Etanol – gorivo buducnosti - istorijski osvrt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #31
    Originally posted by Rubi
    U tom slucaju, da li moze u etanol da se doda neka supstanca koja ce dati jasniji knock - tako da ga knock senzor prepozna, makar pri pravljenju mapa?
    Moze, samo sto je poenta u tome da se to neradi, dakle, aditivi bi ga izbacili iz Ekoloske klase #1.

    Saby

    Krivulja paljenja se puno razlikuje u odnosu na klasiku za overload.. ako zelis da zeznes lezajeve na brzaka, izbor je tvoj.. odustani..
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Rubi
      CBC Senator XXL
      • 06.05.2005
      • 519
      • Beograd

      #32
      OK za ekologicnost - po Brazilu vec voze automobile na etanol, to jest, vec je etanol u primeni. Ne moramo o tome (mogucnosti primene etanola kao goriva koje manje remeti zivotnu sredinu) mnogo da mudrujemo. Mislio sam o tuningu, konkretno o tome kako ne zrtvovati pet, sest motora za jednu mapu. Nije mi jasno to oko neprepoznavanja knock-a... Najbanalnije receno:
      Benzin:
      brrr.... Plinke, plinke, plinke, (zvucni knock senzor "vrati" paljenje, pa detonacije prestanu), rrr...
      Etanol:
      rrrrrRRRRR-KPENG!

      Sta je sa metanolom i Indie/Cart motorima? Da li i metanol ima ovu "pokvarenu" detonaciju?
      (\__/)
      (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
      (")_(") your signature to help him gain world domination.

      http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

      Comment

      • Saby
        CBC Senator XXL
        • 25.11.2004
        • 408
        • Horgos

        #33
        Dali ikako moguce bez spaljenja motora uraditi, dali postoji nacin za detekciju knocka, ili kad prvi put cujes, to je i zadnji?
        Fun starts @ 3000 RPM
        Alfa Romeo 146 1.8 Ts

        Comment

        • Saby
          CBC Senator XXL
          • 25.11.2004
          • 408
          • Horgos

          #34
          jos jedno pitanje, dali moze da se dodaje alkohol u gorivo, da radi kao octan booster, i do kolko posto?
          Fun starts @ 3000 RPM
          Alfa Romeo 146 1.8 Ts

          Comment

          • mirdza
            CBC Senator XXL
            • 14.03.2005
            • 2437
            • Katowice (PL) / Banja Luka
            • AGP / W126

            #35
            moze i radi se
            e, sad, koliko postotaka i koliko to sve daje ne znam...
            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

            Comment

            • NST.Qky
              CBC Član
              • 08.09.2006
              • 46
              • Novi Sad

              #36
              Dali je ko probo da tera auto na etanol?!
              I koje je prepravke (stelovanja) izvrsio zarad istog?

              Comment

              • ale944
                CBC Senator XXL
                • 20.03.2006
                • 1457
                • Beograd

                #37
                vidim ja da ce ovde da se pece rakija.... ))
                http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                Comment

                • NST.Qky
                  CBC Član
                  • 08.09.2006
                  • 46
                  • Novi Sad

                  #38
                  Originally posted by ale944
                  vidim ja da ce ovde da se pece rakija.... ))
                  "Njet rakija" ima razlike u proizvodnom procesu !

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #39
                    pored veceg oktanskog broja od benzina, treba imati na umu da je etanol i nosioc kiseonika u tecnom obliku, dakle pored kolicine kiseonika u****ne sa vazduhom, dodatni kiseonik se unosi i sa etanolom, sto opet trazi vise goriva i dobro podeseno daje efekat overloada.
                    metanol ima jos vise kiseonika u sebi u poredjenju sa etanolom, pa je tako stehiometrijski odnos za metanol i vazduh cini mi se oko 6-7:1, dok je kod benzina 14.7:1
                    efekti su slicni kao n2o. ali svo vreme voznje
                    naravno treba sve lepo ustelovati da ne bi doslo do havarije, kod nas koliko znam niko to nije radio....
                    i gde naci dovoljno metanola/etanola ????
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment

                    • *Egon*
                      CBC Senator XXL
                      • 31.12.2004
                      • 1232
                      • Beograd, Dorcol, N 44

                      #40
                      Ima etanol da se kupi u Beogradu, radjene su neke probe sa mesavinom 10-20%.
                      Garaza
                      1996 SAAB 900 NG Cabrio

                      Comment

                      • NST.Qky
                        CBC Član
                        • 08.09.2006
                        • 46
                        • Novi Sad

                        #41
                        Originally posted by ale944
                        i gde naci dovoljno metanola/etanola ????
                        Ne brini za etanol (metanol) Saby i ja ce mo naci (po potrebi napraviti)!
                        Nego sto mene brine, paljenje!
                        Posto kazes da etanol (metanom) ima vise vazduha u sebi za razliku od benzina, samim tim znaci da je i toplotno dejstvo istog vece (jace)!
                        Sto dovodi do pretpostavke da ce mozda trebadi i hladjenje motora da se prepravi!

