Za:
- Sa aspekta SUS motora, ovakav hibrid ce manje trositi goriva nego kad bi bio direktno upotrebljen za pogon vozila.
Obrazlozenje: Kada SUS motor radi kao pogonska masina za elektrogenerator, on tada radi samo u podrucju maksimalnog obrtnog momenta, gde je rad najekonomicniji, SUS motor se najbolje podmazuje i hladi itd...,
- Kineticka energija vozila se moze prebaciti u elektricnu (u akumulatore -uskladistiti), pa otpadaju gubici usled rasipanja toplote na kocnom sistemu - kocnice mogu potpuno da se izostave.
Obrazlozenje: Za razliku od starih sistema elektro vuce koji su koristili mahom motore jednosmerne struje i koji su realnu rekuperaciju elektricne energije mogli da ostvare samo na nizbrdicama, na ravnim deonicama koristili su otpornike (znaci nisu vracali energiju u mrezu vec su je pretvarali u toplotu na otpornicima), te se na ovaj nacin moglo usporiti vozilo za 80% dok se preostalih 20% pretvaralo u toplotu na klasican nacin.
Danas imamo nacin da u bilo kom momentu rekuperiramo eneriju u potpunosti i zaustavimo vozilo bez upotrebe klasicnog kocnog sistema.
- Vozne karakteristike vozila imaju sve karakteristike elektro pogona, dakle: veliki obrtni momenat, idealnu mehanicku karakteristiku -> znaci odlicna ubrzanja...
- Nepotreban je mehanicki menjac brzina, voznja je glatka, u principu se koristi SAMO JEDNA pedala za akceleraciju
- Ovakav sistem omogucava vozilu da se koristi i van naseljenog mesta, jer je sada snaga elektromotora dimenzionisana spram SUS motora
- Nema potrebe za punjenjem akumulatora, jer se dopunjavanje vrsi permanentno sto opet...
- ...Produzava vek akumulatorskih baterija.
- Ukupna masa vozila je u odnosu na vozilo na cist elektro pogon smanjena jer se ne koristi veliki broj akumulatore, vec samo onoliko koliko je potrebno da se skladisti energija kocenja i nizbrdica...
Napomena:
Poslednju stavku prihvatiti uslovno, jer kapacitet upotrebljenih akumulatora zavisi od konkretne namene vozila. Moze se desiti da, ukoliko se zeli duzi pogon na el energiju, auto bude i mnogo tezi od cisto elektricnog, jer poseduje SUS motor i elgenerator.
- Sa aspekta SUS motora, ovakav hibrid ce manje trositi goriva nego kad bi bio direktno upotrebljen za pogon vozila.
Obrazlozenje: Kada SUS motor radi kao pogonska masina za elektrogenerator, on tada radi samo u podrucju maksimalnog obrtnog momenta, gde je rad najekonomicniji, SUS motor se najbolje podmazuje i hladi itd...,
- Kineticka energija vozila se moze prebaciti u elektricnu (u akumulatore -uskladistiti), pa otpadaju gubici usled rasipanja toplote na kocnom sistemu - kocnice mogu potpuno da se izostave.
Obrazlozenje: Za razliku od starih sistema elektro vuce koji su koristili mahom motore jednosmerne struje i koji su realnu rekuperaciju elektricne energije mogli da ostvare samo na nizbrdicama, na ravnim deonicama koristili su otpornike (znaci nisu vracali energiju u mrezu vec su je pretvarali u toplotu na otpornicima), te se na ovaj nacin moglo usporiti vozilo za 80% dok se preostalih 20% pretvaralo u toplotu na klasican nacin.
Danas imamo nacin da u bilo kom momentu rekuperiramo eneriju u potpunosti i zaustavimo vozilo bez upotrebe klasicnog kocnog sistema.
- Vozne karakteristike vozila imaju sve karakteristike elektro pogona, dakle: veliki obrtni momenat, idealnu mehanicku karakteristiku -> znaci odlicna ubrzanja...
- Nepotreban je mehanicki menjac brzina, voznja je glatka, u principu se koristi SAMO JEDNA pedala za akceleraciju
- Ovakav sistem omogucava vozilu da se koristi i van naseljenog mesta, jer je sada snaga elektromotora dimenzionisana spram SUS motora
- Nema potrebe za punjenjem akumulatora, jer se dopunjavanje vrsi permanentno sto opet...
- ...Produzava vek akumulatorskih baterija.
- Ukupna masa vozila je u odnosu na vozilo na cist elektro pogon smanjena jer se ne koristi veliki broj akumulatore, vec samo onoliko koliko je potrebno da se skladisti energija kocenja i nizbrdica...
Napomena:
Poslednju stavku prihvatiti uslovno, jer kapacitet upotrebljenih akumulatora zavisi od konkretne namene vozila. Moze se desiti da, ukoliko se zeli duzi pogon na el energiju, auto bude i mnogo tezi od cisto elektricnog, jer poseduje SUS motor i elgenerator.
Comment