Nema potrebe da stavljas rol bar i da varis karoseriju...bice kontraproduktivno - ne vozis trke i ne vozis samo po pisti. Treba preci preko sahta, sina, popeti se nekada na neki manji trotoar, mozda ce supasti u neku rupu. Moras da ostavis prostora karoseriji da "dise".
Pa za tako nesto ima trap koji ce to da radi... Zasto karoserija treba da dise? Siguran sam da nebi da uziva u muzici skripe plastike kada mu se rastrese karoserija od tvrdjeg oslanjanja i razvuce od snage motora... Ja mu preproucijem da odradi ojacavanje karoserije, ali cu i reci da ako zeli roll bar da razmisli i o svojoj visini i sedistima koje ce da koristi, posto glava ne sme da mu dotakne cev roll bara u sudaru... Kao i o pojasevima koje ce koristiti, svakako je moja preporuka da predje na pojaseve sa 4 tacke kacenja za koje vec ima fabricki pripremljenje tacke kacenja... Bolje nega povede racuna o tome kakav ce trap da uradi, posto moje misljenje nije kao vecine ostalih da se sve resi samo sa time da skrati amortizer i napuni ga da bude tvrdji... I da ako se dodje do nekoh para, da se kupe neke fensi opruge...
A sto se tice kocnica, Yugo je pozadi lak, istina sa roll barom i boljim trapom odnos prenosa mase ce se promeniti na kocenju, ali sasvim je dosta 227mm disk (takve ima Yugo kod starijih generacija napred) pozadi, eventualno ako mu izlete klesta za 240mm disk povoljno, pa da to stavi, ali svakako treba da se pozabavi sa stelovanjem kocnica kako ne bi imao problema sa prejakim kocenjem pozadi... Naravno govorim o punim diskovima, ventilirajuci su skroz nepotrebni...
A sto se tice povecanja snage, nisam siguran ali cini mi se da sam negde citao da 1.6 16v i 1.6 8v iz PSA imaju iste blokove, pa ako je tako mogao bi se ugraditi onda u Yuga motor iz Saxa VTS... Naravno ako je tacna informacija ta za blokove...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Zato sto tamo gde je kruto i tvrdo ce da pukne.... kao sto je starac vec rekao gore, treba to voziti po gradu, a ne po stazi... svaki dan...
Sto se motora tice, moze VTS, pod uslovom da se nadje za normalne novce ... ipak smatram da je bravo 16v motor daleko isplativije resenje, i jednostavnije...
Pa kad dise opet puca... Ipak je to Yugo cija se slaba tacka bas to, slabo izvarena karoserija koja se uvija i puca od toga... Treba baciti vise teznju tome da se nadje pravi kompromis pri izradjivanju trapa, da bude dobro prilagodjen gradskoj voznji a ipak da daje i dobre vozne karakteristike...
U svakom slucaju, na njemu je da odluci, ja sam svakako odlucio za sebe da cu da odradim taj roll bar sebi u Yugu...
A sto se tice isplativosti, pa nikakava modifikacija na vozilu se neisplati sem ako necete ugraditi plin
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Hvala svima na konstruktivnim savetima! Kad budem dovoljno finansijski potkovan,imacu 2 varijante:da pakujem mog juga ili da prodam i da kupim nekog sa 2.0 motorom(npr. Bojketov,video sam da se ponovo prodaje).Svestan sam da sa manjim i laksim motorom cu imati neminovno slabiji auto ali isto tako i verovatno upravljiviji i laksi za voznju zbog manje tezine u nosu nego kod veceg motora.Ali opet 2.0 u jugu verujem da je pravi tornado,sigurno ce smetati ne bas sjajan odnos mase napred-pozadi,ali istotako imao bih vec ozbiljnu rezervu snage fabricki i ne bih morao dugo da ga cackam.Sto vise razmisljam,sve vise naginjem na drugu opciju,ne znam ni sam vise
Propustio sam jedno "i" da stavim - nema potrebe i da vari i da stavlja rol bar. Rol bar je bezveze za gradsku voznju i sluzi samo za lozenje ako necete da se trkate i od voznje posle pocetnog race ushicenja samo sebi pravite patnju. Ojacavanje je sasvim ok i dovoljna, varenje ako ce preci neke odredjene KS,a koje mislim da nece. Usput, ovaj auto je nov, karoserija je nelupana sto jos dodatno daje argument da ne treba variti (pogotovu sto to malo ljudi zna ljudski da odradi) i stavljati rol bar. Standardna i proverena ojacanja su nuzna, naravno.
Ako zivi ne puca, skoljke se vare i ukrucuju da se smanji podupravljanje, sto vama nije bitno...
stavite par elasticnih ojacanja, tipa koske, sanke upornice neke, inace nista varenje, molim vas, varenjem se menja struktura materijala i obavezno puca oko vara tamo gde je obicno zivelo...
manite se coravog posla, ne vozite trke, terajte to normalno !
primera za to ima milion da ih ne navodim sad, tu spadam i ja, lakigsi, nikolla, itd itd itd.
@Gumetina,ja i zelim da smanjim podupravljanje.ne bih bas vozio trke,malo potezanja onako za dusu,npr.na Avali.A imam i jedan poligon(par hektara asfalta i betona ravnog) gde bih mogao npr.bilo koji radni dan da se zezam dok god imam benzina,tamo ima i cunjeva pa bih malo izdivljao izmedju njih,malo se izvestio iz cistog zadovoljstva
Djole ako hoces da potezes i da deres mamlaze sa bmw-om,ubaci motor 1.6 86ks od tempre,ispod haube se malo razlikuje od klasicnog jugica...uradi usis i izduv,sportski filter,dva ili 4 karba...ojacaj ga minimalno,skracene opruge,gasni amorti,malo sire gume,koske i sanke,malo veci precnik diska i to je to...otidji kod nekoga da ti uradi menjac za brdske trke...ako su ti reli vozaci Vesnici mnogo daleko,imas u Bg-u Bucu Isakova...taj brdski menjac je cudo...kad ga napravis,nemoj da preterujes...ipak je takav jugic mrtvacki sanduk...pozz
Evo da se javim da odustajem od svega ovoga.Kupio sam vec malo sredjenog juga,ko prati ZFC forum,radi se o ex-Pitatore yugu sa 1.3 motorom,radjen kod izvesnog Bumbara sa Avale.Pozz
Nemam ja ni zivaca ni vremena da to odradim,to sam tek shvatio.Ovako imam dobrog jugica za normalne pare...Znaju oni koji prate gore pomenute forume koliko je ozbiljan auto...Pozz
Comment