TDI - pumpa brizgaljka (gorivo ide odvojenim kanalima do cilindra i onda ubrizgava u njega)
DI,DTI - common rail (gorivo u svaki cilindar ide zajednickim kanalom)
Pa kolko bi konja uopste interkuler dao?
Kazem ti nece svabe da se hebavaju za dzabe da ga stavljaju, samo se malko poigraju sa elektronikom i promene pritisam ko sto Wiz rece.
pa izgleda da skoro niko nije polozio sta su DI,DTI,TDI,CDTI...
e pa stvarno stamota...
e ovako:
pojavom Opel vectre '96 godine...napravili su automobil koji je imao koncepciju kakvu je imao...(bez IC-a)...sto su inzenjeri uvideli i u restyling varijanti odradili i taj nedostatak '99 tako da su izmenili (malo) i pritisak turbine...a ne pumpe...inace nadpritisak koji daje DI je 0.90 a DTI je 0.96 bara...i ima direktno ubrizgavanje goriva u cinindre ili injection...
i DI i DTI imaju TuRbinu...klasnicnu turbinu nikakvi meh. kompresori...
dok CDTI motori imaju totalno drugaciji pristup izgradnji i koncepciji...kao prvo u dotoku goriva koje je zargonski govoreci "multipoint" odnosno kao i kod klasicne bos pumpe gorivo dolazi u bosh bumpu gde se stvara odredjeni pritisak i onda se salje ka diznama...a kod CR sistema taj pritisak je konstantan i mnogo veci u celom sis goriva...i pritisak turbine je veci...
a TDI je oznaka za VW grupaciju i oni poseduju IC i ima ih u raznim varijantama... kao sto su TDI, TDI, DTI, TDI...
comon rail - ubrizgavanje goriva, kontrolisano ECU-om IC-intercooler- hladnjak za vazduh, obican mehanicki deo...nezavisan od bilo kakve elektronike/elektrike meh. kompresor - uglavnom se ugradjuje na "nestabilen strukture motora" koje ne zahtevaju velike nadpritiske i ne mogu da ih izdrze...a daje pritisak uglavnom od <0.4 do 0.6. TurBo punjac - ako ne naucite na ovom forumu nikad necete...
dok CDTI motori imaju totalno drugaciji pristup izgradnji i koncepciji...kao prvo u dotoku goriva koje je zargonski govoreci "multipoint"
@ Black Knight:
Chekaj sad malo... Osnovna razlika jeste multipoint (efikasnije sagorevanje i perfomanse, bolja ekonomija i chistiji izduv) ali je dovod goriva common rail, sa turbo punjachem promenljive geometrije i interkulerom.
Ne prepirem se jer nemam razloga, vec diskutujem opushteno... Medjutim, obzirom da nisam Opelovac a da mogu "glavu na panj" da stavim da su CDTI common rail motori sad si me totalno zbunio!
Medjutim, obzirom da nisam Opelovac a da mogu "glavu na panj" da stavim da su CDTI common rail motori sad si me totalno zbunio!
pa jesu ko je reako da nisu....ali ne DTI i DI...
coonon rail....hm... pumpe visokog pritiska, prve generacije u cevovodu su stvarale 1400 bara za Bosh common rail sistem.Injekcioni postupak je kontrolisan magnetnim selenoidima na samom injektoru...Hidraulicka sila otvara i zatvara injektore...naravno ecu kontrolise injekcioni pritisak i dotok goriva i uvek odredjena kolicina se uspricava u predkomoru...
The Electronic Diesel Control (EDC) - kontrolise i upravlja extremno precizno sve parametre ubrizgavanje, kao sto su: pritisak u cevovodu, taimng, vreme ubrizgavanja...
Injektori su isto tako posebni...sastoje se od nekoliko hiljada nankih slojeva...nekog provodnog materijala...i imaju veoma brzu reakciju na elektricitet
Za cetvrtu generaciju se predvidjaju dizne i cevovod(rail) koji trbpi i do 2000 bara i naravno variabilni injektori odnosno dizne...
Bosch Common Rail injection system
1997:
Prvi Common Rail system na svetu za putnicke automobile.
Injekconi pritisak: 1350 bar.
Prvi u proizvodnji iskoristili: Alfa Romeo i Mercedes-Benz.
1999:
Common Rail system za kamionw.
Injekconi pritisak: 1400 bar.
Prvi u proizvodnji iskoristili: Renault (RVI).
2001:
2nd Generacija Common Rail za putnicka vozila pravi dizel motore jos ekonomicnijim, cistijim, tisim i jos jacim.
Injekconi pritisak: 1600 bar.
Prvi u proizvodnji iskoristili: Volvo i BMW.
2002:
2nd Generacija Common Rail za kamione smanjuje stetnost izduvnih gasova, smanjuje potrosnju goriva i daje jos vise snage.
Injekconi pritisak: 1600 bar.
Prvi u proizvodnji iskoristili: MAN.
2003:
3rd Generacija Common Rail sa brzo-prekidajucim "piezo" liniski postavljeni za putnicka vozila.
Prednosti: do 20 % smanjena stetnost izduvnih gasova i do 5 % vise snage i do 3 % mana potrosnja i cak 3 dB(A) smanjena buka motora.
Injekconi pritisak: 1600 bar.
Prvi u proizvodnji iskoristili: Audi.
Treca generacija Comon Rail iz Bosch je karakteristicna zbot tzv "rapid-switch, compact piezo-inline-injectors".Inovativni sistem ubrizgavanja drasticno smanjuje stetnost izduvnih gasova u novom V6 dizel motoru od Audija A8.
e sad ovo je od prilike koliko sad mogu da se setim u trenutku...
rekao bih da se kod kamiona i uopste komercijalnih vozila nesto ranije koristi CR sistem, na Katerpilaru jos od sredine 90tih (prve polovine uvedeno) ?
Comment