Ranije paljenje kod benzinskog motroa da ili ne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #16
    Ajd ovako:

    Manje oktana brze pali, u cilju da se izbegne kliktanje ventila paljenje MORA da se postavi na KASNIJE. Racunaj za pomeranje od mariginalno 3 stepena po oktanu.

    Sad za primer da sve legne kako zamisljeno, i da nebi stradao izduvni ventil od previshe toplote i u cilju da se iskoristi sporije gorece gorivo (molim da nemesate pojmove reakcionog vremena paljenja , dakle od trenutka kad svecica baci varnicu pa dok gorivo nekrene da gori, sa pojmom brzine sagorevanja.

    Dakle ovo prvo ore navedeno, ukoliko zelite da motor koji je namenjen za 98 oktansko gorivo u potpunosti prilagodite za 95, sto se paljenja tiche, pored pomeranja paljenja na kasnije za oko 7-9 stepeni ( individualno od motora do motora) , treba i bregasta da se zameni za izduv dakle treba da pocne sa otvaranjem izduvnog ventila za nekih 6-10 stepeni. Vreme vage treba da ostane nepromenjeno ako se neradi nista drugo od izmena na harvare.

    Za vecinu motora nije problem naci neznije bregaste jer je veliki deo motora postojao za olovni 98 kasnije od fabrika modifikovani za 95 oktanski benzin upravo na ovaj nacin na koji sam opisao i naveo zasto.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      Noviji automobili imaju anti-knocking senzore koji upravo to rade tj. vracaju paljenje na ranije da bi se izbeglo kliktanje motora
      za Keca ne mogu da se prisetim koje okretanje na koju stranu znaci ranije a koje kasnije ali za ovo gore citirano sasvim sam siguran da je urpavo suprotno- antiknock funkcija pomera paljenja na kasnije, znaci smanjuje ugao pretpaljenja.
      provereno, merio sam.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Miljan
        CBC Senator XXL
        • 18.01.2006
        • 459
        • Nis

        #18
        desno (smer kazaljke na satu) - kasnije paljenje
        levo (smer obrnut od kazaljke) - ranije paljenje

        Comment

        • dfast
          CBC Senator XXL
          • 26.05.2005
          • 1302
          • Hoofddorp NL /Bgd

          #19
          Originally posted by brick
          Noviji automobili imaju anti-knocking senzore koji upravo to rade tj. vracaju paljenje na ranije da bi se izbeglo kliktanje motora
          za Keca ne mogu da se prisetim koje okretanje na koju stranu znaci ranije a koje kasnije ali za ovo gore citirano sasvim sam siguran da je urpavo suprotno- antiknock funkcija pomera paljenja na kasnije, znaci smanjuje ugao pretpaljenja.
          provereno, merio sam.
          Stvar je u tome da motka ima dva kraja, a ako su oba kraja usrana, onda motku hvatamo u sredinu. Tako je i sa ovim kliktanjem kao i sa detonacijama. Jedno je na jednoj strani a drugo na drugoj, a resenje u sredini. Zavisno s kog kraja ides, tako i zaokreces rezvodnik. Tacno je da antiknock pomera na kasnije, ne znam da li postoji dvosmerni zavisno od ocitavanja.

          Comment

          • batakole
            CBC Član
            • 13.03.2006
            • 96
            • Beograd
            • Punto classic 1,2 8v

            #20
            Pogresna informacija

            Ocito da sam ja dobio pogresnu informaciju i uneo malu zabunu.Meni je nazovi majstor rekao da pomeranjem razvodnika udesno paljenje pomeram u ranije i obrnuto a ocito je da je u stvari suprotno.Tako da sam ja bolje efekte dobijao pomeranjem paljenja u kasnije zato sto je motor u polu predvidjen za 92 a ja sipam 95 oktanski benzin.Da li sam u pravu i koliko je potrebno stepeni pomeriti za najbolji rezultat

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #21
              Vecim pomeranjem paljenja unapred (ignition advance) dobija se veca snaga, medjutim to zahteva bolje gorivo, sa visom oktanskom vrednoscu. Okretanjem paljenja na "kasnije" (ignition retard) motor moze tolerisati losije gorivo naustrb snage.

              Dakle ako si imao detonacije od loseg goriva, i pomerao paljenje a detonacije su nestale, pomerio si paljenje unazad.

