PORSCHE 924 2.0 8v - Od sredine...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    PORSCHE 924 2.0 8v - Od sredine...

    Imam tu cast da Vam predstavim jos jedan "interesantan" projekat na automobilu Ognjena Kuljica - Qky-ja, Porsche 924 sa poznatim 4-cilindricnim 8 ventilskim motorom od 125ks, derivatom vw audi mashine... (pa ipak nista slicne)

    =]

    Ciljevi : Bez novaca napraviti nesto sto dobro muuche !

    Ekipa: Qky (vlasnik), Zli Mario (mladi automehanicar pun raznih ideja), Rale (dezurni elektronicar pun raznog sr*nja...)

    Sponzori : Ale944 - car (kompjuter, presecena instalacija, dizne . . .)[lista ce biti dopunjavana]

    Na posao:
    0. pretresanje mehanike i osvezavanje motora
    1. potpuna eliminacija sistema K-jetronic kao i digiplex paljenja
    2. instalacija u**** sa 4 leptira (special design by Zli Company)
    3. instalacija bosch mono motronic sistema (reworked and tweaked by RAle)
    4. instalacija nekog sistema paljenja (za pocetak elektronskog paljenja sa stojadina)
    5. fino podesavanje pa, pun gas...


    Ja cu da pricam i pitam o cemu stignem posto jedini od ekipe imam stalan net. Pa evo odma o mom delu posla...

    Motronic:

    Donirao Ale-car, sa pokojne Fiat Pande 1.1 54ks. Alpha N sistem koji na sebi ima :

    1. TPS sa 2 potenciometra, jedan radi do 25% , drugi do 100%
    (u prvih 25% radi u closed loop , ostalo open loop)
    2. Engine Coolant Temperature Sensor, za temperaturu motora, saug itd.
    3. Lambda sonda
    4. Intake Air Temperature, temperatura usisnog vazduha
    5. Ler motor (glupi DC motor koji gura polugu leptira gasa) sa mikroprekidacem tj indikatorom zatvorene klapne.
    6. Dizne, postojeca mono dizna koja ima 2.5 oma, bice zamenjena sa 4 dizne u paralelnoj vezi pojedinacnog otpora 15-18 oma.
    7. ima i evap koji ce biti emuliran jednim dobrim komadom otpornika

    Sistem izuzetno glup, fuel table je provaljen, mapiran je do 6200 rpm.
    Pogodan zbog nedostatka MAP senzora koji bi nam zakomplikovao zivot podobro Koristi obican DIL eprom 27c256 te ce ga biti lako emulirati i remapirati u realnim uslovima voznje.



    Da dodam, benzinska pumpa od 6 bara i rampa od opela 16v gsi sa regulatorom pritiska na 3bar-a


    Pitanje 1.

    Koja kubikaza dizni ce mi biti otprilike dovoljna za napajanje ovog motora pri radnom pritisku od 3 bara (sa bez vakuuma nije bitno)...
    Pod uslovom da dizne rade u FULL GROUP rezimu, tj sve 4 piske u isto vreme ?



    Za sad dosta od mene, Qky ce kaciti slike radova na mehanici leptirova i gorivnog sistema...


    Pozz

    RAle
  • ĆOMI
    CBC Senator XXL
    • 31.08.2006
    • 1705
    • Braće Jerković,Vozd
    • Stilo JTD 16V

    #2
    Momci,posto se ne raumem u te stvari mogu samo da vam kazem sledece:

    SRECNO!
    OPEL CLUB SERBIA

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Za 4 cilindrasa i 150KS na 100% duty cycle i 3 bara pritiska treba ti 216cc.

      Za, recimo, 170KS, na 80% DC - oko 300cc.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • civi
        CBC Senator XXL
        • 26.07.2005
        • 1492
        • Pozarevac

        #4
        el se menja nesto na glavi motora ili ona ostaje ista?
        Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
        - Kako to misliš, kočim?

        Comment

        • Gumetina
          Banovan
          • 12.12.2004
          • 1082
          • Novi Sad

          #5
          Hvala Sale,

          a sad,

          pitanje 2.

          Koliko ks mogu da ocekujem sa 4 leptira ? okvirno daklem otprilike, da bi mogao da kopam dizne ...

          gadno pitanje, al tako mora

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Uzmi sa starog SAABa 9000 T 16
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • Gumetina
              Banovan
              • 12.12.2004
              • 1082
              • Novi Sad

              #7
              Da li znas koliko su SAAb-ovi ovde retki ?

