Originally posted by alix
					
				
				
			
		Screw supercharger
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Kave se turbine upotrebljavaju (i da li se uopste upotrebljavaju) kod motocikala. Zanimaju me oni modeli motocikala koji maksimalnu snagu daju do 6000o/min. Momenat po mogucstvu mnogo pre. Kakva je mogucnost nabavke tih turbina, novo/remontovanoŠto više za što manje
 Comment
- 
- 
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Koliko ja znam, zbog malog prostora uglavnom centrifugalni.
 Imam na kucnom kompjuteru sajt neke firme koja ugradjuje kompresore na motorcikle. Uvece cu da postujem.
 
 Na camce i jahte se prakticno stavljaju samo Twin Screw kompresori.Boost or bust...
 Comment
- 
- 
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 @Duke, ne bi bio prvi,
 na adrsi http://www.sillycvs.co.uk/13PhotoGallery.htm
 mogu da se vide slike jednog takvog projekta. Ne postoji generalno neko pravilo kako se spaceci prepravljaju na turbine i ima jako puno improvizacije. Bas iz tog razloga mislim da bi ovaj poduhvat bio zanimljiv.
 
 Jos par podataka:
 za one koji ne znaju (zar ima takvih - da ih nisam ugusio ) motor je dvocilindricni vazduhom hladjeni bokser zapremine od 602ccm. ) motor je dvocilindricni vazduhom hladjeni bokser zapremine od 602ccm.
 
 Trenutna vrednost automobila je oko 800EUR-a. Nakon svih predvidjenih ulaganja: gume, amortizeri, limarija, farbanje predvidjena trzisna vrednost bi bila oko 1300-1500EUR. Zasto sam ovo napisao? Pa cisto zato da bi limitirao eventualne preloge koji bi bili u nesrazmeri sa ukupnom cenom automobila.
 Kapirate sta hocu da kazem Što više za što manje Što više za što manje
 Comment
- 
- 
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 [quote="alix. Ne postoji generalno neko pravilo kako se spaceci prepravljaju na turbine i ima jako puno improvizacije. Bas iz tog razloga mislim da bi ovaj poduhvat bio zanimljiv.
 [/quote]
 
 Neverovatno! Ovakav entuzijazam je za svaku pohvalu. Jel' imas podatke o tome koju snagu uspevaju da izvuku sa ovim dodacima. Mislim, jel' vredi truda...
 Hm, mozda je ovo bilo glupo pitanje, jer na, koliko rece, 33 KS, i 15 KS ima da se oseti, i te kako..."Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."
 Comment
- 
- 
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Naravno da se isplati. Evo podataka sa sajta.
 
 
 
 The two engines look similar, but Alan's turbo is a later 650cc aluminium barrel job with compression lowered to under 7:1. The turbo car features one-off fabricated inlet and exhaust plumbing - all in stainless steel. Racers must run a standard cam, but the turbo has a one off grind with more duration but less overlap than stock ( which is next to nothing anyway)
 The turbo gives boost from about 3,000 rpm but it doesn't really build until 3,750rpm when the waste gate limits boost to 13 psi ( almost 1 bar)
 
 On the rolling road we already had the figures for the turbo car, since I mapped it on the Emerald rollers earlier that week. To be honest we were all a bit disappointed. the peak torque and peak power were almost at the same rpm and with peak grunt of 61bhp at 5,000rpm, it didn't have either the spread of power, or the low speed torque we were hoping for. It was only when we were able to compare this to the racer that we realised it did have low speed torque, but only by 2CV standards!
 
 
 Znaci P=61KS sto na 5000o/min
 
 M= P*7024/n=85,69Nm sto je naspram standardnih 40Nm OGROMNO povecanje. E sad ne tezim sportsim performanskama, jednostavno zelim da maksimalno povecam udobnost u regularnom saobracaju. Da se lakse savladavaju uzbrdice sa cetiri osobe sa stvarima u autu. Maksimalna brzina mi nije toliko vazna jer boze moj, ne idem na trke. I ovako stizem gde god sam naumio.Originally posted by Black KnightPOVEZIVANJE SNAGE I O. MOMENTA
 
 KS = Nm * n / 7024
 
 gde je n broj obrtaja motora izražen u 1/min.
  
 
 
 Ideja izgleda mozda zaludno ali pokusajte da na ovo gledate mojim ocima:
 
 Mala kubikaza, i na papiru (saobracajnoj) mala snaga. Znaci, najjeftinija moguca registracija...Što više za što manje
 Comment
- 
- 
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 
 
 http://www.cas4.com/Supercharger-Turbo/ ... ger-EM.htm
 Boost or bust...
 Comment
- 
- 
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Odlicno pitanje, dosada nisam video ili cuo da postoji kit u slobodnoj prodaji za automobilske dizele. Prilicno je rasprostranjeno u nautickoj industriji i 95% su Twin Screw SCOriginally posted by Black KnightNenade a kako (hipoteticki) stvari stoje sa dizel motorima i Twin Screw kompresora?
 Ovako nekako
  
  
  
 
 U principu moze ali treba da se malo razmisli.Dizel i ovako ima odlican momenat na niskim obrtajima.Boost or bust...
 Comment
- 
- 
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 pa ima, ali ova T15(dajem moj primer) nije za bog zna kakve obrtaje...zar ne?
 
 Da konkretno vise mesta zauzimaju, mozda je to razlog, jer i ovako su dizel motori glomazni, a verujem i da je razlika u ceni nije nimalo mala.
 
 Ali mislim da bi jedan dizel kao npr. nieki Opel GTC, Audi LeMans, Seat, BMW a i MB sa svojim kompresorima, moze da izbali neki prototip...i ovako su se sad svi naprzili da guraju dizel u sportski fah, nibi ni lose izgledao sa izbacenim Screw-erom kroz haubu...kao u Mad Maxu
 
      Injection is good,but I'd rather be blown! Injection is good,but I'd rather be blown!
 Comment
- 
- 
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Cisto da pridodam nesto!(U edukativne svrhe)
 Poredjenje ponasanja pritiska razlicitih kompresora sa porastom obrtaja.
 
 http://www.timskelton.com/lightning/rac ... curves.htmPrevelika slika nije u skladu sa pravilnikom
 
 Jos malo pa, cew biti neshto i od mene...
 Comment
- 
 
	
 
	 
							
						
Comment