Big brakes..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StudentBGD
    CBC Senator XXL
    • 18.12.2007
    • 1027
    • Beograd

    #16
    Re: Big brakes..

    Informativno cisto - kod Renault-a staje disk od 280mm ispod felne 15", za 300mm vec mora 16". Verujem da ima jos varijabli kao sto su velicina celjusti i sl. pa na nekom drugom autu ne moze 15" na diskove 280mm
    Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

    Comment

    • kilson
      Moderator
      • 09.10.2004
      • 3216
      • NoviBGD
      • AR 75 GT

      #17
      Re: Big brakes..

      Originally posted by Uzelac
      Jasno je da nije poenta u jednom, max kocenju, ali i dalje verujem da postoji neka zavisnost tockova i kocnica, sem fizickih dimenzija.

      284mm ne moze da satne pod felne od 14", sumnjam da staje i ispod 15".
      Ipak bih da sacuvam mogucnosta da stavljam male felne, a svakako ne bih da se ogranicavam na 15/16" i vece.
      Nije bitno, radi se o par mm pa ides na 280 ili malo manje, izaberes sta ti najvise odgovara. Ja sam birao 300mm jer sa tom dimenzijom mogu da vozim 15'.

      StudentBGD: U pravu si, ali i nisi... Ozbiljnije felne imaju vece unutrashnje bubnjeve. U BBS RS 15' bez problema staje 300mm + cheljust i ostane jos oko 5mm zazora do felne. Compomotive isto tako, a siguran sam da ima jos ozbiljnih imena koja imaju slicnu konstrukciju.
      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

      Comment

      • StudentBGD
        CBC Senator XXL
        • 18.12.2007
        • 1027
        • Beograd

        #18
        Re: Big brakes..

        Jbg, nemam toliko iskustva, ovo znam za fabricke Renault felne i kocnice, pa reko' da povucem neku paralelu.

        Jedno pitanje uz ovu temu: da li je bolji efekat staviti vece/jace kocnice na prednjoj osovini ili zameniti dobose na zadnjoj osovini diskovima? Pretpostavljam da je bolje (i lakse) ovo prvo?
        Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

        Comment

        • kilson
          Moderator
          • 09.10.2004
          • 3216
          • NoviBGD
          • AR 75 GT

          #19
          Re: Big brakes..

          Intervencija samo na prednjoj pa eventualno zadnjoj. Ako pozadi predimenzionises, blokirace ti tockovi. Prilikom kocenja masa automobila opterecuje prednju osovinu, zadnja ostaje smeshno opterecena.
          Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

          Comment

          • StudentBGD
            CBC Senator XXL
            • 18.12.2007
            • 1027
            • Beograd

            #20
            Re: Big brakes..

            Hvala, pretpostavio sam ali ipak bolje pitati
            Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

            Comment

            • Uzelac
              CBC Senator XXL
              • 03.12.2006
              • 1717
              • munZe

              #21
              Re: Big brakes..

              Originally posted by kilson
              Intervencija samo na prednjoj pa eventualno zadnjoj. Ako pozadi predimenzionises, blokirace ti tockovi. Prilikom kocenja masa automobila opterecuje prednju osovinu, zadnja ostaje smeshno opterecena.
              Zato postoji stelujuci distributer sile, posebno je zanimljivo kada se nalazi u kabini .
              Nikakva naucna fantastika, ima ih vecina ozbiljnih trkackih prevoza. I Aki u Yugu
              work in progress

              Comment

              • Stratos
                CBC Senator XXL
                • 10.09.2008
                • 2594
                • Novi Sad

                #22
                Re: Big brakes..

                Po pitanju kočnica se može primeniti pravilo "veće je bolje" iz više razloga. Manji fading,manja sila koju vršiš nogom prilikom kočenja,manje trošenje frikcionih površina...Međutim,u takvom uslovima je lako zablokirati točak-gumu i na suvom asfaltu,tako da je,zarad maksimalnog iskorišćenja potencijala većih kočnica,neophodno koristiti gume/felne većeg potencijala prijanjanja. Tada bi i efekat mogao da se ispolji u maximalnoj meri.

