
da se vratimo na pocetnu temu.
iz motora priblizno 3000kubika uz Eaton kompresor kazes da si ostvario 296 KS (doduse bez podatka kakvih KS- koji broj obrtaja dajetaj efekat).
sa druge strane tvrdis da ces iz motora od 2000 kubika upotrebom turbine (koja je losija termicki od kompresora posto ima opterecenje toplotom vrelih izduvnih gasova koja se prenosi kondukcijom i na usisni kompresorski deo) da ostvaris 320 KS (opet nema podatka za koje obrtaje).
ako je da pretpostavimo tako, zasto si sa V6 i 3000 kubika ostvario samo tako malo KS od pretpostavljeno mogucih 430KS-
3000: 2000 kubika= X:320 KS
i to bez opterecenja toplote izduvnih gasova.
ja mislim da znam odgovor, a koji se krije u osnovama termickih procesa interakcije goriva i vrelog vazduha (samodetonacije usled prevelike temeprature usisne mesavine).
ono sto sam ja zeleo da kazem je da nije turbina i time zamena za proizvoljno veceg kapaciteta to ogranicenje koje limitira efekat motora vec toplota kao faktor koji utice na fiziko hemiju oksidacije benzina a koja odredjuje granice jednog benzinca bez obzira na marku, model, zapreminu motora...
benzin sa svojom osobinom samopaljenja u funkciji temperature i mehanicka izdrzljivost materijala (alu) od kojih je napravljen motor su fiksirani limiti od strane fabrike.
ako to nisi promenio vec samo turbinu jasno je da ni limit motora nije pomeren nista vise od marginala serijske fabricke produkcije.
taj marginal postoji kod svakog motora i svaki motor moze da se podigne na KS+ .
taj marginal nije podizanje sa 220 na 320KS iliti 50% , i to je ono sto je sporno za mene a ti tvrdis da si ostvario bez izmena na hardveru motora.
ja u to sumnjam i ocekujem obrazlozenje, ne u hipoteticke mogucnosti da se izmenama motora postigne 320KS (vise ili manje) kroz proces izmene volumetrijskih i termodinamickih osobina motora.
"zamena cipa" obicno podrazumeva skidanje fabricke blokade, da li si i ti na to mislio ?
ivane moje i tvoje razilazenje u misljenjima je izaslo od onog momenta kad sam napisao da je fiat na kraju imao oko 280 konja...i da sam sa sportskim katom dobio nekih 12 konja (tada izmerenih)...
ti mi jos nisi odgovorio zasto u to ne verujes,i obrazlozio...
Ne Miki. Tvoje i moje razilazenje u misljenjima je da ces zamenom TURBA i chipa dobiti 100 KS (tj. motor ce imati 320 kS). Mislim, mozes (kratkorocno) ti da izvuces tu snagu iz tog motora, sa takvim modifikacijama, ali to nije pravi tuning. Moras da poradis na dovodu goriva, ako mislis da taj motor traje koliko bi trebalo. Sa fabrickim injektorima, regulatorom pritiska goriva i pumpom na 320 kS ces imati siromasnu smesu, sigurno, a svi znamu kakve posledice ima voznja sa siromasnom smesom.
Onda kazes da ces na trenutke ici sa overboostom na 2 bara. Da li mislis da ce fabricki setup motora to dugogrocno istrpeti?
Uostalom razuveri me, kada budes sve to uradio. Postavi slike sa dyna i nakon 30kkm opet dyno, pa reci: "ljudi, sve je i dalje u redu", a ja cu priznati da sam pogresio.
P.S. Daj po neku sliku sa dosadasnjih merenja.
ne...ja sam samo pokusao da vam dokazem da se iz fabrickog motora moze izvuci tih 280 konja bez nekog mehanickog tjuninga...
vi meni jos niste odgovorili sta se uradili...i kako..
a ja vama mogu do sutra pisati ne teoriju vec praksu...jer sam mnogo puta zaprlajo sam ruke i pokasaa sm svasta da uradim...
ok ...smatras da ej 265 konja moguce i dotle verujes...
evo ti objasnjenja...brick ce da analizira ...
