BMW E-30 - upgrade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grumpy
    CBC Veteran
    • 30.10.2009
    • 151
    • Cartolle, Cattaro bay
    • Meriva B, BMW 520d

    BMW E-30 - upgrade

    Dakle, imam ponudu da kupim BMW 316i, 87` godiste sa M10B18 motorom. U solidnom stanju, ima raznih ogrebotina, branici su polomljeni, motor masnjikav, tabla sa instrumentima napukla od sunca. Od prvog i jedinog vlasnika (nije iz uvoza), te znam da nikad nije ozbiljno havarisan. Oko 180-190k km.

    Ono sto mene zanima je neki mali upgrade. Koliko sam shvatio izmedju B18 i B20 motora, razlika je u radilici? Wright?
    Isplati li se takav neki projekat, ili ici na klasicno poliranje i sredjivanje u**** i izduva. Koliko bi se snage moglo dobiti na taj nacin.
    Mozda izmena mape?

    Jace kocnice, pozeljno bi bilo sa e36? Negde sam video da su ljudi to radili? Nivo komplikovanosti?

    Servo volan?

    Ubacivanje klima uredjaja? Dostupnost? (naviklo **** na komfor)

    Eto, za pocetak, toliko.
  • MaliRadojica
    CBC Član
    • 06.03.2009
    • 95
    • Beograd

    #2
    Odg: BMW E-30 - upgrade

    Kupvina stranca 325i u fulu i prepakivanje svih delova bi ti bio najbolji i najjeftiniji tjuning.
    A za tu karoseriju 2500 ccm ne zahteva neko dodatno turpijanje...
    A za carinjenje motora vidi sa nekom "uhodanom" špedicijom.

    Comment

    • Chubbs
      Everybody lies
      • 29.01.2006
      • 5807
      • Novi Sad
      • Audi A6 1.8T

      #3
      Re: BMW E-30 - upgrade

      Wrong. Za pocetak, razlika je u dva cilindra. U stvari, jedina zajednicka stvar je sto su oba benzinski motori

      m20b20 izbegavati jer ne pruza nista spektakularno a m20b25 trosi 12+ litara i skupa je registracija. Po meni, najbolja kombinacija je motor iz is modela, m42b18 sa 140 konja. Ima lanac, savremeniji motor. Ugradjivao se i u e36 pa ga je mozda lakse naci u dobrom stanju. Imas u automobili clanova, Tokyo je to uradio sa svojom crnom kockicom, koja je bila 316.

      Sto se tice klime, cene su od 200-300 eura, treba ti unutrasnja jedinica, cevi, kompresor, susac, dodatni hladnjak, ventilator, povezati par zica i to je to. Dobro je ako nadjes da skines sa nekog auta na kom radi. Skida se cela tabla.

      Motor se normalno carini i uvozi, ne trebaju ti nikakve "uhodane" i sumnjive varijante.
      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

      Comment

      • goxxy
        CBC Član
        • 25.07.2007
        • 63
        • Temerin
        • e36,Mazda3,W204,MT01

        #4
        Odg: BMW E-30 - upgrade

        Mozes preko naci e36 318is coupe za 500e u dobrom stanju.
        Eto ja bih uzeo samo skoljku i jos po koju sitnicu. Kad sve rasprodas, motor i klima ti dodju za djaba.
        Hocu Turbo i Nitro

        Comment

        • Grumpy
          CBC Veteran
          • 30.10.2009
          • 151
          • Cartolle, Cattaro bay
          • Meriva B, BMW 520d

          #5
          Odg: Re: BMW E-30 - upgrade

          Originally posted by Chubbs View Post
          Wrong. Za pocetak, razlika je u dva cilindra. U stvari, jedina zajednicka stvar je sto su oba benzinski motori

          .

          Ja sam mislio na m10b20 motor http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M10
          Isti blok je koriscen na prvim 320 (e21) i na starom 2002 modelu.
          Koliko je to pametno raditi, i zahebavati se? Ili kupiti ceo motor sa nekog lupanog e36 i ubaciti?
          Mada, ako nadjem, najradije bih onda prepakovao 318iS, ili 320iS
          Generalno, auto je bio u mnogo boljem stanju pre par godina, i jedino sto me trenutno vuce ka tim kolima je to sto nema korozije, i nije havarisan. Da je barem 318iS.
          Zao mi je da maltretiram porodicni autobus, pa se zato razmisljam o ovom "projektu".

          m40/m42 su sa zupcastim kaisem.

          goxxy, daleko si mi za takve kombinacije... thx anyway...