              Imam u rukama od opela GSI 16v 0280150744 sa 214.4 cc na 100%dc

              oce biti dosta ? mozemo malo i pritisak da poteramo ako usfali ?

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Realno, od 12-20%, najverovatnije najblize nekih 15%.

                214cc je malo.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • Gumetina
                  Banovan
                  • 12.12.2004
                  • 1082
                  • Novi Sad

                  #9
                  ok, trazimo vece...


                  inace glava ce ostati stock, naravno ako nema nagorelih ventila...

                  kanali usisni su 34 ili 36mm reci ce qky preciznije...

                  Comment

                  • BMW 325i
                    CBC Senator XXL
                    • 25.06.2005
                    • 338
                    • Novi Sad

                    #10
                    Nadji od calibre turbo dizne,ili od bmw-a 3.5l
                    od opel-a su ti 300cc ja mislim a od bmw oko 250
                    Doris je vozila mini moris.

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #11
                      Skidas digiplex i stavljas elektronac sa juga?
                      Zasto mislis da digiplex ne valja? Taj tvoj ne radi?


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        hehe.. bravo Urose za kritiku, na pravom je mestu.
                        Digiplex koristi izmedju ostalog i MAP senzor, svoj interni da bi korigovao paljenje prema opterecenju motora.

                        Zar je problem da se mapira digiplex?


                        Za injektore, obrati paznju na otpor koji motopoint moze da goni.
                        Znas da imas otpornik znage u monopointu, nesto oko 2 Ohma je u seriji vezan sa injektorom.

                        Da bi okidao 4 visoko omska injektora u paraleli, moraces da uradis nesto po pitanju otpornika jer on je zaduzen da ogranicenjem struje utice na peak and hold vrednosti.

                        Stoga pretpostavljam da ce korektno mapiranje zavisiti od korektnog izbora serijskog otpora.

                        Obrati paznju da jedan deo ponudjenih ti injektora je nisko omski, da nedolaze u obzir.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Gumetina
                          Banovan
                          • 12.12.2004
                          • 1082
                          • Novi Sad

                          #13
                          injektori od opela imaju lepih 18.2 oma te je 18/4 = 4.5 sto je ekvivalent dizni od 2.5 oma i rednom otporu od 2 oma... (ne boj se za to predivideo sam korekciju u slucaju nuzde )

                          Sto se digiplex-a tice, jeste problem da se mapira jer nemamo nista za njega. Drugo, ovaj model uopste nema map senzor, to je neka gluplja varijanta Valda samo mikropleks ima map... no nebitno, bilo kako bilo, ovaj NE RADI !!! prema tome elektronac, nema se para za bolje resenje ako imate nesto bolje za "bez para" molim , nemojte se ustrucavati...

                          Gogo, evo bas imam u ruci neke injektore sa tvog bmw-a (maznuo kod robike) imaju celih 150cc sr*nje...

                          Comment

                          • NST.Qky
                            CBC Član
                            • 08.09.2006
                            • 46
                            • Novi Sad

                            #14
                            Usisni kanal je ?36mm!
                            Medjutim, kanal je na ulazu u glavu zasecen pod uglom od 50° sto nam dodatno otezava posao!

                            Jer smo zamislili da izbegnemo klasicne leptire gase i umesto njih naravimo slider varijantu!!!

                            Presek glave :
                            Usisni kanal



                            Izduvni kanal



                            Usisni ventil je trenutno 38 ili 40 mm "ako bog da" uglavicemo 44mm usisni i 37mm izduvni (posto ce mo svakako skidati glavu da bi upustio lezista za dizne)!
                            Jerbo su fabricka mesta za dizne kod 924 u glavi motora!



                            Na sliki se vide mesinagani cepovi koji su jedno vreme zaptivali glavu (dok sam se igrao sa karburatorima)!


                            Jos jednom da iskoristim priliku i da se zahvali Ale-tu za donirane delove!!!
                            =]

                            Comment

                            • ale944
                              CBC Senator XXL
                              • 20.03.2006
                              • 1457
                              • Beograd

                              #15
                              hehe, ne moras da se zahvaljujes, samo cepaj to da proradi
                              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                              Comment

                              Working...
                              X