12 konja sam dobio jer sam poradio na osnovnim stvarima kod jdnog turbo motora...usis,izduv...na 265 konja je ostao fabricki filter vazduha...na 280 je vec bio k-n filter..to je se tice u****..
izduv kao sto rekoh novi down pipe i novi sportski kat od supersprinta..poboljsao sam dovod vazduha(olaksao),i isto tako i odvod gasova...kod turbo motora najbolji primer je napraviti "cut out" cev,i sve ce ti se kasti..manja turbo rupa bolji odgovor od motora,i na kraju,veca konjska snaga...te dyno testove cu potraziti,nadam se da su tu negde,oni su za mene bili toliko vazni da samo vidim da li idem u pravom pravcu..
onda da li je to drzalo(u pogledu nije se kvarilo),evo ti sledeci primer..posle nekih trideset hiljada je turbo poustio na dihtunzima,jer je on bio preopterecen,isto tako i kvacilo...motor je i dalje u istom dobrom stanju..
citavu ovu pricu ja ne bih zapoceo da to vec ne postoji i sa sigurnoscu je uspesno...turbo kit i boost ventil i chip dobijam sa garancijom,znaci vec je neko uradio(mnogi) to pre mene,i bez ikakvog daljeg tjuninga dosao do tih 320 konja..potrazi na netu ili engleske sajtove ili nemacke..
znaci ja bacam stari turbo,ubacujem gt2871r,i sa tim boostom imam to...ali ne bez prethodnog repamiranja chipa..zato i u tom kitu dolazi drugi chip..nastiman za taj turbo..kao sto rekoh cim se odradi posao nece mi biti tesko da odem na dyno i to vam pokazem..
da li ce da traje do narednih 30000km ne znam nadam se...
za overboost na 2 bara sam mislio da turbo i motor to mogu da odrade ,ali normalno samo na kratko...
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me." No ROTOR no MOTOR...
jaasat v6 193 konja-prvo NOs,pa sam posle tri boce promenuo motor(i nesto naucio)..
onda na drugi motor eaton kompresor,i opet ponovo u skolu,PITAO ljude sta i kako,i na kraju zavrsio sa 296 konja..auto prodao vozi se i sada..
fiat ...pricu znate..
mazdaxedos9.samo 167 konja...ali zahvaljujuci njoj celi Varadero(Sabac) je pio besplatno pice na gazdin racun kada je izgubio trku sa svojim bmw-om 530i...(ne nista od mehanickog tjuninga
ja se nebih hvalio onim sto nisam uradio, ako ti podrazumevas pod pojmom tjuninga ubacivanje delova sa posledicama raspada motora uz kratkotrajni efekat par sati rada- tu se razilazimo.
navodis Pasata koji nije tjunovan, kazes promenio motor.
onda jos jednom neuspesni pokusaj.
skola se placa, ucenje nije besplatno ali donosi zadovoljstvo spoznaje limita.
auto prodao...zasto ?
nije funkcionisao kako treba, zaradio na prodaji povece pare ?
tesko mi je da pohvatam rezon da nesto uradis za ispunjenje zelja i onda se lisis toga (prodas).
i koliko je km vozen taj sa kompresorom, taj bitan podatak je nekako ispusten.
da se vratimo na pocetnu temu.
iz motora priblizno 3000kubika uz Eaton kompresor kazes da si ostvario 296 KS (doduse bez podatka kakvih KS- koji broj obrtaja dajetaj efekat).
sa druge strane tvrdis da ces iz motora od 2000 kubika upotrebom turbine (koja je losija termicki od kompresora posto ima opterecenje toplotom vrelih izduvnih gasova koja se prenosi kondukcijom i na usisni kompresorski deo) da ostvaris 320 KS (opet nema podatka za koje obrtaje).
ako je da pretpostavimo tako, zasto si sa V6 i 3000 kubika ostvario samo tako malo KS od pretpostavljeno mogucih 430KS-
3000: 2000 kubika= X:320 KS
i to bez opterecenja toplote izduvnih gasova.