          Comment

          • Chubbs
            Everybody lies
            • 29.01.2006
            • 5807
            • Novi Sad
            • Audi A6 1.8T

            #6
            Re: BMW E-30 - upgrade

            vidi, stvarno kais






            a drugo na koji tacno motor ti mislis?

            Motor cc
            HP
            Torque
            DME
            Years Vehicle
            M115 1499 75@5500 118@3000 Solex 34 PICB 1961 1500
            M115 1499 80@5700 118@3000 Solex 34 PICB-1 1962 1500
            M118 1773 90@5250 143@3000 Solex 38 PDSI 1963 1800
            M116 1573 83@5500 123@3000 Solex 36 PDSI 1964 1600
            M118 1773 110@5800 150@4000 2 x Solex 40 PHH 1964 1800TI
            M118 1773 130@6100 150@4000 2 x Weber 45 DCOE 1965 1800TISA
            M05 1990 100@5500 157@3500 Solex 40 PDSI 1965 2000, 2000C, 02/2002
            M05 1990 120@5500 167@3600 2 x Solex 40 PHH 1965
            2000TI, 2000TI-Lux, 2000CS, 02/2002ti
            M116 1573 85@5700 123@3000 Solex 38 PDSI 1966 02/1600-2
            M116 1573 105@6000 131@4500 2 x Solex 40 PHH 1967 02/1600ti
            M118 1766 90@5250 143@3000 Solex 38 PDSI 1968 1800
            M15 1990 130@5800 177@3600 Kugelfischer PL04 1969 2000tii, 02/2002tii
            M17 1990 115@5800 162@3700 Stromberg 175 CDT 1972 E12/520
            M118 1766 90@5500 142@3500 Solex 38 PDSI 1974 E12/518
            M31 1990 170@5800 240@4000 Kugelfischer PL04 + KKK turbo 1974 E20/2002 turbo
            M116 1573 75@5800 118@3700 Solex 38 PDSI 1975 02/1502
            M41 1573 90@6000 123@4000 Solex 32-32 DIDTA 1975 E21/316
            M64 1990 125@5700 172@4350 Bosch K-Jetronic 1975 E21/320i, E12/520i
            M43/1 1990 109@5800 157@3700 Solex 32-32 DIDTA 1975 E21/320
            M42 1766 98@5800 142@4000 Solex 32-32 DIDTA 1975 E21/318
            M42 1766 90@5500 140@3700 Solex 32-32 DIDTA 1976 E12/518
            M10B18(M99) 1766 90@5500 137@4000 Pierburg 2B4 1980 E12/518, E21/316, E28/518
            M10B18 1766 105@5800 145@4500 Bosch K-Jetronic 1980 E21/318i, E30/318i, E28/518i
            M98 1573 75@5800 110@3200 Pierburg 1B2 1981 E21/315
            M10B18 1766 90@5500 137@4000 Pierburg 2BE 1983 E30/316, E28/518

            320is je isao sa s14 motorom sa smanjenom kubikazom na 2000 kubika, zbog velikih taksi na sve preko 2000 kubika u italiji i portugalu. Taj motor neces naci ispod par hiljada eura.
            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

            Comment

            • goxxy
              CBC Član
              • 25.07.2007
              • 63
              • Temerin
              • e36,Mazda3,W204,MT01

              #7
              Odg: BMW E-30 - upgrade

              m40 - zupcasti kais
              m42 - lanac
              Hocu Turbo i Nitro

              Comment

              • Grumpy
                CBC Veteran
                • 30.10.2009
                • 151
                • Cartolle, Cattaro bay
                • Meriva B, BMW 520d

                #8
                Odg: Re: BMW E-30 - upgrade

                Originally posted by Chubbs View Post

                ... na koji tacno motor ti mislis?


                320is je isao sa s14 motorom sa smanjenom kubikazom na 2000 kubika, zbog velikih taksi na sve preko 2000 kubika u italiji i portugalu. Taj motor neces naci ispod par hiljada eura.
                • 320: Featured an M10 four-cylinder engine with a Solex 2-barrel downdraft carburetor, 109 bhp (81 kW; 111 PS).
                • 320i: Upgraded version of 320 with an M10 engine; Bosch K-Jetronic (LambdaO2) fuel injection, 125 bhp (93 kW; 127 PS) and limited slip differential also as an option.

