Zablude oko olovnog i bezolovnog benzina

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zablude oko olovnog i bezolovnog benzina

    Slucajno sam naisao na temu gde je bila diskusija oko koriscenja olovnog ili bezolovnog benzina u Yugicu 45 i sit sam se nacitao gluposti kao sto su:
    sw.brick
    hm, vodjice venitla se ne podmazuju zasebno nicim, nema ni potrebe.
    aditivi za zamenu olova sluze za uslovno "podmazvinjae" sedista ventila u glavi. to je radio tetra etil olovo u tzv olovnim benzinima, u motorima gde su glave motora pravljene od mekanih matarijala.

    u nedostatuku aditiva , i ako se vozi auta koji NIJE predvidjen za bezolvoni najveci kvar koji moze da nastane je brze trosenje spoja ventil- sedeiste ventila i posledicno cesca regulacija zazora.to su obicno motori sa manuelnim podesavanjem (peripdocno) zazora starijijh konstrukcija koji su ionako na karju radnog veka usled starosti, najcesce.
    Ja se stvarno izvinjavam kolegi sw.brick
    i stvarno cenim njegove postove koji su uvek tamo gde treba, u pravu i kao smernice ka stopostotnom resavanju problema ali ovog puta nisam mogao da ne prokomentarisem ovu zabludu o svrsi dodatka olova u benzinu!

    Naime,radi POBOLJSANJA otpornosti prema detonativnom sagorevanju,odnosno radi podizanja oktanske vrednosti motornih benzina nejcesce se dodaje tetraetilolovo (TEO). Medjutim, iz ekoloskih razloga u vecini zemalja, narocito u razvijenim, sadrzaj olova se svodi na najmanju meru ili potpuno eliminise. Tetraetilolovo je nervni otrov. Oko 1/3 dodatka benzinu, produktima sagorevanja odlazi u prirodu. Iz ekonomskih razloga, nasi benzini sadrze do 0.4 g/l tetraetilolova.
    Bezolovni benzin je motorno gorivo koje ne sadrzi tetraetilolovo (TEO) ili sadrzi maximum 0.013-0.02 g/l. Tetraetilolovo se dodaje motornim benzinima radi povecanja oktanske vrednosti i stvara izuzetno otrovne materije u motoru pre i posle sagorevanja benzina, a nepovratno "truje" katalizator!
    Iz tih razloga vozila koja imaju ugradjen katalizator obavezno koriste bezolovni benzin propisanog kvaliteta. Bezolovni benzin moze se koristiti i u vozila bez katalizatora(umesto benzina sa sadrzajem olova) ukoliko zadovoljava oktansku vrednost benzina propisana za to vozilo.
    Na sediste ventila i same ventile dosta uticu vise faktora a neki od njih su sadrzaj sumpora u gorivu koji korodivno deluje na prostor gde se vrsi sagorevanje goriva i iz tih razloga ne sme preci 0.1% u benzinu, takodje los zazor ventila dovodi i vrmenom prevelika povrsina naleganja ventila na sic dovodi do nejednakog naleganja (zatvaranja) i pregorevanja istog!

    Ove podatke sam delimicno izvukao iz NISove knjige MAZIVA I GORIVA ZA VASE VOZILO koja je izdata 1999 od dipl.ing Lambe Topalo, a neke iz mnogobrojnog iskustva kolega mehanicara tako da o relevantnosti podataka ne treba diskutovati.
    Pouka je da svoje automobile koje imaju katalizatore i koje zelite sacuvati ili ako Vasi motori imaju u sistemu ubrizgavanja Lambda sonde,morate paziti da NE koristite olovni benzin iako Vam je majstor mozda rekao TERAJ NA SUPER,SKINUO SAM TI KATALIZATOR...
    Takodje u svoje automobile koji koriste olovni benzin mozete slobodno koristiti bezolovni benzin u nedostatku olovnog
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    ali ovog puta nisam mogao da ne prokomentarisem ovu zabludu o svrsi dodatka olova u benzinu!

    Naime,radi POBOLJSANJA otpornosti prema detonativnom sagorevanju,odnosno radi podizanja oktanske vrednosti motornih benzina nejcesce se dodaje tetraetilolovo (TEO
    ima jedna sitnica u tvojoj interpretaciji- nije niti pisano o svrsi dodavanja olova u benzinu vec o dodavanju aditiva kao zamene za uticaj olova na sedista ventila.

    i nije nikakva zabluda da obavlja olovo tu funkciju, kao sto nije niti zabluda proizvodnje aditiva bas za tu svrhu a za upotrebu na starijim motorima.

