Sta strada na motoru kod voznje na malom broju obrtaja...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #16
    Kad se setim moje stare, dobre Fieste XR2i, da nije bila malo "u godinama" teshko da bih je uskoro prodao...
    U petoj sam mogao da se spustim na nekih 20-ak km/h @ 1200-1300 rpm, ponovo stisnem gas i ona lepo krene da ubrzava! Bez trzanja, bez detonacija, bez "drmusanja"! Kretanje iz druge nije bio problem, takodje, a opet sam tom drugom mogao "za dlaku" preko 100 km/h...

    A taj menjach i taj motor su konstrukcija stara 16-17 godina, tako da nije u pitanju starost konstrukcije i tehnoloshka izvedba, vec kvalitet i "pametan" setup.

    Pozz =]
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #17
      @Vujke BTW jel neko primetio kod motora starije konstrukcije kad pokusate da dodate gas u vecoj brzini na malom broju obrtaja pod opterecenjem da stekce kako dizel?


      da ...ako ima lanac i lancanike...
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • vujke
        Admin
        • 29.09.2004
        • 1673
        • Mladenovac
        • Daewoo Lanos 1.5SX

        #18
        Ovo sam primetio na raznim motorima sa kaishem, interesantno nikad sa lancem
        while(!asleep()) {sheep++;}

        Comment

        • dfast
          CBC Senator XXL
          • 26.05.2005
          • 1302
          • Hoofddorp NL /Bgd

          #19
          Da definisemo male tj niske obrtaje.
          To je kada neko krstari recimo trecom, i iz ciste lenjosti ne menja brzinu na nize, znaci uspori toliko da motor krene da trza po malo kao kad krene da se gasi, dok ne ubrza tj ne podigne obrtaje da radi ravnomerno. To trzanje nije posledica samodetonacija, nego nemogucnosti motora da dovoljno brzo okrene ciklus s obzirom na kolicinu zadate smese a zbog neodgovarajuceg prenosa tj opterecenja. I to je momenat kada dolazi do ostecenja letecih lezajeva. Naravno da se oni ne ostecuju tako lako niti odjednom, najgore je kad ostanu bez podmazivanja, ali imao sam prilike da rasturam motore koji su radili na automatskom menjacu i kod njih ako su imali dobro podmazivanje (znaci nisu ostajali na ispod min ulja) lezajevi radilice su kao novi. Dok kod manuelaca uvek ima tragova cesanja na lezajevima upravo iz gore navedenog razloga. Na istim tim obrtajima mozete se spustati nizbrdo bez gasa kada nema tih trzanja i tada to nije problem.

          Comment

          • Milos
            CBC Senator XXL
            • 12.05.2005
            • 700
            • Beograd, carraburma

            #20
            Originally posted by vujke
            BTW jel neko primetio kod motora starije konstrukcije kad pokusate da dodate gas u vecoj brzini na malom broju obrtaja pod opterecenjem da stekce kako dizel?
            ja bih rekao da stekcu ventili... to se najcesce cuje na npr. nekom prosecno losem jugicu kad krenes uzbrdo trecom ili vec zavisi od uspona, i onda on krene da lupa kao lud...... + lose gorivo .....

            Comment

            • HotDog
              CBC Senator XXL
              • 06.05.2005
              • 965
              • BSG 75 (011)

              #21
              beshe skoro valjda tema u kojoj se prica da to shto shtekce ne mogu biti ventili, ukoliko se ne varam.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                zavisi sta definisemo pod niskim obrtajima, za dati konkretni motor menjac diferencijal i masu vozila.

                pri ravnomernom kretanju po horizontalnom putu otpori kretanja su jako mali i dovoljno je oko 15KS da isporuci motor- toliko ima Fica, Spacek, Peglica i slicni auti- nezavisno od broja obrtaja.

                sa porastom zelja (citati jacim stiskanjem gasa) kao sto je ubrzanje date mase (tone, tone i po) potrebna je veca energija, tj. snaga odnosno obrtni momenat.

                kada ta zelja postane veca nego sto motor na trenutnom broju obrtaja u kombinaciji sa menjackom kutijom moze da isporuci momenta/snage nastaje gusenje motora odnosno posledicno lose sagorevanje, pojava neregularnih medjustanja poput jakih vibracija.

                te jake vibracije tacnije slicno kao udari maljem/ ostecuju malo ali pouzdano svaki put lezajeve i sve rotacione delove, najvise radilice, menjaca i svuda gde su velike sile.

                to je malo ostecenje ali se ta ostecenja tokom vremena uvek sabiraju da bi konacno nakon nekog vremena ostecenja prevazisla kriticnu meru zazora i tada se mora mehanicki obraditi motor- remont.

                u celoj prici je bitno i koji je tip motora- dizel ima mnooogo robusniju konstrukciju donjeg dela motora od benzinca.

                takodje, motori sa 6 ili 12 cilindara u redu ne osecaju gotovo nikakve udare/vibracije kao poseledicu optimalnog broja paljenja/pritiskanja klipa tokom jednog obrtaja radilice- najbolja moguca balansiranost.

                zato su ti motori po karakteru najudobniji, ono sto se obicno zove kultivisanost.

                najgori su opet motori sa 3 cilindra, imaju najgore stanje po pitanju vibracija i najvise opterecene lezejeve radilice.

