ELEKTRO POGON

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lix
    CBC Senator XXL
    • 17.12.2004
    • 875
    • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

    #31
    Za:
    - Sa aspekta SUS motora, ovakav hibrid ce manje trositi goriva nego kad bi bio direktno upotrebljen za pogon vozila.
    Obrazlozenje: Kada SUS motor radi kao pogonska masina za elektrogenerator, on tada radi samo u podrucju maksimalnog obrtnog momenta, gde je rad najekonomicniji, SUS motor se najbolje podmazuje i hladi itd...,

    - Kineticka energija vozila se moze prebaciti u elektricnu (u akumulatore -uskladistiti), pa otpadaju gubici usled rasipanja toplote na kocnom sistemu - kocnice mogu potpuno da se izostave.
    Obrazlozenje: Za razliku od starih sistema elektro vuce koji su koristili mahom motore jednosmerne struje i koji su realnu rekuperaciju elektricne energije mogli da ostvare samo na nizbrdicama, na ravnim deonicama koristili su otpornike (znaci nisu vracali energiju u mrezu vec su je pretvarali u toplotu na otpornicima), te se na ovaj nacin moglo usporiti vozilo za 80% dok se preostalih 20% pretvaralo u toplotu na klasican nacin.
    Danas imamo nacin da u bilo kom momentu rekuperiramo eneriju u potpunosti i zaustavimo vozilo bez upotrebe klasicnog kocnog sistema.

    - Vozne karakteristike vozila imaju sve karakteristike elektro pogona, dakle: veliki obrtni momenat, idealnu mehanicku karakteristiku -> znaci odlicna ubrzanja...

    - Nepotreban je mehanicki menjac brzina, voznja je glatka, u principu se koristi SAMO JEDNA pedala za akceleraciju

    - Ovakav sistem omogucava vozilu da se koristi i van naseljenog mesta, jer je sada snaga elektromotora dimenzionisana spram SUS motora

    - Nema potrebe za punjenjem akumulatora, jer se dopunjavanje vrsi permanentno sto opet...

    - ...Produzava vek akumulatorskih baterija.

    - Ukupna masa vozila je u odnosu na vozilo na cist elektro pogon smanjena jer se ne koristi veliki broj akumulatore, vec samo onoliko koliko je potrebno da se skladisti energija kocenja i nizbrdica...

    Napomena:
    Poslednju stavku prihvatiti uslovno, jer kapacitet upotrebljenih akumulatora zavisi od konkretne namene vozila. Moze se desiti da, ukoliko se zeli duzi pogon na el energiju, auto bude i mnogo tezi od cisto elektricnog, jer poseduje SUS motor i elgenerator.
    Što više za što manje

    Comment

    • @lix
      CBC Senator XXL
      • 17.12.2004
      • 875
      • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

      #32
      Protiv

      - Ceo sistem je vrlo komplikovan za izradu u kucnoj varijanti.
      Obrazlozenje: Naravno, ova konstatacija vazi ukoliko se zeli potpuno automoatizovan sistem sa prethodno navedenim osobinama. Upotreba motora jednosmerne struje daleko uproscava ceo sistem, ali se gube neke pozitivne osobine. Nema kocenja rekuperacijom, pa je potrebno koristiti klasican sistem za zaustavljanje vozila.

      - Velika cena opreme

      - Izuzetno spora isplativost sistema...
      Obrazlozenje:...jer automobil ne prestaje da trosi benzin. Trosi ga manje, ali se efekti ustede poznaju tek posle predjenih ~100.000km, a potpuna isplativost posle ~200.000km.

      Cifre vaze za kupovna vozila, (Toyota Prius), za home made sistem nemam podatke...
      Što više za što manje

      Comment

      • KdF
        CBC Senator
        • 06.12.2004
        • 242
        • Beograd

        #33
        Zasto rekuperacija ne bi mogla da se izvede i sa masinom jednosmerne struje?

