Supersprint, analiza, poredjenje...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sloba_NS
    CBC Član
    • 10.12.2005
    • 76
    • Novi Sad - Centar
    • Alfa 147 Selespeed P

    #46
    Za cevi sam se odlucio za 45 mm, celik. Da li je ovo OK?

    Sto se tice prednjeg lonca/zamene za katalizator, ti si, koliko vidim vec predlagao nesto...
    Mene interesuje kako bi trebao da izgleda taj prednji lonac, umesto katalizatora u mom slucaju. Da li bi mogao dati neki grub nacrt ili potanko objasniti, kako i od cega da ga uradim..?

    Kazes da je prednji lonac osnova za dobar obrtni moment na niskim obrtajima. Sta se u tom slucaju desava na visokim...?!

    Comment

    • Nenad
      CBC Senator XXL
      • 06.01.2005
      • 1364
      • BBgd/Mow

      #47
      Originally posted by Sloba_NS
      Za cevi sam se odlucio za 45 mm, celik. Da li je ovo OK?

      Sto se tice prednjeg lonca/zamene za katalizator, ti si, koliko vidim vec predlagao nesto...
      Mene interesuje kako bi trebao da izgleda taj prednji lonac, umesto katalizatora u mom slucaju. Da li bi mogao dati neki grub nacrt ili potanko objasniti, kako i od cega da ga uradim..?

      Kazes da je prednji lonac osnova za dobar obrtni moment na niskim obrtajima. Sta se u tom slucaju desava na visokim...?!
      Od kraja,
      dobar obrtni na niskim,srednjim znaci da ce kola imati spad obrtong na visokim. Nazalost ne moze i jare i pare kod atmosfernog motora. Ako se auto korisi vecinu vremena za trke i klupska takmicenja onda naravno bez kata, zato sto ce biti cesto u crvenoj zoni. Ako se vozi po gradu i startuje sa semafora (sto ne podrzavamo) onda je bolje da bude "startniji", znaci mora da ima katalizator ili nesto slicno. Obican lonac sa izolacijom ce izgoreti vrlo brzo. Resenje je nesto tipa 'sportski katalizator" koji umesto keramike ima metalno sace. Korist je sto cisti izduv i sto propusta nesto vise nego fabricki kat i ne cuje se previse. Minus je sto po Evropi su uglavnom od 250 do 600 Eura. Ako imas kreditnu karticu kupi u SAD, Magnaflow se nov prodaje od 50-60 US$.

      Da ga sam pravis sa majstorom napravice ti ili praznu konzervu ili ces ga napuniti izolacijom koja ce da brzo izgori, stvrdne se,izlomi se i pocne da "zvecka" kao kamenje u konzervi.

      Ima jos jedna varijanta da se kupi polovan katalizator od nekog veceg modela Escort 2.0 ili Mondeo oni ce imati vacu propusnu moc a radice tiho kao fabricki, jedino je lutrija da te prodavac ne prevari i proda crknuti kat.
      Boost or bust...

      Comment

      • Sloba_NS
        CBC Član
        • 10.12.2005
        • 76
        • Novi Sad - Centar
        • Alfa 147 Selespeed P

        #48
        Originally posted by Nenad
        Ima jos jedna varijanta da se kupi polovan katalizator od nekog veceg modela Escort 2.0 ili Mondeo oni ce imati vacu propusnu moc a radice tiho kao fabricki, jedino je lutrija da te prodavac ne prevari i proda crknuti kat.
        Ovo mi deluje najpovoljnije.
        Znaci, bolje i polovan kat. nego klasican-freeflow lonac "konzerva"?!
        Ako se ne varam, kod katalizatora je bitno da ne zveci/da se ne pomera nista unutra i ako se ne varam da je, kada se pogleda kroz cev-sace, proziran do kraja..!?
        Ako ispunjava te uslove uzecu ga negde sa odpada Fordovih vozila i to ce konacno biti to...,bar se nadam...!?

        Za cevi mi nisi rekao da li da ih diram i skidam sa sadasnjih 50 mm na 45mm ili jos manje?

        Comment

        • Nenad
          CBC Senator XXL
          • 06.01.2005
          • 1364
          • BBgd/Mow

          #49
          Po meni ako je katalizator u radnom stanju, skinut sa slupanog auta koji je malo presao to je idealna varijanta. Takodje ako je katalizator los smrdi na pokvarena jaja kada radi motor.

