Razlika između HDI i TDI motora
Ovo je dilema koja muči mnoge u poslednjih pet godina, odnosno, od kada je Peugeot-Citroën izbacio na tržište svoj revolucionarni HDI ? common-rail (komon rejl) motor od 1997 cm3, u verzijama od 90 i 109 KS. Ovaj motor je prvo ugrađivan u modele Peugeot 406 i Citroen Xantiu, pa u Peugeot 306 HDI, a kasnije i u Citroen C5, dok se sad ugrađuje i u modele kao što su Peugeot 206HDI i Peugeot 307. Peugeot je veoma brzo izbacio još bolji i jači motor, 2.2 HDI, sa 16 ventila i dve bregaste osovine sa svojih 136 KS, koji je gotovo sportski motor ? ako ne po zvuku, onda po perfomansama. Zbog toga ne predstavlja nikakvo iznenađenje činjenica da je taj motor našao mesto pod haubom sportskog Peugeot-a 406 Coupe, te prestižne limuzine Peugeot 607. Sve do tada je Volkswagen suvereno vladao tržištem sa svojim motorom TDI, koji se, pored toga što je do tada bio najbolji dizel, takođe nalazio u najprodavanijem automobilu svih vremena, njegovom visočanstvu Golf-u (u ovom slučaju Golf-u 3).

Volkswagen još uvek ne ugrađuje common-rail motore: on primenjuje sistem pumpa-brizgaljka. Razlika je samo u jednom veoma bitnom detalju ? kod HDI motora snabdevanje gorivom svakog cilindra ide zajedničkim kanalom (common-rail), umesto da gorivo putuje odvojenim kanalima do svakog cilindra, i onda se ubrizgava direktno u njega (TDI). U zajedničkom kanalu ? cevi vlada konstantan pritisak, koji se prenosi dalje na cilindre. Time je dobijeno na vremenu, jer je pritisak u svakom cilindaru isti, te motor bolje reaguje na gas i nafta bolje sagoreva, a potrošnja je manja. Zato su obični TD motori delovali malo tromo, jer je proces stvaranja pritiska za svaki cilindar relativno spor. Common-rail zajedničkom linijom snabdeva sve brizgaljke, koje kontroliše računar, određujući vreme aktiviranja i količinu smeše koja se ubacuje direktno u cilindar, zbog čega se ovi motori i nazivaju motorima sa direktnim ubrizgavanjem.
Ovo je dilema koja muči mnoge u poslednjih pet godina, odnosno, od kada je Peugeot-Citroën izbacio na tržište svoj revolucionarni HDI ? common-rail (komon rejl) motor od 1997 cm3, u verzijama od 90 i 109 KS. Ovaj motor je prvo ugrađivan u modele Peugeot 406 i Citroen Xantiu, pa u Peugeot 306 HDI, a kasnije i u Citroen C5, dok se sad ugrađuje i u modele kao što su Peugeot 206HDI i Peugeot 307. Peugeot je veoma brzo izbacio još bolji i jači motor, 2.2 HDI, sa 16 ventila i dve bregaste osovine sa svojih 136 KS, koji je gotovo sportski motor ? ako ne po zvuku, onda po perfomansama. Zbog toga ne predstavlja nikakvo iznenađenje činjenica da je taj motor našao mesto pod haubom sportskog Peugeot-a 406 Coupe, te prestižne limuzine Peugeot 607. Sve do tada je Volkswagen suvereno vladao tržištem sa svojim motorom TDI, koji se, pored toga što je do tada bio najbolji dizel, takođe nalazio u najprodavanijem automobilu svih vremena, njegovom visočanstvu Golf-u (u ovom slučaju Golf-u 3).

Volkswagen još uvek ne ugrađuje common-rail motore: on primenjuje sistem pumpa-brizgaljka. Razlika je samo u jednom veoma bitnom detalju ? kod HDI motora snabdevanje gorivom svakog cilindra ide zajedničkim kanalom (common-rail), umesto da gorivo putuje odvojenim kanalima do svakog cilindra, i onda se ubrizgava direktno u njega (TDI). U zajedničkom kanalu ? cevi vlada konstantan pritisak, koji se prenosi dalje na cilindre. Time je dobijeno na vremenu, jer je pritisak u svakom cilindaru isti, te motor bolje reaguje na gas i nafta bolje sagoreva, a potrošnja je manja. Zato su obični TD motori delovali malo tromo, jer je proces stvaranja pritiska za svaki cilindar relativno spor. Common-rail zajedničkom linijom snabdeva sve brizgaljke, koje kontroliše računar, određujući vreme aktiviranja i količinu smeše koja se ubacuje direktno u cilindar, zbog čega se ovi motori i nazivaju motorima sa direktnim ubrizgavanjem.
Comment