Usis za atmosferski motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    Usis za atmosferski motor

    Pozdrav ljudi,
    Evo ga moj prvi post na cannonu
    Samo da vam kazem da sam odusevljen forumom i znanjem pojedinih clanova.
    Evo sta me muci. Pravim usisnu granu i throttle bodie za jedan fiatov 1.6 motor sa jednom bregastom. Imace 4x45mm leptire i elektronsko ubrizgavanje (preradjen IAW). TB sam gotovo zavrsio ali se pitam kako da napravim usisnu granu. Ja sam planirao ovako nesto.


    Debelom linijom je nacrtan deo koji pravim, naravno u preseku.
    Krivina koja se nalazi na kraju usisne je da bi brizgaljka ubacivala gorivo duz ose porta, a ne pod uglom jer tada dobar deo goriva odlazi direktno na naspramni zid porta, posebno pri manjem protoku. Barem ja tako mislim.
    Problem je sto je ovo komplikovanije napraviti, pa sam resio da se posavetujem sa vama. Da li da komplikujem stvari ili da izbacim krivinu i TB stavim normalno na port a brizgaljku pod uglom od recimo 30* na osu porta?
    U kom slucaju cu imati bolji protok, jer je samo to ono sto me zanima?

    Pozdrav,
    Uros


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Originally posted by tenzo RS
    ...trottle body sa leptirima...???...pa gde ti zivis...
    Zasto


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • tenzo RS
      CBC Senator XXL
      • 01.11.2004
      • 309
      • Krusevac
      • Saab 9-3 TiD

      #3
      [quote=Uros Piperski]
      Originally posted by "tenzo RS":1fp6yopl
      ...trottle body sa leptirima...???...pa gde ti zivis...
      Zasto [/quote:1fp6yopl]
      ...pa rekao sam ti da se salim...ali i da obratis paznju na onu temu pa ce ti biti jasnije...jesi li procitao celu?
      8 i 300...u firungu !!!

      trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Ok, onda ne kapiram salu

        Procitao sam temu, ali nisam nasao odgovor na moje pitanje


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • tenzo RS
          CBC Senator XXL
          • 01.11.2004
          • 309
          • Krusevac
          • Saab 9-3 TiD

          #5
          ...uhhh...kakva greska...

          ... http://idata4.network.biggnet.net/presh ... 96&start=0 ...

          ...izvini...
          8 i 300...u firungu !!!

          trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6
            Opet nista
            Mene zanima dizajn usisne grane. Giljotine ne zelim zbog posnatih problema sa zaptivanjem, kugle su, pretpostavljam, previse skupe. Ostalo je da napravim usis sa leptirima i usisnu granu za njih. Ali pre nego sto pocnem sa fabrikacijom hteo sam da cujem vase misljenje. Koja varijanta ce dati najveci protok?

            Pozdrav
            Uros


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #7
              Evo jos malo podataka o motoru.
              Bregasta: 48-88-88-48, 12.25 lift, 110 lobe center lines
              Klipovi: Ross, kovani, 86.8mm sa gapless karikama.
              Klipnjace: Crower I beam, 120.7mm center-to-center.
              Usisni ventil 40-42mm, izduvni 34-36mm (jos nisam odredio, preporuka?).
              Najveci problem mi prave kanali u glavi koji ce biti 31mm i mislim da je to previse malo.
              Kompresija oko 12:1 (preporuka?)
              Celicni zamajac i 190mm kvacilo.
              Radilica je olaksana i ispolirana, sledi shot peening, balansiranje i nitriranje.
              Baffled sump.
              IAW sekvencijalno multipoint ubrizgavanje sa cetiri moda rada i launch control-om (by RP racing).


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Da uletim na brzaka, posto si se upustio u jedan segment gde se moze uraditi jedan deo, pa ucini to korektno.

                Naime:

                Posavljanje injektora sto dalje od ventila je OK u slucaju kad se vozi nizim obrtajima. Koristi injektore sa 4 rupe za nize obrtaje i postavi ih po mogucnosti pod sto manjim uglom u odnosu na osu, 15 stepeni je OK
                Na taj nacin ces dobiti na homogenosti smese pri maloj brzini gasova.

                Za vecu brzinu, koristi injektore sa 1 rupom, dakle istog protoka kao i ovi drugi, i postavi ih da prskaju na usisni ventil .
                Em sto pomazes ventilu da se hladi, em sto dolazi do isparenja goriva, sto opet pomaze homogenitetu smese .

                Postavi jedan rele naizmenicni koji ces upravljati sa shift trigerom , dakle na bazi obrtaja se napravi da elektronika da napon na rele i smeni grupu injektora .. rele namestis da samo prebaci +12V na ove pri glavi
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Protok, sto kraca i sto ravnija cev sa sto vecim promerom za vece obrtaje, i za nize sve suprotno .
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #10
                    Razmisljao sam o tome nekada davno...
                    Nisi video ostale specifikacije motora... Sa tom bregastom je pitanje da li ce taj motor uopste biti ziv ispod 2-3K/min. Da li ce mu ista pomoci varijanta sa dve brizgaljke?
                    Druga stvar je sto zbog tb-a ne mogu da stavim brizgaljku pod 15 stepeni, 30 je minimum. Doduse, ako je udaljim od leptira, moze i 15 ali sam mislio da bude odmah posle leptira zbog mesanja goriva i vazduha.

