Coilover i pomocne opruge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cvrle
    CBC Senator XXL
    • 11.06.2006
    • 1008
    • Beograd,Banovo brdo

    #16
    Re: Coilover i pomocne opruge?

    Pa objasni nam kako si racunao?
    Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

    Comment

    • Stratos
      CBC Senator XXL
      • 10.09.2008
      • 2594
      • Novi Sad

      #17
      Re: Coilover i pomocne opruge?

      Da,fićina je mnogo tvrđa a od fićinog kombija montirana na juga razbija kamenje u bubrezima pa i same bubrege. Provereno davno Vilica cvokoće kad pregaziš pikavac
      Što se linearnosti statičkih karakteristika opruge tiče,nije fizički izvodljivo da linearnost bude potpuna.Ako znamo da opruga "radi" tako što se žica od koje je savijena uvrće manje ili više oko svoje ose,i znamo fizičke karakteristike materijala od kojih je napravljena,postaje jasno da nije konstruktivno izvodljivo napraviti i praktično "idealnu oprugu". Druga je stvar što idealna linearnost opruge za ove namene nije dobro rešenje. Pogledajte statičke karakteristike "progresivne opruge". Takav tip opruge se preporučuje za traženu namenu.
      Da,takođe postoji razlog zbog čega se opruge za ovu namenu pre ugradnje na vozilo dovode u stanje prednapregnutosti.

      Nebih da pametujem,ali statička karakteristika opruge je mnogo komplikovanija o kg/mm. Dinamička je ...

      Comment

      • cvrle
        CBC Senator XXL
        • 11.06.2006
        • 1008
        • Beograd,Banovo brdo

        #18
        Re: Coilover i pomocne opruge?

        Tacno sve, stim sto si zanemario najbitniji faktor odnosno hemijske karakteristike. Pravi se od zice odredjene debljine,greje i mota, ali sve to posle prolazi termicki proces gde se struktura materijala menja u zavisnosti od temperature na kojoj se i koliko dugo izlaze i mislim da je konstruktivno vrlo izvodljivo da dobijes "idealnu oprugu" jer da nije tako u suprotnom bi ona menjala osobine daleko vise nego sto zaista i menja tokom procesa eksplatacije na kolima.

        Pojasni zasto linearnost za ove namene nije dobro resenje i potvrdi primerom bilo kog fabrickog automobila gde se progresivne opruge stavljaju u prvu ugradnju, a da nije neki ferrari,lambo ili sl. gde se takve ugradjuju namenski.
        Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

        Comment

        • Stratos
          CBC Senator XXL
          • 10.09.2008
          • 2594
          • Novi Sad

          #19
          Re: Coilover i pomocne opruge?

          Coilover i pomoćne opruge. Ne govorimo o standardnim oprugama,nego ih samo uzimamo za poređenje.
          Na standardnim konfiguracijama opružne noge,ulogu progresije preuzima na sebe amortizer. Znaš ono deo hoda na početku mekši,a drugi deo pri kraju tvrđi.
          Mislim da je ovaj trik prvi primenio Monroe.

          U prethodnom postu kažem "traženu namenu" misleći na naslov teme. Verovatno smo se tu negde mimoišli.

          Comment

          • YUgisa
            CBC Senator XXL
            • 05.06.2008
            • 793
            • Subotica
            • Yugo 1.1 EFI

            #20
            Re: Coilover i pomocne opruge?

            Pa racunao sam Cvrle tako kako si ti naveo za celu oprugu sa odprilike poznatom tezinom na prednjoj osovini Odprilike se sve slaze, Yugova je nesto tvrdja od Kadetove koliko sam ja primetio na nekim (vise se ljuljaju) a slaze se sa vec napisanim u ovoj temi A ficinu sam ja merio sa opterecenjem a i podudaralo se sa vec racunom o poznatoj tezini na prednjoj osovini Yuga i ispalo je tako oko 5kg posto ja vozim ficinu oprugu na Yugu i bas je onako taman Naravno ovo sam sad samo na brzaka ovako izracunao, mogao sam da pogresim i 20% sigurno, ali nesporno je da je Ficina drasitcno tvrdja od vecine fabrickih opruga drugih vozila pa sam zato napisao to u ovoj temi, zbog konstatacije kilsona da fabricke idu max do 2kg/mm...
            Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

            Comment

            • Stratos
              CBC Senator XXL
              • 10.09.2008
              • 2594
              • Novi Sad

              #21
              Re: Coilover i pomocne opruge?

