hocemo da naucimo sve o dizel motorima... edit 002

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Black Knight
    CBC Senator XXL
    • 13.10.2004
    • 2020
    • Novi Beograd, kicblo

    hocemo da naucimo sve o dizel motorima... edit 002

    samo vas posmatram...

    i sta kazete koja je razlika izmedu DI DTI i TDI?
    Injection is good,but I'd rather be blown!
  • Darko_NS
    CBC Senator XXL
    • 02.12.2004
    • 557
    • Srpska Atina

    #2
    sta kazete koja je razlika izmedu DI DTI i TDI?
    TDI - pumpa brizgaljka (gorivo ide odvojenim kanalima do cilindra i onda ubrizgava u njega)
    DI,DTI - common rail (gorivo u svaki cilindar ide zajednickim kanalom)

    jel sam polozio materiju?

    Comment

    • Darko
      CBC Senator XXL
      • 29.03.2005
      • 528
      • Beograd

      #3
      Nisi. DTi i Di nisu common rail motori.

      Comment

      • Wiz
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 3104
        • Nish

        #4
        Di ,DTI kod Opela nisu CR a ralika je u pritisku pumpe IC-u i nesto malo u lektronici sve u svemu 18ks

        Comment

        • Wartburg
          CBC Senator XXL
          • 01.02.2005
          • 663

          #5
          Pa kolko bi konja uopste interkuler dao?
          Kazem ti nece svabe da se hebavaju za dzabe da ga stavljaju, samo se malko poigraju sa elektronikom i promene pritisam ko sto Wiz rece.

          Comment

          • Wiz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3104
            • Nish

            #6
            Kako kazu strucnjaci,oko 10ks ostalo je pritisak i elektronika

            Comment

            • Darko_NS
              CBC Senator XXL
              • 02.12.2004
              • 557
              • Srpska Atina

              #7
              Originally posted by DarkoBG
              Nisi. DTi i Di nisu common rail motori.
              hmm, stvarno nisam znao, svaki dan nesto novo naucis.

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #8
                DI mehanichka pumpa i odvojeni dovod goriva, DTI isto plus intercooler. Kao shto je napisano.
                Kod Opela su tek CDTi motori common rail.
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • -Vedran-
                  CBC Senator XXL
                  • 03.10.2004
                  • 3255
                  • Beograd

                  #9
                  Eto,sta sam ja rekao?
                  Power of dreams !!!

                  Comment

                  • Wiz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3104
                    • Nish

                    #10
                    CDTI Fiat Opel motori
                    Di DTI Isuzu,Svapski

                    Comment

                    • Black Knight
                      CBC Senator XXL
                      • 13.10.2004
                      • 2020
                      • Novi Beograd, kicblo

                      #11
                      pa izgleda da skoro niko nije polozio sta su DI,DTI,TDI,CDTI...


                      e pa stvarno stamota...


                      e ovako:

                      pojavom Opel vectre '96 godine...napravili su automobil koji je imao koncepciju kakvu je imao...(bez IC-a)...sto su inzenjeri uvideli i u restyling varijanti odradili i taj nedostatak '99 tako da su izmenili (malo) i pritisak turbine...a ne pumpe...inace nadpritisak koji daje DI je 0.90 a DTI je 0.96 bara...i ima direktno ubrizgavanje goriva u cinindre ili injection...
                      i DI i DTI imaju TuRbinu...klasnicnu turbinu nikakvi meh. kompresori...



                      dok CDTI motori imaju totalno drugaciji pristup izgradnji i koncepciji...kao prvo u dotoku goriva koje je zargonski govoreci "multipoint" odnosno kao i kod klasicne bos pumpe gorivo dolazi u bosh bumpu gde se stvara odredjeni pritisak i onda se salje ka diznama...a kod CR sistema taj pritisak je konstantan i mnogo veci u celom sis goriva...i pritisak turbine je veci...

                      a TDI je oznaka za VW grupaciju i oni poseduju IC i ima ih u raznim varijantama... kao sto su TDI, TDI, DTI, TDI...


                      comon rail - ubrizgavanje goriva, kontrolisano ECU-om
                      IC-intercooler- hladnjak za vazduh, obican mehanicki deo...nezavisan od bilo kakve elektronike/elektrike
                      meh. kompresor - uglavnom se ugradjuje na "nestabilen strukture motora" koje ne zahtevaju velike nadpritiske i ne mogu da ih izdrze...a daje pritisak uglavnom od <0.4 do 0.6.
                      TurBo punjac - ako ne naucite na ovom forumu nikad necete...
                      Injection is good,but I'd rather be blown!