                    Na kraju, zar nije za vise obrtaje bolje da brizgaljka bude dalje od ventila i obrnuto? Navodno, na niskim obrtajima, ako je brizgalja daleko, moze da dodje do izdvajanja goriva iz struje vazduha jer smesa treba da predje veliki put do cilindra pa se u tom slucaju brizgaljka stavlja da biej u ventil. A na visim obrtajima kada je strujanje brzo nece doci da izdvajanja goriva iz smece nego ce se na tom duzem putu samo bolje izmesati. Na kraju, kaze "Jenvey" (ako se ne varam), brizgaljka koja je odmah posle ventila daje performanse koje su zadovoljavajuce i za vise i za nize obrtaje (nije mnogo daleko od ventila, a posto leptir "uznemiri" struju vazduha dolazi do boljeg mesanja.

                    Objasnjenje, please

                    Uros


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      U slucaju da je injektor daleko od ventila dobijas kao sto rekosmo bolje mesanje, za vece obrtaje kad je brzina gasova velika to neodgovara iz razloga da se jedan deo goriva "lepi" na zid , kad dodje do prebukiranja cevi

                      Injektor postavljen sto blize za vise obrtaje je pravilnije resenje, posto tada dolazi do povecane temperature u motoru i samim prskanjem na ventil se smanjuje temperatura ventila kad je to najpotrebnije te opasnost od samodetonacije opada.
                      Sad sam video i bregaste, bez obzira na gde mu je "ler" imas nizu i visu zonu obrtaja.

                      kad si se upustio u razmisljanja, mozda je ipak variabilni usis korektno resenje za tebe ?
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #12
                        Cao Urose,
                        Po tvojoj slici nije bitan ugao brizgaljki, jer ce se benzin svakako povlaciti po zidovima u****, pogotovu sto ti je i usis zakrivljen pri ulasku u cilindar.
                        Hocu da kazem da su ti brizgaljke previse daleko na usisu, neznam jos kakve su ti brizgaljke kakav spektar rasprsivanja daju.
                        Znaci bilo bi pametno promeniti oblik grane ako je to moguce i brizgaljke pribliziti cilindru kad vec radis i onda stelovati smer prskanja.
                        Princip GDI teh. znaci sto bolja smesa
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Hm.. do jedne granice protoka nece imati povlacenja benzina po zidovima, tek kad je predje, zato i govorim da treba sa 2 seta brizgaljki da uradi sve.

                          Nece biti jedini

                          Fluid se krece kroz sredinu gde je najmanji otpor , kako raste brzina fluida tako se i otpor ka zidovima smanjuje te tek tada dolazi do "dodira" .


                          SEAT 1,6 16V ima variabilni usis , neznam da li imas mogucnost da ga prostudiras.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Uros Piperski
                            CBC Senator XXL
                            • 31.01.2005
                            • 2978
                            • Beograd

                            #14
                            Ok, sad je sve mnogo jasnije.
                            Sistem sa varijabilnom duzinom u**** i varijanta sa dve brizgaljke mi je trenutno neostvariva jer nemam vremena ni finansija.
                            Da li je ok da koristim samo jednu brizgaljku koja ce stajati ispred ventila? Jedna ili cetiri rupice? Koliki protok? Nadam se da cu iscupati 160ks iz njega. Sta mislite?

                            E kako mi ovo olaksava zivot, nemate pojma
                            Iskoristicu pocetak usisne od juga EFI jer on ima lepo postavljene brizgaljke. Onda cu za njega zavariti konusnu cev i na kraju TB... uzivancija

                            Sto se tice varijabilne duzine u****: Deo do leptira mzoe da bude fiksne duzine, a posle leptira mogu da menjam duzinu, je l' tako? znaci ovo mogu da zavrsim ovako kako jeste, a posle ako bude vremena i para da izmozgam neki sistem sa varijabilnim usisom. Pretpostavljam da duzina treba da se menja samo u zavisnosti od broja obrtaja...

                            Jos jedno pitanje, Koliko da udaljim leptir od ventila? (imajuci u vidu da zelim da ispostujem onaj ugao od 14* u portu)

                            Uros


                            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                            Comment

                            • Uros Piperski
                              CBC Senator XXL
                              • 31.01.2005
                              • 2978
                              • Beograd

                              #15
                              Ne znam nikoga sa tim Seatom... za sada. Saletecu nekoga na ulici ko nece imati nista protiv da mu se zavucem pod haubu
                              Mada imam neku ideju kako bi to moglo da izgleda... Kada budem imao vremena bacicu neku skicu ovde da vidim sta mislite.

                              Hvala vam puno na pomoci!

                              Uros


                              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                              Comment

                              Working...
                              X