    Tetraetil olovo ima ne samo tu jednu jedinu funkciju, vec vise njih pa izmedju ostaloga i funkciju povecanja oktanskog broja kao sto si i naveo.

    ta knjiga je odlicno stivo pa predlazem da je celu procitas, od korica do korica ako nisi do sada

    ako vec pises o zabludama, evo ti tema -
    zasto se kao antidetonant dodaje bas tetraetil olovo prevashodno a ne neki od raznih drugih metala (mesavine) koji takodje ima takve osobine.

    kada to saznas, i jos jednom procitas sa razumevanjem citirani tekst i kontekst o cemu je pisano mozda promenis zakljucak koji si postavio.


    uzgred, olovo je mekan metal i nije slucajno odabran iako postoje i drugi metalo za povecanje OB kao sto je mangan npr koji se takodje primenjuje.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Re: Zablude oko olovnog i bezolovnog benzina

      Originally posted by podbagdalac
      Na sediste ventila i same ventile dosta uticu vise faktora a neki od njih su sadrzaj sumpora u gorivu koji korodivno deluje na prostor gde se vrsi sagorevanje goriva i iz tih razloga ne sme preci 0.1% u benzinu, takodje los zazor ventila dovodi i vrmenom prevelika povrsina naleganja ventila na sic dovodi do nejednakog naleganja (zatvaranja) i pregorevanja istog!
      Gore navedeno vazi koje god gorivo da koristis i ne menja cinjenicu da ce lezista ventila da stradaju mnogo brze koristenjem bezolovnog na motorima predvidjenim za olovni benzin. Olovo se, dakle, dodaje kao "podmazivac" siceva, izmedju ostalog, da li kroz gorivo ili aditiv, svejedno.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        Takodje u svoje automobile koji koriste olovni benzin mozete slobodno koristiti bezolovni benzin u nedostatku olovnog
        ako vec pominjes zabludee, eto jedne sire rasprostranjene.
        a koja je suprotna uputstvima proizvodjaca automobila gde tacno pise koji motor i od koje godine moze umesto olovnog koristiti bezolovni a koji motor i godiste NE SME bez dodavanja posebnih aditiva.
        a ti aditivi koji zamenjuju olovo su bas radi svrhe na koju ti imas primedbe- zastite od prebrzog habanja sedista ventila.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Originally posted by podbagdalac
          Takodje u svoje automobile koji koriste olovni benzin mozete slobodno koristiti bezolovni benzin u nedostatku olovnog
          Nije tacno. U stvari smes, ali uz odgovarajuci aditiv.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Djolee
            CBC Veteran
            • 03.04.2006
            • 160
            • Nis

            #6
            I tako ispade da je Brick kao i uvek u pravu
            U Autodati za svaki auto koji je predvidjen da radi na olovni pise da li moze i na bezolovni,za neke pise da mogu,a za neke da ne.

            Comment

            • Van
              CBC Senator XXL
              • 16.02.2007
              • 1425
              • Nbgd

              #7
              Drugim recima da li ima siceve ventila od tvrdog materijala ili ne
              ...zivi , Franjo je ziv !!!

              Comment


              • #8
                Daj te molim Vas,dosta vise smaranja o tim glupostima!! U 100k slucajeva samo ce jedan auto da ima potrebu za aditivima u bezolovnom benzinu i to moj Mile koji ima NSU Princa iz 69`!


                da, to se odnosi uglavnom na starije konstrukcije motora iz 60tih godina, i delimicno 70tih iz doba pre beozlovnog koji je zamenio olovni 1975. godine.

                vecina modernih motora je pravljena i za bezolovni i za olovni benzin sto se konstrukcije glave motora tice, da li neki konkretan auto iz prelaznog dobaima ili nema katalozator nema bas neke veze sa tim.
                u upustvu za upotrebu konkretnog auta obicno pise da li moze da se koristi i bezolovni benzin bez ikakvih ogranicenja.

                negde od 1986/1987. prakticno vice nije bilo motora koji ide samo na olovni, svi su vec presli na izradu glava na nacin da podnose bezolovni.
                Cela poenta je da se objasni obicnom laiku koji posecuje ovaj forum sta se sme a sta ne sme sa motornim benzinima i gde se koji moze upotrebiti kao zamena u nedostatku adekvatnog




                Poruku izmenio: M-power

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #9
                  Slobodan si da napustis forum, posto ovde nikoga ne poznajes, a i ovo nije forum za laike i prosecne korisnike koje bi ti zeleo da bi ovde bio pametan.

