Kod motocikla postoji sistem koji je patentirao Kawasaki i koji se zove RAM-AIR.Poenta priče je da se kroz usisne otvore koji se nalaze na kljunu oklopa uvodi vazduh i koji se cevima uvodi u usis tako da što motor brže ide to vazduh više dobija na pritisku,sve ovo prati ECU sa gorivom, a snaga raste li raste.Teoretski, ovaj pritisak se može povećavati beskonačno u funkciji od brzine motocikla.Sistem radi ekstra a prihvatili su ga i ostali proizvodjači.Znači radi a ništa ne košta.Japanska stvar!
RAM AIR
Collapse
X
-
Ista stvar postoji i kod putnickih automobila i poodavno se koristi. Radi otprilike ovako:
Ovaj sistem ili u slobodnom prevodu prirodna turbina je sistem koji koriste trkački automobili, a svodi se na jednostavan princip da se usisna grana (uz posredstvo odgovarajućih filtera) izvede direktno negde na spoljni deo automobila koji je okrenut smeru kretanja i time se povećanjem brzine automobila proporcionalno povećava pritisak vazduha koji ulazi u motor. Na primer F1 bolidi imaju usis direktno iznad glave vozača, GT automobili imaju "grbe" na haubi koje direktno ubacuju vazduh u motor automobila, a taj pritisak je direktno srazmeran brzini kretanja automobila.
Sto se tice turbonatora i slicnih naprava, dajte ljudi, necemo na to da trosimo vreme.
Comment
-
-
Originally posted by TETAKKod motocikla postoji sistem koji je patentirao Kawasaki i koji se zove RAM-AIR.Poenta priče je da se kroz usisne otvore koji se nalaze na kljunu oklopa uvodi vazduh i koji se cevima uvodi u usis tako da što motor brže ide to vazduh više dobija na pritisku,sve ovo prati ECU sa gorivom, a snaga raste li raste.Teoretski, ovaj pritisak se može povećavati beskonačno u funkciji od brzine motocikla.Sistem radi ekstra a prihvatili su ga i ostali proizvodjači.Znači radi a ništa ne košta.Japanska stvar!Boost or bust...
Comment
-
-
Sa Ram-Air sistemima rucne izrade ima jedan detalj na koji treba obratiti paznju (a ovo zna i da se desi sa sportskim filterima na "egzoticnim" mestima). Vazduh (fluid) koji struji ima nizi pritisak od vazduha koji stoji (Venturijev efekat, Bernulijeva jednacina...). Ako imamo neki otvor (npr na braniku), prilikom kretanja doci ce do skoka pritiska samo dok struja vazduha "udara" u otvor. Ako predjemo odredjenu brzinu, pogotovo ako otvor stoji koso u odnosu na struju vazduha, tok vazduha se promeni i umesto da "upada" u otvor, on struji preko njega, stvarajuci podpritisak (i pad snage motora, naravno). Ovaj efekat mozete da osetite ako pokusate da udahnete vazduh kroz otvoren prozor (sa suvozackog sedista, naravno, dok neko drugi vozi), u kolima sa zatvorenom karoserijom. Videcete da, cak i pri relativno malim brzinama, postoje zone gde vas struja vazduha "naduva" i zone gde se jedva udise. Dakle, Ram-Air kuciste bi trebalo da ima "trubu sa gramofona" pravo u frontu vazduha, koja vodi vazduh u zatvoreni airbox (dovod vazduha do otvorenog filtera bi samo doveo do toga da vazduh struji oko filtera, sto bi imalo negativan efekat pri odredjenoj brzini).(\__/)
(='.'This is Bunny. Copy and paste Bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/
Comment
-
-
@rubi
Veoma interesantan podatak.
Sta mislish,jeli bolje da ako se napravi neki takav usisnik vazduha,recimo ispred motora(na masci auta) vazduh duze putuje do motora nabijajuci tako vazduh,ili je bolje da ima na haubi otvor koji odma salje vazduh u motor?Gas ne pustaj ni za zivu glavu
MOG'O BI DA POGINES !