ja mislim da znam odgovor, a koji se krije u osnovama termickih procesa interakcije goriva i vrelog vazduha (samodetonacije usled prevelike temeprature usisne mesavine).
ono sto sam ja zeleo da kazem je da nije turbina i time zamena za proizvoljno veceg kapaciteta to ogranicenje koje limitira efekat motora vec toplota kao faktor koji utice na fiziko hemiju oksidacije benzina a koja odredjuje granice jednog benzinca bez obzira na marku, model, zapreminu motora...
benzin sa svojom osobinom samopaljenja u funkciji temperature i mehanicka izdrzljivost materijala (alu) od kojih je napravljen motor su fiksirani limiti od strane fabrike.
ako to nisi promenio vec samo turbinu jasno je da ni limit motora nije pomeren nista vise od marginala serijske fabricke produkcije.
taj marginal postoji kod svakog motora i svaki motor moze da se podigne na KS+ .
taj marginal nije podizanje sa 220 na 320KS iliti 50% , i to je ono sto je sporno za mene a ti tvrdis da si ostvario bez izmena na hardveru motora.
ja u to sumnjam i ocekujem obrazlozenje, ne u hipoteticke mogucnosti da se izmenama motora postigne 320KS (vise ili manje) kroz proces izmene volumetrijskih i termodinamickih osobina motora.
"zamena cipa" obicno podrazumeva skidanje fabricke blokade, da li si i ti na to mislio ?
nism se hvalio vec imam utisak da em bas ne shvatate ozbiljno...
a ni ti mi nisi rekao odakle potice tvoje znanje-praksa ,teorija,ili oboje,i navedi primer
za passata sam rekao u tom smislu da sam imao susreta i sa NOS-om,i motor nije se raspao od NOS-a vec mi je bilo jeftinije da kupim drugi motor u nemackoj sa manjom km,nego na mom da radim veliki servis...
NOS je bio vise decacka zelja da vidim sta se moze,a moze se puno...
auto je prodan tek posle tjuninga sa kompresorom...jer sam se zadovoljio,i hteo nesto sa turbom..vozen je kod mene tokom celog procesa(e tu sam menjao pumpu i injektore jer su stvarno bili neophpdni),znaci nekih 15000-20000km,ali sada je vec kod drugoga presao nekih 90000km...znaci drzi
e sad ....iz pasata sam izvukao nekih 296 konja na 5900 obrtaja...
ti tvrdis da je jedan kompresor efikasniji od turbine...na ovo cu samo da klimnem glavom...izvukao sam tu snagu i nisam vise jer kompresor mi daje samo 0,8 do 0,9 bara...i to je to...a da li je efikasniji..recimo ovako...kompresor sedi na motoru,greje se od njega,nema IC...kako moze biti efikasniji od jedne turbine koja se vrti na vecem broju obrtaja,i iz koje izlazi vazduh koji se kasnije hladi...i to na nekih 1.2bara..ako je tako kako ti kazes pa onda svi treba da bacimo turbine i vozimo motore sa kompresorom,ali ja ne vide da audi ili bmw ili neki drugi to uradi...zao mi je brick tu se razilazimo..i tu sam i ja shvatio da kompresor ima svoje granice..tu nastupa fiat...prelazak na turbaka.
i ne zamena chipa ne podrazumeva samo skidanje blokade... ...ne vredi...ako ozbiljno uzmes ovo sto sam napisao mozda ce te i shvatiti..ali ne,teorija je udarila u glavu pa ne vredi ista vise pisati..pozdrav miki
ps.za ivana ...ne ocekujem da ces reci da si pogresio,jer sam imao primera da ljudi tad zaborave da su bili protiv toga...
za bricka...teorija je jedno....u praksi je to malo drugacije,ili cuda se dogadjaju pazi ovo http://www.fccuk.org/forum/showflat.php ... Post204831
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me." No ROTOR no MOTOR...
Iz std. 2.0 20vT dizanjem pritiska za 0.2 bara i njihovim chipom dolaze do 261ks, 353Nm. Miki, chiji chip je kod tebe? Btw, nisam primetio da Englezi diraju napajanje do nekih 330KS, eventualno pumpa...
Comment