Vrtlozni ventili na dizelu...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MN026
    CBC Senator XXL
    • 18.01.2009
    • 348
    • SMEDEREVO

    #16
    Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

    egr je prevashodno postavlen iz ekoloskih razloga,da bi se deo iz.gasova vratio na ponovno sagorevanje i da bi ti izduvni gasovi smanjili temperaturu u cilindrima odnosno da bi je stabilizovali i nemoze da steti turbini ni kad radi ni kad neradi pod uslovom da moze da se iskljuci.postoje modeli gde softver zahteva da oni budu strogo u funkciji.medjutim proizvodjaci kao GM na nekim svojim modelima u ovlascenim servisima mogu da ih iskljuce zamenom softvera .takv primer imas za ceo balkan da se radi na corsama sa motorima x10xe i x12xe atmosferski motori i primer za turbo je da veranomotor na novim boxerima 2.2hdi koji imaju fordove dizel motore masovno iskljucuje jos u garantnom roku zamenom softvera.
    sto se tice vrtloznog ventila mislim da se to odnosi na varijabilnu ususnu granu koja se montira na dosta vozila zadnjih 10-15god. i koja zna da se pokvari tj da crkne aktuator u njoj ili da otkaze ventil-upravljanje van nje.oma najcesce usmerava vazduh duzim putem do oko 2500 obrta. da bi se iskoristila sila inercije vazduha radi lakseg u****vanja a preko tih obrtaja prelazi na kracu put jer klipvi imaju dovoljno veliku brzinu u****vanja da im takva pomoc vise ne treba cak sta vise usporavala bi usis
    inace postoje usisni vrtlozni ventili ali ja ih nisam video na kolima.jedini primer gde sam ih video je na zastavunim kamionima-velika zastava sa motorom od 100ks-to je fiatov motor- i vetil na sebi sa gornje strane prema usisnoj grani ima jedan usmerivac koji pomaze da se u****ni vazduh zavrtlozi pri ulasku i cilindar

    Comment

    • newboysa
      CBC Početnik
      • 03.06.2009
      • 5
      • sabac

      #17
      Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

      Na mojoj mazdi sigurno smeta! Ako se turbina zavrti nekoliko hiljada obrataja vise nego sto su predvideli konstruktori u zoni niskog pritiska uljne pumpe, to ne moze da ne smeta. Dakle, covek moze da kaze, ne znam, do sada nisam imao kontakta sa takvim stvarima, ali da bude iskljuciv u smislu - ne moze da smeta, to je tvrdoglavost, koje onemogucuje coveka da nauci tj. unapredi se itd. Ako bi se postavili u kozu konstruktora masina, ne bi nam bilo tesko, da ako nam je potrebno rasterecenje turbine na leru, otvorimo EGR koji ce to isto da uradi, nego da ugradjujemo novi solenoidni ventil. To je ekonomicnije, manje delova. Pogotovu na necem tako kompleksnom kao sto je automobil. Nije sporno cemu sluzi EGR, ja sam naznacio da u slucaju moje mazde EGR ima sekundarnu funkciju zbog koje se ne sme iskljuciti. Po nekim podacima, turbina bi trebala da izdrzi ceo vek motora, medjutim u Srbiji se to bas i ne desava. Mozda je nasa tvrdoglavost kljucna sto turbo servisi cvetaju, a ni serviserima nije lose. Koliko znam na zapadu se voze automobili po deset godina, prodaju se potpuno ispravni, a niko tamo ne ceka 30-ak sekundi da bi iskljucio auto, ne bi li se turbina, gasovi i motor malo ohladili. Niti ceka da se digne temp. vode i ulja pa onda u turazu, pa im ne zakazuju auti. Taman posla kad bi rekli zapadnjaku koji je prvi vlasnik da mu je crkla turbina na autu. Odmah menja marku automobila, a bilo bi i skandala. Kad sam jednom zapadnjaku rekao da treba da vozi na nizim obrtajima dok se motor ne razradi, on mi je rekao: "Ovde auto ili radi ili ne radi. Kad se pokvari, ide na servis." A zanimljivo je da njima ne crkavaju turbine, pumpe v.pritiska i tako to. Taman posla! Nego bas ovde, gde se u cilju duzeg trajanja auta u malim garazama skida ono sto je projektovano u velikim laboratorijama (da ih tako nazovem). Pa onda na svakom drugom novom autu crni dim iz auspuha i jos se prica da to mora. Recite to na zapadu da mora. Jer za boga EGR samo sluzi za recirkulaciju i nista vise. I zaveru protiv covecanstva, naravno i to mu je primarna stvar. A hocemo u Evropu...

