Nitriranje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *Egon*
    CBC Senator XXL
    • 31.12.2004
    • 1232
    • Beograd, Dorcol, N 44

    #46
    Originally posted by 206
    Sa Bijeljinom? Pa tu sam negde, u kraju, 60-ak KM odatle. Zasto?

    Ajde sad konkretno. Posto trpam kovane klipove i klipnjace, obradjujem stubline i trnujem blok, dajte neke konkretne predloge sta uraditi da bih taj motor malo zastitio od preteranog habanja kao i uradio sve sto mogu da uradim da predupredim neke havarije...

    Znaci, da li da nitriram (hemijski) klipnjace/radilicu, neki drugi deo motora, male/velike pesnice, PVD, itditd...?
    Najbolje nitriranje mozes da odradis samo u Namenskoj u Prvoj Petoletki u Trsteniku.
    Garaza
    1996 SAAB 900 NG Cabrio

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #47
      Originally posted by Uros Piperski
      Zanimljivo! A da li se to desava svaki put kada se lajner naknadno ubaci ili samo za celicne? Sta bi se desilo da su gusani? A ako se na neki nacin osiguraju?
      Sa gusanim je druga situacija jer je ujednacheniji termichki sa chelikom.

      Mada, ko jos stavlja chelichne linere? Traktori?

      Nja.. tvrdo hromiranje je zakon
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #48
        Originally posted by M-power
        Kod ljudi sto rade BMW mogu da ti se raspitam tek sutra dal neko zna.
        Ne moguce da ne postoji treca varijanta, koliko su debele stubline tj. koliko mogu da se obradjuju.
        Mislim sta rade sa tolikim aluminijumskim blokovima kad treba specijala.
        Za ove BMW problematicne sto su isli u E39 znam da radi moj komsa pa cu sutra da vidim po kom postupku ih radi
        Stubline su debele taman dovoljno da mogu da se obrade za 0.5mm, medjutim nije u debljini problem vec u tome sta raditi sa stublinom posto je obradim? Garmikalom se tretira, pretpostavljam, u cilju povecanja povrsinske tvrdoce jer Al ne bi izdrzao to opterecenje.

        Originally posted by Uros Piperski
        Nije mi bas jasno... To prakticno znaci da taj blok nije predvidjen za 'overboring' odnosno busenje na specijalu? Ili su predvideli to ali uz dodatan tretman garmikalom? To mi je sumnjivo. Da li je izvor tog podatka za garmikal 100% pouzdan?


        Originally posted by BOOST
        Inace, nikako nebi isle celicne stubline (foder) na kovane klipove.
        Zasto ovo?
        Upravo tako, za taj blok nema specijale. A izvor mi je Cubi, bio kod njega covek video blok i rekao mi ovu pricu. A i lepo pise u Kolbensmitovom katalogu.

        Originally posted by Uros Piperski
        I ja mislim da treba da sredis taj blok koji imas (samo ipak zaobidji Tursku ). I ako kupis manje klipove moras da razbusujes blok, tak oda opet ostaje isti problem. Znaci spakuj jedan klip i blok pa salji nekoj radnji koja to radi...
        A da li bi termohemijsko nitriranje bilo pogodno u ovom slucaju? Koliko sa mshvatio, dodatan tretman cilindara je zbog produzenja veka. Mozda ce tvrdoca posle nitriranja biti zadovoljavajuca pa i sam vek stublina?
        Pa i ja vidim da moram da sredim postojeci blok...Ali ne razumem zasto bih morao da razbusujem blok ako kupim manje klipove??? Npr. sad mi je opcija da vratim stare klipove unutra. Sta ako narucim kovane klipove POTPUNO istih dimenzija kao ovi standardni?

