Piston "slap"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Piston "slap"?

    Imam jedan izgleda ne tako mali problem...

    Naime, malo sam gledao onaj moj motor pre nego sto ga (po treci put...) sklopim, i primetio sam da prokleti klipovi na suknjici imaju maaaaaaaaale i jeeeedva primetne tragove habanja. S obzirom da je motor presao 300km od sklapanja ne bi trebalo nikako da ih bude. S obzirom da su ovo kovani JE klipovi, i da je luft klip/stublina oko 0.1mm (sto je preporucena vrednost od strane proizvodjaca), pitam se da li je ovo normalno (teesko...) ili treba da se zabrinem? Sta mogu da uradim , osim da se uhvatim za usi i igram u ritmu salse? Koliko je ovo opasno za motor? I na kraju mozda ovo u stvari i nije piston "slap" nego nesto drugo (davljenik se i za slamku hvata...).

    Ajde nesto neko pametno da kaze, u suprotnom dizem kantu u vazduh.
    The difference between men and boys is the price of their toys
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    A zasto si toliko puta otvarao motor?


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      E ne bi ti bio ti da te uvek nesto levo ne interesuje Ma prvi put kad je kobajagi pukao, kad sam menjao klipove i klipnjace, radio stubline i ostalo. Drugi put kad je proveravano sta lupa u motoru (gornjem delu) pa sam mislio da je ili klipnjaca zbog aksijalnog klizanja (sada je vrlo moguce da je i sam klip lupao po stublini...), a treci put zato sto je OPET prolupao - ispostavilo se da je samo ulje kroz iberlauf zbog loseg zaptivanja vodjice ventila, uletelo u usisnu granu, pa sam menjao vodjice.

      E sad, ajmo nesto konkretno. Da li je moguce uopste da klip lupa o ivicu zida ako su ispostovane sve mere koje proizvodjac propisuje? Da li se ovo podrazumeva pod "bucnim radom" motora sa kovanim klipovima?
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Pa dobro, onda se prvo otvaranjene racuna
        Koliko sam ja obavesten, kovani klipovi se cuju samo dok ne postignu radnu temperaturu.
        Ako sve mere ispostovane ne bi trebalo da bude problema.
        Nego, secas se sta je Boost rekao za kovane klipove i celicne stubline? A koliko sam ukapirao ti si zadrzao originalne celicne stubline i razbusio ih za nove klipove, zar ne?


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          da, jer drugi izbor apsolutno nije postojao, nazalost...

          Podseti me sta je rekao...?
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6
            Originally posted by BOOST
            Vrlo tesko uskladiti ubacivanje chelichnih lajnera prema aluminijumu iz razloga termichkog stabiliteta.

            Kovani klipovi ce usled rezonancije naterati lajner od chelika da popusti i da se pomei, sto ce izazvati pustanje prema glavi , dakle dihtung nece dihtovati.

            Praktichno dokazano vec puno puta.


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Da ,samo sto meni nije jasno kako ce lajner upresovan u blok da se pomeri bilo gde...? Tesko da ce taj igde da ide.

              Mada ovde nije problem zaptivanja, koliko ja vidim, vec preteranog setanja, ako je uopste to u pitanju.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Pazi vamo:

                Nikad i bas nikad neidu zajedno kao frikcioni materijali 2 materijala slicne trdoce.

                Zasto lezajevi na radilici nisu od chelika?
                Zasto nijedan klizeci lezaj nije tvrd kao osovina?

                Postoje neka pravila igre koja su neizbezna.

                Problem koji govoris momentalno nije direktno vezan za taj segment.

                Daj mi podatke :
                Visina klipa od nbolcne na dole i na gore (centar bolcne)
                Tezina klipa
                Duzina klipnjace (centar - centar)
                Hod klipa
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • Black Knight
                  CBC Senator XXL
                  • 13.10.2004
                  • 2020
                  • Novi Beograd, kicblo

                  #9
                  Pazi vamo:

                  Nikad i bas nikad neidu zajedno kao frikcioni materijali 2 materijala slicne trdoce.