                  Prvi sledeci ispad sledi BAN!
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by M-power
                    Slobodan si da napustis forum, posto ovde nikoga ne poznajes, a i ovo nije forum za laike i prosecne korisnike koje bi ti zeleo da bi ovde bio pametan.

                    Prvi sledeci ispad sledi BAN!
                    Zasto nisi lepo sve ostavi kod mene u poruci nego si izbrisao i ostavio ono sto tebi odgovara?!
                    Naravno, nasao si se prozvan i taman posla da neko nesto napise lose o tebi i tvojim pajtosima iz najveceg sela na balkanu, Beograda!
                    Baza problema i njihovih resenja na Forumu je veca nego kompletno znanje priucenih majstora koji s vremena na vreme dodju i prijave se na Forum, vide koliko ne znaju i onda krenu da se zale kako ovde vlada nekakva strahovlada. Ako hocete da ucestvujete u radu Foruma, morate prihvatiti da ce se mozda desiti i da saznate nesto sto i niste hteli da znate - na primer da neke stvari koje ste mislili da znate u stvari ne znate, i da neke stvari odavno radite pogresno. E sad, kad se i to uklaviri, odnosno kad neko iskusniji u tome od Vas pokusa da Vam ukaze da niste bas toliko strucni, onda je ovde strahovlada jer niko ne moze da kaze sta misli...Moze, recite kome god hocete, ali dok god je to ispravan savet. Ako nije, bicete ispravljeni i kraj. Ako ste ovde da naucite nesto, i nemate nista protiv da vas isprave ako ste u krivu, i to je OK. Ako ste tvrdoglavi i mislite da nemate sta nauciti, onda Forum nije mesto za vas.
                    Sta onda,ako si ovde mnoogo duze od mene ili ostalih onda znaci sve znas i tvoje je uvek u pravu,a?!
                    Obican graficar,po zanimanju da nam ovde soli pamet prepisujuci citate pametnijih od sebe... E bas svasta

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #11
                      Druze......ne znam da li vidis ko ti je uopste napisao upozorenje.
                      Drugo, nemoj tako o meni smejace ti se ljudi

                      A naravno da cu da izbrisem klevete i psovke prema ovom forumu i njihovim clanovima...nisi valjda mislio da neko zeli to da cita.

                      Koji si ti primitivac.....jbg letis, ali vratices se ti jednog dana pod drugim nickom to je opste poznato
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • spanjeli
                        CBC Senator XXL
                        • 17.09.2005
                        • 532
                        • Nis

                        #12
                        Kakve sada veze ima to sto je iz BG-a i takvo vredjanje je potpuno nepotrebno

                        da nam ovde soli pamet prepisujuci citate pametnijih od sebe...
                        Ovo i jeste njegov posao,tj posao moderatora,nece sada svakom posebno da pise....

                        U 100k slucajeva samo ce jedan auto da ima potrebu za aditivima u bezolovnom benzinu
                        Sa ovim se 100% slazem,ali lepo ti ljudi rekli sta je istina,nisi trebao da prozivas u prvom postu...
                        Originally posted by Sheta_Junior
                        Tata izadje iz kola, pogleda pored puta jarak, katakombe, ali vidi da ce da prodje. Digne BX-a na najvisi stepen i polako ga spusti pored puta, prodje kroz jarak, digne ga na put, stane na put, spusti citrica, i nastavi put, a svi ljudi iz kolone aplaudiraju!

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #13
                          Originally posted by spanjeli
                          U 100k slucajeva samo ce jedan auto da ima potrebu za aditivima u bezolovnom benzinu
                          Sa ovim se 100% slazem,ali lepo ti ljudi rekli sta je istina,nisi trebao da prozivas u prvom postu...
                          Najgore sto se i ja slazem, ja prvi vozim auto na bezolovni koji je projektovan za super....ali sta ces, nece ljudi da saslusaju ove seljake.
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Pošto se svi slažete ostaviću ovo za sada zaključano a svi neka pripaze na rečnik.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            Working...
                            X