                Ima tu i jedan ozbiljan nedostatak. Montažom duplih cilindara kočenja je neophodno upumpati "duplo" veću količinu ulja u iste za određeni efekat kočenja,tako da pedala kočnice lako stigne do patosa,pa je neophodno ugraditi i glavni kočioni cilindar većeg prečnika i pema njemu naštelovati servo uređaj.
                Silu kočenja zadnih točkova (sa većim glavnim kočionim) treba iskorigovati prema opterećenju zadnje osovine,tako da točkovi ne blokiraju prerano,ali i da se ne okreću prilikom naglih kočenja.

                Kada se sve ovo obavi kako sam opisao,postoji mogućnost da pri jačem kočenju očne jabučice napipamo zalepljene na šoferku iznutra.

                Comment

                • Van
                  CBC Senator XXL
                  • 16.02.2007
                  • 1425
                  • Nbgd

                  #23
                  Re: Big brakes..

                  Imaš procep kroz koji prolazi disk , premeri da šublerom , zatim premeri debljinu diska , oduzmi i podel sa dva i mapravi pločice te debljine i zaglavi izmedju diska i klješta . Papravi od kartono šablon za rupe nosača , i prenesi neki materijal koji se lako obradjuje , tipa šperploča . Napravi od tog materijala nosač i vidi da li sve paše , i ako da , napravih da posle od 10 mm develog lima . Vodi računa da imaš dosta mesa oko rupa gde se šrafi .Bar prečnik rupe ...
                  Možeš posle to da nacrtaš u CAD-u i daš da ti se iseče na CNC-u . Još to i prodaš kolegama koji hoće isto
                  ...zivi , Franjo je ziv !!!

                  Comment

                  • kilson
                    Moderator
                    • 09.10.2004
                    • 3216
                    • NoviBGD
                    • AR 75 GT

                    #24
                    Re: Big brakes..

                    Hvala Van!
                    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                    Comment

                    • Uzelac
                      CBC Senator XXL
                      • 03.12.2006
                      • 1717
                      • munZe

                      #25
                      Re: Big brakes..

                      Ces menjas glavni kocioni ?
                      work in progress

                      Comment

                      • kilson
                        Moderator
                        • 09.10.2004
                        • 3216
                        • NoviBGD
                        • AR 75 GT

                        #26
                        Re: Big brakes..

                        Promenio sam originalni za slican, ali veceg kapaciteta.
                        Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                        Comment

                        • Uzelac
                          CBC Senator XXL
                          • 03.12.2006
                          • 1717
                          • munZe

                          #27
                          Re: Big brakes..

                          Unutrasnji precnik starog i novog ?
                          work in progress

                          Comment

                          • kilson
                            Moderator
                            • 09.10.2004
                            • 3216
                            • NoviBGD
                            • AR 75 GT

                            #28
                            Re: Big brakes..

                            22,3 mm -> 23,8 mm
                            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                            Comment

                            • Stratos
                              CBC Senator XXL
                              • 10.09.2008
                              • 2594
                              • Novi Sad

                              #29
                              Re: Big brakes..

                              Mislim da ti je potreban glavni kočioni još većeg prečnika. Izmeri prečnik cilindara sa "novih" klješta pa se preračunaj.

                              Ili da preradiš geometriju pedale kočnice.

                              Comment

                              • kilson
                                Moderator
                                • 09.10.2004
                                • 3216
                                • NoviBGD
                                • AR 75 GT

                                #30
                                Re: Big brakes..

                                Provericu

                                Nadam se da ce biti na meri, jer vec u fabrickoj varijanti su bila dvoklipna kljesta sa povecim klipovima.
                                Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                                Comment

                                Working...
                                X