                  Masinski materijali - Prva godina, drugi semestar VTS
                  Injection is good,but I'd rather be blown!

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Za vikend cu da premerim visinu klipa, tezinu i klipnjacu. Ono sto sada znam je jedino hod koji je 88mm
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #11
                      Nisam jos dobio one mere, ali sam pronasao jednu interesantnu stvar. Naime, premerio sam klip, i ustanovio da je rupa za bolcnu pomerena van ose (odnosno nije u strogom centru klipa) za 2mm!!! Znaci, gledajuci klip sa strane, bolcna po horizontalnoj osi nije podjednako udaljena od ivica klipa, vec je blize jednoj ivici za 2mm.

                      Ovo, pretpostavljam, nije normalno...?
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Normalno je, zavisi od konstrukcije klipa, može biti i znatno više.
                        Klip se kreće pravolinijski u stublini a radilica ima kružno kretanje. Spona izmedju ta dva je klipnjača koja vuče ili gura klip. Zbog kombinacije ta dva kretanja nije moguće izbeći da se klip ne haba jer ga nekad klipnjača vuče na jednu stranu cilindra a u drugom gura na drugu stranu cilindra.
                        Zato je bolcna pomerena u jednu stranu, zavisi od smera rotacije radilice pa se različitom težinom polutki klipa po vertikali kompenzuje taj nedostatak čistog pravolinijskog kretanja klipa po stublini.
                        Hebem li ga valjda sam pojasnio a ne zamotao
                        Negde u ovoj temi ima rad motora pa je tamo čini mi se i skica kako se kreće klip i klipnjača u stublini, pogledaj pa će ti biti jasnije ovo što sam napisao. Kad bi klipnjača vukla ili gurala klip pravolinijski dole a ne ukoso kako jeste, osovinica bi bila u sredini klipa.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          #13
                          Originally posted by 206
                          Nisam jos dobio one mere, ali sam pronasao jednu interesantnu stvar. Naime, premerio sam klip, i ustanovio da je rupa za bolcnu pomerena van ose (odnosno nije u strogom centru klipa) za 2mm!!! Znaci, gledajuci klip sa strane, bolcna po horizontalnoj osi nije podjednako udaljena od ivica klipa, vec je blize jednoj ivici za 2mm.

                          Ovo, pretpostavljam, nije normalno...?
                          Predpostavljas!!??

                          Comment

                          • tenzo RS
                            CBC Senator XXL
                            • 01.11.2004
                            • 309
                            • Krusevac
                            • Saab 9-3 TiD

                            #14
                            ...ja sam postavljao jednu temu u vezi ovog ali nisam dobio ni jedan konkretan odgovor....naime...merio sam klipove za juga od 2 razlicita proizvodjaca i primetio razliku u polozaju bolcnija...i jedan i drugi imaju izmesten ali ima razlike u tome...pa sam hteo da vidim da li neko nesto zna vise o ovome...

                            ...moja pretpostavka...kad dodje do expanzije (gledajjuci osu bolcnija u odnosu na osu leteceg kolena) bolcni preko klipnjace pritiska radilicu u smeru okretanja...znaci daje na neki nacin zalet radilici (pritisne je sa strane a ne samo odozgo) dok je u GMT...po nekoj logici radilica se lakse zavrti...e sad...koliko utice na polozaj klipa u bolcniju tj. da l dolazi do zakrivljenja klipa...verovatno tu i stubline trpe odredjeno opterecenje pa se mozda zbog toga ne preteruje u tome...

                            ...mene konkretno zanima da li postoji neka ideala sto se toga tice?...koja za race masine a koja za dugovecne...
                            8 i 300...u firungu !!!

                            trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #15
                              Ma padalo je meni svasta na pamet, i da se posle ekspanzije klipa posle zagrevanja ovaj ofset dovede u nulu, i da to mozda tako i treba zato sto se radilica vrti tako i tako, ali pitanje je zasto to standardni klipovi nemaju, mislim na ofset? I malo je cudno poklapanje da dodje do "jedenja" donjeg dela suknjice posle 200-300 km?
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X