Stanje motora?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cozmo
    CBC Član
    • 08.11.2004
    • 67
    • Zemun

    #16
    Originally posted by Davor
    Ovo sam i ja procitao u nekim podacima ali ovo po meni nema veze sa realnoscu,jer svaki auto koji trosi 1l na 1000km je otisao skroz nema teorije da je u dobrom stanju,pa to ispada da od servisa do servisa dolije jos 7-8l pa jeftinije je da vozi UAZ-a.
    Apsolutno netacno. Zbog potrosenih gumica ventila, potrosnja moze da bude i do 1L na 400-500km i pritom da je motor u apsolutno savrsenom stanju. Merenjem kompresije i pregledom stanja sistema za recirkulaciju uljnih isparenja se moze videti da li je motor otisao. Recimo, mom ortaku je Toyota Corolla trosila litar ulja na 500km... kako je zamenio gumice ventila potrosnja je spala na 50 grama na 6000km... Evo ja godinama vozim moju Corollu sa potrosnjom od 1L ulja na 2000-3000km (maltene dolijem 2,2 lit u proseku na 6000km - a u karter jedva stane 2,8 lit, znaci maltene promenim ulje jos jednom za tih 6000km - naravno i dalje redovno menjam ulje i filter). I tako sam presao 70.000km jer sto bi dirao originalne delove na motoru koji je u apsolutno savrsenom stanju. Menjacu to kad bude trosio nerazumno (kad bas budem kupovao cesto ulje).

    Prvo se proverava uzrok potrosnje ulja, pa se zatim stupa u akciju. Secam se nekoliko slucajeva gde su ljude nasamarili i radili im polugeneralnu zbog potrosenih gumica ventila.

    Dobar majstor i dobar servis (pouzdan) su majka mara za odrzavanje automobila.

    P.S. Meni su recimo svecice identicne odkad je auto kupljen: uvek su ciste, malo sivkaste, menjam ih svakih 30.000km (iako originalno stoji na 50.000km, ali su u Srbiji drugi uslovi voznje). Za skoro 180.000 predjenih kilometara, mislim da stanje kompresije i izgled svecica koji je isti kao i kad je auto bio nov govori nesto o stanju motora, a ne potrosnja ulja koja moze biti iz raznoraznih banalnih razloga (najcesce su to gumice ventila). Kad je potrosnja ulja povezana sa gubitkom snage, losim stanjem sistem za recirkulaciju uljnih isparenja, gubitkom kompresije, teskim startovanjem, velikim kolicinama plavog dima, losim izgledom svecica i filtera za vazduh, to je vec nesto drugo...

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Davor
        CBC Senator XXL
        • 02.03.2005
        • 498
        • Novi Sad

        #18
        Originally posted by cozmo
        Originally posted by Davor
        Ovo sam i ja procitao u nekim podacima ali ovo po meni nema veze sa realnoscu,jer svaki auto koji trosi 1l na 1000km je otisao skroz nema teorije da je u dobrom stanju,pa to ispada da od servisa do servisa dolije jos 7-8l pa jeftinije je da vozi UAZ-a.
        Apsolutno netacno. Zbog potrosenih gumica ventila, potrosnja moze da bude i do 1L na 400-500km i pritom da je motor u apsolutno savrsenom stanju. Merenjem kompresije i pregledom stanja sistema za recirkulaciju uljnih isparenja se moze videti da li je motor otisao. Recimo, mom ortaku je Toyota Corolla trosila litar ulja na 500km... kako je zamenio gumice ventila potrosnja je spala na 50 grama na 6000km... Evo ja godinama vozim moju Corollu sa potrosnjom od 1L ulja na 2000-3000km (maltene dolijem 2,2 lit u proseku na 6000km - a u karter jedva stane 2,8 lit, znaci maltene promenim ulje jos jednom za tih 6000km - naravno i dalje redovno menjam ulje i filter). I tako sam presao 70.000km jer sto bi dirao originalne delove na motoru koji je u apsolutno savrsenom stanju. Menjacu to kad bude trosio nerazumno (kad bas budem kupovao cesto ulje).

        Prvo se proverava uzrok potrosnje ulja, pa se zatim stupa u akciju. Secam se nekoliko slucajeva gde su ljude nasamarili i radili im polugeneralnu zbog potrosenih gumica ventila.

        Dobar majstor i dobar servis (pouzdan) su majka mara za odrzavanje automobila.

        P.S. Meni su recimo svecice identicne odkad je auto kupljen: uvek su ciste, malo sivkaste, menjam ih svakih 30.000km (iako originalno stoji na 50.000km, ali su u Srbiji drugi uslovi voznje). Za skoro 180.000 predjenih kilometara, mislim da stanje kompresije i izgled svecica koji je isti kao i kad je auto bio nov govori nesto o stanju motora, a ne potrosnja ulja koja moze biti iz raznoraznih banalnih razloga (najcesce su to gumice ventila). Kad je potrosnja ulja povezana sa gubitkom snage, losim stanjem sistem za recirkulaciju uljnih isparenja, gubitkom kompresije, teskim startovanjem, velikim kolicinama plavog dima, losim izgledom svecica i filtera za vazduh, to je vec nesto drugo...
        Pa bez obzira na kvar auto koji trosi toliko ulja nije ispravan ako mislis da je ovo bolji izraz.Treba skinuti glavu u svakom slucaju i odneti na obradu i naravno pogledati srce motora.
        Ja gledam to jer imam tri auta kuci i nijedan nije nesto posebno mlad i nijedan mi ne trosi ulje vise od 2dcl na 7-10hkm zavisno kada im servis radim.Veruj mi da ne kupujem na ulje nikada da bih ga dolivao samo servis uradim i teraj i uvek mi je nivo ulja u karteru skoro isti do sledeceg servisa,tako da kako ti kupujes ulje za svoj auto mogao si za te pare da skines i odradis glavu i da si miran a ne svako malo sipaj ulje.

        Comment

        Working...
        X