              U vezi fićine opruge i njene statičke "tvrdoće".
              Na fići se opruga sabija preko poluge koja vrši ulogu viljuške i zbog toga je neophodno da bude tvrđa toliko puta koliki je odnos krakova poluge.
              Na jugu se opruga sabija direktnim delovanjem sile,tako da je potrebna slabija karakteristika opruge u poređenju sa onom koja se sabija preko poluge za slična dinamička svojstva vešanja.

              Comment

              • cvrle
                CBC Senator XXL
                • 11.06.2006
                • 1008
                • Beograd,Banovo brdo

                #22
                Re: Coilover i pomocne opruge?

                Trazena namena i naslov teme, pomocna opruga i opruga za coilover.Cek aj da razjasnimo, opruga za coilover moze da bude i linearna i progresivna zavisi od potrebe to je valjda jasno. Kada ide progresivna nema apsolutno potrebe niti se stavlja pomocna opruga jer progresivna kao takva igra upravo istu ulogu kao sto igra pomocna opruga sa linearnom glavnom.

                Eibach svoj nacin ispitivanja sa 20-70% primenjuje verovatno zbog istog pricnipa ali najvise zbog realnijeg prikaza progresivne opruge koja u pocetnim fazama ne drzi konstantu silu vec jako malu koaj se pritiskom povecava. Kazem, na ovima sto sam ja ispitivao i proveravao i nisu fabricke vec aftermarket je prirast bio linearan od pocetka pa do kraja.
                Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                Comment

                • Uzelac
                  CBC Senator XXL
                  • 03.12.2006
                  • 1717
                  • munZe

                  #23
                  Re: Coilover i pomocne opruge?

                  Originally posted by cvrle
                  Pojasni zasto linearnost za ove namene nije dobro resenje i potvrdi primerom bilo kog fabrickog automobila gde se progresivne opruge stavljaju u prvu ugradnju, a da nije neki ferrari,lambo ili sl. gde se takve ugradjuju namenski.
                  Stativa.
                  Standardne fabricke opruge su progresivne, liearne se tesko (nikako ?) ne nalaze na fabrickim automobilima.
                  Sve trkacke opruge, makar sto sam ja video, su iskljucivo linearne. Uz helpere idu iskljucivo linearne.

                  Linearne:


                  Progresivne:


                  Originally posted by cvrle
                  Eibach svoj nacin ispitivanja sa 20-70% primenjuje verovatno zbog istog pricnipa ali najvise zbog realnijeg prikaza progresivne opruge koja u pocetnim fazama ne drzi konstantu silu vec jako malu koaj se pritiskom povecava. Kazem, na ovima sto sam ja ispitivao i proveravao i nisu fabricke vec aftermarket je prirast bio linearan od pocetka pa do kraja.
                  Stativa 2
                  Sve Eibach ERS opruge, a to su ove sa PDFa su linearne.

                  Metod 20-70% ne moze da se koristi za progresivne, jer one imaju razlicitu tvrdocu u razlicitom hodu.

                  No, opet, ovde pricamo o coiloverima, helperima, ozbiljnoj primeni i ozbilnim tvrdocima.
                  Samo i samo linearne opruge!
                  work in progress

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #24
                    Re: Coilover i pomocne opruge?

                    Nema veze posle ćemo podeliti na coilovere i federe
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Savic 340i
                      CBC Član
                      • 23.01.2011
                      • 25
                      • Srbobran

                      #25
                      Re: Coilover i pomocne opruge?

