Coilover i pomocne opruge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    Coilover i pomocne opruge?

    Na osnovu kojih parametara se vrsi odabir pomocnih opruga za coilovere? Da li njihova tvrdoca igra ulogu u odnosu na osnovnu oprugu i kako se uparuje?

    Npr. hocu da napakujem coilover sa oprugom duzine 4' i tvrdocom 125 Kg/cm, kakve pomocne opruge odabrati i u kojoj tvrdoci?

    Thx!
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    #2
    Re: Coilover i pomocne opruge?

    Hajde da preformulisem temu; ima li neko nesto opruga sa strane u precniku 2.25' ili 2.5' u tvrdoci izmedju 80 - 110 Kg/cm..? Rentirao bi ih cisto da pronadjem zeljenu tvrdocu pre nabavke istih - a eventualno i otkupio te ukoliko su vam visak a pogode se da su ok.
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

    Comment

    • Type_R
      CBC Senator XXL
      • 26.05.2007
      • 900
      • Valjevo

      #3
      Re: Coilover i pomocne opruge?

      Originally posted by kilson
      Hajde da preformulisem temu; ima li neko nesto opruga sa strane u precniku 2.25' ili 2.5' u tvrdoci izmedju 80 - 110 Kg/cm..? Rentirao bi ih cisto da pronadjem zeljenu tvrdocu pre nabavke istih - a eventualno i otkupio te ukoliko su vam visak a pogode se da su ok.
      Ima li kakvog napretka??? Da li si nasao opruge??

      Meni treba jedan par opruga, otprilike istog precnika kao i tebi, samo sto ja ne znam koje tvrdoce.
      Auto je mid rear engine, masa 1240kg, 42% na prednjim tockovima.
      3SG(T)E EXPERT

      MAN service

      Comment

      • kilson
        Moderator
        • 09.10.2004
        • 3216
        • NoviBGD
        • AR 75 GT

        #4
        Re: Coilover i pomocne opruge?

        Jos nista, cekam da mi se javi jedna ptichica. Probaj prvo da nadjes neki oem setup coilovera sa merama tvrdoce i vidi za sta ih koriste po forumima preko.

        Ja nadjoh da za AR75 dodaju pored torzija 125Kg/cm napred, a 70Kg/cm pozadi za neku track varijantu. Obzirom da mi treba zadnji kraj koji se lakse otkaci, ici cu na nekih minimalnih 100Kg/cm pozadi.

        Cekam neke mere Intrax-ovih coilovera, pa idem na neku slicnu varijantu samo malo povoljniju. Naravno, najpre moram isprobati opruge..
        Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

        Comment

        • Type_R
          CBC Senator XXL
          • 26.05.2007
          • 900
          • Valjevo

          #5
          Re: Coilover i pomocne opruge?

          Evo podataka, sve firme prave coilover-e sa istom tvrdovom opruga
          Front spring rate: 5kg/mm
          Rear spring rate: 8kg/mm

          Trebaju mi samo prednje, da li mozda sa nekog drugog auta moze da se iskoriste???? Naravno mislim na neke after market opruge.
          Nasao sam neke prednje od kadeta, odgovara mi precnik....
          3SG(T)E EXPERT

          MAN service

          Comment

          • kilson
            Moderator
            • 09.10.2004
            • 3216
            • NoviBGD
            • AR 75 GT

            #6
            Re: Coilover i pomocne opruge?

            Sve regularne fabricke opruge imaju smesnu tvrdocu. Maksimum do 2Kg/mm... Taj kadett je verovatno na nekih 1.1Kg/mm, pored toga oni kitovi "lowering springs" iz eibach-a, apex-a, itd firmi su maksimum 30% tvrdji. To znaci da ces biti na 1.4-1.5Kg/mm.

            Treba ti prava race opruga koja na sebi ima klasicne oznake, za duzinu i tvrdocu. Naravno, eibach i svi ostali rade i te varijante. Posle toga ce ti trebati i amort koji moze da smiri tu razuzdanu oprugu... A ako ides na tvrdje samo napred nece da valja - oversteer ce da te sahrani (osim ako nemas nesto opako pozadi) jer vidis i sam da idu sa tvrdjim pozadi.
            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

            Comment

            • Uzelac
              CBC Senator XXL
              • 03.12.2006
              • 1717
              • munZe

              #7
              Re: Coilover i pomocne opruge?

