cek cek
vidi deo na klipnjaci gde ide lezaj kako je pocrneo
izgoreo od velike temperature
izgleda da nije bio dobro podmazivan
Korektno, to izgleda da je pocetak havarije u smislu hardvera, no, zasto?
Ulja je bilo dovoljno puna sintetika 5-40.
Gde traziti gresku zasto je podmazivanje bilo nedovoljno.
Koji faktori mogu uticati?
Da napomenem kao vazan podatak da motor 10 minuta ranije kao ni u toku voznje nije davao indikaciju da ce nesto otici kvragu.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Dakle, primetno grejanje i prepaljivanje klipnjache, lezajeva, termicki stress, prednja matica u smeru rotacije se odvija, pitanje sekundi dok nedodje do havarije.
Dakle: Motor je vozen sa jednom maticom izvesno vreme, sta cini da dodje do pucanja zadnjeg srafa? Iz prilozene situacije, posle se vracamo na trazenje uzroka termostressa korz sistem za podmazivanje.
Primarni pritisak ulja ma maz u trenutku desavanja.
U pitanju je 3. cilindar.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
pumpa vuce ulje iz kartera gura ga u filter
e sada posto saab ima termostat za ulje
koi gura mali klip koi regulise protok ulja
ili ulje prolazi kroz filter pa nazad u motor a termostat radi svoj posao samo na odredjenoj temperaturi ulja i pusta ga da se rashladi u kuleru
cek i ja sam prvo pomislio na balans osovine
mislio sam da su izvadjene i kanali za ulje nisu dobro zacepljeni
e posto sam video da klipnjaca nije polirana kontam nije ni balansirana
takodje mu dodje na balansne osovine nisu ni vadjene
e sada kako su one mogle uticati na gubirak pritiska ulja
neam pojma
Ovde je data lekcija inzinjeru iz SAABa odgovornom za razvoj Trionica, no, sistem za podmazivanje nije njegov sektor pa se neljutim, bitno je da je poruka primljena i otisla dalje
Malo postaje biti kasno za rasplet, studirajte slike, pricaju dovoljno, racunice su samo potvrda gde se praksa i teorija susrecu i idu rame uz rame.
Idemo dalje sutra.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Po meni ovde se jasno vidi sta se desilo po odvajanju klipnjace sa radilice. Udara od glavu i cini mi se kaci i ventile, vraca se dole i potpuno se odvaja od radilice i prelazi na suprotnu stranu radilice gde radilica krivi onaj jedan sraf i pribija klipnjacu na blok i klip kada ga i razbija.
Po odvijanju matice na jednoj strani klipnjace pada pritisak u tom delu voda gde vise nema dovoljnog podmazivanja, klipnjaca se pregreva, puca onaj preostali sraf, pravi se havarija.
E sad zasto je doslo do odvijanja matice, ko bi ga znao.
Comment