Stil voznje/potrosnja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • omBRE
    CBC Član
    • 11.09.2005
    • 90
    • Zemun/Chicago

    Stil voznje/potrosnja

    evo malopre naletim na ovo:
    http://www.autogodine.hr/savjeti/2005/1 ... _istinito/

    KAKO ŠTEDITI S BENZINCEM


    treba krenuti u prvom stupnju
    već nakon desetak metara treba prešaltati u drugi stupanj i pritisnuti gas "do daske"
    kod otprilike 2000/min treba prebaciti u treći stupanj i ponovno "gas do daske". Postupak se ponavlja i u višim stupnjevima
    treba voziti sa što manjim okretajima, u što većem stupnju i sa što pritisnutijom papučicom gasa
    uz uspon je bolje ići u višem stupnju s većim pritiskom gasa, nego turirati u nižem.


    deluje mi kao nebuloza (gas "do daske" i saltanje na 2000/min), ali aj' mozda i ima nekog smisla. Sta vi mislite?
    a vi kako te?
  • Ivvan
    Moderator
    • 29.09.2004
    • 1574
    • Nis
    • SAAB 9000

    #2
    Pa ima po malo smisla,sa punim gasom se leptir otvara skroz,pa je otpor vazduhu najmanji,piso je neko nesto o tome.

    Ali mi malo malo ovih 2000 obrtaja
    Turbos make torque,and torque makes fun

    Comment

    • dekideki
      CBC Senator XXL
      • 26.07.2005
      • 1914
      • Beograd

      #3
      ima smisla

      secam se da je Dora pisao kako je imao nekoliko motora Lada 110 u raznim skoljkama koje je uspeo da namesti da trose 6,5 l pri konstantnoj voznji od 150km/h. kazu ljudi sluzbeni auto pa ga prze do daske i ne mogu da se nacude kako malo trosi.

      ko ce ga znati?

      a sta je sa pricom o habanju motora pri niskim obrtajima? o lezajevima, samodetonacijama... mislim da je prica prilicno nepokrivena sa dokumentovanim rezultatima, poredjenjima itd. siguran sam da ima veze i koji je model motora, koliki mu je obrtni moment, a da ne govorimo o ubrizgavanju i turbo punjenju.

      nisam mu bas poverovao
      .

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #4
        Ili manje trosi, a motor se vise haba ili vise trosi, a motor se manje haba. Ma za svaki auto mora da se pogleda kriva obrtnog momenta, ne moze to napamet!!!!!!
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Gornji text se odnosi na karburatorska napajanja. Tu ima nekog smisla
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Ima smisla skroz naskroz, Ivvan , zar si vec zaboravio
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • Ivvan
              Moderator
              • 29.09.2004
              • 1574
              • Nis
              • SAAB 9000

              #7
              Ma nisam zaboravio,neko je jos pre toga pricao o tome brick cini mi se negde u autogasu
              Turbos make torque,and torque makes fun

              Comment

              • komarac
                CBC Član
                • 15.09.2005
                • 62
                • Istocna Hrvatska

                #8
                -treba voziti u što višem stupnju i sa što nižim brojem okretaja.
                ISPROBANO I PADA U VODU
                Vozim se sinoć slučajno po gradu polako, široka cesta, ravna, 4 trake, nigdje ni jednog auta, oko 80km/h u šestoj brzini na 1500 o/min i kompjuter pokazuje 6,3 l/100km, prebacim u petu oko 2000 o/min i potrošnja pada na 3,4 l/100km, brzina i dalje konstantna, inače auto je audi A4 2.0 TDI sa P boxom (chipom) 180KS, 2005g.