      Comment

      • MN026
        CBC Senator XXL
        • 18.01.2009
        • 348
        • SMEDEREVO

        #18
        Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

        svaka cast za ekologiju i tako treba,medjutim imas vanevropskih i severnoamerickih trzista gde identicni motori idu bez egr-a i obicnih i turbo i ti isti inzinjeri i konstruktori su kao i na ovim sa egr-om radili na njima.a sto se tice kvaliteta turbina recimo da ih vw mnogo menja narocito od kako su KKK i Garet preselili fabrike i madjarsku i rumuniju,isto i mb ima povecan br. zamene turbina sto nema veze sa egr-om. usput da kazem kad paminjes vek auta i delova da zapadna vozila imaju predvidjeni vek trajanja i auta i delova koji je znatno kraci nego sto mnogi ljudi misle.

        Comment

        • newboysa
          CBC Početnik
          • 03.06.2009
          • 5
          • sabac

          #19
          Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

          mno26, mnogo si bre tvrdoglav covek. Ti si jedan od likova koji nikad u zivotu nije rekao drugom da je u pravu.
          Tamo gde fabricki nije ugradjen EGR, nije ni predvidjen. Na mojoj mazdi bi ti sigurno ukinuo EGR - i upropastio mi turbinu koja kosta pravo bogatstvo. Jos bi palamu'io kako si u pravu. Ti si serviser 100%. Zbog nestrucnih servisera ja i moram da znam mnogo o mom motoru. Ja sam prvu dijagnostiku kupio samo za moj auto (elektronski sklop za 70 eura) i gurao zice zato sto mi je serviser rekao da mora da ukine na kompu drugu lambda-sondu zbog skidanja zacepljenog katalizatora. Inace je u pitanju bio fiat-bravo 1.4 koji ima samo jednu lambdu. poz

          Comment

          • MN026
            CBC Senator XXL
            • 18.01.2009
            • 348
            • SMEDEREVO

            #20
            Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

            prijatelju tvoj auto najverovatnije ima turbinu sa promenljivom geometrijom pa ona upravlja brojem obrraja turbine sto bi se reklo u dalaku bez obzira dali je ukljucan ili nije egr a sam ventil radi po oduzimanju gasa -na lerunajcesce oko 2 min pa se iskljucipa se posle nekog vremena opetr ukljuci i tako naizmenicno pa turbini nista ne fali.neradim konkretno japance ali ti prenosim iskustva iz vw,mb,gm tako da nemislis da je tvoj auto izuzetak. a to sto si imao lose iskustvo sa majstorima to je bio tvoj odabir -kolko para tolko muzike-nemoj reci da za tog fiata ili mazdu nema dobrih-kvalitetnih majstora koji sigurno znaju svoj posao.usput neradim ni fiata ni mazdu ali se oni nimalo ne razlikuju od ostalih vozila.da me neshvatis pogresno i ja sam za egr najvise zbog zdravlja svih nas jer mislim da treba da se otome vodi racuna ali prcali smo o teoriji njenoj mogucoj primeni koja je i stvarnost -nazalost

            Comment

            • newboysa
              CBC Početnik
              • 03.06.2009
              • 5
              • sabac

              #21
              Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

              PObedio si mn026. Ako je tako, odlicno. Reci mi jos nesto. Na turbini je westgate koji upravlja krilcima. Na turbini imaju dva granicnika na donjoj i gornjoj poziciji krilaca. Kad je auto upaljen, westgate povuce skoro da gornjeg granicnika, ali ga ne dodiruje. Kad je auto iznad 3000 obrtaja spusti se dole blizu drugog granicnika. Na samom (valjda) vratu westgate-a se nalaze tri matice, dve koje stezu i jedna dugacka sa navojem i kontranavojem. Ja sam malo "pritegao" i sad kad je auto upaljen blago dodiruje gornji granicnik. Kad pritisnem gas, sad se turbina brze zavrti. Da li je moguce da sam tako dobio nesto snage ili mi se tako cini. Da li je to opasno, mozda sam preopteretio turbinu? Znas li nesto o tome? Poz.