                      Videh ovo pa reko da pitam ,Stavio sam ove opruge i napravio Coilovere pa mi recite koja je to tvrdoca ,nije mi previse bitno njbitnije je da drze sto mi se cini u kombinaciji sa Koni stelujucim ce biti dobro ,Ali ajde da znam



                      A pomocna je ova ispod u kompletu

                      Comment

                      • YUgisa
                        CBC Senator XXL
                        • 05.06.2008
                        • 793
                        • Subotica
                        • Yugo 1.1 EFI

                        #26
                        Re: Coilover i pomocne opruge?

                        Cekaj sad, ja samo moram nesto da proverim, razlika izmedju linearnih i progresivnih opruga je da su linearne su ako su svi razmaci izmedju obruca zice opruge jednaki a progresivne su ako ima razlike tj ako je negde sabijeno a negde sire? Onda Zastava ima linearne posto nema razlike u razdaljini
                        Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                        Comment

                        • Stratos
                          CBC Senator XXL
                          • 10.09.2008
                          • 2594
                          • Novi Sad

                          #27
                          Re: Coilover i pomocne opruge?

                          Nije obavezno da izgled opruge bude vezan za karakteristike opruge. Linearna izgledom,može biti progresivna po karakteristikama.
                          Progresivna izgledom je teško linearna karakteristikama.
                          Trkački auto je širok pojam i uglavnom se voze progresivne opruge,prema mojim saznanjima.
                          Helperi služe da od linearne napraviš oprugu progresivnih karakteristika prema potrebi. Zato su opruge linearne.

                          Comment

                          • Stratos
                            CBC Senator XXL
                            • 10.09.2008
                            • 2594
                            • Novi Sad

                            #28
                            Re: Coilover i pomocne opruge?

                            Trazena namena i naslov teme, pomocna opruga i opruga za coilover.Cek aj da razjasnimo, opruga za coilover moze da bude i linearna i progresivna zavisi od potrebe to je valjda jasno. Kada ide progresivna nema apsolutno potrebe niti se stavlja pomocna opruga jer progresivna kao takva igra upravo istu ulogu kao sto igra pomocna opruga sa linearnom glavnom.
                            Sve je ovo što si naveo tačno,po mojim saznanjima.

                            Comment

                            • kilson
                              Moderator
                              • 09.10.2004
                              • 3216
                              • NoviBGD
                              • AR 75 GT

                              #29
                              Re: Coilover i pomocne opruge?

                              ...I potpuno nebitno za ovu tematiku (dodao bih).



                              Originally posted by Savic 340i
                              Videh ovo pa reko da pitam ,Stavio sam ove opruge i napravio Coilovere pa mi recite koja je to tvrdoca ,nije mi previse bitno njbitnije je da drze sto mi se cini u kombinaciji sa Koni stelujucim ce biti dobro ,Ali ajde da znam

                              http://i1015.photobucket.com/albums/af2 ... _A0269.jpg
                              Ovo je 300mm u opruzenom stanju, tvrdoce 50Kg/cm. Opruge su bitne i te kako, mozda bi bilo dobro da vidis sa Bokijem kakav je raspored tvrdoca koristio napred/nazad na kockici.
                              Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                              Comment

                              • jombaue
                                CBC Član
                                • 27.11.2008
                                • 55
                                • Novi Sad/Uzice

                                #30
                                Re: Coilover i pomocne opruge?

                                Da li je neko imao iskustva sa doticnim (ili slicnim) domacim firmama i koliko je ova opcija izrade custom opruga dobra/losa za pravljenje coliovera

                                Preduzeće Bin Metal iz Čačka proizvodi sve vrste opruga od žice prečnika od Ø 0,2 mm do Ø 20,0 mm. Pored opruga u mogućnosti smo da Vam ponudimo i izradu ostalih proizvoda od žice.

                                Fabrika opruga Cacak A.D. osnovana 1979 godine u Cacku je vodeci proizvodac svih vrsta opruga i opružnih proizvoda u Srbiji. Tradicija duga 30. godina je garancija kvaliteta odgovornosti i fer poslovicnosti..

                                Comment

                                Working...
                                X