                Comment

                • Rubi
                  CBC Senator XXL
                  • 06.05.2005
                  • 519
                  • Beograd

                  #9
                  Sve to oko stila voznje i potrosnje ne treba shvatati mnogo bukvalno. Nije ista stvar za Volvo od <2000kg sa 2l benzincem, i Punto od <900kg i 1,1l motorom - u smislu odnosa gas/kvacilo i izbora brzine. Sa manjim i slabijim motorima, kvacilo se pusti do kraja i u prvoj, a gas na "vagu" u skladu sa time. Druga opet bez mnogo cimanja kvacilom, a gas nezno (bez skakanja po istom) dok auto ne dobije ubrzanje da moze komotno da se ubaci u trecu. U trecoj opet nezno do zeljene brzine automobila, pa u cetvrtu... Sa tezim automobilima i jacim motorima, "daskiranje" gasa u drugoj ce verovatno da rezultira u teatralnom paljenju guma... A dok ga nezno otvoris do maksimuma, vec si uveliko u obrtajima za trecu...
                  Sto se karburatora i injectiona tice, i jedni i drugi imaju svoje "zezove". Kod karburatora, pogotovo prilikom startovanja hladnog automobila, saug je podignut do neke granice, pa se gubi efekat povecanja efikasnosti od sirom otvorenog leptira. Ako saug nije podignut, onda najcesce moras da "trazis" miran rad motora gasom - opet nema neke jasne dobiti. Kod injection-a, kad das gas "do daske" kompjuter zakljuci da pokusavas nekoga da preteknes i posinje velikodusno da toci gorivo. Sto ulazis u vece obrtaje, to je kompjuter "sire ruke".

                  Ja sam Renault 4 vozio upravo po formuli "gas do daske/promena na niskim obrtajima" kad sam ga vozio stedljivo, nasuprot "gas do daske/promena na visokim obrtajima" kad sam jurcao. Al' taj auto ima 4 brzine i nema merac obrtaja, nego je sve po zvuku i na osecaj. Za neko opste pravilo, mislim da je najbolje biti nezan s gasom u prvoj i drugoj, a od trece davati do daske.

                  Za smanjenje potrosnje goriva najvaznije je voziti bez naglih kretanja (i zaustavljanja - uzrocno/posledicno) - "loviti" zeleni talas u gradu, birati puteve na kojima nema velike guzve... Na otvorenom putu ne forsirati auto do maksimalne brzine, drzati motor u zoni maksimalnog obrtnog momenta u najvisem stepenu prenosa... Najbolje se trosi gorivo kad se pali guma na svako zeleno svetlo, pa se skripi kocnicom na sledecem crvenom, pa opet... (naravno, kocnica nema veze sa potrosnjom, al' ne moze covek da ide brze od zelenog talasa, bez da prodje kroz crveno)
                  (\__/)
                  (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                  (")_(") your signature to help him gain world domination.

                  http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                  Comment

                  • dekideki
                    CBC Senator XXL
                    • 26.07.2005
                    • 1914
                    • Beograd

                    #10
                    @komarac
                    zar nisi procitao prilog, ne vazi za dizelase...

                    poz.
                    .

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      ISPROBANO I PADA U VODU
                      Vozim se sinoć slučajno po gradu polako, široka cesta, ravna, 4 trake, nigdje ni jednog auta, oko 80km/h u šestoj brzini na 1500 o/min i kompjuter pokazuje 6,3 l/100km, prebacim u petu oko 2000 o/min i potrošnja pada na 3,4 l/100km, brzina i dalje konstantna, inače auto je audi A4 2.0 TDI sa P boxom (chipom) 180KS, 2005g.
                      u tome i jeste problem, taj motor je neefikasan pri malim obrtajima i ima jako malu razvijenu snagu (relativno) pa stoga mora jace da se stisne pedala gasa i time vise trosi.

                      taj motor je mlitav ispod 2000 obrtaja, bas tako kako i pokazuje putni kompjuter.

                      savet vazi za motore koji su elasticni, znaci rade u sirokom raposnu obrtaja i mogu normalno da vuku vec i na niskim obrtajima, to je negde oko 1200-1300 obrtaja za benzince i oko 900-1000 obrtaja za dizele.

                      probaja da vozis taj Audi sa 1000 obrtaja pa ce rezultati biti jos gori a auto ce da trza u sestoj (neealstican)...