              Originally posted by kilson
              Sve regularne fabricke opruge imaju smesnu tvrdocu. Maksimum do 2Kg/mm... Taj kadett je verovatno na nekih 1.1Kg/mm, pored toga oni kitovi "lowering springs" iz eibach-a, apex-a, itd firmi su maksimum 30% tvrdji. To znaci da ces biti na 1.4-1.5Kg/mm.
              Kako si lepo naucio , sve stock jeste smesno po kg.
              Cast izuzecima poput Merca koji standardno ima daleko tvrdje opruge.
              work in progress

              Comment

              • kilson
                Moderator
                • 09.10.2004
                • 3216
                • NoviBGD
                • AR 75 GT

                #8
                Re: Coilover i pomocne opruge?

                A i ti si nesto naucio.
                Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                Comment

                • Type_R
                  CBC Senator XXL
                  • 26.05.2007
                  • 900
                  • Valjevo

                  #9
                  Re: Coilover i pomocne opruge?

                  Kako izmeriti tvrdocu opruge???

                  Nabavio sam neke opruge, po dimenzijama mi se savrseno uklapaju za coilovere, samo je tvrdoca problematicna.


                  3SG(T)E EXPERT

                  MAN service

                  Comment

                  • cvrle
                    CBC Senator XXL
                    • 11.06.2006
                    • 1008
                    • Beograd,Banovo brdo

                    #10
                    Re: Coilover i pomocne opruge?

                    Ja sam to radio tako sto sam opruge provukao kroz sipku na postolju i odozgo slagao tegove od po 10kg. Izmeris visinu opruge pocetnu i krenes da slazes. Kad slozis 100kg ili 150kg izmeris koliko mm je otisla dole,podelis sa kilazom i dobijes koliko kg po mm je njena tvrdoca.

                    Ako nemas tegove a prolazis kroz bg mozes svratiti kod mene u firmu pa da odradimo to za 15min i ustanovimo tvrdocu.
                    Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                    Comment

                    • Uzelac
                      CBC Senator XXL
                      • 03.12.2006
                      • 1717
                      • munZe

                      #11
                      Re: Coilover i pomocne opruge?

                      samo jedna napomena, tvrdoca se specificira izmedju 30 i 70% upotrebljivog hoda, znaci naslaze se tegova da opruga sidje 30% do "binda" odatle do 70% se slaze i meri/deli sa koliko je to mm i dobija tvrdoca.

                      prirucna divljak varijanta kaze da rukama ne bi smeo da je sabijes ni malo a ako stanes na nju mora neznatno da se sabije.
                      ako se sabija rukamai vise cm silazi kaDa stanes na nju, onda je ta opruga neupotrebljiva za ista zanimljivije.
                      work in progress

                      Comment

                      • Stratos
                        CBC Senator XXL
                        • 10.09.2008
                        • 2594
                        • Novi Sad

                        #12
                        Re: Coilover i pomocne opruge?

                        tvrdoca se specificira izmedju 30 i 70% upotrebljivog hoda
                        Vrlo bitna napomena,koju netreba smetnuti sa uma kada se primenjuje računska metoda za odabir opruga.

                        Comment

                        • Uzelac
                          CBC Senator XXL
                          • 03.12.2006
                          • 1717
                          • munZe

                          #13
                          Re: Coilover i pomocne opruge?

                          Ovde je to objasnjeno, a ima i jos poneka korisna info:

                          http://performance-suspension.eibach.co ... ksheet.pdf

                          p.s. sad sam ponovo pogledao PDF i shvatio da sam pogresio. Opruge se po Eibachu mere 20% do 70% hoda. U svakom slucaju ne na pocetku i ne na kraju
                          work in progress

                          Comment

                          • cvrle
                            CBC Senator XXL
                            • 11.06.2006
                            • 1008
                            • Beograd,Banovo brdo

                            #14
                            Re: Coilover i pomocne opruge?

                            To sto tako Eibach radi ne znaci da je to standard za ispitivanje hoda opruge, tj.kg/mm,lepo kazu mi to tako ispitujemo ali da, moze se uzeti kao vodilja i izmeriti u tom opsegu kao najmerodavnije jer u tom opsegu montirana na kolima ta opruga zapravo i radi.

                            Iz mog iskustva ispitivanja nekih 5 tipova opruga do sad, hod je linearan od pocetka pa do momenta kad se prstenovi spoje. Doduse da, ima malo odstupanja u pocetku dok ne nalegne prvih 10kg, ali posle do totalnog spajanja ide linearno.
                            Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                            Comment

                            • YUgisa
                              CBC Senator XXL
                              • 05.06.2008
                              • 793
                              • Subotica
                              • Yugo 1.1 EFI

                              #15
                              Re: Coilover i pomocne opruge?

                              Ha po ovom ispada ovako nagubo kako sam racunao da je fabricka Yugova opruga 1.25kg/mm, dok je Ficina opruga 5kg/mm
                              Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                              Comment

                              Working...
                              X