konverzija - benzin>diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    konverzija - benzin>diesel

    sjetih se necega iz vremena rata (ovog u BiH, ne WW2 )...
    sjecam se da je jedan poznanik mog oca prepravljao merca benzinca na diesel. u pitanju nije bio "swap" nego preradjivanje motora (benzin bio 6-8DEM a nafte bilo, a diesel motori deficitarni... )
    e sad, bio sam pri tome kad je lik objasnjavao starome kako je sve to uradio - povecana kompresija (nemam pojma kako), grijeci umjesto svjecica, bosch-pumpa umjesto ubrizgavanja i jos nekih sto cuda...i auto je radio i vozio se na vojnu naftu (citaj - za dzabe)
    ono sto me zanima je kako je sve to imalo prava da radi i koliko je to zahtjevan projekat? na zalost vise ne zivim u BL pa nemam priliku da popricam sa tim covjekom, a ni stari se ne sjeca o kome je rijec (bio je to razgovor prilikom susreta u gradu a ja sam ga zapamtio...).
    sta mislite o svemu tome?
    pozz
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Bilo je toga i u Srbiji, samo sto su masovno prabacivali Wagene. Nije bila neka filozofije jer su od diselasa uzimali sve delove a samo blok je ostajao od benzinca. Cak, cini mi se da blok od benzinca 1500, nije morao ni da se obradjuje naknadno, dok je 1600 imao neku malu prepravku. Stranih disel motora je bilo cini mi se dovoljno ali su drzali finu cenu oko 400-600 ondasnjih maraka.
    Sto se tice legalnosti, blok ostaje originalan a za promenu goriva bi po pravilu trebao atest a dal je u praksi tako bilo, ne znam.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      da potvrdim, VW zapravo i nije imao dizel motor za Golfa...jednostavno su u fabrici uzeli blok od Pasata benzinca i nabudzili glavu i ostalo i tako je 'nastao' dizel od 1500 kubika poznat u golfu 1.



      ni 1600 dizel nije se mnogo razlikovao u donjem delu motora od benzinca..sto je ujedno godinama bila i najveca mana (preopterecen materijal koji se brzo zamara, pregrevanje i jos neke sitnice) do revizije 1985.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Delkan
        CBC Senator XXL
        • 14.06.2005
        • 829
        • 60 km From BG,West

        #4
        Video sam prepravljenog Golfa GTI-a 16v u dizela(cist idiotizam).Tip je menjao delove od motora(glava,ubrizgavanje,klipovi...) sa jednim otpadzijom za to isto to od Golfa dizela,jos mu nesto i doplatio.
        Kod Cubija ugradio hilzne(u blok 1.8),gde se Cubi,naravno,odrekao bilo kakve garancije zbog predebelih zidova tih istih hilzni...
        Sve u svemu to je radilo,ali zar nije bilo jednostavnije i jeftinije kupiti los motor 1.6d pa ga uraditi...
        Inace,u mom kraju jedan tip je poznat po tome da prepravlja mnoge Golfove benzince 1.6 u dizele,jer su na pijaci naravno skuplji a on ima gomilu isecenih

        Za merca ne znam,cini mi se malko neizvodljivo bez zamene glave.

        Comment

        • milannik
          CBC Senator XXL
          • 23.12.2004
          • 1455
          • Niš

          #5
          E sad a da bude obrnuto, sa dizela na benzinca, ili jos bolje na plin, koliko bi to bilo zeznuto? I koje bi bile razlike, po pitanju performansi, potrosnje, trajnosti...

          Comment

          Working...
          X