RAM AIR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TETAK
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3034
    • Čačak, Srbija

    RAM AIR

    Kod motocikla postoji sistem koji je patentirao Kawasaki i koji se zove RAM-AIR.Poenta priče je da se kroz usisne otvore koji se nalaze na kljunu oklopa uvodi vazduh i koji se cevima uvodi u usis tako da što motor brže ide to vazduh više dobija na pritisku,sve ovo prati ECU sa gorivom, a snaga raste li raste.Teoretski, ovaj pritisak se može povećavati beskonačno u funkciji od brzine motocikla.Sistem radi ekstra a prihvatili su ga i ostali proizvodjači.Znači radi a ništa ne košta.Japanska stvar!
    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
  • cedo
    CBC Član
    • 13.01.2006
    • 98
    • Crna Gora B A R

    #2
    M japanci su cudo!

    Kod nas je jedan gti 2 1.8 okidao golfove iste kubikaze,jer je imao dovod vazduha direktno sa maske na usis.Rece da je sam pravio.
    Gas ne pustaj ni za zivu glavu
    MOG'O BI DA POGINES !

    Comment

    • *IvanT*
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2005
      • 3234
      • Srbija, Beograd, Kara

      #3
      Ista stvar postoji i kod putnickih automobila i poodavno se koristi. Radi otprilike ovako:

      Ovaj sistem ili u slobodnom prevodu prirodna turbina je sistem koji koriste trkački automobili, a svodi se na jednostavan princip da se usisna grana (uz posredstvo odgovarajućih filtera) izvede direktno negde na spoljni deo automobila koji je okrenut smeru kretanja i time se povećanjem brzine automobila proporcionalno povećava pritisak vazduha koji ulazi u motor. Na primer F1 bolidi imaju usis direktno iznad glave vozača, GT automobili imaju "grbe" na haubi koje direktno ubacuju vazduh u motor automobila, a taj pritisak je direktno srazmeran brzini kretanja automobila.

      Sto se tice turbonatora i slicnih naprava, dajte ljudi, necemo na to da trosimo vreme.
      http://www.lovatogas.co.rs

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #4
        Originally posted by TETAK
        Kod motocikla postoji sistem koji je patentirao Kawasaki i koji se zove RAM-AIR.Poenta priče je da se kroz usisne otvore koji se nalaze na kljunu oklopa uvodi vazduh i koji se cevima uvodi u usis tako da što motor brže ide to vazduh više dobija na pritisku,sve ovo prati ECU sa gorivom, a snaga raste li raste.Teoretski, ovaj pritisak se može povećavati beskonačno u funkciji od brzine motocikla.Sistem radi ekstra a prihvatili su ga i ostali proizvodjači.Znači radi a ništa ne košta.Japanska stvar!
        Svi Folksvageni i Audiji imaju usis izbacen na masku vec godinama, to je proverena stara varijanta.
        Boost or bust...

        Comment

        • Rubi
          CBC Senator XXL
          • 06.05.2005
          • 519
          • Beograd

          #5
          Sa Ram-Air sistemima rucne izrade ima jedan detalj na koji treba obratiti paznju (a ovo zna i da se desi sa sportskim filterima na "egzoticnim" mestima). Vazduh (fluid) koji struji ima nizi pritisak od vazduha koji stoji (Venturijev efekat, Bernulijeva jednacina...). Ako imamo neki otvor (npr na braniku), prilikom kretanja doci ce do skoka pritiska samo dok struja vazduha "udara" u otvor. Ako predjemo odredjenu brzinu, pogotovo ako otvor stoji koso u odnosu na struju vazduha, tok vazduha se promeni i umesto da "upada" u otvor, on struji preko njega, stvarajuci podpritisak (i pad snage motora, naravno). Ovaj efekat mozete da osetite ako pokusate da udahnete vazduh kroz otvoren prozor (sa suvozackog sedista, naravno, dok neko drugi vozi), u kolima sa zatvorenom karoserijom. Videcete da, cak i pri relativno malim brzinama, postoje zone gde vas struja vazduha "naduva" i zone gde se jedva udise. Dakle, Ram-Air kuciste bi trebalo da ima "trubu sa gramofona" pravo u frontu vazduha, koja vodi vazduh u zatvoreni airbox (dovod vazduha do otvorenog filtera bi samo doveo do toga da vazduh struji oko filtera, sto bi imalo negativan efekat pri odredjenoj brzini).
          (\__/)
          (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
          (")_(") your signature to help him gain world domination.

          http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

          Comment

          • cedo
            CBC Član
            • 13.01.2006
            • 98
            • Crna Gora B A R

            #6
            @rubi
            Veoma interesantan podatak.
            Sta mislish,jeli bolje da ako se napravi neki takav usisnik vazduha,recimo ispred motora(na masci auta) vazduh duze putuje do motora nabijajuci tako vazduh,ili je bolje da ima na haubi otvor koji odma salje vazduh u motor?
            Gas ne pustaj ni za zivu glavu
            MOG'O BI DA POGINES !

