Supersprint, analiza, poredjenje...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    Supersprint, analiza, poredjenje...

    Izmenjao sam na 155 1.8TS komplet izduvni sistem i umesto katalizatora i tri lonca, sada idu samo dva freeflow. Naravno na insistiranje da mi treba tishi sistem, odgovoreno je "Nema problema", ALI, sistem je izrazito glasan (za duzhe putovanje), a shto se tiche performansi, osetno je da bolje vuche.

    Josh par interesantnih zapazhanja sistem je ZNATNO glasniji na nizhim obrtajima pod opterecenjem, nego na visokim...

    Eh sad, poredeci ponudu iz Supersprinta, odmah se vidi da postoji josh jedan lonchic koji zamenjuje katalizator i verovatno dosta rezhe samu buku + dva lonca koja su verovatno freeflow.

    Evo izgleda sistema:

    Umesto kat-a:

    Srednji:

    Zadnji:



    Dakle sa motora ide izduvna (fabrichka 4-2-1).
    Poshto planiram i dalje da eksperimentishem, zanima me par stavki:
    Da li su svi Supersprint lonci freeflow?
    Koja je ochekivana zapremina ovog malog lonchica koji zamenjuje kat?
    Takodje, njegova izrada, punjenje itd (predpostavljam da je on totalno prazan i da ima funkciju gashenja plamena)..?

    Thx, javljam rezultate kad nastavim dalje...
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #2
    U principu si sam sebi odgovorio.
    Prvi lonac je samo da bi usporio gasove i dao malo vremena da se ohlade da ne bi sprzili rezonator odnosno punjenje u njemu.
    Svi njihovi sistemi su freeflow. Za ulicne verzije sistem je uglavnom zasnovan na principu - spoljni precnik cevi isti kao fabricki a unutrasnji veci za oko 2mm na racun tanjih zidova.
    SS sistem rezonator+zadnji lonac je prakticno glasan/tih kao fabricki sistem jedino se na visim obrtajima cuje nesto glasnije i drugacije naravno.
    Ako stavis umesto katalizatora i gasitelj plamena onda ce se zvuk nesto pojacati i moze da se izmeni u stranu zvecanja.
    Ako dodas izduvnu granu od SS onda ce zvuk postati stvarno glasan.

    Ja bih ti iz iskustva sa SS preporucio da kupis izduvnu granu i zadnji lonac.
    Rezonator i katalizatore ostavi. Rezonator zato sto ne daje prakticno nista u domenu KS - u realnom zivotu na ulici. A katalizatori zato sto ce ti sistem biti svejedno glasan ako ga sklonis i pod 2 izgubices obrtni momenat na niskim obrtajima.

    Ja sam prvo imao samo zadnje lonce SS
    Posle sam dodao rezonator
    Pa sam dodao izduvnu granu i skinuo katalizatore
    Izgubio sam obrtni momenat na niskim obrtajima
    Onda mi je rezonator izgoreo (imao sam samo cev a ne gasitelj plamena)
    Onda sam kupio Magnaflow freeflow metalne katalizatore (166$ komad u SAD) i SS rezonator zamenio sa lokalnim ruskim proizvodom http://www.mg-race.ru/rezonators/
    I na kraju zadnje lonce SS (poceli ozbiljno da rdjaju posle 1 zime) zamenio na Remus.

    Nemoj da smetnes sa uma da mozes i da koristis izduv od Alfi koje imaju vece motore 2.5 ili cak 3L. time ces dobiti brzi i laksi protok gasova a radice prakticno tiho kao fabricki. Takodje vazno njih mozes i polovne da kupis.
    Boost or bust...

    Comment

    • kilson
      Moderator
      • 09.10.2004
      • 3216
      • NoviBGD
      • AR 75 GT

      #3

      Nisam ni sumnjao da cesh ti prvi odgovoriti, pratio sam ranije diskusije i video da navodish ove cake vezane za snazhnije motore i njihove lonce.

      Dakle lonchic umesto kat-a treba biti prazan. Oki.