          Sto se tice cevi nisam rekao nista konkretno zato sto ne znam koliki je unutrasnji precnik fabricke cevi. Matematika je da ne siris cev vise od 2 mm po unutrasnjem precniku. Ako ce zid nove cevi biti tanji onda ce sistem raditi nesto glasnije.
          Licno bih od prohroma uradio cevi (bez varova samo sa izgibanjem da se rade krivine) koje bi bile sa unutrasnjim precnikom 2mm sire nego fabricke i debljina zida 2mm(to je obicno standardna debljina kod fabrickih cevi).

          Ovo sto sam pominjao za polovan katalizator vazi za ceo sistem. Ako mozes da nadjes polovan lonac u dobrom stanju od Forda sa vecim motorom to je idealno. zbog vece zapremine i sirine cevi on radi skoro kao freflow ali tiho kao fabricki auto.
          Boost or bust...

          Comment

          • Zloran
            CBC Veteran
            • 11.01.2005
            • 130
            • Beograd

            #50
            Buduci da je u temi obradjeno vise pojedinacnih stvari ajd' da i ja ubacim jedan off.
            Pre tri godine sam menjao auspuh - Fiat Tipo 2.0 8v, Bosal, znaci sve od katalizatora pa nazad ("srednji" i zadnji lonac) i tom prilikom je skinut katalizator, koji je bio u "losem" sanju, sace raspadnuto. Umesto kata je stavljaena cev, odprilike istog precnika. Posle toga nisam primetio neke razlike u performansama ali je zvuk postao jaci, reskiji, kao na alfama.
            Par meseci kasnije stavljan gas, sa kojim sam bio zadovoljan, donekle. Donekle, zato sto nisam imao nikakvih problema tipa detonacija, gasenja prilikom kocenja itd, ali sa performansama nisam bio zadovoljan. Na ravnom kako tako, ali na uzbrdicama je bilo vidljivo da mu nesto fali. Stelovan je par puta, ali isto. Potrosnja je bila u granicama normale 13-15, mada su neki na forumu rekli da je mnogo.
            Nedugo zatim se dogadjalo ovo http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... ipo&t=1001
            Zatim su promenjeni kablovi, razvodna kapa i rukica.
            Pre par meseci dogradjen Loveko Pro kod IvanaT, ali kako god ga stelovao auto ide kao i do tada, znaci lenj na opterecenju. Potrosnju necu da pominjem zato sto se videlo da ima velike razlike u kvalitetu plina.

            Ceo ovaj roman je napisan kao uvod.

            Pre 15-tak dana cujem da je aupuh dobio neku rupu negde, i da li subjektivno ili objektivno osetim da auto malo bolje povlaci na uzbrdicama. Potrazim po forumu, i vidim da su neki bili zadovoljni sa Vlastom, tako da je pretproslu subotu odem kod njega. Digne auto i vidi da je otisla fleksibilna cev posle izduvne grane. Zameni on nju, i umesto cevke koja je stavljena na mesto katalizatora stavi protocni lonac. Upalim ja posle toga auto, i morao sam da se dobro napregnem da cujem da li radi . Sve super, auto tih, lepo ide po gradu, kao malo bolje vuce na uzbrdicama (reper mi je uzbrdica od Rakovice prema Vidikovcu).
            Sutradan ujutru krenem za Leskovac, a ono katastrofa, auto lenj, jedva postize brzinu, do 120 vecnost, 130 - 140 takodje. Sta cu vozam ja tako, probam i na benzin, ista pesma. Uvece na povratku za BG ista stvar, pokusavma malo da ga cepam, al' jok, kao da imam krompir u auspuhu. Tek na nekih 100km od BG, bez ikakvog dogadjaja, praska, stucanjia ili bilo cega osetim da je auto poceo bolje da ide. Mozda je postao za nijansu bucniji, ali ide. Cepnem ga malo na uzbrdicama, a on ide k'o lud. Takodje na reper uzbrdici povlaci u trecoj sa 3000 o/min skoro kao na benzinu. Ja u rebusu, pomislim da je negde pocepao neku cevku ili nesto, probam da zacepim kraj, ali nista se necuje da sisti gde netreba. Odem do Vlaste, on pogleda, nigde nema rupe.
            Sta moze biti, cisto teoretsko pitanje, jer ovo je ispalo sjajno.
            Da napomenem da je potrosnja ostala ista (13-14 l/100km gradske, sada malo ostrije voznje, da se proba kako ide