                Koliko sam pohvatao sta je BMW radio, M10 je blok koji je imao raspon od 1.5l do 2.0l, cetiri cilindra i radio se od kraja 60-ih, pa do `87. U e21 320i je taj blok sa ubrizgavanjem i nekih 125ks. Ako je ovaj motor dobar, mozda bi se sa drugom radilicom dobilo tih dva litra zapremine, i koji konjic vise. Potrosnja nije neka velika stavka u igri, auto bi sluzio za povremeno divljanje, i odlazak do posla kada nisu vrucine, i ne treba klima

                Mislio sam da je i m42 sa kaisem, kao i m40

                Znam za 320iS, retka zverka. Sleeper. Izgleda tako ... jednostavno... uff

                Comment

                • Chubbs
                  Everybody lies
                  • 29.01.2006
                  • 5807
                  • Novi Sad
                  • Audi A6 1.8T

                  #9
                  Re: BMW E-30 - upgrade

                  pa u svakom slucaju je bolja opcija m42. manje kubika, vise konja, manja potrosnja, registracija... i najbolje od svega, manje posla.
                  You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                  Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                  Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                  Comment

                  • Grumpy
                    CBC Veteran
                    • 30.10.2009
                    • 151
                    • Cartolle, Cattaro bay
                    • Meriva B, BMW 520d

                    #10
                    Uh, sad tek vidim koliko je proslo, skoro da sam i zaboravio da zelim nesto da radim...

                    Nabavljena zdrava osnova za rad. E30 M40B16, lose farban, ali nije lupan, zdravi podovi i kosevi.











                    Zadnji spojler mi se dopada, tako da ce ostati. Unutrasnjost je citava (nebo, obloge vrata) a nabavljena su nova (polovna) sedista od e36 kompakta sa grejacima gu..ce.

                    I letva volana od e36 je stigla, samo da majstor ulovi vremena i "nabudzi" sve to.











                    Comment

                    • Grumpy
                      CBC Veteran
                      • 30.10.2009
                      • 151
                      • Cartolle, Cattaro bay
                      • Meriva B, BMW 520d

                      #11
                      Kada sredim letvu i sedista, nabavljaju se delovi za transplantaciju zadnjeg trapa od e36 kompakta (diskovi i prelazak na 5x120 raspon tockova).

                      Za prednji trap je potrebno odraditi malo gimnastike da se napravi 5x120, a da se ne koriste e30 M trapovi i slicne (skupe) egzibicije. Uz malo upornosti sam uspeo da iskopan proceduru koja kaze da se na osovinu prednjeg tocka naglavi ulozak (sleeve) koji sluzi kao adapter za lezaj tocka od e36. Naravno, samim tim idu i diskovi od 280mm sa e36, a izbor tockova je veliki (i to originalnih BMW).

                      To bi trebalo da izgleda otprilike ovako:









                      Comment

                      • Grumpy
                        CBC Veteran
                        • 30.10.2009
                        • 151
                        • Cartolle, Cattaro bay
                        • Meriva B, BMW 520d

                        #12
                        Malo se cekalo leto da prodje, malo se skupljali delovi.
                        Odradjen swap na 5x120 sa e36 compact-a. Zadnji kraj sa diskovima komplet, a napred ventilirajuci na glavcinama od e36. Viljuske stock, prednji sileni ekscentricni od e30 M3 da se malo ublazi povlacenje prednjeg tocka unazad zbog glavcina od e36. Jos nije full kako treba, moze da se vozi (malo je ostriji za skretanje). Gewinde JOM na sva 4 tocka, ate diskovi i plocice, novi kocioni vodovi, creva.
                        Ostaju preko zime da se srede kojekakve sitnice oko motora koje su dotrajale, da se pretrese elektrika (kojekakvi oksidirali kontakti), napravi centralna brava, mozda i remont farova. Zadnja klupa da se namesti i fiksira, opere unutrasnjost, da cist i lep doceka prolece.

                        Za sada samo jedna slicica sa puta za Cg.

                        Comment

                        Working...
                        X