Evo da pretpostavim, ako se radi o usisnim ventilima mozda specijalno dizajniranim uz taj komutator, da vazdih koji se u**** bude najbolje raspredjen u cilindru ili da primi sto vise vazduha odnosno da otpor u****vanja bude sto manji. Inace preko u**** na diselu ide samo vazduh a ne i gorivo.
Ajde sad, objasni o cemu se radi je li nesto novo u pitanju ili samo terminoloska igra?
ranko, jesi li ti bas tako (identicno) receno ili je to neko prevodio pa se nije mozda snasao ?
dizel sa indirektnim ubrizgavanjem ima pretkomoru u koju se vrsi ubrizgavanje ( a ne u cilindara- direktno ubrizgavanje) i ima 3 tipa te pretkomore (ili komore).
jedan tip je vrtlozna, drugi je vihorna i to su najcesci tipovi.
u pretkomoru klip u****va vazduha a "bos" pumpa u nju ubrizgava gorivo preko brizgaljki i tu, u pretkomori se vrsi samopaljenje dizela i pocetak orcesa sagorevanja. tek u kasnijoj fazi gasovi sirenjem prelaze iz pretkomore u sam cilindar i tek onda pokrecu klip nadole.
pretkomora se nalazi kao poseban element, poseban deo u glavi i ona se na vruce presuje u glavu.
uvek je u pitanju celicna pretkomora u alu (leguri) glavi.
dakle, moje razumevanje teme je da se radi o vrtloznoj moroi a ne o nekim ventilima.
tipican dizel motor sa vihornom pretkomorom je VW dizel 1500/1600/2000/2400 kubika iz 70tih godina.
direktno ubirzgavanje dizela u cilindre je uvedeno bitno kasnije, tek 90tih a inace je uobicajeno odavno na traktorima i drugim radnim masinama.
svaki koncept ima svojih prednosti i mana, da sada ne sirim temu posto je analiza podugacka a razlike u ponasanju povelike.
danas je napredak tehnologije omogucio primenu direktnog ubrizgavanja (TDI popularno) i u putnickim automobilima sa minimalizacijom losih osobina.
dalji napredak direktnog ubrizgavanja je prelazak na common rail direktno ubrizgavanje kako na dizelu tako i na benzincima, sa ili bez turbo kompresora.
danasnji benzinci i dizelo se veoma malo razlikuju, skoro jedino po nacinu paljenja goriva dok su ostali elementi u prosecu sagorevanja gotovo isti, ili veoma slicni.
nadam se da nije bilo previse odjednom, niti konfuzno za citanje.
Dali se radi se o ubrizgavacima na kojima se atomizacija goriva potpomaze zracnim mlaznicama. Ako se dobro sjecam, zrak se upuhuje kroz sami ubrizgavac. Pokusat cu pronaci literaturu s detaljima. I nace, vrtlozne ventile standardnog tipa je koristio Mitsubisi osamdesetih, bili su petinu velicine normalnog ventila, ili manji.
za treci tip moram da pogledam u knjigu, ne pamtim dovoljno .
e sad, na sta oni misle u servisu nije mi jasno, posto pominjes i rec komutator a sto oznacava neki prekidac/ preklopnik (komutaciju strujnog kruga)...
kako god, ti nemas pretkomoru u tvom dizelu posto je to tip sa direktnim ubrizgavanjem goriva.
lakse bi mi bilo kada bi ti u servisu rekli originalni nazivtih delova, mislim na jeziku u originalu napisano (nemacki pretpostavljam).
cekaj da jos neko dobije ideju o cemu bi moglo da se radi, sta drugo
Mazda je primetila da kad vazduh propustis kroz cev on pocne da osciluje i te oscilacije ubrzavaju prolaz vazduha. Takodje je primeceno da kad su manji obrtaji bolje je da cev bude duza, a kad su visi obrtaji - kraca, pa su stvljali solenoid koje skracuje cev u visim obrtajima. Mazda DiTD ima jedan takav sistem. Nesto kao prirodna turbina.
Ono sto sam ja primetio na mojoj mazdi je da kad je EGR ventil otvoren na ler gasu i da kad bi ga zatvorili garantovano upropastavamo turbinu a evo i zasto: Naime, kad sam otvorio filter za vazduh i oslusnuo blago pistanje turbine i kad skinem vakum koji odmah zatvori EGR ventil, turbina pocinje da se mnooogo brze vrti. Verovatno zato sto umesto nazad na usis ide na izlaz pa to vise zavrti turbinu. E a sad nije sporno da se turbina vrti i nisu to neki obrtaji (ali ima tu jedno 5-8 kiloobrtaja), ali kad je na leru, koliki je pritisak ulja? Da li je dovoljan da podmaze turbinu koja se vrti na iznenada nepredvidjenom broju obrataja? Ali je zato bolji odziv gasa, jer kad brzu turbinu jos zavrtite svakako ce biti u visim obrtajima nego sa EGR-om, pa ce biti odziv gasa na nizim obrtajim bolji, ali mnogo pisti bre na leru, kad je pritisak najmanji. Ne igrajte se ljudi sa EGR-om, ako je tacno ovo sto ja sumnjam, onda svako gasenje EGR-a, onako tajno i polako unistava turbinu i to bas kad se najmanje nadamo - na leru. Kao da smo razboleli motor od secerne bolesti - tiho i pokvareno. I ne moze da se otkrije... Sirite ljudi dalje, ako se slazete. Svi pozatvarase te EGR ventile. Sta ako je tacno ovo? Svi su tempirali bombu na odredjeno vreme! Poz svima.
Comment