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        #12
                        dok CDTI motori imaju totalno drugaciji pristup izgradnji i koncepciji...kao prvo u dotoku goriva koje je zargonski govoreci "multipoint"
                        @ Black Knight:

                        Chekaj sad malo... Osnovna razlika jeste multipoint (efikasnije sagorevanje i perfomanse, bolja ekonomija i chistiji izduv) ali je dovod goriva common rail, sa turbo punjachem promenljive geometrije i interkulerom.

                        Ne prepirem se jer nemam razloga, vec diskutujem opushteno... Medjutim, obzirom da nisam Opelovac a da mogu "glavu na panj" da stavim da su CDTI common rail motori sad si me totalno zbunio!

                        Kao provereni Opelovac izjasni se shta je istina?

                        Nisam valjda toliko "promashio" gradivo...

                        Pozz
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • Black Knight
                          CBC Senator XXL
                          • 13.10.2004
                          • 2020
                          • Novi Beograd, kicblo

                          #13





                          ovako:
                          Medjutim, obzirom da nisam Opelovac a da mogu "glavu na panj" da stavim da su CDTI common rail motori sad si me totalno zbunio!
                          pa jesu ko je reako da nisu....ali ne DTI i DI...

                          coonon rail....hm... pumpe visokog pritiska, prve generacije u cevovodu su stvarale 1400 bara za Bosh common rail sistem.Injekcioni postupak je kontrolisan magnetnim selenoidima na samom injektoru...Hidraulicka sila otvara i zatvara injektore...naravno ecu kontrolise injekcioni pritisak i dotok goriva i uvek odredjena kolicina se uspricava u predkomoru...
                          The Electronic Diesel Control (EDC) - kontrolise i upravlja extremno precizno sve parametre ubrizgavanje, kao sto su: pritisak u cevovodu, taimng, vreme ubrizgavanja...
                          Injektori su isto tako posebni...sastoje se od nekoliko hiljada nankih slojeva...nekog provodnog materijala...i imaju veoma brzu reakciju na elektricitet
                          Za cetvrtu generaciju se predvidjaju dizne i cevovod(rail) koji trbpi i do 2000 bara i naravno variabilni injektori odnosno dizne...

                          Bosch Common Rail injection system

                          1997:
                          Prvi Common Rail system na svetu za putnicke automobile.
                          Injekconi pritisak: 1350 bar.
                          Prvi u proizvodnji iskoristili: Alfa Romeo i Mercedes-Benz.

                          1999:
                          Common Rail system za kamionw.
                          Injekconi pritisak: 1400 bar.
                          Prvi u proizvodnji iskoristili: Renault (RVI).

                          2001:
                          2nd Generacija Common Rail za putnicka vozila pravi dizel motore jos ekonomicnijim, cistijim, tisim i jos jacim.
                          Injekconi pritisak: 1600 bar.
                          Prvi u proizvodnji iskoristili: Volvo i BMW.

                          2002:
                          2nd Generacija Common Rail za kamione smanjuje stetnost izduvnih gasova, smanjuje potrosnju goriva i daje jos vise snage.
                          Injekconi pritisak: 1600 bar.
                          Prvi u proizvodnji iskoristili: MAN.

                          2003:
                          3rd Generacija Common Rail sa brzo-prekidajucim "piezo" liniski postavljeni za putnicka vozila.
                          Prednosti: do 20 % smanjena stetnost izduvnih gasova i do 5 % vise snage i do 3 % mana potrosnja i cak 3 dB(A) smanjena buka motora.
                          Injekconi pritisak: 1600 bar.
                          Prvi u proizvodnji iskoristili: Audi.

                          Treca generacija Comon Rail iz Bosch je karakteristicna zbot tzv "rapid-switch, compact piezo-inline-injectors".Inovativni sistem ubrizgavanja drasticno smanjuje stetnost izduvnih gasova u novom V6 dizel motoru od Audija A8.

                          e sad ovo je od prilike koliko sad mogu da se setim u trenutku...



                          Injection is good,but I'd rather be blown!

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            rekao bih da se kod kamiona i uopste komercijalnih vozila nesto ranije koristi CR sistem, na Katerpilaru jos od sredine 90tih (prve polovine uvedeno) ?

                            koji si izvor za godista koristio ?
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Black Knight
                              CBC Senator XXL
                              • 13.10.2004
                              • 2020
                              • Novi Beograd, kicblo

                              #15
                              swedespeed
                              Injection is good,but I'd rather be blown!

                              Comment

                              Working...
                              X