Aluminijumski auspuh

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trivo
    CBC Senator
    • 02.06.2005
    • 202
    • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

    Aluminijumski auspuh

    Pitanje je da li ova tema spada u laksi tuning ali smatram da sam olaksao auto koju kilu pa cu da je smjestim ovde.
    Naime,raspadom kompletnog auspuha na mom golfu,privremeno sam mu napravio,tj okrpio postojeci srednji i dobio neku vrstu protocnog sa dosta tvrdim zvukom.To je izgledalo nekako ovako


    Zvuk je bio prejak i za duzu voznju nepodnosljiv.
    Posto se,izmedju ostalog bavim TIG postupkom zavarivanja(jos sam pocetnik takoreci) i imao sam viska aluminijuma kuci rijesio sam se malo da se igram i napravim neko trajnije rjesenje od kupovnog.Naravno da je prohrom najbolji za te stvari ali kao sto rekoh,aluminijuma sam imao viska a i zanimalo me kako ce da podnosi temperaturu,kiseline i sl.Lonci su mi na autu vec tri mjeseca,presao sam nekih 7000 za to vrijeme i jos uvijek su kao novi.
    Prvo sam krenuo u izradu srednjeg lonca.Nasao sam cijev,limove i izrada je polako krenula....

    Najvise vremena oduzimalo je busenje rupa.Za oba lonca sam brojao negdje oko 1500 i tad sam prestao...
    Koristio sam kobaltne burgije cije pakovanje kosta 50eura,polomio sam dve,tri uglavnom usljed nedostatka koncentracije.

    Poslije izbuskane cijevi na red su dosle komore,tj pregrade.
    I one su zahtijevale dosta vremena jer sam ih obradjivao brusilicom posto mi je ubodna bila crkla.Za pregrade sam koristio AlMg3 od 3mm.



    Napokon,cijev i pregrade spremne za zavarivanje..

    Da,prije slika zavarivanja da kazem i koju o aparatu...aparat je domace proizvodnje,starija verzija ali za pocetnike super jer se uci na "tezi nacin"
    Nema pulsaciju u AC rezimu a posto nisam imao ni papucicu bilo je skakljivo raditi sa njim jer su limovi dosta tanki(2-3mm).U svakom slucaju odradio je posao OK.Gas naravno argon.
    VW 1200 1972god.
    VW Golf 1.3 1988god.
    FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.
  • Trivo
    CBC Senator
    • 02.06.2005
    • 202
    • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

    #2
    Re: Aluminijumski auspuh

    Prvo sam krenuo da ispeckam sve komore,da provjerim da li je sve u liniji prije konacnog zavarivanja...

    Nakon peckanja i provjere krenuo sam sa varenjem svih spojeva...









    I evo ga nakon izvarenih svih komora polako dobija svoj oblik.Ostaje punjenje kamenom vunom i zatvaranje limom...
    VW 1200 1972god.
    VW Golf 1.3 1988god.
    FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

    Comment

    • Trivo
      CBC Senator
      • 02.06.2005
      • 202
      • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

      #3
      Re: Aluminijumski auspuh

      Evo je i kamena vuna....navodno vulkanskog sastava,trpi temperature do oko 800-900,tako kazu na sajtu.Prvih dana brze voznje po autoputu,prilikom zaustavljanja osjecalo se dogorjevanje vune stim da se vise ne osjeti ni malo.

      Komore sam zatvarao AlMg3 limom debljine 2mm,zavarivanje je bila poprilicna pi..arija

      Evo ga,gotov srednji stim da su ostale da se izvare jos prirubnice za prihvat zadnjeg lonca....
      Lonac je presvucen jos jednim komadom lima tako da je ukupna debljina 4mm.




      Zatim sam skinuo izduvnu cijev da bih napravio prihvat za novi lonac...

      Nakon varenja prespricao sve termootpornim sprejom...koliko ce da drzi pitanje ali opet bolje nego da odmah zardja....

      I evo ga,srednji zavrsen....ostaje jos zadnji...
      VW 1200 1972god.
      VW Golf 1.3 1988god.
      FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

      Comment

      • Trivo
        CBC Senator
        • 02.06.2005
        • 202
        • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

        #4
        Re: Aluminijumski auspuh

        Uporedo sam radio srednji i zadnji lonac,zadnji je mnogo veci(na slici desno)....



        Ovde sam malo naskrabao kako sam zamislio tok gasova....srednji je vise protocni sa rezonantnom komorom dok zadnji potpuno razbija udarni talas.Srednja komora u zadnjem loncu je otvorena samo za dve cjevke sa strane tako da su gasovi prisiljeni da idu put rupica.Ovo zelenkasto je vuna...

        Kao i sa srednjim krenuo sam prvo sa zatvaranjem svake od komora...








        VW 1200 1972god.
        VW Golf 1.3 1988god.
        FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

        Comment

        Working...
        X