      Samo da razumesh situaciju, sada imam dva protochna lonca, koje je napravio "Bata Auspuff" i nishta vishe, dakle dodajem mali lonchic za gashenje plamena i dodatno prigushivanje.

      Nije mi samo jasan momenat zvuka koji je, kada auto ubrzava od nekih 1000-4000 rpm izuzetno glasan, dok se kasnije rasipa i pretvara u neku vrstu zvuka turbo motora sa protochnim auspuhom.

      Nadam se da ce se situacija preokrenuti kada dodam ovaj mali lonchic, jer mi je bitna krstareca brzina koja je sada, sa ovom kombinacijom malo iritantna.
      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

      Comment

      • Rubi
        CBC Senator XXL
        • 06.05.2005
        • 519
        • Beograd

        #4
        Originally posted by killaz
        Nije mi samo jasan momenat zvuka koji je, kada auto ubrzava od nekih 1000-4000 rpm izuzetno glasan, dok se kasnije rasipa i pretvara u neku vrstu zvuka turbo motora sa protochnim auspuhom.
        Rezonancija je cudo... Suplji sudovi rezonuju do neke frekvencije, pa ih onda "preduva" kad motor napravi dovoljno visok zvuk i veliki protok.
        (\__/)
        (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
        (")_(") your signature to help him gain world domination.

        http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

        Comment

        • Nenad
          CBC Senator XXL
          • 06.01.2005
          • 1364
          • BBgd/Mow

          #5
          Rubi je u pravu,

          jedini je spas napuniti lonac "vunicom" da upije zvuk. Ovo ti nista nece umanjiti protocnost.

          Freeflow znaci da cev prolazi direktno kroz lonac a ne da je taj lonac prazan. Sam znas da se kod fabrickih sistema cev u loncu razdvaja i prave se 3 komore sa rupama kroz koje prolaze gasovi. Zvuk ostaje "na vunici" a gas nadje izlaz.
          Tkaodje je vazno kakve su rupe na cevi unutar lonca. Da li su samo busene odozgo nadole (90stepeni pod uglom kretanja gasova) ili su pod uglom 45stepeni u pravcu ili suprotno od kretanja? Da li su ciste rupe (burgija prosla kroz cev) ili,kako da objasnim, kao da si nozem zasekao ali nisi skinuo to prace nego je ostalo. Kao kad zaseces granu ali ne skines koru nego se ona izdigne.

          Objasni detaljnije kako su lonci iznutra uradjeni-konstruisani. Cev dolazi do lonca,u loncu nema ni cevi ni vunice,na izlazu lonca opet cev? Ili je drugacije?
          Boost or bust...

          Comment

          • kilson
            Moderator
            • 09.10.2004
            • 3216
            • NoviBGD
            • AR 75 GT

            #6
            Oba lonca su identichnog punjenja, naravno pod freeflow podrazumevam jedna centralna bushena cev koja je prolazi kroz ceo lonac, a unutra je izolovano vunom. Eh sad, ne znam raspored rupa i nachin bushenja cevi kako je izveden, a takodje ni vezano za zadnji lonac; da li se unutar njega cev rachva u "Y", jer je zavrshetak lonca u fazonu dve cevke (objedinjene u jednoj)... -Tu shta je uradjeno, uradjeno je.

            Fokus sledecih radova bih prebacio na upravo ovaj chesto pominjani zamenik katalizatora (da ga krstim) "gutach plamena".

            Izvedba "gutacha plamena"?
            1. Treba biti poput klasichnog freeflow lonca; centralna perforirana cev oblozhena vunom u loncu?

