Nakon hvalospeva & hvalospeva (zasluzenih) o rednom turbopunjenom cetvorocilindrasu (iz Saab-a ili Fiat/Lancia-e), nesto sam se zapitao...
Otkud redni petocilindrasi u novijim automobilima? Konkretno, Fiat je zamenio 1995ccm 16v R4 sa 1998ccm 20v R5 u Coupe-u.
1995cc (84x90mm) 4 cylinder in-line dohc 16V turbo with 195bhp @ 5,500rpm
1998cc (82x75.65mm) 5 cylinder in-line dohc 20V turbo with 220bhp @ 5,750rpm
Pored ovoga, i novi Volvo S60R ima turbopunjeni petocilindras...
Zanima me koliko su petocilindrasi dobra "podloga" za tuning? Blok i radilica su ocigledno duzi, sto verovatno vodi vecem uvijanju. Voleo bih da cujem strucnija misljenja o prednostima i manama ove dve koncepcije...
Otkud redni petocilindrasi u novijim automobilima? Konkretno, Fiat je zamenio 1995ccm 16v R4 sa 1998ccm 20v R5 u Coupe-u.
1995cc (84x90mm) 4 cylinder in-line dohc 16V turbo with 195bhp @ 5,500rpm
1998cc (82x75.65mm) 5 cylinder in-line dohc 20V turbo with 220bhp @ 5,750rpm
Pored ovoga, i novi Volvo S60R ima turbopunjeni petocilindras...
Zanima me koliko su petocilindrasi dobra "podloga" za tuning? Blok i radilica su ocigledno duzi, sto verovatno vodi vecem uvijanju. Voleo bih da cujem strucnija misljenja o prednostima i manama ove dve koncepcije...
Comment