            Dugacko jeste, ali da se stekne utisak prethodnog stanja morao je da bude roman.
            Pozdrav / Zloran

            Comment

            • Nenad
              CBC Senator XXL
              • 06.01.2005
              • 1364
              • BBgd/Mow

              #51
              Svaka izmena na motoru ukljucujuci i usis i izduv menja karakteristiku rada motora, potrebno je uvek neko vreme da se ECU "navikne" na izmenu i podesi rad celog sistema na maksimalno moguce optimalni-za dane uslove.
              Osim ako tvoj auto nije sa karburatorom.
              Boost or bust...

              Comment

              • Zloran
                CBC Veteran
                • 11.01.2005
                • 130
                • Beograd

                #52
                Nenade, MPI je ubrigavanje, a koliko mi kaze moj automehanicar ECU nije tipa koji moze da "uci", a cak i da moze da li bi mu trebalo 500+km da skapira sta se dogadja.
                Pozdrav / Zloran

                Comment

                • kilson
                  Moderator
                  • 09.10.2004
                  • 3216
                  • NoviBGD
                  • AR 75 GT

                  #53
                  Generalno je sam podpritisak promenjen stavljanjem josh jednog lonca, pa si se verovatno vratio (priblizhno) fabrichkom setup-u.

                  Chinjenica je i ta da je trebalo malo vremena da gasovi izbace vishak staklene vune (obichno se deshava na ruchno radjenim loncima kod nas) i da izduvni sistem konachno dobije svoje performanse i zvuk.

                  Sve u svemu, na'rani svinje i ne diraj dugmice...
                  Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                  Comment

                  • Zloran
                    CBC Veteran
                    • 11.01.2005
                    • 130
                    • Beograd

                    #54
                    To je i meni palo na pamet, samo sto nisam bas siguran da je u taj lonac stavljena staklena vuna, a iskreno govoreci zaboravio sam da pitam Vlastu , a to bi bilo resenje.
                    Jedino jos razmisljam da odem do IvanaT da nastelo Loveco kako treba, jer je u ranijim pokusajima smanjio broj koraka na step motoru ventila za gas.
                    Pozdrav / Zloran

                    Comment

                    • kilson
                      Moderator
                      • 09.10.2004
                      • 3216
                      • NoviBGD
                      • AR 75 GT

                      #55


                      Mozhe mala pomoc (Nenade)?

                      Zamena za kat u verziji za trke;
                      -Konstrukcija je kao totalno prazan lonac (sa cevkom koja je odsechena posle ulaska u lonac)?
                      -Prazan lonac ali sa perforiranom cevi koja prolazi direkt (celom duzhinom) kroz njega?
                      -Nesto trece..?

                      Za ovaj kod Madeno racinga se napominje da nema kat...
                      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                      Comment

                      • Nenad
                        CBC Senator XXL
                        • 06.01.2005
                        • 1364
                        • BBgd/Mow

                        #56
                        Ja bih stavio cistu cev kao zamenu za kat. Brzina izlaska gasova ce biti konstantna kroz ceo sistem. Naravno de ne bi trebalo da bude ni rezonatora.
                        Ovo je najbolje osim ako pravila u tvojoj klasi imaju neku restrikciju po pitanju izduva,buke i sl.
                        Boost or bust...

                        Comment

                        • kilson
                          Moderator
                          • 09.10.2004
                          • 3216
                          • NoviBGD
                          • AR 75 GT

                          #57
                          Nije u pitanju trkanje, ono napomenuh jer ga tako kvalifikuju na zapadu "samo za trke" - verovatno zato shto nema funkciju katalizatora...

                          Dakle, ovo bi ishlo na automobil za svakodnevnu upotrebu. Vidim da se obichno ide na Kat Dummy + rezonator + zadnji lonac iz tog razloga ja malo istrazhujem strukturu ovog prvog lonchica...
                          Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #58
                            Taj katdammy se drugacije zove gasitelj plamena, odnosno usporava brzinu gasova tako da im da vreme da se malo ohlade inace ce sprziti rezonator, tj.oblogu unutar njega. To se meni desilo.
                            Ako je za gradsku voznju onda je bolje da stavis sa perforiranom cevi kroz ceo lonac.
                            Boost or bust...

                            Comment

                            Working...
                            X