Slucajno sam naisao na temu gde je bila diskusija oko koriscenja olovnog ili bezolovnog benzina u Yugicu 45 i sit sam se nacitao gluposti kao sto su:
sw.brick
Ja se stvarno izvinjavam kolegi sw.brick
i stvarno cenim njegove postove koji su uvek tamo gde treba, u pravu i kao smernice ka stopostotnom resavanju problema ali ovog puta nisam mogao da ne prokomentarisem ovu zabludu o svrsi dodatka olova u benzinu!
Naime,radi POBOLJSANJA otpornosti prema detonativnom sagorevanju,odnosno radi podizanja oktanske vrednosti motornih benzina nejcesce se dodaje tetraetilolovo (TEO). Medjutim, iz ekoloskih razloga u vecini zemalja, narocito u razvijenim, sadrzaj olova se svodi na najmanju meru ili potpuno eliminise. Tetraetilolovo je nervni otrov. Oko 1/3 dodatka benzinu, produktima sagorevanja odlazi u prirodu. Iz ekonomskih razloga, nasi benzini sadrze do 0.4 g/l tetraetilolova.
Bezolovni benzin je motorno gorivo koje ne sadrzi tetraetilolovo (TEO) ili sadrzi maximum 0.013-0.02 g/l. Tetraetilolovo se dodaje motornim benzinima radi povecanja oktanske vrednosti i stvara izuzetno otrovne materije u motoru pre i posle sagorevanja benzina, a nepovratno "truje" katalizator!
Iz tih razloga vozila koja imaju ugradjen katalizator obavezno koriste bezolovni benzin propisanog kvaliteta. Bezolovni benzin moze se koristiti i u vozila bez katalizatora(umesto benzina sa sadrzajem olova) ukoliko zadovoljava oktansku vrednost benzina propisana za to vozilo.
Na sediste ventila i same ventile dosta uticu vise faktora a neki od njih su sadrzaj sumpora u gorivu koji korodivno deluje na prostor gde se vrsi sagorevanje goriva i iz tih razloga ne sme preci 0.1% u benzinu, takodje los zazor ventila dovodi i vrmenom prevelika povrsina naleganja ventila na sic dovodi do nejednakog naleganja (zatvaranja) i pregorevanja istog!
Ove podatke sam delimicno izvukao iz NISove knjige MAZIVA I GORIVA ZA VASE VOZILO koja je izdata 1999 od dipl.ing Lambe Topalo, a neke iz mnogobrojnog iskustva kolega mehanicara tako da o relevantnosti podataka ne treba diskutovati.
Pouka je da svoje automobile koje imaju katalizatore i koje zelite sacuvati ili ako Vasi motori imaju u sistemu ubrizgavanja Lambda sonde,morate paziti da NE koristite olovni benzin iako Vam je majstor mozda rekao TERAJ NA SUPER,SKINUO SAM TI KATALIZATOR...
Takodje u svoje automobile koji koriste olovni benzin mozete slobodno koristiti bezolovni benzin u nedostatku olovnog
sw.brick

hm, vodjice venitla se ne podmazuju zasebno nicim, nema ni potrebe.
aditivi za zamenu olova sluze za uslovno "podmazvinjae" sedista ventila u glavi. to je radio tetra etil olovo u tzv olovnim benzinima, u motorima gde su glave motora pravljene od mekanih matarijala.
u nedostatuku aditiva , i ako se vozi auta koji NIJE predvidjen za bezolvoni najveci kvar koji moze da nastane je brze trosenje spoja ventil- sedeiste ventila i posledicno cesca regulacija zazora.to su obicno motori sa manuelnim podesavanjem (peripdocno) zazora starijijh konstrukcija koji su ionako na karju radnog veka usled starosti, najcesce.
aditivi za zamenu olova sluze za uslovno "podmazvinjae" sedista ventila u glavi. to je radio tetra etil olovo u tzv olovnim benzinima, u motorima gde su glave motora pravljene od mekanih matarijala.
u nedostatuku aditiva , i ako se vozi auta koji NIJE predvidjen za bezolvoni najveci kvar koji moze da nastane je brze trosenje spoja ventil- sedeiste ventila i posledicno cesca regulacija zazora.to su obicno motori sa manuelnim podesavanjem (peripdocno) zazora starijijh konstrukcija koji su ionako na karju radnog veka usled starosti, najcesce.
i stvarno cenim njegove postove koji su uvek tamo gde treba, u pravu i kao smernice ka stopostotnom resavanju problema ali ovog puta nisam mogao da ne prokomentarisem ovu zabludu o svrsi dodatka olova u benzinu!
Naime,radi POBOLJSANJA otpornosti prema detonativnom sagorevanju,odnosno radi podizanja oktanske vrednosti motornih benzina nejcesce se dodaje tetraetilolovo (TEO). Medjutim, iz ekoloskih razloga u vecini zemalja, narocito u razvijenim, sadrzaj olova se svodi na najmanju meru ili potpuno eliminise. Tetraetilolovo je nervni otrov. Oko 1/3 dodatka benzinu, produktima sagorevanja odlazi u prirodu. Iz ekonomskih razloga, nasi benzini sadrze do 0.4 g/l tetraetilolova.
Bezolovni benzin je motorno gorivo koje ne sadrzi tetraetilolovo (TEO) ili sadrzi maximum 0.013-0.02 g/l. Tetraetilolovo se dodaje motornim benzinima radi povecanja oktanske vrednosti i stvara izuzetno otrovne materije u motoru pre i posle sagorevanja benzina, a nepovratno "truje" katalizator!
Iz tih razloga vozila koja imaju ugradjen katalizator obavezno koriste bezolovni benzin propisanog kvaliteta. Bezolovni benzin moze se koristiti i u vozila bez katalizatora(umesto benzina sa sadrzajem olova) ukoliko zadovoljava oktansku vrednost benzina propisana za to vozilo.
Na sediste ventila i same ventile dosta uticu vise faktora a neki od njih su sadrzaj sumpora u gorivu koji korodivno deluje na prostor gde se vrsi sagorevanje goriva i iz tih razloga ne sme preci 0.1% u benzinu, takodje los zazor ventila dovodi i vrmenom prevelika povrsina naleganja ventila na sic dovodi do nejednakog naleganja (zatvaranja) i pregorevanja istog!
Ove podatke sam delimicno izvukao iz NISove knjige MAZIVA I GORIVA ZA VASE VOZILO koja je izdata 1999 od dipl.ing Lambe Topalo, a neke iz mnogobrojnog iskustva kolega mehanicara tako da o relevantnosti podataka ne treba diskutovati.
Pouka je da svoje automobile koje imaju katalizatore i koje zelite sacuvati ili ako Vasi motori imaju u sistemu ubrizgavanja Lambda sonde,morate paziti da NE koristite olovni benzin iako Vam je majstor mozda rekao TERAJ NA SUPER,SKINUO SAM TI KATALIZATOR...
Takodje u svoje automobile koji koriste olovni benzin mozete slobodno koristiti bezolovni benzin u nedostatku olovnog

Comment