                      ali, za to postoji i menjac da ispegla mane motora.
                      citirani clanak obicno jeste upotrebljiv tako kako pise, naravno uvek ima izuzetaka od tih pravila pa za svaku kombinaciju motor-menjac-masa auta treba pronaci optimum.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Kod injection-a, kad das gas "do daske" kompjuter zakljuci da pokusavas nekoga da preteknes i posinje velikodusno da toci gorivo. Sto ulazis u vece obrtaje, to je kompjuter "sire ruke".
                        da, zato se i ne radi tako bukvalno, gas do daske vec gas do jedno 3/4 hoda pedale pa se ne aktivira obogacivanje smese a motor optimalno radi.

                        kod injecjtiona broj obrtaja nije vezan sa kolicinom benzina vec bitno utice i stepen otvorenosti leptira jer se meri masa vazduha koja ulazi u motor a ne broj obrtaja kao mera doziranja benzina. ni premali ni previsoki broj obrtja niti previse naglo pomeranje leptira ne dovodi do optimuma.
                        ali generalno kod atmosferaca, sto vise otvoren leptir to automatski je manji otpor u****vanju i time manji gubitak odnosno veca efikasnost motora...sve dok kriva obrtnog momenta ostaje polozena-ravna.

                        kod nekih motora to je i do 5.000 rpm, kod nekih je kriva obrtnog momenta u autu vec na 3500 rpm (vecina dizela).

                        ko priomarno hoce da stedi gorivo uvek je manja masa auta i manja brzina kretanja osnov za ustedu.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Najbolje se trosi gorivo kad se pali guma na svako zeleno svetlo, pa se skripi kocnicom na sledecem crvenom, pa opet... (naravno, kocnica nema veze sa potrosnjom, al' ne moze covek da ide brze od zelenog talasa, bez da prodje kroz crveno)
                          sve se slazemo, osim ovoga za kocnicu.
                          upravo je kocnic najveci potrosac benzina- prvo se trudimo da sagorimo benzin u toplotu a posto ga ne iskoristimo za pogon onda putem kocnica energiju kretanja pretvaramo u toplotu koja ide u spoljni vazduh i time bukvalno benzin odlazi kao otpadna toplota.

                          stedljiv stil voznje podrazumeva planiranje voznje posmatranjem i procenjivanjem uslova puta i kretanja uz sto manje upotrebe kocnice, odnosno sto ravnomernije kretanje konstantnom odabranom brzinom. (po ravnom).

                          i svaki auto se drugacije ponasa u smislu opsega brzina kada je ekonomican za voznju.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Spuzz
                            CBC Član
                            • 18.12.2005
                            • 61
                            • Bitolj

                            #14
                            A sta cemo mi?

                            Jel to vazi i za nas malecke
                            swift gti max 112 Nm na 5000rpm, max 74kW na 6500rpm multipoint
                            Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno
                            Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno
                            Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno....

                            Comment

                            • Rubi
                              CBC Senator XXL
                              • 06.05.2005
                              • 519
                              • Beograd

                              #15
                              @ Brick

                              Sam cin kocenja ne trosi benzin - cak ne mora ni motor da bude upaljen, kad nagazimo na kocnicu (muka je to, bez serva...). Ono sto rasipa benzin je savladavanje inercije vozila pri kretanju/ubrzavanju. Prilikom kocenja, kineticka energija vozila se na kraju raspe u vidu toplote, ili se delimicno sacuva (kod hibrida! hehe). Ono sto trosi benzin je nekorisno pretvaranje hemijske energije benzina u kineticku energiju vozila, koje ce biti bukvalno "baceno u vetar" prilikom sledeceg kocenja.
                              Naglo kocenje je prosto nuzno u kombinaciji sa naglim startovima (jer bi inace nastala samo jedna nagla saobracajka), pa ga treba izbegavati u kompletu sa drugim nestedljivim navikama, kad nam je cilj stedljiva voznja.
                              (\__/)
                              (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                              (")_(") your signature to help him gain world domination.

                              http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                              Comment

                              Working...
                              X