Nitriranje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    Nitriranje

    Citao sam ranije postove gde pominjete nitriranje. Samo sam hteo da razjasnimo nesto oko terminologije. Evo kako su mene ucili na faksu:
    Nitriranje je obogacenje povrsinskog sloja materijala atomima azota (debljine . Rezultat je jako tvrda i jako krta povrsina (otporna na habanje ali osetljiva na udare). Postupak se vrsi na vise nacina ali je zajednicko za sve zadrzavanje predmeta na visokoj temeratiru radi difundovanja azota u povrsinski sloj.
    Vi ste ranije pominjali TiN i TiAlN u kontekstu nitriranja i mislim da to nije u redu jer se recimo titan nitrid nanosi na povrsinu materijala, a ne u povrsinu. On je zlatne boje i na metal se nanosi u tankom sloju procesom metalizacije. Razlika izmedju nitriranja i oblaganja titan nitridom je u tome sto se TiN nalazi na povrsini i on je taj koji je otporan na habanje, a nitriran deo nema oblogu na sebi vec je samo ojacan azotom.

    Tvrdo hromiranje, kao i nitriranje i ostale metode, spadaju termohemijske obrade, dok je oblaganje povrsine metala nekim materijalom boljih svojstava metalizacija.

    Dakle, da li ste ranije mislili na oblaganje delova titan nitridom ili na nitriranje?
    Mislim da su BOOST i 206 pricali o ovome...

    Sto se tice metalizacije TiN-om ne znam da li to moze da radi u Bg-u, ali znam da nitriranje moze. Planirao sam da nitriram radilicu i zamajac ne bih li im povecao dinamicku izdrzljivost. Da li je to u redu? Da li postoje negativni efekti? (osim tog sto se posle nitriranja mora pazljivo rukovati sa delovima da ne dobiju povrsinske naprsline)

    Uros


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Ima i bolje Urose. Nas drugar Luka1 iz Skoplja se bavi PVD tehnologijom jer su pre kraceg vremena dobili postrojenja za to. Ne znam da li je proces proradio ali ako jeste.... Mislim da je to ono sto tebi treba (i vise od toga)

    Comment

    • Uros Piperski
      CBC Senator XXL
      • 31.01.2005
      • 2978
      • Beograd

      #3
      Sta je PVD?


      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Hm.. proces je takozvane PLAZME ili ti praznjenja preko anode iod materijala u vakumskoj komori.

        Pricali smo o tome i o upravo IMPLEMENTACIJI prvog sloja sa podlogom jer se ona bukvalno bombarduje jonima velike brzine

        Dakle, ovo je "za stepen ostrije" od toga sto si uchio

        Sam zamajac i radilica, ne, nekih promena na tom nivou nevi bilo.
        Medjutim zupchanici u menjachu, sve klizne povrsine OK.

        Radilica na delovima klizne povrsine u vidu smanjenja frikcije OK .. duga je lista chega sa chime .
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6
            Znaci PVD-om se moze nanositi i TiN i TiAlN koliko ja vidim... Ok, sad kapiram sta je to... i to je ok kada treba da se nanese sloj koji se ne haba i ima mali koef. trenja. Ali ja nitriranje ne radim zvog smanjenja trenja.
            Nitriranje povecava tvrdocu samog materijala i ja bih to radio prvenstveno zbog povecavanja dinamicke izdrzljivosti. Kada je povrsinski sloj vece tvrdoce teze dolazi do stvaranja inicijalne naprsline koja se u eksploataciji siri do loma dela. Slicna je fora sa poliranjem - time se odstrane neravnine od kojih mogu da nastanu pukotine. A kao okstra dobit je smanjenje koeficijenta trenja na mestima na kojima je to potrebno. Mada iam mesta gde mi to ne treba, kao sto je friksiona povrsina zamajca. Tu povrsinu bih morao da zastitim od azota kalajem ili da je posle nitriranja odbrusim na stvarnu meru i tako uklonim nitrirani sloj.
            Fiatove radilice iz fabrike dolaze nitrirane. Doduse, to je neki poseban proces nitriranja koji se zove tufftriding i on omogucava nitriranje obicnih celika, a ne onih specijalno namenjenih nitriranju. Posto bih ja nitrirao radilicu od nodularnog liva koristio bih jonsko nitriranje jer taj proces radi sa livenim gvozdjima (a i sa celicima).