            2. Treba biti potpuno prazan, cev ulazi u lonac, prekida se, potpuno prazan lonac i cev iz lonca (praktichno navarena cev duplo veceg profila npr)?
            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

            Comment

            • Nenad
              CBC Senator XXL
              • 06.01.2005
              • 1364
              • BBgd/Mow

              #7
              Telo gutaca plamena treba da se radi iz nerdjajuceg celika otpornog na visoke temperature-kaljeni. Obim-sto veci da bi se smanjio rizik zvecanja pri davanju gasa.
              Telo bi trebalo da bude iz dva dela, tj. unutrasnji pa sloj vune pa spoljni korpus taj koji se vidi kao deo izduvnog sistema.U tom slucaju moze da bude i prazan ali da cev prolazi kroz njega.
              Ukoliko tehnicki majstori ne mogu da izvedu ovo sa dva lonca-jedan u drugom onda ga radi kao klasicni rezonator ali pokusaj da vunicu zastitis metalnom pletenom mrezom. To ti je kao na cevi od auspuha na pregibu, da bi se dobilo na gibkosti (S-sprint ovo recimo resava sa dva srafa i federcicima).

              U svakom slucaju ja bih se odlucio za varijantu katalizator od veceg auta tako ces znati da se nece glasno cuti.
              Boost or bust...

              Comment

              • Rubi
                CBC Senator XXL
                • 06.05.2005
                • 519
                • Beograd

                #8
                A i manje ce da zagadjuje :-)
                (\__/)
                (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                (")_(") your signature to help him gain world domination.

                http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                Comment

                • kilson
                  Moderator
                  • 09.10.2004
                  • 3216
                  • NoviBGD
                  • AR 75 GT

                  #9
                  Originally posted by Nenad
                  Telo bi trebalo da bude iz dva dela, tj. unutrasnji pa sloj vune pa spoljni korpus taj koji se vidi kao deo izduvnog sistema.U tom slucaju moze da bude i prazan ali da cev prolazi kroz njega.
                  Hm, u ovoj izvedbi unutrashnji deo nije perforiran? Druga izvedba jasna kao dan.

                  Danas sam se chuo i sa Batom, spominje izradu lonca sa jednom komorom (predpostavljam da je to ova prva verzija) i to shto vece zapremine, e sad poshto smo Alfica i ja imali malo izletanje sa puta, NS mi je na neki nachin daleko pa cu ostatak posla reshiti najverovatnije kod Vlaste u Bulevaru. Na zhalost (kao i za sve), katalizatori su klasichno udaranje po ushima, tako da ce ta varijanta malo sachekati (drugi motor verovatno).

                  Thx za napomene!
                  Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                  Comment

                  • Rubi
                    CBC Senator XXL
                    • 06.05.2005
                    • 519
                    • Beograd

                    #10
                    Vlasta je KRALJ! A sto se katalizatora tice, napeckaj nekog Alfistu kako mu je to cist visak... Ja sam skinuo svoj katalizator jer se otisao u X komada, ali sam siguran da skidaju ljudi i potpuno ispravne katalizatore. Inace, kod mene je na Puntu 4-2-1 izduvna sa Una FIRE, i onda Vlastina domaca ravna cevka + Vlastin domaci prohromski sportski lonac. Malo grgoce do jedno 3500rpm, posle prede kao maca. Ali nije nepristojno (ne pali alarme, ne budi komsije rano ujutru kad se vracam kuci, moze u kolima da se prica normalno, ne moram da pojacavam muziku...)

                    P.S. Obavezno reci Vlasti da si sa Cannonball-a, mozda vremenom ostvarimo neki grupni popust :-)

                    P.P.S. Za neki jaci auto (npr. Alfu) bih uzeo Supersprintovu izduvnu, a za kusur - ostatak auspuha by Vlasta.
                    (\__/)
                    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                    (")_(") your signature to help him gain world domination.

                    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                    Comment

                    • kilson
                      Moderator
                      • 09.10.2004
                      • 3216
                      • NoviBGD
                      • AR 75 GT

                      #11
                      Jbga, meni je kat spolja izgledao oki, ali po prichi Batinih majstora bio je za zamenu... To je ocenjeno po toploti koja je zrachila (shto je po meni normalno) ali poshto nisam od onih koji bi da se pres*ravaju, samo sam ga pitao, jesi li siguran? Kazhe 100%, ok rekoh - skidaj.