                4 cilindra su takodje dosta po pitanju vibracija nezgodni, kao i V8 mada nesto manje.

                shodno konstrukciji se i menja taj minimalni broj obrtaja koji motor podnosi konstrukciono pa je recimo dizel sa 6 cilindara u redu glatko voziti od nekih 600 obrtaja radilice.

                sa 4 cilindra to je vec nekih 800-900 obrtaja minimum, sa 3 cilindra obicno je 1.000 obrtaja neka donja mera.

                da rezimiram, za svaki konkretni auto je prenizak broj obrtaja drugaciji, granica je grubo ona mera momenta koju daju motor+menjac vs. trazeni momenat od strane vozaca putem pedale gasa.

                uzbrdo je naravno zahtev pedale gasa veci pa je i broj obrtaja veci a na nizbrdici obrnuto a sve za isti automobil/motor.

                neki auti su tako podeseni da im vise prijaju niski obrtaji, neki samo visoki, neki (redji) da im je svejedno i da rade pri bilo kojim obrtajima glatko i tecno.

                pritisak ulja utice na habanje lezajeva i svega pokretnog ali ne toliko koliko udari/ vibracije usled sagorevanja pri presporom okretanju motora za datu koncepciju. (hocu da kazem da mozemo imati i 10 bara pritiska ulja na motoru od 3 cilindra pri 600 obrtaja i opet ce habanje biti izrazena pojava).
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #23
                  IIiii ... jesmo li se ispisali?
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • Blackeyed
                    CBC Senator XXL
                    • 06.07.2005
                    • 402
                    • Novi Sad

                    #24
                    Hvala svima koji su se potrudili da objasne ovu problematiku !
                    "You are reading this for the wrong reason..."

                    ENDYMION, Dan Simmons

                    Comment

                    • TETAK
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3034
                      • Čačak, Srbija

                      #25
                      Mislim da je ovde pre svega problem u vožnji u neodgovarajućem stepenu prenosa.Evo ti jednostavnog opita, sedi lepo na sportski bicikl i pokušaj da u raznim kombinacijama pokrećeš isti....i sve će ti biti jasno!U VW knjizi piše da je upravo štos što pre doći do najvišeg stepena prenosa i održavati vožnju u što nižem(upotrebljivom) opsegu obrtaja!Eto malo i ja....
                      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                      Comment

                      • Uros Piperski
                        CBC Senator XXL
                        • 31.01.2005
                        • 2978
                        • Beograd

                        #26
                        Originally posted by BOOST
                        IIiii ... jesmo li se ispisali?
                        Jesmo. Sad slusamo (citamo)...


                        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                        Comment

                        • cantona
                          CBC Član
                          • 07.08.2005
                          • 64
                          • Vlasotince-Nis

                          #27
                          Moj cale vozi u petu 80, da bi stedio gorivo . Kad dodjem kuci i posle mesec dana njegove voznje, auto postane mrcina. Vozimo na plin i mislim da je jos gore nego ista voznja na benzin. Ne moze covek da mu utuvi u glavu da ne valja. Mozete da zamislite kakva skola voznje kad pritisne kvacilo na 100m od semafora i koci lagano. Izogovarao sam caleta,strasno...
                          ja od metalike slusam gansi,nirvanu,ofspring i pomalo sepulturu.

                          Comment

                          • observer
                            CBC Veteran
                            • 06.10.2005
                            • 196
                            • Novi Sad
                            • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                            #28
                            Originally posted by cantona
                            Moj cale vozi u petu 80, da bi stedio gorivo . Kad dodjem kuci i posle mesec dana njegove voznje, auto postane mrcina. Vozimo na plin i mislim da je jos gore nego ista voznja na benzin. Ne moze covek da mu utuvi u glavu da ne valja. Mozete da zamislite kakva skola voznje kad pritisne kvacilo na 100m od semafora i koci lagano. Izogovarao sam caleta,strasno...
                            Da li neko od masinaca moze da mi objasni sta se zapravo krije iza izraza "ulenji se auto". Dakle, sta se to fizicki desi u motoru pa on postane tromiji?
                            Btw, ja vozim isto kao i tvoj cale i ne primecujem da se nesto promenilo od kupovine do danas. (zapravo ne pritiskam kvacilo, kocim motorom )

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #29
                              observer >> Nisu sve konstrukcije jednako otporne na talozenja koksa i proces samochiscenja motora. Veliki deo njih zahteva vece obrtaje da bi proces funcionisao, dakle povecanu briznu izmene gasova kroz motor.

                              Motori sa overloadom nezavise od ovih parametara jer i u niskim obrtajima imaju dobro prehranjivanje.

                              Prvenstveno je to prica o ulenjivanu.

                              Sta nakvishe i prvo strada jesute pomenuta lamela, dakle same opruge u lameli koje su ublazivachi obrtnog momenta.
                              Dakle, neko preterano stradanje motora nepostoji, neki limit za pritiskanje gasa je oko 2000rpm za 16V a 2500-3000rpm za 8V konstrukcije, dakle preko tih obrtaja postoji fizicki balans u rotacioim masama te je skroz OK puno opterecenje motora preko tih obrtaja.

                              Dakle, motori koji nemaju neke velike snage na visokim obrtajima su konstrisani za dobar drivebility u nizim obrtajima i jashu se na Nm . Takav motor obichno ima uske kanale na usisu i dobru brzinu gasova te samim tim i solidno izmesanu smeshu goriva sto sve omogucava chist motor i prilikom voznje u nizim obrtajima.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • observer
                                CBC Veteran
                                • 06.10.2005
                                • 196
                                • Novi Sad
                                • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                                #30
                                OK. 'fala.

                                Comment

                                Working...
                                X