Comment
-
-
@cedo
Hauba ili prednja maska, nikako blizu ulice - zbog upadanja u bare. Cini mi se da DTM automobili imaju uski i siroki uvodnik na spoju prednje maske i haube - elegantno resenje. Takodje, treba uzeti u obzir i voznju u zimskim uslovima, kada se ne jurca previse a potrebno je brzo zagrevanje motora - najbolje imati dva airboxa, letnji (ram-air) i zimski (klasicni, sa klapnom za vruc vazduh).(\__/)
(='.'This is Bunny. Copy and paste Bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/
Comment
-
-
Originally posted by cedoKakvo je to malo cudoviste?
Postize visoke obrtaje stim sto je moje misljenje da bilo kakav turbo da pravis u domacoj radinosti je smesna varijanta. Konkretno kada bi ovaj motoric koristio i koristio propeler sa turbine ili bilo kakav drugi koji ce da se vrti tim obrtajima, efekta nece biti jer se jedna turbina vrti na daleko vecim obrtajima i koji pritisak pravi? Znaci nista. + sto bi preciznost izrade trebala da bude na vrlo visokom nivou + sto bi propeler da ne bi razvalio motor morao biti od titanijuma ili nekog ultralaganog materijala. U svakom slucaju bilo kakva varijanta je smesna.To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
@cedo
U zavisnosti od organizacije prostora pod haubom... Ram-Air treba da bude "slag na tortu" ("torta" bi ovde bila dobra kutija za vazduh, po mogutstvu sa rezonatorskim svojstvima, mozda u kombinaciji sa usisnom granom promenljive duzine, na primer). Najbolje da zadrzis postojeci airbox i filter. Ja bih isao na neku neupadljivu varijantu - kroz prednju masku, pored hladnjaka... Na mojim kolima nemam ram-air, ali sam "nakalemio" konusni filter na postojeci airbox tako da stoji skroz napred, iznad hladnjaka. Skinuo sam keder sa haube, i malo plastike sa branika, tako da vazduh moze da udje frontalno. Stavio sam lim ispod filtera, da ga odvojim od hladnjaka/izduvne grane. Imam utisak da ova modifikacija ima pozitivnog efekta (ali placebo efekat je vrlo prisutan kod DIY resenja, a nemam naucnih dokaza, poput dyno testa).(\__/)
(='.'This is Bunny. Copy and paste Bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/
Comment
-
-
@rubi
A sta mislish na otvore na haubi koji bi se pritiskom na papucicu gasa otvarali i zatvarali,kao kod karb?
Tako bi dobio maximalan ulaz vazduha u motor.
@neman
kotrolisao bi klapnama.
MI opricamo o sto jeftinijem procesu ubacivanja vazduha.To je vec
znas na sta mislimGas ne pustaj ni za zivu glavu
MOG'O BI DA POGINES !
Comment
-
-
Originally posted by cedo@rubi
Veoma interesantan podatak.
Sta mislish,jeli bolje da ako se napravi neki takav usisnik vazduha,recimo ispred motora(na masci auta) vazduh duze putuje do motora nabijajuci tako vazduh,ili je bolje da ima na haubi otvor koji odma salje vazduh u motor?
Originally posted by cedo@rubi
MI opricamo o sto jeftinijem procesu ubacivanja vazduha.
Evo kako izgleda fabricki Ram efekat (bez fabricke kutije). U fabrickoj varijanti vazduh se spusta prema zemlji pa se naglo podize vertikalno,ulazi u kutiju,prolazi kroz filter,izlazi iz kutije,ulazi u PMV i dalje u usisnu granu.
EDIT013: Ne kucaj 3 posta za redom nego edituj predhodni!Boost or bust...
Comment
-
Comment