                      Videcemo na shta ce ispasti cela pricha.

                      Eh da, poslastica; snjimicu zvuk izduva sa dva Batina lonca i sa dva Batina + jedan Vlastin.
                      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                      Comment

                      • Rubi
                        CBC Senator XXL
                        • 06.05.2005
                        • 519
                        • Beograd

                        #12
                        Da li si zadrzao svoj "neispravni" katalizator? Tvoj je verovatno keramicki - protocni. Dakle, keramicki blok sa ultra finim kanalima u vidu malih cevi - providne, moze da se jasno pogleda kroz njih. Kad se katalizator skine, moze da se napravi vizuelna inspekcija - ako se, kad pogledas pravo niz cev katalizatora, lepo i uredno vidi drugi kraj, bez opstrukcija, onda znaci da je katalizator OK. Ako se rastopio, videce se prekid na nekim mestima. Ako je pukao, onda ce da zvecka kad ga protreses. Sto se grejanja tice, Fiat u prirucniku za Punto napominje da se auto sa katalizatorom ne parkira u visokoj travi, jer moze da izazove pozar :-) Mozda ti je samo lambda sonda bila blago neispravna, pa je smesa bila malo prebogata/presiromasna, pa je malo vise grejao... A mozda i nije nestandardno jako grejao - katalizator se i inace gadno zagreva...
                        (\__/)
                        (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                        (")_(") your signature to help him gain world domination.

                        http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                        Comment

                        • Ivvan
                          Moderator
                          • 29.09.2004
                          • 1574
                          • Nis
                          • SAAB 9000

                          #13
                          Originally posted by Nenad
                          Tkaodje je vazno kakve su rupe na cevi unutar lonca. Da li su samo busene odozgo nadole (90stepeni pod uglom kretanja gasova) ili su pod uglom 45stepeni u pravcu ili suprotno od kretanja? Da li su ciste rupe (burgija prosla kroz cev) ili,kako da objasnim, kao da si nozem zasekao ali nisi skinuo to prace nego je ostalo. Kao kad zaseces granu ali ne skines koru nego se ona izdigne.
                          ?
                          Ajde ako te ne mrzi kazi kakva je razlika izmedju svih ovih nacina busenja. Samo u zvuku ili..... ?
                          Turbos make torque,and torque makes fun

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #14
                            Originally posted by Ivvan
                            Originally posted by Nenad
                            Tkaodje je vazno kakve su rupe na cevi unutar lonca. Da li su samo busene odozgo nadole (90stepeni pod uglom kretanja gasova) ili su pod uglom 45stepeni u pravcu ili suprotno od kretanja? Da li su ciste rupe (burgija prosla kroz cev) ili,kako da objasnim, kao da si nozem zasekao ali nisi skinuo to prace nego je ostalo. Kao kad zaseces granu ali ne skines koru nego se ona izdigne.
                            ?
                            Ajde ako te ne mrzi kazi kakva je razlika izmedju svih ovih nacina busenja. Samo u zvuku ili..... ?
                            U principu najbolji nacin je cista rupa. Busenje cevi odozgo na dole. Najmanje se remeti potok gasova a zvucni talas izlazi bez ikakvih prepreka i gasi se u punjenju (balzatna vuna ili sta vec se koristi). Ostale varijante mogu da dovedu do dodatnih zvukova koji moggu da pogorsaju celu zvucnu sliku i u velicini zvuka i u njegovom kvalitetu.
                            Boost or bust...

                            Comment

                            • kilson
                              Moderator
                              • 09.10.2004
                              • 3216
                              • NoviBGD
                              • AR 75 GT

                              #15
                              @Rubi: Zaboravi na moj kat, chitaj ko zna gde je sada...

                              Hm, izgleda da sam opet sam sebi odgovorio u jednom od prethodnih postova.

                              Btw, pricha je odlichna i vezana je (indirektno) za jedan od sledecih projekata, pravljenje lonaca (Home Made) za Miloshevu 146.
                              Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                              Comment

                              Working...
                              X