Vrtlozni ventili na dizelu...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Black Knight
    CBC Senator XXL
    • 13.10.2004
    • 2020
    • Novi Beograd, kicblo

    Vrtlozni ventili na dizelu...

    Sta su i cemu sluze?

    komutator vrtloznih ventila?
    Injection is good,but I'd rather be blown!
  • Black Knight
    CBC Senator XXL
    • 13.10.2004
    • 2020
    • Novi Beograd, kicblo

    #2
    ha ha ha... sta je ovo bre cannonovci?
    Injection is good,but I'd rather be blown!

    Comment

    • dfast
      CBC Senator XXL
      • 26.05.2005
      • 1302
      • Hoofddorp NL /Bgd

      #3
      Nemam pojma . Gde se nalaze ventili, cemu sluze?

      Comment

      • Black Knight
        CBC Senator XXL
        • 13.10.2004
        • 2020
        • Novi Beograd, kicblo

        #4
        na usisu, pomazu za bolju smesu goriva-vazduha!? tako sam je cuo...a zelim da cujem ostale?
        Injection is good,but I'd rather be blown!

        Comment

        • Saabo
          Moderator
          • 29.09.2004
          • 1724
          • Vrbas
          • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

          #5
          Dizeli nemaju ventile
          SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

          Comment

          • jaksa
            CBC Senator XXL
            • 23.10.2004
            • 701
            • Novi Beograd, SC

            #6
            Jel?

            Comment

            • dfast
              CBC Senator XXL
              • 26.05.2005
              • 1302
              • Hoofddorp NL /Bgd

              #7
              Evo da pretpostavim, ako se radi o usisnim ventilima mozda specijalno dizajniranim uz taj komutator, da vazdih koji se u**** bude najbolje raspredjen u cilindru ili da primi sto vise vazduha odnosno da otpor u****vanja bude sto manji. Inace preko u**** na diselu ide samo vazduh a ne i gorivo.
              Ajde sad, objasni o cemu se radi je li nesto novo u pitanju ili samo terminoloska igra?

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                ranko, jesi li ti bas tako (identicno) receno ili je to neko prevodio pa se nije mozda snasao ?

                dizel sa indirektnim ubrizgavanjem ima pretkomoru u koju se vrsi ubrizgavanje ( a ne u cilindara- direktno ubrizgavanje) i ima 3 tipa te pretkomore (ili komore).

                jedan tip je vrtlozna, drugi je vihorna i to su najcesci tipovi.

                u pretkomoru klip u****va vazduha a "bos" pumpa u nju ubrizgava gorivo preko brizgaljki i tu, u pretkomori se vrsi samopaljenje dizela i pocetak orcesa sagorevanja. tek u kasnijoj fazi gasovi sirenjem prelaze iz pretkomore u sam cilindar i tek onda pokrecu klip nadole.

                pretkomora se nalazi kao poseban element, poseban deo u glavi i ona se na vruce presuje u glavu.
                uvek je u pitanju celicna pretkomora u alu (leguri) glavi.

                dakle, moje razumevanje teme je da se radi o vrtloznoj moroi a ne o nekim ventilima.

                tipican dizel motor sa vihornom pretkomorom je VW dizel 1500/1600/2000/2400 kubika iz 70tih godina.

                direktno ubirzgavanje dizela u cilindre je uvedeno bitno kasnije, tek 90tih a inace je uobicajeno odavno na traktorima i drugim radnim masinama.

                svaki koncept ima svojih prednosti i mana, da sada ne sirim temu posto je analiza podugacka a razlike u ponasanju povelike.


                danas je napredak tehnologije omogucio primenu direktnog ubrizgavanja (TDI popularno) i u putnickim automobilima sa minimalizacijom losih osobina.

                dalji napredak direktnog ubrizgavanja je prelazak na common rail direktno ubrizgavanje kako na dizelu tako i na benzincima, sa ili bez turbo kompresora.

                danasnji benzinci i dizelo se veoma malo razlikuju, skoro jedino po nacinu paljenja goriva dok su ostali elementi u prosecu sagorevanja gotovo isti, ili veoma slicni.

                nadam se da nije bilo previse odjednom, niti konfuzno za citanje.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  #9
                  Dali se radi se o ubrizgavacima na kojima se atomizacija goriva potpomaze zracnim mlaznicama. Ako se dobro sjecam, zrak se upuhuje kroz sami ubrizgavac. Pokusat cu pronaci literaturu s detaljima. I nace, vrtlozne ventile standardnog tipa je koristio Mitsubisi osamdesetih, bili su petinu velicine normalnog ventila, ili manji.