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #7
              Ovako nesto
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • Rubi
                CBC Senator XXL
                • 06.05.2005
                • 519
                • Beograd

                #8
                @cedo

                Hauba ili prednja maska, nikako blizu ulice - zbog upadanja u bare. Cini mi se da DTM automobili imaju uski i siroki uvodnik na spoju prednje maske i haube - elegantno resenje. Takodje, treba uzeti u obzir i voznju u zimskim uslovima, kada se ne jurca previse a potrebno je brzo zagrevanje motora - najbolje imati dva airboxa, letnji (ram-air) i zimski (klasicni, sa klapnom za vruc vazduh).
                (\__/)
                (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                (")_(") your signature to help him gain world domination.

                http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #9
                  Originally posted by cedo
                  Kakvo je to malo cudoviste?
                  motorici koji se koriste za modelarstva, izmedju ostalog sada popularne automobile na daljinsko upravljanje. Egon je pogodio kubikazu a ima ih u raznim kubikazama tako i kao viseklipni motorcici.
                  Postize visoke obrtaje stim sto je moje misljenje da bilo kakav turbo da pravis u domacoj radinosti je smesna varijanta. Konkretno kada bi ovaj motoric koristio i koristio propeler sa turbine ili bilo kakav drugi koji ce da se vrti tim obrtajima, efekta nece biti jer se jedna turbina vrti na daleko vecim obrtajima i koji pritisak pravi? Znaci nista. + sto bi preciznost izrade trebala da bude na vrlo visokom nivou + sto bi propeler da ne bi razvalio motor morao biti od titanijuma ili nekog ultralaganog materijala. U svakom slucaju bilo kakva varijanta je smesna.
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • Rubi
                    CBC Senator XXL
                    • 06.05.2005
                    • 519
                    • Beograd

                    #10
                    @cedo

                    U zavisnosti od organizacije prostora pod haubom... Ram-Air treba da bude "slag na tortu" ("torta" bi ovde bila dobra kutija za vazduh, po mogutstvu sa rezonatorskim svojstvima, mozda u kombinaciji sa usisnom granom promenljive duzine, na primer). Najbolje da zadrzis postojeci airbox i filter. Ja bih isao na neku neupadljivu varijantu - kroz prednju masku, pored hladnjaka... Na mojim kolima nemam ram-air, ali sam "nakalemio" konusni filter na postojeci airbox tako da stoji skroz napred, iznad hladnjaka. Skinuo sam keder sa haube, i malo plastike sa branika, tako da vazduh moze da udje frontalno. Stavio sam lim ispod filtera, da ga odvojim od hladnjaka/izduvne grane. Imam utisak da ova modifikacija ima pozitivnog efekta (ali placebo efekat je vrlo prisutan kod DIY resenja, a nemam naucnih dokaza, poput dyno testa).
                    (\__/)
                    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                    (")_(") your signature to help him gain world domination.

                    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                    Comment

                    • NemaN
                      CBC Senator XXL
                      • 29.11.2004
                      • 1560
                      • munze

                      #11
                      a kako vi mislite da kontrolishete protok vazduha?

                      zar ne bi bila bolja ideja sprovesti bocu sa kiseonikom i dobiti neki veshtachki n2o .....
                      I'm not caucasian, I'm championship white

                      Comment

                      • Uros Piperski
                        CBC Senator XXL
                        • 31.01.2005
                        • 2978
                        • Beograd

                        #12
                        Pa protok vazduha se obicno kontrolise leptirom na usisnoj grani =]


                        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                        Comment

                        • cedo
                          CBC Član
                          • 13.01.2006
                          • 98
                          • Crna Gora B A R

                          #13
                          @rubi
                          A sta mislish na otvore na haubi koji bi se pritiskom na papucicu gasa otvarali i zatvarali,kao kod karb?
                          Tako bi dobio maximalan ulaz vazduha u motor.

                          @neman
                          kotrolisao bi klapnama.
                          MI opricamo o sto jeftinijem procesu ubacivanja vazduha.To je vec
                          znas na sta mislim
                          Gas ne pustaj ni za zivu glavu
                          MOG'O BI DA POGINES !

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #14
                            Originally posted by cedo
                            @rubi
                            Veoma interesantan podatak.
                            Sta mislish,jeli bolje da ako se napravi neki takav usisnik vazduha,recimo ispred motora(na masci auta) vazduh duze putuje do motora nabijajuci tako vazduh,ili je bolje da ima na haubi otvor koji odma salje vazduh u motor?
                            Sto duze putuje to bolje da se "smiri" potok vazduha i udje normalno u usisnu granu. U principu-sto je duza cev za usis to je veci obrtni momenat na niskim obrtajima; sto je kraca usisna cev to je bolji obrtni momenat na visokim. Naravno postoje i odstupanja.

                            Originally posted by cedo
                            @rubi

                            MI opricamo o sto jeftinijem procesu ubacivanja vazduha.
                            Kupi polovan komplet od kola koja imaju dobar sistem. Npr. Passat B5 ili audi A4 iste generacije. Najveci restriktor u sistemu obicno nije filter nego kutija i lose polozene cevi ili creva.

                            Evo kako izgleda fabricki Ram efekat (bez fabricke kutije). U fabrickoj varijanti vazduh se spusta prema zemlji pa se naglo podize vertikalno,ulazi u kutiju,prolazi kroz filter,izlazi iz kutije,ulazi u PMV i dalje u usisnu granu.


                            EDIT013: Ne kucaj 3 posta za redom nego edituj predhodni!
                            Boost or bust...

                            Comment

                            • cedo
                              CBC Član
                              • 13.01.2006
                              • 98
                              • Crna Gora B A R

                              #15
                              @nenad
                              A dali smiren vazduh moze imati odredjeni pritisak?
                              Za vece obrtaje mu treba i veci pritisak zbog brzine u****vanja,jesam li u pravu?
                              Gas ne pustaj ni za zivu glavu
                              MOG'O BI DA POGINES !

                              Comment

                              Working...
                              X