              Da je motor, na primer radio na 92 oktanskom gorivu, a ti sipao 95 oktana, pomeranjem paljenja unapred dao si motoru mogucnost da bolju oktansku vrednosti i iskoristi, i dobio si malo vise snage.

              E sad, to je teorija, a sta se desava pri okretanju razvodnika na koju stranu ja stvarno pojma nemam
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • duxducis
                CBC Senator
                • 19.10.2004
                • 207
                • Beograd

                #22
                Ako zelis neku dozu sigurnosti najbolje ne pomeraj paljenje. Ide na 92? Ili min na 92? Zar stvarno mislis da nase gorivo ima 95 oktana ?
                Res non verba!

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #23
                  evo ovako:
                  ako ti se razvodna ruka prilikom rada vrti u desnu stranu( to jest u smeru skazaljki na satu),kada pomeris telo razvodnika u levo(suprotno od smera skazaljki na satu) tada si "napravio" ranije paljenje.
                  kada zaokrenes telo razvodnika u kontra stranu ( u pravcu skazaljke na satu) dobio si kasnije paljenje.
                  jer dok ti vrtis telo razvodnika,osovina i razvodna ruka se NE POMERAJU.
                  svori sliku ispred sebe o ovome sto sam ti pricao i bice ti sasvim jasno i krajnje razumljivo.
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • Miljan
                    CBC Senator XXL
                    • 18.01.2006
                    • 459
                    • Nis

                    #24
                    Zar stvarno mislis da nase gorivo ima 95 oktana
                    Ima cak i malo vise (oko 95,5), potvrdjeno ispitivanjem u ovlascenoj laboratoriji "Jugoinspekt".

                    Comment

                    • ale944
                      CBC Senator XXL
                      • 20.03.2006
                      • 1457
                      • Beograd

                      #25
                      Originally posted by Miljan
                      Zar stvarno mislis da nase gorivo ima 95 oktana
                      Ima cak i malo vise (oko 95,5), potvrdjeno ispitivanjem u ovlascenoj laboratoriji "Jugoinspekt".
                      same supstance koje se koriste za povecanje OB i nisu preterano skupe i u ceni goriva jako malo ucestvuju, tako da zakidanjem na njima rafinerije i ne dobijaju neku korist....vise se radi o ekoloskim normama koje ogranicavaju udeo aromaticnih ugljovodonika (oktan boostera) u benzinu, pa je OB u neku ruku time limitiran
                      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                      Comment

                      • duxducis
                        CBC Senator
                        • 19.10.2004
                        • 207
                        • Beograd

                        #26
                        E pa ako ga je Jugoinspekt testirao onda OK....
                        Res non verba!

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #27
                          Pa da, onda mora da je u redu
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • batakole
                            CBC Član
                            • 13.03.2006
                            • 96
                            • Beograd
                            • Punto classic 1,2 8v

                            #28
                            gde kvalitetno nastelovati paljenje

                            I na kraju gde u Beogradu moze kvalitetno da se nasteluje paljenje, CO2,i ler gas za VW polo 1987god. uz upotrebu svih alata-stroboskop,obrtomer,i merenje CO2 za stelovanje smese jer u vecini slucajeva to rade odokativno i cak ne znaju tacan ugao pretpaljenja za ovaj motor

                            Comment

                            • dfast
                              CBC Senator XXL
                              • 26.05.2005
                              • 1302
                              • Hoofddorp NL /Bgd

                              #29
                              Evo podataka iz auto date ako ih nemas, pa nadgledaj sta ti rade.

                              Comment

                              • batakole
                                CBC Član
                                • 13.03.2006
                                • 96
                                • Beograd
                                • Punto classic 1,2 8v

                                #30
                                Savet kako nastelovati paljenje

                                Posle cele price o ranijem i kasnijem paljenju bio sam kod majstora koji mi je stroboskopom nastelovao paljenje auto je fino palio dobro vukao ali i trosio malo vise-oko 8l na otvorenom putu.Kad je doslo hladno vreme javio se problem da auto jako tesko pali i nemirno radi dok se ne zagreje.Bio sam kod drugog majstora koji mi je pomerio razvodnik u desno -kasnije paljenje.Sada dobro pali ,manje trosi ali i slabije vuce i motor ima cudan zvuk. Sta po vama da radim

                                Comment

                                Working...
                                X