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          #34
          moze da se izvrsi ...motor-generator ,sklop na jednoj osovini radi u tramvaju...servisirao sam ih na praksi jos 1985-6 godine.( u Mikrometalu)
          cak postoji jedan patent(video sam ga na netu ,neznam gde).
          gde se povlacenjem rucice gasa(koja je kao na motoru,obloga desne rucice)ka sebi=ubrzava,a od sebe=koci motor-generatorom i vraca 'struja' u akumulator.naravno postoji i rucica klasicne disk kocnice za iznenadna i jaka kocenja.
          simpaticno reseno =]
          obicno su motori na modernim elektrobajkovima tipa 24 ili 48V jednosmerne struje...brushless(bez cetkica).

          ima toga dosta po netu...treba samo Googlati
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • @lix
            CBC Senator XXL
            • 17.12.2004
            • 875
            • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

            #35
            Rekuperacija moze da se izvrsi masinom jednosmerne struje ali pod odredjenim uslovima. Naime, da bi se energija vracala u akumulator, mora da se na izlazu generise napon veci od napona izvora. I to se i desava i radi na nizbrdici. Medjutim, kada se koci na ravnom putu, standardna masina jednosmerne struje ne moze da rekuperira energiju u mrezu (akumulator). Moze da koci ako se pobuda suprotno polarise, i da tako proizvedenu energiju sprovodi u otpornike za disipaciju toplote (elektricno kocenje) ali to ne treba mesati sa rekuperacijom - vracanjem energije u izvor.

            Razlog zasto ovo nije moguce kod klasicno upravljane MJS je da bi se dobio visi napon i pri nizim brzinama obrtanja, potrebno je da radi u oblasti slabljenja polja, a obzirom da masina tada ulazi u zasicenje (magnetno kolo) postaje nemoguce vrsiti kontrolu.
            Što više za što manje

            Comment

            • KdF
              CBC Senator
              • 06.12.2004
              • 242
              • Beograd

              #36
              Iz svega navedenog mogu da zakljucim da se rekuperacija moze vrsiti i jednosmernom masinom, ali treba imati skalameriju koja ce to da obezbedi (ne znam sta podrazumevas pod klasicnim upravljanjem masinom jednosmerne struje).

              Kako se obezbedjuje rekuperacija kod masina naizmenicne struje?

              Comment

              • Dutchman
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 741
                • Vracar centar sveta

                #37
                a jel od saab-a dovoljno velik motor za brisache....





                ne b i me chudilo , ipak su sve napravili predimenzionisano za svaki sluchaj... kontam da po velichini treba da bude ko pesnica samo malo duzi zar ne...
                Prevelika slika u potpisu!

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #38
                  Pa kao 2 pesnice jedna do druge

                  Imash i opciju iz nekog rasturenog MIG aparata za varenje, motor koji pogoni zicu, imash chak i kontroler kartu u njemu sa pulse wide upravljanjem. Dakle nemenja obrtni momenat prilikom promene obrtaja motora.

                  Sta god da izaberes od solucija sa reduktorima, moras imati zadnju glavu na tochku, model sport, dakle sa slobodnim hodom unazad, kochnice morash da reshish sa paknama.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • @lix
                    CBC Senator XXL
                    • 17.12.2004
                    • 875
                    • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                    #39
                    Kako se obezbedjuje rekuperacija kod masina naizmenicne struje?
                    Vrlo jednostavno (sa danasnjeg aspekta). Postoji takozvano vektorsko upravljanje. Vektorsko je zato sto se upravlja vektorom struje napajanja. Znaci parametri podlozni regulaciji su: amplituda, fazni stav, ucestanost - frekvencija. Moguce je zadati bilo koji parametar u bilo kom vremenu. Mozes da zamislis kakve to mogucnosti u pogonu dozovoljava? Loodilo
                    Što više za što manje

                    Comment

                    • KdF
                      CBC Senator
                      • 06.12.2004
                      • 242
                      • Beograd

                      #40
                      Jedan moj drug je pre nekoliko godina bio asistent kod Vukosavica, i pomagao mu je bas oko takvog jednog uredjaja za vektorsko upravljanje, ako se dobro secam. Ali koliko se secam uredjaj je bio dosta komplikovan i skup.

                      Comment

                      • @lix
                        CBC Senator XXL
                        • 17.12.2004
                        • 875
                        • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                        #41
                        Što više za što manje

                        Comment

                        • KdF
                          CBC Senator
                          • 06.12.2004
                          • 242
                          • Beograd

                          #42

                          Comment

                          Working...
                          X