              Comment

              • MN026
                CBC Senator XXL
                • 18.01.2009
                • 348
                • SMEDEREVO

                #22
                Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

                u tvom slucaju-promenljive geometrije-vesgejt ili neko kaze overbost ne postoji vec se krilcima usmerava protok iz.gasova prema periferiji kola kada se dobija maksimum snage i br. obrtaja ili prema sredini kola-centru kola turbine kada sedobija minimum snagei br. obrtaja inataj nacin regulise snaga-obrtaj turbine.krilcima upravlja aktuator koji moze imati pogon na vakum i tada upravljamje ide sigurno iz ecm-a i pogon na pritisak turbine kada upravljanje moze biti iz ecm-a a moze biti i mehanicko samo- regulacijom pritiska turbime.u ovom drugom slucaju turbine najcesce niisu sa promenljivom geometrijom vec sa varjabilnim protokom iz.gasova ili sto bi se reklo sa klapnom .a sto se tice tih granicnika normalno je da ih ima iz sigurnosnih razloga-zbog moguceg otkazivanja sistemom upravljanja aktuatorom.pritezanjem tog srafa otvorio si geometriju-krilca i povecao br.obrtaja turbine na leru ali krajnu snagu neces dobiti vecu jer tacan podatak o pritisku daje map senzor pa ecm uzima taj podatak za ogranicenje rada turbine-pritiska,a ako auto ima i protokomer samo si povecao ptrosnju na le gasu-neznatno.nije preporucljivo zatezati to jer je to i bilo nastelovano za odgovarajuci vakum-pritisak na leru,napravio si mali poremecaj-nista strasno.usput nisam nikog pobedio samo se nadam da si sada dobio potpunu informaciju i zbog tebe i mozda jos nekog .

                Comment

                • newboysa
                  CBC Početnik
                  • 03.06.2009
                  • 5
                  • sabac

                  #23
                  Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

                  kako sam dobio onda ubrznanje od 0-100 za 11.4 sek, a bilo je 12,2-12.5?

                  Comment

                  • JAPANX
                    CBC Senator XXL
                    • 10.08.2006
                    • 2159
                    • Beograd

                    #24
                    Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

                    Comment

                    • RANK
                      CBC Senator XXL
                      • 28.02.2007
                      • 1635
                      • Beograd
                      • FIAT MAREA WEEKEND 1

                      #25
                      Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

                      Originally posted by newboysa
                      kako sam dobio onda ubrznanje od 0-100 za 11.4 sek, a bilo je 12,2-12.5?
                      kako si ovo izmerio, keve ti?
                      "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                      Comment

                      • MN026
                        CBC Senator XXL
                        • 18.01.2009
                        • 348
                        • SMEDEREVO

                        #26
                        Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

                        EH,nasu ljudi su cudo ----pomerio si granicu pocetka punjenja pa umesto da turbo dobija po proracunu efekat recimo za tvoj auto kao neku referentnu vrednost 2000 obrtaja sada je to 1800. a krajni efekat nemozes da pomeris izuzev softverski ili da lazes map senzzzor. mislim da nema vise razloga da ti objasnjavam ovakve stvari jer ovo je sasvim druga tema-bar je tako pocelo a ti bi ipak trebalo malo vise da se informises imas dosta mogucnosti pa ako ti detalji nebudu jasni obrati se ovom forumu ima ih dosta koji mogu da ti pomognu jer koliko sam te razumeo pokusavas nesto da radis-shvatis ali ti trebaju mala objasnjenja da te zadrze na na dobrom putu.zaboraviosam da ti kazem da pomeranje granice punjenja nestiti motoru ali zato bi moglo da steti menjacu posebno na malim brzinama u visem stepenu prenosa .

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #27
                          Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

                          Sad cete vi da se prepucavate oko gluposti, u temi staroj 4 godine i merite ciji je veci?

                          Moj je najveci. Lock.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • ale944
                            CBC Senator XXL
                            • 20.03.2006
                            • 1457
                            • Beograd

                            #28
                            Re: Vrtlozni ventili na dizelu...

                            kako sam dobio onda ubrznanje od 0-100 za 11.4 sek, a bilo je 12,2-12.5?
                            mozda povecanjem obrtnog momenta u nizim obrtajima...ali snaga kao sto rece mno ostala verovatno ista...
                            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                            Comment

                            Working...
                            X