        Znaci, da li je opcija da prema postojecim klipovima narucim nove, potpuno istih dimenzija, samo kovane? Ili da vratim stare, da li je to moguce (mada ne vidim zasto ne bi bilo...?) Ako sam vas sve dobro razumeo, nitriranje kao opcija zamene alusila ne dolazi u obzir?
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #49
          Da razjasnimo jedno - Da li su u aluminijumski blok ubacene celicne/gusane stubline ili su stubline od aluminijuma pa tretirane garmikalom? Pod stublinom podrazumevam unutrasnji cilindar po kome kliza klip (cisto da ne dodje do zabune).
          Da bi se izbeglo tretiranje stubline (u oba slucaja), zar nije moguce izbusiti rupe precnika 88.5-89.5mm i upresovati gusane stubline? Veliki broj motora ima gusane stubline, a boost kaze da su ok sa kovanim klipovima. Mozda tako napravljene lajnere odneti na tvrdo hromiranje ili nitriranje.

          Pa tvoj blok je vec malo pohaban, zar ne? To znaci da ce se pod vecim opterecenjem samo jos brze habati. Pretpostavljam da povrsinska zastita ne postoji na nekim delovima. Dalje, blok je neravnomerno pohaban pa ce se zazor razlikovati po visini klipa...
          To moze da se uradi, ali mi to lici na one polu-generalne gde se menjaju samo karike a klipovi i blok se ne diraju... Nisam odusevljen time...
          Za nitriranje jos niko nije odgovorio. Ja ne znam zasto ne bi doslo u obzir.


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #50
            U alu bloku su alu stubline tretirane garmikalom.

            Koliko ja znam, mozda je i moguce izbusiti stublinu pa unutra upresovati novu, gusanu, ali to mi je preporuceno da NIKAKO ne radim, ako ne zelim da hvatam klipove koji iskacu kroz haubu. Medjutim, ja i dalje cekam definitivan odgovor naovu temu, znaci, da li je moguce razbusiti stuline i ubaciti druge(celicn, alu, gusane...?) koje bi se kasnije nekim nacinom (alusil, nitriranje ili nesto trece) zastitile od habanja.

            Sto se tice samog bloka, odnosno stublina, povrsinska zastita i dalje postoji na svim delovima, cak stavise u vrlo dobrom je stanju, honovi se i dlje normalno vide i nema vidljivih tragova ostecenja osim vrlo malih tragova na 2 stublini, sa kojima je motor ionako normalno radio. Znaci, savrseno bi moguce (makar ja tako mislim) zameniti karike na STD klipovima i vratiti ih nazad, ovo i dalje postoji kao opcija, ali sta sam onda uadio? Nista...

            Znaci opcije su:

            1. vracanje starih standardnih klipova sa novim karikama u netaknut blok?
            2. narucivanje novih kovanih klipova po sadasnjoj meri stublina i njihova ugradnja u netaknut blok?
            3. busenje stublina na meru kovanih klipova koje sada imam i povrsinsko tretiranje...necim Posto Alusil najverovatnije necu naci, pitanje ostaje, koja je ALTERNATIVA??? (ubacivanje gusanih stublina i tretiranje NECIM, razbusivanje bez ubacivanja novih stublina i ponovno tretiranje povrsine?) Ako postoji, naravno, ako ne, da li je moguca varijnta 2 pa onda varijanta 1?

            Ajde, konkretna POMOC i savet "urdi to i to", bre boli me glava vise od ovoga, ja bre uopste ne shvatam kako se ovaj nas Boost ovim bavi svaki dan
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #51
              Daj nam tacne mere cilindara. Rekao si da si merio.
              Ako je istrosenje u dozvoljenim granicama onda ne siraj blok. To je moj predlog. mozda ce neko da smisli nesto pametnije... A sto se klipova tice, pitaj JE da li moze da ih prepravi na tvoju dimenziju. Ako ne, oglasi...

              BTW, koja im je kompresiona visina, precnik osovinice i cena?


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #52
                Pitao sam te koliko mogu da se obradjuju stubline iz razloga da vidim da li ima mesta za hilzne a ne da li moze da se obradi da bi stali tvoji klipovi.
                Znaci koliko je debeo ceo zid cilindra.

                1. Da stavljas stare klipove ne dolazi u obzir, jer zasto si onda uopste otvarao motor. Ako ti se havarija desila sa standard motorom a ti sad sve nabudzio kako mislis da sada solidan blok i ti stari klipovi izdrze sve to sto si planirao.