                  Comment

                  • Black Knight
                    CBC Senator XXL
                    • 13.10.2004
                    • 2020
                    • Novi Beograd, kicblo

                    #10
                    Originally posted by brick
                    ranko, jesi li ti bas tako (identicno) receno ili je to neko prevodio pa se nije mozda snasao ?
                    Nebi znao da ti odgovorim na ovo pitanje...pogotovo sto nisam, ni video ni cuo za njih pre...pa cak ni na eng. vec su mi rekli u servisu...

                    a sada posto mi je crkao taj komutator...hteo sam da vidim o cemu se radi?

                    auto se ponasa sasvim normalno...cak i potrosnja ne prelazi granice normale...tj. potrosnja je odlicna...

                    p.s.nisi rekao koji je treci tip?
                    Injection is good,but I'd rather be blown!

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      za treci tip moram da pogledam u knjigu, ne pamtim dovoljno .

                      e sad, na sta oni misle u servisu nije mi jasno, posto pominjes i rec komutator a sto oznacava neki prekidac/ preklopnik (komutaciju strujnog kruga)...

                      kako god, ti nemas pretkomoru u tvom dizelu posto je to tip sa direktnim ubrizgavanjem goriva.

                      lakse bi mi bilo kada bi ti u servisu rekli originalni nazivtih delova, mislim na jeziku u originalu napisano (nemacki pretpostavljam).

                      cekaj da jos neko dobije ideju o cemu bi moglo da se radi, sta drugo
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Black Knight
                        CBC Senator XXL
                        • 13.10.2004
                        • 2020
                        • Novi Beograd, kicblo

                        #12
                        pogledacu sn pa cu da postavim sliku iz epc-a
                        Injection is good,but I'd rather be blown!

                        Comment

                        • Black Knight
                          CBC Senator XXL
                          • 13.10.2004
                          • 2020
                          • Novi Beograd, kicblo

                          #13
                          nema na sebi nista...
                          Injection is good,but I'd rather be blown!

                          Comment

                          • newboysa
                            CBC Početnik
                            • 03.06.2009
                            • 5
                            • sabac

                            #14
                            Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

                            Mazda je primetila da kad vazduh propustis kroz cev on pocne da osciluje i te oscilacije ubrzavaju prolaz vazduha. Takodje je primeceno da kad su manji obrtaji bolje je da cev bude duza, a kad su visi obrtaji - kraca, pa su stvljali solenoid koje skracuje cev u visim obrtajima. Mazda DiTD ima jedan takav sistem. Nesto kao prirodna turbina.
                            Ono sto sam ja primetio na mojoj mazdi je da kad je EGR ventil otvoren na ler gasu i da kad bi ga zatvorili garantovano upropastavamo turbinu a evo i zasto: Naime, kad sam otvorio filter za vazduh i oslusnuo blago pistanje turbine i kad skinem vakum koji odmah zatvori EGR ventil, turbina pocinje da se mnooogo brze vrti. Verovatno zato sto umesto nazad na usis ide na izlaz pa to vise zavrti turbinu. E a sad nije sporno da se turbina vrti i nisu to neki obrtaji (ali ima tu jedno 5-8 kiloobrtaja), ali kad je na leru, koliki je pritisak ulja? Da li je dovoljan da podmaze turbinu koja se vrti na iznenada nepredvidjenom broju obrataja? Ali je zato bolji odziv gasa, jer kad brzu turbinu jos zavrtite svakako ce biti u visim obrtajima nego sa EGR-om, pa ce biti odziv gasa na nizim obrtajim bolji, ali mnogo pisti bre na leru, kad je pritisak najmanji. Ne igrajte se ljudi sa EGR-om, ako je tacno ovo sto ja sumnjam, onda svako gasenje EGR-a, onako tajno i polako unistava turbinu i to bas kad se najmanje nadamo - na leru. Kao da smo razboleli motor od secerne bolesti - tiho i pokvareno. I ne moze da se otkrije... Sirite ljudi dalje, ako se slazete. Svi pozatvarase te EGR ventile. Sta ako je tacno ovo? Svi su tempirali bombu na odredjeno vreme! Poz svima.

                            Comment

                            • Memphis_Raines
                              CBC Član
                              • 07.12.2006
                              • 99
                              • NBG Blok 30

                              #15
                              Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

                              Heh, blago nama ako je Mazda to primetila
                              The time you enjoy wasting is not wasted time
                              Growing old is mandatory, growing wise is optional

                              Comment

                              Working...
                              X