                        Comment

                        • Rubi
                          CBC Senator XXL
                          • 06.05.2005
                          • 519
                          • Beograd

                          #42
                          Ljudi, samo polako sa kiseonikom... Nemojte da vas kiseonik u alkoholima buni - on je tu "pasivni posmatrac", mozemo ga posmatrati kao da je u oksidacionom stanju -2 (iako to nije striktno tacno, sa organskohemijske tacke gledista uzima se da je oksidaciono stanje -1) - znaci, zasicene su mu orbitale elektronima, ne prima nove. Elementarni kiseonik (O2) je u oksidacionom stanju 0, i moze da primi cetiri elektrona u svoje orbitale, kad primi energiju aktivacije (pocetak hemijskog procesa - varnica sa svecice ili temperatura nekog hot-spota) - sto rezultira nastajanjem dva molekula vode (H2O) ili nekog drugog oksida, zavisi koje gorivo je u pitanju. Kiseonik iz alkohola se ne oslobadja kao elementarni kiseonik, za razliku od kiseonika iz azot-suboksida (N2O). On prilicno direktno zavrsi u H2O, koja je, sama po sebi, katalizator pri sagorevanju ugljenikovih jedinjenja. U prvom koraku oksidacije ugljenikovih jedinjenja dolazi do redukcije slozenijih jedinjenja na jednostavnija, i oslobadjanja vode (kiseonik iz vazduha "krade" vodonike sa ugljovodonicnih lanaca, redukciono sagorevanje). U drugom koraku dodatni kiseonik iz vazduha (ili N2O) reaguje sa tim "cunderom" oslobadjajuci veliku kolicinu toplote (oksidaciono sagorevanje). Svako ko se ikad igrao sa aparatom za autogeno zavarivanje zna da prepozna razliku izmedju ova dva plamena. E, sad... Ako je gorivo u manjku, a kiseonik u visku, onda se dese dve stvari - prvo, kiseonik u komori je aktiviran (primio energiju aktivacije), pa reaguje sa cime stigne (uljem, aluminijumskom glavom, elektrodom na sveciti, sicevima ventila...), a drugo, ne nastaje dovoljno molekula gasa (CO2 i H2O, i dodatni N2 u slucaju oksidovanja sa N2O) koji bi mogli da "upiju" ekstra toplotu i prenesu je klipu u vidu mehanickog rada. Umesto toga, dolazi do grejanja komore, sto vodi jos ranijoj aktivaciji O2 u sledecem ciklusu, i sve tako...

                          Jonski knock senzor najverovatnije prepoznaje promenu u elektricnoj provodljivosti smese (koristeci pri tome elektrode na svecici kao senzor) koja nastaje kao posledica aktivacije O2 (kad pocnu da se cepaju uparene orbitale u molekulu kiseonika, i nastaju reaktivne vrste kiseonika sa malo drukcijim elektricnim svojstvima) - ispravite me ako gresim (ali uz precizno objasnjenje sta se konkretno jonizuje, i sta se konkretno meri). Ako je samo gorivo drukcijih elektricnih i magnetnih svojstava u odnosu na benzin (koji je izrazit dijamagnetik i nepolarno jedinjenje, bez "otkrivenih" elektronskih parova) - na primer, etanol i metanol imaju slobodan elektronski par, bas na tom kiseoniku iz -OH grupe. Moguce je da to "zbunjuje" jonski knock senzor, a i dovodi do katastrofalnijeg knock-a (jer olaksava aktivaciju kiseonika iz vazduha). Knock benzina nastaje jer neka od komponenti smese dosegne svoju energiju aktivacije prilikom kompresije, pa pokrene reakciju pre vremena. Moguce je da sa alkoholom kiseonik bude taj koji prvi dosegne energiju aktivacije. U tom slucaju knock ne bi poceo kao "mala, lokalna detonacija", nego bi se odmah pretvorio u "paljenje kompletne smese" - sto znaci da ni zvucni knock senzor ne bi mnogo pomogao... Ovo pricam prilicno "napamet", siguran sam da resenje ovog problema vec postoji.
                          (\__/)
                          (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                          (")_(") your signature to help him gain world domination.

                          http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                          Comment

                          • ale944
                            CBC Senator XXL
                            • 20.03.2006
                            • 1457
                            • Beograd

                            #43
                            evo koga ne mrzi da malo cita na ovu temu: (rezultati ispitivanja i sistemi za etanol/metanol, na engleskom)





                            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                            Comment

                            • Saby
                              CBC Senator XXL
                              • 25.11.2004
                              • 408
                              • Horgos

                              #44
                              metanol kosta 54 din, mozda mogu i jeftinije nabaviti...
                              Fun starts @ 3000 RPM
                              Alfa Romeo 146 1.8 Ts

                              Comment

                              • ale944
                                CBC Senator XXL
                                • 20.03.2006
                                • 1457
                                • Beograd

                                #45
                                u tom slucaju se isplati razmisliti o dodatnom sistemu koji bi npr. na boostu brizgao 20-tak % metanola...

                                off: jel mozes da nabavis toluol?
                                http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                                Comment

                                Working...
                                X