Kako proceniti stanje motora?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • APOGEE
    CBC Senator
    • 01.06.2005
    • 243
    • Beograd, Vracar

    Kako proceniti stanje motora?

    Cesto, na auto pijaci gledam kako pojedini "strucnjaci" procenjuju stanje motora na polovnim automobilima koji po pravilu odlicno izgledaju, imaju par godina starosti a koliko stotina hiljada predjenih km, djavo ce ga znati.

    Cesto se skidaju cepovi za nalivanje ulja, pa se donose neki zakljucci, ako se motor ugasi ili ne onda je stanje ovako, ako na cepu ima taloga te i te boje onda je ovo, ako malko dimi, onda ..., ako duvka znaci..., zatim stavljaju ruku na izduvnu cev i donose neke zakljucke i sl.

    Zanima me, ako se izuzme merenje stepena kompresije i dijagnostika u radionici, na koji nacin se moze na licu mesta na brzinu steci uvid u stanje benzinskih ili dizel motora, odnosno koliko je presao?
    Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    By BOOST, a ko bi drugi:

    Upali motor da radi da se ulje zagreje.

    Ugasi ga i sacekaj 30 sekundi.
    U medjuvremenu skini kabel sa bobine.
    Posle 30 sekundi probaj da verglas.

    Lampica za pritisak ulja se gasi direktno sa kretanjem anlasera = nov motor

    Gasi se posle 2-5 sekundi. Srednja kondicija

    Gasi se posle vise od 5 sekundi = Bezi od njega.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • APOGEE
      CBC Senator
      • 01.06.2005
      • 243
      • Beograd, Vracar

      #3
      Savrsen tip, brzo i jednostavno. Ima li jos neko nesto slicno?
      Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

      Comment

      • Nikola
        CBC Senator XXL
        • 29.09.2004
        • 975
        • Indjija/Vojvodina

        #4
        Baci pogled na: http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=762

        Ima dosta o tome....
        .:Cuore Sportivo:.
        Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Ne moj se pouzdati samo u ovo sto je 206 rekao tj. boost.
          To je vezano generalno za lezajeve i pritisak ulja u sistemu.
          Znaci moze se gasiti odmah lampica od ulja a da je motor dosta izrabovan.
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • dfast
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2005
            • 1302
            • Hoofddorp NL /Bgd

            #6
            Mislim da ovo gore vazi, ali za motor koji je odstojao, jer za 30 sekundi se ulje nece vratiti nigde i gasice lampicu momentalno. Imao sam auto koji je negde dobio lufta i po prvom paljenju gasio je lampicu posle 3-4 sekunde. Ako mu ne dozvolis da malo odstoji i vrati ulje u karter gasio je lampicu momentalno. Imao je problem negde ali je generalno malo presao, imao dobru kompresiju, nije trosio ulje.

            Comment

            • cedo
              CBC Član
              • 13.01.2006
              • 98
              • Crna Gora B A R

              #7
              @206
              Ako je ulje malo gusce,recimo 20-60,ugasice odma lampicu,pa iako su malo "posli" lezajevi.
              To u principu jest kao sto si ti rekao,ali ljudi koji prodaju kola to znaju,pa sipaju ulje vece gustine.I ako su karike malo pohabane teze ce ga trosit.
              @APOGEE
              To ti niko nemoze sa sigurnoscu reci.
              Na prvi pogled pogledaj iberlauf,kako i koliko duva.
              Ma najbolje na mjerenje pritiska u stubline u neki servis,i zavrsis rabotu sto se tice kompresionog pritiska.Manometrom se izmjeri pritisak ulja,i uporedi sa fabrickim podacima,i to ti je to.
              Slobodno me ispravite ako grijesim.
              Gas ne pustaj ni za zivu glavu
              MOG'O BI DA POGINES !

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                skines cep za dolivanje ulja i pogledas izgled bregaste, sta se vec vidi.

                ako je izgled metalast sjaj vrlo je verovatno da je ulje redovno menjano odnosno ukazuje na naviku vlasnika da odrzava auto.

                ako vidis braon ili tamno braon/crni talog vrloje verovatno da je ulje u motoru cesto jako dugo korisceno i nije redovno menjano.

                ne ukazuje direktno na stanje motora ali govori o navikama vlasnika i posredno time i o odrzavanju.

                zvuk, tj buka koju strvara motor.

                tesko je opisati, ako znas kako izgleda taj motor (na drugom primerku auta) po zvuku kada je ispravan a cujes neke cudne zvuke kada testiras opravdao je sumnjati na pohabanost negde.

                dobar motor je tih, nema zveckanja, lupkanja dodatnih, zvonjenja kada se doda gas, ne "cuju se ventili" ili slicno.

                takodje motor ravnomerno radi, broj obrtaja kameno stabilan na leru.

                neki od opsinih nacina za brzu procenu, bez merenja bilo cega.

                ako se izvrsi i merenje, pa se potvrde sumnje bezati od motora tj auta.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • SAAB PoWeR
                  CBC Senator XXL
                  • 26.04.2005
                  • 1394
                  • tu iza coska(Milwaukee USA)

                  #9
                  oceniti motor je jeko tesko
                  pogotovo reci koliko je presao skoro da je i nemoguce
                  ako bi ga otvorio tesko bi mogao proceniti koliko je presao
                  naprimer kodmene u volvu je bio motor sa 240 000 milja koi je odlicno radio samo sto nije bio odrzavan
                  mislim na dihtunge
                  tako da su neki procureli
                  e sada kada bi zamenio te dihtunge i oprao motor
                  koi bi strucnjak uopste posumnjao da je toliko presao
                  bacis pogled na ono sto mozes videti i sta ti bude
                  ako je motor odrzavan sta je za njega 200 000 km nista
                  samo mu sibaj dobro ulje i redovno
                  _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                  Comment

                  Working...
                  X