                2. Malo si ne pripremljen usao u tuning. Nije mi jasno gde si kupio klipove, dal si trazio bas za tvoj motor pa su ti dali te. Ako jesu jednostavno im reci na sta su mislili kad su ti dali tu dimenziju jer blok nemoze da se obradi na istu. Smatram da bi bili razumni da ti samo zamene za odgovarajucu dimenziju uz mozda sitnu doplatu jer neide im u prilog da imaju takvu poslovnu politiku.

                3. Posto izmeris ovo nasta sam ja mislio onda mozemo da pricamo dalje.
                Jer ako ima mesta za hilznovanje nevidim zasto nebi mogle da se ubace u blok i da se one tretiraju.
                Da li si pogledao dal ima negde hrvatska madjarija i sl. koje mogu alusilom ili necim drugim da tretitaju hilzne koje bi ubacijo
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #53
                  ako ubaci gusane hilzne nema potrebe da ih tretira. bilo bi dobro, ali nije neophodno. Za alu hilzne (lajnere) je neophodan tretman...
                  Mislim da je najlakse da se koriste klipovi koji odgovaraju bloku, ako blok nije pohaban. Treba videti da li ce JE hteti da zameni ili prepravi klipove.


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #54
                    Sve jedno. Nego ajde 206 gde si.
                    a stvarno bi mogli njegovi klipoci da se obrade treba skinuti o.5mm u obimu i produbiti kanale za kariku. Jedino sto ce da se karika turpila al to su zve zanemarljive dimenzije jer njemu je sve na granici.
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #55
                      Hmm.. na F1 motorima se iz razloga jeftinijeg odrzavanja motora ubacuju
                      0,75-1,5 mm takozvani quasi-linerless.

                      Vrlo zahvalmo kad je u pitanju rad na motoru u stilu nema vise bushenja itd..

                      Liner (hilzna ) je upresana u osnovni materijal bloka .
                      Tehnika je kao sto rekoh isprobana, funkcionalna i sad je u pitanju samo cena.
                      4 kom se vrte na oko 1200-1500 ?

                      Moj ti je savet sledeci:

                      Nadji aluminijumske lajnere , kontaktiraj Pezoa za materijal bloka, i napravi svoje lajnere koje ces poslati nekoj firmi da ih odradi sa Alusilom.
                      Pored mozes slobodno da gledas na Alusol kao na Nikasil i dobices motor koji ce da izdrzi malo vise nego sto si mislio.
                      Alusil mora da postoji u Austriji , trazi, neverujem da je preskupo.

                      Tako bi ja uradio da sam na tvom mestu.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #56
                        Vidite ovako, ja ne zelim da sumnjam u bilo sta sto mi vi ovde kazete, ali ja poslednja dva dana slusam dijametralno suprotne price od Vas i drugih ljudi koji se konkretno bave obradom motora. O cemu se radi?

                        Naime, blok je kompletno aluminijumski, sa alu lajnerima upresovanim u materijal bloka. Znaci, ni u kakvoj varijanti nisu predvidjeni za specijale i menjanje. Ovo je zvanican Peugeotov podatak. Sam lajner je debeo oko 1,5mm, rado bih vam postavio sliku kako on izgleda upresovan u blok ali sam van Bg i nemam te fotke (ako nesto moze da se razazna na fotkama rasturenom motora koje sam ranije postavio, pokusajte da vidite na sta to lici). Znaci, jedina vrijanta da se ti lajneri skinu je kompletna njihova obrada (znaci da se sastruzu sa samog bloka). E sad, ono sto meni malo pravi zbun ovde je sto kobelsmitov katalog i 3 razlicita masinca koja obradjuju blokove kazu da je varijanta obradjivanja (skidanja) postojecih lajnera i ponovno ubacivanje novih alu lajnera NEMOGUCE i da ce to ili da dovede do zakucavanja ili da ce sve to da izleti kroz haubu. Druga bi stvar bila da su lajneri celicni pa da se izbace, ubace novi obrade na meru i to je to. Sa alu blokom, i alu lajnerima upresovanim u sam materijal bloka je stvar izgleda malo drugacija...? Boost, ti kazes da bi najbolja varijanta bila da nadjem druge alu lajnere tretirane alusilom i da ih ubacim u blok. Kako, da isfrezujem stare lajnere pa da upresujem nove, ili nesto drugo? Nemoj da me shvatis pogresno sad, ali uprkos tome sto ti verujem oko ovih stvari dobio sam dva dijametralno suprotna misljenja pa sam u VELIKOJ dilemi sta i kako da radim? Ne zato to ne verujem ili verujem nekome vise ngo onom drugom, vec zato sto sam takva picajzla da mora da mi se kaze DECKO, TO NE MOZE ili TO MOZE od strane 3 razlicita izvora da bih ja to prihvatio kao cinjenicu - jebiga, takav sam, sta da radim...