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              E to je ono sto sam imao u vidu pod "nitriranjem" u prethodnoj diskusiji sa Boostom. Znaci, hemijski proces, ne fizicko nanosenje. E sad, znam da je PVD mozda napredniji, ali sta bi se dobilo hemijskim nitriranjem radilice, recimo?
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                206 >> Imas li veze sa Bjeljinom?
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • Black Knight
                  CBC Senator XXL
                  • 13.10.2004
                  • 2020
                  • Novi Beograd, kicblo

                  #9
                  Originally posted by Uros Piperski
                  Znaci PVD-om se moze nanositi i TiN i TiAlN koliko ja vidim... Ok, sad kapiram sta je to... i to je ok kada treba da se nanese sloj koji se ne haba i ima mali koef. trenja. Ali ja nitriranje ne radim zvog smanjenja trenja.
                  Nitriranje povecava tvrdocu samog materijala i ja bih to radio prvenstveno zbog povecavanja dinamicke izdrzljivosti. Kada je povrsinski sloj vece tvrdoce teze dolazi do stvaranja inicijalne naprsline koja se u eksploataciji siri do loma dela. Slicna je fora sa poliranjem - time se odstrane neravnine od kojih mogu da nastanu pukotine. A kao okstra dobit je smanjenje koeficijenta trenja na mestima na kojima je to potrebno. Mada iam mesta gde mi to ne treba, kao sto je friksiona povrsina zamajca. Tu povrsinu bih morao da zastitim od azota kalajem ili da je posle nitriranja odbrusim na stvarnu meru i tako uklonim nitrirani sloj.
                  Fiatove radilice iz fabrike dolaze nitrirane. Doduse, to je neki poseban proces nitriranja koji se zove tufftriding i on omogucava nitriranje obicnih celika, a ne onih specijalno namenjenih nitriranju. Posto bih ja nitrirao radilicu od nodularnog liva koristio bih jonsko nitriranje jer taj proces radi sa livenim gvozdjima (a i sa celicima).
                  Kod PVD tehnologije mozes i da koristis titanijum...ako imas dovoljno para...a misli da ti ne treba cvrsce?!
                  Injection is good,but I'd rather be blown!

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #10
                    Ne znam da li je ok nazivati PVD naprednijim jer su to procesi koji se prilicno razlikuju. Recimo za ovo sto ja planiram PVD je potpuno beskoristan.

                    Znaci nitriranjem radilice bi dobio manji koeficijent trenja na lezajevima, vecu otpornost na habanje i povecanej dinamicke izdrzljivosti, kao sto sam napisao gore.
                    Dobra stvar kod nitriranja je sto ne menja dimenzije dela (za razliku od cementiranja, na primer). Medjutim, posto se proces odvija na visokoj temperaturi, radilicu je potrebno prvo 'otpustiti' (drzati je na temperaturi nitriranja odredjeno vreme) jer se prilikom zagrevanja moze malo deformisati zbog otpustanja zaostalih napona. Posle toga se radi olaksavanje, poliranje, brusenje i balansiranje. Na kraju svega ide nitriranje.


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Urose> Da upravu si za ojacanje omotacha Tu je bitno da se povrsinska napetost drzi na nivou da bi se zadrzala forma

                      Mislim da su fiatove radilice isto kao i sve druge samo indukciono kaljene
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Uros Piperski
                        CBC Senator XXL
                        • 31.01.2005
                        • 2978
                        • Beograd

                        #12
                        E, kad smo vec kod tehnoloskih procesa, dal i neko zna gde u Beogradu ili Srbiji mogu da sacmarim delove?

                        Sacmarenje=shot peening=bead blasting

                        To bi mogla da radi neka naprednija radionica za peskiranje. To je ista stvar samo se kao medijum umesto peska koriste staklene ili celicne kuglice koje otkuju povrsinski sloj materijala. To je takodje jedan od nacina pocevanja dinamicke cvrstoce. Uz poliranje i nitriranje dinamicka cvrstoca (fatigue strength) bi se povecala mozda i citavih 100%.


                        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Nemoj da se opterecujes sa tim, upravo trazim veze za DLC -PVD coating, ako ide na F1 motore ide ina moj

                          8000 vikersa!!!!!

                          Frikcija 7 u odnosu na TiN 111

                          Samo ja planiram da vozim BEZ LEZAJEVA!!!
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Uros Piperski
                            CBC Senator XXL
                            • 31.01.2005
                            • 2978
                            • Beograd

                            #14
                            Boost, radilice sohc motora su indukciono kaljene, video svojim ocima
                            Po Croftovoj knjizi, radilice dohc-ova su nitrirane.


                            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Hehe.. ti si se bas uvukao u ovo

                              Ja teram sa kulpenanim klipnjachama, i posle toga su polirane

                              To sto zoves sachmarenjem

                              Cool
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X