                        Sto se tice novih lajnera, njih i jos i mogao nove da narucim, vec tretirane alusilom ili garmikalom ili cime vec hocu, samo je stvar u tome da li uopste takvi lajneri MOGU da se napasuju na moj blok, odnosno kako izbaciti stare i ubaciti nove, ako to ne postoji kao mogucnost sa ovom konstrukcijom motora? Ako ti je potrebno poslacu ti jos neke detalje motora pa da vidis da li je moguce ili ne odraditi tu varijantu koju predlazes, ako jeste, resen problem to cu da uradim i gotova stvar...

                        @BMWpower @uros piperski

                        Sto se tice obrade klipova, NEMOGUCE i krajnje nepreporucljivo - stav JE-a. Takodje, klipove ne mogu da menjaju jer su radjeni ovakvi kakvi su, po narudzbi, znaci ta varijanta otpada. Nije bas ni toliki problem da narucim klipove po meri sadasnjeg bloka, jer je sam blok jos u granicama tolerancije za ovalnost (max. 0.07mm). Sto se tice nepripremljenosti...pa tu si delimicno u pravu, ali to i nije predmet ove rasprave, hajde da resimo nastali problem. Stubline, kako sam vec rekao su deble oko 1,5mm ali procitaj gornji text da vidis u cemu mi je dilema u stvari. Jasno je meni sta ti imas u glavi, o tome i pricam celo vreme, o ubacivanju novih hilzni, ali ne znam SMEM li to da radim na ovom motoru i da li je uopste moguce??? Sto se tice starih klipova, savrseno je moguce staviti nazad i njih, jer motor uopste nije pukao u pravom smislu reci, razlog sto je pustio ulje je bio taj sto se druga karika na drugom klipu okrenula u lezistu za oko 60 stepeni tako da joj se sastav vertikalno poklopio sa sastavom prve karike i to je to. Znaci, da sam okrenuo kariku nazad na mesto, sve spakovao nazad motor bi radio savrseno normalno. Druga je prica da li bi klipovi ili ne bi izdrzali novo nabudzivanje, i koliko dugo?

                        Sto se tice tretiranja alusilom, ta varijanta bi dosla u obzir i razmatranje samo ako uopste bud moguce napasovati nove alu lajnere na moj blok, posto izbacim (isfrezujm ili sta vec) stare lajnere.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #57
                          Sutra dobijas 100% odgovor STA VAZI ZA TVOJ MOTOR.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #58
                            HVALA!!!
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #59
                              Vidi, polazio sam od pretpostavke da je alu baza ista ko sto je radi OPEL ili SAAB, BMW etc.. zato moram da vidim sutra sa ljudima sto rade sa Pezoima , mislim sto ih rade za Rally, oni znaju ako iko zna sta moze a sta ne.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                #60
                                Usput, tip motora je EW10J4 koji nema NIKAVE veze sa starim TU i XU motorima, sto se tice konstrukcije, blokova itd...

                                UPDATE: ako sam ja sad dobro razumeo Cubija, ovaj moj prokleti lok UOPTE nema hilzne, vec je na BLOK sirktno nanesen sloj garmikala, i to je to. Opet, na drugom sajtu sam video da blok AS5 koji se koristi u 206 GTI 180 (EW10RS) ima CST IRON linere!!! AMA NISTA MI VISE NIJE JASNO
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X